Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

fietsroute23meideel1.png

fietsroute23meideel2.png

Mooie middag op de fiets gehad vandaag, ruim 70 km achter de kiezen. Vriend waar ik vaak mee ga fietsen en ik hadden besloten dat we de komende tijd eens wat vaker verder de grenzen in België en Duitsland over zullen gaan, aangezien we de kuitenbijters in zuidelijk Limburg inmiddels wel op ons houtje kennen. Route van vandaag draaien allemaal om de Kattenroth in 's-Gravenvoeren. Een klim van 5,9 kilometer aan gemiddeld slechts 2,4%, maar wel een uitschieter tot 10%. Krijgt van hardfietsen.nl de meeste punten in Belgisch Limburg, maar dat zal vooral te maken hebben met de lengte van de klim. Verder vandaag Trintelerberg vanuit Simpelveld (2,5 kilometer - 2,7%), Rijksweg (2,4 kilometer - 3,4%), Moerslag (600 meter - 5,5%), Loorberg (1,5 kilometer - 5,5%), Hilleshagen (2,5 kilometer, 2,9%) en Lemierserberg (800 meter - 7%) gedaan.

Vandaag met collega wezen fietsen, ging echt verschrikkelijk goed. Zat mooi tempo in, maar hij is 30 kilo zwaarder dus had het zwaarder omhoog dan ik. Ging er soms als een malle vandoor. Bij de Doode man schoot ik op 1/3e uit men pedaal echt jammer. Verder nog aangehouden omdat ik niet helemaal rechts fietste maar verder geen boete dus dat scheelt. Iig volgende keer Id kaart meenemen, vergeet ik telkens. Men telefoon had er geen zin in dus heb de route zelf moeten uitpluizen zo, kan een foutje in zitten maar grotendeels klopt ie wel. Heb een aantal leuke bergjes gepakt. Maar de 291m Climb is veels te weinig, mja.

Ik kom inderdaad uit op 345 hoogtemeters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Potverdomme. Ben me flink geschrokken vanmiddag. Was een beetje aan 't dalen(voor zover je over dalen kunt spreken hehe) maar had dus een flinke snelheid op de teller staan, knapt mijn linkerpedaal ineens. Ik flikker flink.. mooi kut dus. Volgens de fietsenmaker had dit nooit mogen gebeuren(fabrieksfoutje jalala..) maargoed, koop ik zo weinig voor hé.. hopenlijk van 't weekend weer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Potverdomme. Ben me flink geschrokken vanmiddag. Was een beetje aan 't dalen(voor zover je over dalen kunt spreken hehe) maar had dus een flinke snelheid op de teller staan, knapt mijn linkerpedaal ineens. Ik flikker flink.. mooi kut dus. Volgens de fietsenmaker had dit nooit mogen gebeuren(fabrieksfoutje jalala..) maargoed, koop ik zo weinig voor hé.. hopenlijk van 't weekend weer terug.

Waar is het je gebeurt dan? Ver van huis?

Het is mij ooit ook al een keer overkomen. Maar dan tijdens een klimmetje toen ik op de pedalen ging staan. Nu kan ik er om lachen, maar toen jodelde ik het uit :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nja. Mijn knie, bovenbenen, ellebogen etc. vol met schrammen. Vooral leuk met douchen. Maar dat vind ik niet zo heel erg eigenlijk, vallen hoort erbij. Ging me maar erom dat ik best rekening hou met een lekke band, ketting eraf etc., maar dit totaal niet. :cab: Ik fiets altijd alleen, oordopjes in en muziek luisteren. Ja, schrok me echt de tering hehe.

Maargoed, fiets is nog geen halfjaar oud, en ook nieuw gekocht. Vroeg me dus ook hardop af of dit wel kon...

Editje; kwam van 't harde af, dat kruispunt waar je als je naar 't Harde moet een leuk stukkie omhoog gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fietsroute25meideel1.png

fietsroute25meideel2.png

Prachtig fietsen daar net over de grens in België. Beklimmingen van Buesdael (2,3 kilometer - 6,3%) en Gieveld (1,6 kilometer - 4,9%) aldaar gedaan, net als de afdaling van de Rue de Château. Stuk voor stuk mooie beklimmingen met haardspeldbochten. Op Nederlands grondgebied de Pas van de Wolfhaag (1,8 kilometer - 4,9%) en Kruisberg (800 meter - 7,5%) beklommen. Opvallend veel fietsers ook onderweg op een woensdagmiddag, mooi om te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gistermiddag weer mijn fiets kunnen ophalen, en meteen gebruik gemaakt van het heerlijke weer. Samen met een vriend(die op de brommer ging) even 50 km gepakt. Naast dat het warm was, stond er toch ook aardig wat wind. Kan het goed voelen in de spieren vandaag hehe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fietsroute2junideel1.png

fietsroute2junideel2.png

Fantastisch stuk gereden vandaag, wel flink stuk gegaan bij vlagen. Op Nederlands grondgebied de route begonnen met de Hoogcruts (1 kilometer - 5,8% - 10%). Eenmaal op Belgisch grondgebied, waar we middenin het peloton van de Steven Rooks Classic waren beland, begonnen we met de mooie Côte de Richelle in Visé (1,3 kilometer - 5,8% - 8%). Een in België ongekend goede weg slingert met prachtige haardspelbochten naar boven. Vervolgens stond Les Waides in Neufchâteau (1,4 kilometer - 7,7% - 13%) op het programma. Een vreselijk ding, waar de laatste meters nog de zwaarste zijn. Via de Gieveld (1,6 kilometer - 4,9% - 7%) verlieten we uiteindelijk onze zuiderburen. Op weg naar huis nog in Eys de (deels onverharde) Kromhagerweg ontdekt en beklommen. Met 700 meter aan gemiddeld 9,9% en stukken van 17% ging deze na een lange dag op de fiets flink in de benen zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even gelezen. Leuk verslagje. Mijn doel is ook om in ieder geval 1 keer de Alpe d'Huez op te gaan. Mont Ventoux wil ik natuurlijk ook proberen.

Vanmiddag weer eens fietsen, tijdje geleden. Eerst even nieuwe binnebandjes kopen want achterband was lek gegaan. Samen met me neefje (Maldini hier op MU), ga ik een stukje fietsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites