MisterX Geplaatst 28 mei 2016 Share Geplaatst 28 mei 2016 Hoe plannen jullie een fietsrondje? In de buurt van mijn huis weet ik vaak de weg en waar het handig is om wel/niet te rijden. Ik zit er echter aan te denken om een fietsendrager te komen, zodat ik ook eens ergens anders heen kan rijden, om daar in de buurt een rondje te rijden. Ik vraag me dan wel af hoe jullie zo'n rondje plannen? Gebruiken jullie een of andere site ofzo? Zelfde geldt voor als de rondjes iets groter worden en dus iets verder van mijn huis af zijn. Nu rijdt ik daar nog te kleine rondjes voor, maar ik hoop dit in de zomer wel te doen. Rondjes van 100+ km bedoel ik dan. Die vind ik ook lastig in te plannen als je de omgeving niet goed kent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remkoo Geplaatst 28 mei 2016 Share Geplaatst 28 mei 2016 Hoe plannen jullie een fietsrondje? In de buurt van mijn huis weet ik vaak de weg en waar het handig is om wel/niet te rijden. Ik zit er echter aan te denken om een fietsendrager te komen, zodat ik ook eens ergens anders heen kan rijden, om daar in de buurt een rondje te rijden. Ik vraag me dan wel af hoe jullie zo'n rondje plannen? Gebruiken jullie een of andere site ofzo? Zelfde geldt voor als de rondjes iets groter worden en dus iets verder van mijn huis af zijn. Nu rijdt ik daar nog te kleine rondjes voor, maar ik hoop dit in de zomer wel te doen. Rondjes van 100+ km bedoel ik dan. Die vind ik ook lastig in te plannen als je de omgeving niet goed kent. Ik weet niet of je een fietsnavigatie oid hebt, maar hier staan veel routes op: http://www.gpsies.com/#10_52.36669921875_4.899993896484375_hikebike En als ik de heuvels/bergen in ga zoek ik bekende heuvels of bergen op die ik dan wil beklimmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 28 mei 2016 Share Geplaatst 28 mei 2016 (bewerkt) Nope. Zit er wel eens aan te denken, maar heeft geen prioriteit. Misschien dat ik wel ooit een houder voor mij smartphone koop en daar meer mee ga doen tijdens he fietsen. Nu zit hij gewoon in mijn zak. Als ik verder van huis ga. Wil ik wel iets van navigatie kunnen zien om een route te volgen. Maar ik denk dat mijn smartphone die taak op dit moment ook uit kan voeren, heb dan alleen een houder daarvoor nodig 28 mei 2016 bewerkt door MisterX Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 5 juni 2016 Share Geplaatst 5 juni 2016 Eerst 2-3 weken niet kunnen fietsen door hardnekkige verkoudheid. Nu brn ik dit weekend weer eens op de fiets gestapt en heb ik blijkbaar mijn hamstring verrekt, lijkt het wel. Gaat niet echt lekker dit jaar nog dus... Het is trouwens nog niet echt een zeer pijnlijke hamstring, maar meer een schreeuwend gevoel. Zolang ik normaal loop, gaat alles prima, Mar als ik er wat rare bewegingen mee uit ga halen, schreeuwt mijn spier echt wel nee. Eigenlijk dus een beetje van 'te weinig pijn om het echt een blessure te noemen, maar je voelt het bij een verkeerde beweging wel echt goed'. Het gaat wel verder dan spierpijn dat je na een fietstocht zou kunnen krijgen. Maandje verder en ondertussen begin ik eindelijk in de flow te raken, dat werd eens tijd zeg. Het fietsen van een rondje van iets langer dan een uur lukt ondertussen weer zonder ergens last van te hebben. Langer heb ik nog niet geprobeerd. Veel rondjes langer dan 2 uur heb ik eigenlijk nog niet heel vaak gemaakt. Was wel mijn doelstelling dit jaar. Ik hoop dat dat de komende tijd toch wel gaat lukken. Sinds vandaag voor het eerst in een top 5 bij een stravesegment. Top 10 was mij ooit 1 maal eerder gelukt. Vind dat wel leuk, al verwacht ik dat de meeste hier meerdere KOMs op hun naam hebben staan en dat een top 5 totaal niet boeiend is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 7 juni 2016 Share Geplaatst 7 juni 2016 Nou, om dit topic weer een beetje tot leven te wekken. Ik fiets de laatste weken ook weer wat meer. Het voetbalseizoen loopt op z'n einde, dus dan ga ik er weer voor. Het blijft toch een heerlijke sport hoor. Twee weken terug voor het eerst de hongerklop gehad. Ik ging een rondje naar Goedereede en dat kwam neer op net geen 70km. Ik had niks bij mij en dacht met een normaal ontbijt en lunch het wel te redden. Niet dus, de laatste 15km waren echt een hel. Heel m'n benen volgelopen en mijn handen/armen trilden gewoon. Goed om eens mee te maken en nu stop ik altijd wat in de achterzakken voor het geval dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 9 juni 2016 Share Geplaatst 9 juni 2016 Nou, om dit topic weer een beetje tot leven te wekken. Ik fiets de laatste weken ook weer wat meer. Het voetbalseizoen loopt op z'n einde, dus dan ga ik er weer voor. Het blijft toch een heerlijke sport hoor. Twee weken terug voor het eerst de hongerklop gehad. Ik ging een rondje naar Goedereede en dat kwam neer op net geen 70km. Ik had niks bij mij en dacht met een normaal ontbijt en lunch het wel te redden. Niet dus, de laatste 15km waren echt een hel. Heel m'n benen volgelopen en mijn handen/armen trilden gewoon. Goed om eens mee te maken en nu stop ik altijd wat in de achterzakken voor het geval dat. Haha. :D Hier twee keer gehad. Afgelopen zondag nog. Had genoeg mee voor het rondje wat ik in gedachten had, maar voelde me echt superfit en het was zo'n heerlijk weer, dat ik er nog even 40 km bij aan plakte. Met nog 20 km naar huis helemaal licht in mijn kop, duizelig, benen waren gewoon pudding. Nooit zo dankbaar geweest toen ik thuis op de bank kon ploffen. Fiets hier elke ochtend heel vroeg om de dag. Andere dag hardlopen. Heerlijk man. Superfit ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 9 juni 2016 Auteur Share Geplaatst 9 juni 2016 Heb het 1 keer gehad tijdens fietsweekendje met vrienden. Fietsen door limburg. Maakten we een lus door Belgie heen. Heuvelop en toen sloeg het toe. Kwam niet meer vooruit man. Ben een half uur gaan zitten en kameraden hebben me toen meegeholpen een heuvel op en eerste dorp dat we tegen kwamen zijn we gaan eten. Daarna nog 20km moeten fietsen. Was geen pretje. Savonds bij de bbq naar de gadver en trillend om 8 uur in mijn nest :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 9 juni 2016 Share Geplaatst 9 juni 2016 Gelukkig ben ik niet alleen zo te lezen :D Knap hoor [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; ijzeren disclipine vraagt dat om dat elke ochtend maar weet te doen. Ik snooze m'n wekker twee keer, dus dat is niets voor mij. Zelf probeer ik wanneer ik thuis kom uit werk, rond vijven, een rondje te lopen of te fietsen. Maar fietsen wordt het altijd maar een klein rondje dan natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 9 juni 2016 Auteur Share Geplaatst 9 juni 2016 Vind dat ook erg knap. Zelf nu niet meer de luxe om zomaar ff te sporten. Moet dat echt goed plannen vanwege de kleine. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 juni 2016 Share Geplaatst 10 juni 2016 Een echte hongerklop tijdens het fietsen volgens mij nooit gehad. De combinatie lang en intensief is nog niet aan mij weggelegd, dan hebben mijn longen vaak al het loodje gelegd, want dat is echt mijn zwakste schakel over het algemeen. Komt door mijn astma. Ik heb voorgaande jaren wel eens gehad dat ik na afloop van een rondje, als ik juist van de fiets af stapte, mijn armen en benen begon te voelen, opeens begonnen ze te trillen, rechtop staan was erg lastig, etc. Ik heb wel eens een hongerklop gekregen tijdens een iets te lange wandeling door de bergen. Het doel was een korte wandeling van 1-2 uur, niet al te zwaar, maar het werd een iets zwaardere wandeling van 8-9 uur. Het eten wat ik bij had, was gebaseerd op de 1-2 uur. Een paar honderd meter de plek waar de auto stond, begon het (gelukkig toen pas). Ik kon nog net naar de auto's strompelen en daar een paal vast pakken. Mijn armen en benen waren echt aan het shaken. Ik had het idee dat ik ieder moment in kon storten. Een paar minuten later stapte ik in de auto en toen ik eenmaal zat had ik echt het idee dat ik flauw ging vallen. Dat gevoel dat ik tijdens deze wandeling had, heb ik daarna nooit meer gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Saux Geplaatst 8 juli 2016 Share Geplaatst 8 juli 2016 https://www.strava.com/routes/5647021 Over kleine twee weken naar de Tour, deze heerlijke route gecreeerd over de Aravis en Colombiere. Nu al zin in :< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 25 juli 2016 Share Geplaatst 25 juli 2016 https://www.strava.com/routes/5647021 Over kleine twee weken naar de Tour, deze heerlijke route gecreeerd over de Aravis en Colombiere. Nu al zin in :< Hoe is het gegaan? Net ook even een rondje gemaakt. Aan het eind een heuvel gepakt van 400 meter, van meet af aan 10% en dat blijft het gemiddelde. Heb ik normaal gesproken al aardig moeite mee omdat ik totaal geen klimmer ben, maar nu schoot mijn linkerschoen uit het pedaal. Moest toen dus vrijwel uit stilstand op gang komen op die 10%, verschrikkelijk :mrg: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Le Saux Geplaatst 3 augustus 2016 Share Geplaatst 3 augustus 2016 Hoe is het gegaan? Runkeeper Was weer een dag op de fiets om nooit te vergeten. Echt prachtig, maar ook ontzettend afgezien na de Colombière. Sliepen op een camping, dus van een degelijk ontbijt kwam het niet en dus was de koek na de tweede col wel op. Kwam nog een vieze klim na de (drijfnatte) afdaling van de Colombière en laatste acht kilometer naar de camping liepen ook bergop. Maar achteraf geniet je dan des te meer van je prestaties. Volgend jaar strijkt de Tour hopelijk iets dichter bij huis neer in de Vogezen en dan zal dat de bestemming voor 2017 worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ADG-Vincent Geplaatst 9 augustus 2016 Share Geplaatst 9 augustus 2016 Ben zelf ook weer een tijdje geleden begonnen met wielrennen. Dit voorjaar (half mei) een nieuwe fiets aangeschaft (Trek Domane 6.9C) en ook mijn Strava maar goed geupdated. Het is enigszins jammer dat ik in Diemen woon, alles is plat en vrij recht toe, recht aan. Wel een mooie rit gereden afgelopen zondag in voornamelijk de regen. Toch wel apart om dat eens meegemaakt te hebben. https://www.strava.com/activities/667601552 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 augustus 2016 Share Geplaatst 16 augustus 2016 Wat een rotjaar tot nu toe. Veel minder gefietst dan vooraf voorgenomen. Ik hoopte na afloop van het jaar op minstens 2000 km uit te komen. Ik heb gisteren de grens van 500 km gehaald. Denk niet dat ik aan die 2000 km ga komen. Meeste rondjes zijn dit jaar ook echt maar 30 km ofzo. Gisteren en eergisteren toevallig dan 35 en 55 km gedaan. Anders had ik nog minder km. Heb plannen om binnenkort 80-100 km te fietsen, maar ik ben bang dat ik dat nog niet trek en dus uit moet stellen. Langste rondje tot nu toe is iets van 85 km, toen ik vorig jaar een veel betere conditie had. En dat was toen eigenlijk wel de limiet... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ADG-Vincent Geplaatst 16 augustus 2016 Share Geplaatst 16 augustus 2016 Komt het door tijdgebrek dat je minder fietst? of gebrek aan motivatie oid? Wel klote dat je niet aan je eigen gestelde doelstelling tegemoet komt... maar gelukkig is het jaar nog niet voorbij en kunnen (en hopelijk zullen) er nog vele mooie dagen aankomen om te fietsen :) Zelf heb ik eergister een stukje van ruim 150km gefietst als voorbereiding op de Zuiderzeeklassieker over een maand. https://www.strava.com/activities/675794886 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 16 augustus 2016 Share Geplaatst 16 augustus 2016 Wat een rotjaar tot nu toe. Veel minder gefietst dan vooraf voorgenomen. Ik hoopte na afloop van het jaar op minstens 2000 km uit te komen. Ik heb gisteren de grens van 500 km gehaald. Denk niet dat ik aan die 2000 km ga komen. Meeste rondjes zijn dit jaar ook echt maar 30 km ofzo. Gisteren en eergisteren toevallig dan 35 en 55 km gedaan. Anders had ik nog minder km. Heb plannen om binnenkort 80-100 km te fietsen, maar ik ben bang dat ik dat nog niet trek en dus uit moet stellen. Langste rondje tot nu toe is iets van 85 km, toen ik vorig jaar een veel betere conditie had. En dat was toen eigenlijk wel de limiet... Waarom minder gefietst? Hier de afgelopen weken al om een uurtje of 6 's morgens de fiets gepakt en als ik niet kon door werkzaamheden, heb ik 's avonds laat nog de fiets gepakt. Lange rondjes op de zondagen gereden. Veel km's gemaakt. Ben topfit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 augustus 2016 Share Geplaatst 16 augustus 2016 Wist ik het maar. Ligt denk ik een beetje aan de samenloop van omstandigheden. Ik heb dit jaar minder tijd, maar het is natuurlijk ook maar hoe je je vrije tijd indeelt. Het was best mogelijk geweest om meer te fietsen. Ik had het idee dat het weer dit jaar minder was en ik ben vooral een mooiweersfietser. Ben daarnaast een paar maanden geleden hard op mijn plaats gegaan en heb de fiets toen ook even een tijdje naast me neer gelegd. Eerste keer dat ik op de fiets vol onderuit ging. Al denk ik dat mentaal ook zeker een grote rol speelt. Misschien wel de grootste van allen. Niet echt lekker in mijn vel gezeten, vooral door situatie op werk. Dat heeft zich nu opgelost, heb ik het idee. Maar dan kom je jezelf misschien juist tegen, omdat je dan pas echt door hebt dat je meer had willen rijden. Iets als voor mijn werk fietsen, zie ik niet echt zitten. Houd er van om redelijk vroeg te beginnen, zodat ik ook vroeg klaar ben. Ik ga dan liever s avonds fietsen, maar moet dan wel enige regelmaat zien te vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ADG-Vincent Geplaatst 24 augustus 2016 Share Geplaatst 24 augustus 2016 Gisteren in de hitte voor het eerst het kopje van Bloemendaal gefietst. Ik wilde minimaal 4 rondjes doen, maar bij de 3e zat ik er al goed doorheen dat ik besloot het 4e rondje maar te laten. Er is altijd een next time :) Toch wel een lekkere rit en ik moet zeggen dat het Kopje een stuk zwaarder was dan ik verwacht had. Ik ben tenslotte maar de polder gewend :p https://www.strava.com/activities/686190685 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djordison Geplaatst 24 augustus 2016 Share Geplaatst 24 augustus 2016 Prima rit hoor. Wat is het hoogteverschil daar dan? Gisteren zelf voor het eerst lekgereden, dat was wel een tegenvaller. Ik had wel spullen bij mij, maar het was het achterwiel en aangezien ik dat nog nooit gedaan haf ging ik het er niet op wagen. Uiteindelijk een stuk gelopen en m'n pa was zo aardig mij op te komen halen. Nu maar eens de binnenband vervangen, kan dat volgende keer gewoon onderweg. Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ADG-Vincent Geplaatst 24 augustus 2016 Share Geplaatst 24 augustus 2016 Het hoogteverschil is 'maar' 40 a 45 meter geloof ik, maar op sommige plekjes is het best verdomd steil (10%). In ieder geval totaal niet te vergelijken met een forse brug over een snelweg :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 24 augustus 2016 Share Geplaatst 24 augustus 2016 Gebaseerd op het hoogteprofiel zou het segment naar mijn idee na 500m al moeten stoppen. Al ken ik de situatie niet. Ik heb wel meer segmenten waarbij ik het idee hebt dat het hoogteprofiel niet helemaal matcht met de daadwerkelijke situatie. Ik stap zo weer eens op de fiets, denk ik. Al zal het wel enorm warm zijn, verwacht ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 24 augustus 2016 Share Geplaatst 24 augustus 2016 En of het warm was :mrg: Met een maat 65km gereden. Heenstuk wind schuin mee, terug dus schuin tegen. Heen lekker ouwehoeren en naast elkaar rondtrappen, terug als stille muizen om en om op kop. Na 55km onderhand jankend een ijsje gehaald bij een tent op de route. Allebei te weinig gegeten ook, kwamen gewoon amper vooruit. Kan me niet voorstellen dat ik ooit zo blij was om thuis de bank op te kruipen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 25 augustus 2016 Share Geplaatst 25 augustus 2016 Ik vond de hitte wel mee vallen. Rond de 45 km gefietst en ging wel prima. Windje was wel fris, dat scheelde een hoop. En de zon ging al redelijk onder. Dus de temperatuur werd sowieso minder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 25 augustus 2016 Share Geplaatst 25 augustus 2016 Ja ik zat dus om vijf uur al op de fiets, de zon had er nog behoorlijk zin in op dat moment. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten