Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Ditmaal geen flitsende carriere over een club uit Engeland, of een idioot verhaal over belevenissen van een manager. Nee ik heb mezelf ditmaal aangemaakt als speler en gevolgd, en zal hier rondom een verhaal schrijven. Hoi!

Weg luilekkerland

Het is alweer een week geleden sinds ik hier binnen kwam. Het is nu 27 juni 2006, ik fiets rustig het terrein van m'n nieuwe werkgever op met een sigaretje in m'n hand. BV Veendam, De Langeleegte, het klinkt veelbelovend, maar ik heb er mijn bedenkingen bij. Toch mocht ik een kans als deze niet aan me voorbij laten gaan. Ik een 17-jarige VWO-scholier die al zijn leven lang voetbalde bij VV Wildervank had een contract verdiend bij de prachtige profclub Bv Veendam, nou daar doe je het voor. Ik verwacht er niet echt veel van, ik weet van mezelf dat ik een goede voetballer ben. Inzicht, passing, techniek, het is allemaal aan mij besteed. Maar helaas mijn mentaliteit en levenswijze gaan me misschien wel parten spelen, ik ben zo lui als een donder. Er schijnt een spreekwoord er over te zijn, liever lui dan moe, en dat vond ik best wel een goeie eigenlijk. Naast mijn luiheid mag ik ook graag bier drinken en sigaretjes roken, nog twee negatieve punten aan het aantrekken van een jongen zoals ik. Ik ben een eigenwijze drol die zich niks aan trekt van anderen, zeg dat ik iets niet moet doen en ik doe het er juist om. Maar in ieder geval ik liep dus het gebouw binnen, de eerste training stond op het programma. Ik kleedde me maar snel om en liep het veld op, de eerste training ging van start.

Ik kon na afloop van de training niet ontevreden zijn, ik had wat sjonnies gedold, Ditewig uitgelachen wat voor kansloze kees hij wel niet was en 5 maal gescoord in het oefenpartijtje. Dat was nou eenmaal een gave die ik heb, als middenvelder scoor ik veel goals en geef ik veel assists. Als ik het eenmaal op m'n sloffen krijg dan ben ik niet te stoppen. Nadat ik me gedouched had en flink gelachen om de grootheid van Marnix Kolder z'n weener, stak ik buiten een sigaretje op. Ineens komt Joop Gall op me aflopen, hij maant me om m'n sigaret uit te doen. Ik doe net of ik hem weggooi en hou hem stiekem achter m'n hand, oeh wat ben ik toch een ratje! Hij liet me weten dat hij tevreden was over m'n vertoonde spel op training, en dat ik over 2 dagen mocht starten in de basis in een oefenwedstrijd tegen Monza. Geen flauw benul welke club dat mocht wezen of waar ze vandaan kwamen, maar de naam was al vrij kansloos.

De oefenwedstrijd zelf verliep helaas niet helemaal naar wens, ik mocht starten als centrale middenvelder met aanvallende intenties, maar echt potten breken kon ik nog niet. Ik weet niet of het nou aan m'n conditie lag, of dat ik gewoon uit vorm was, in ieder geval het liep niet. Ik speelde middelmatig en wist af en toe wat leuke acties eruit te gooien en wat passes. Schijnbaar speelde zowel mijn hele team, als het andere team maar matig en de eindstand was een zielige 0-0. De voorbereiding van Bv Veendam liep sowieso al niet zo geweldig, de Sjonnies hadden 3-3 gelijk gespeeld tegen Dusseldorf en 1-1 gelijk tegen Beauvais, wat vast een prachtige franse club is, maar dat interesseert me niet echt. Na afloop van de wedstrijd sprak ik nog even met Gall, en die was een beetje gallig. Haha wat een prachtige woordspeling toch. Hij zei dat hij meer van me had verwacht en ik hem moest overtuigen op training om nog vaker in de basis te komen. "Is goed Joopie" was het antwoord en ik liep naar buiten om me zoveelste sigaretje te roken.

Geplaatst
  • Auteur

Ditmaal geen flitsende carriere over een club uit Engeland, of een idioot verhaal over belevenissen van een manager. Nee ik heb mezelf ditmaal aangemaakt als speler en gevolgd, en zal hier rondom een verhaal schrijven. Hoi!

Weg luilekkerland

Het is alweer een week geleden sinds ik hier binnen kwam. Het is nu 27 juni 2006, ik fiets rustig het terrein van m'n nieuwe werkgever op met een sigaretje in m'n hand. BV Veendam, De Langeleegte, het klinkt veelbelovend, maar ik heb er mijn bedenkingen bij. Toch mocht ik een kans als deze niet aan me voorbij laten gaan. Ik een 17-jarige VWO-scholier die al zijn leven lang voetbalde bij VV Wildervank had een contract verdiend bij de prachtige profclub Bv Veendam, nou daar doe je het voor. Ik verwacht er niet echt veel van, ik weet van mezelf dat ik een goede voetballer ben. Inzicht, passing, techniek, het is allemaal aan mij besteed. Maar helaas mijn mentaliteit en levenswijze gaan me misschien wel parten spelen, ik ben zo lui als een donder. Er schijnt een spreekwoord er over te zijn, liever lui dan moe, en dat vond ik best wel een goeie eigenlijk. Naast mijn luiheid mag ik ook graag bier drinken en sigaretjes roken, nog twee negatieve punten aan het aantrekken van een jongen zoals ik. Ik ben een eigenwijze drol die zich niks aan trekt van anderen, zeg dat ik iets niet moet doen en ik doe het er juist om. Maar in ieder geval ik liep dus het gebouw binnen, de eerste training stond op het programma. Ik kleedde me maar snel om en liep het veld op, de eerste training ging van start.

Ik kon na afloop van de training niet ontevreden zijn, ik had wat sjonnies gedold, Ditewig uitgelachen wat voor kansloze kees hij wel niet was en 5 maal gescoord in het oefenpartijtje. Dat was nou eenmaal een gave die ik heb, als middenvelder scoor ik veel goals en geef ik veel assists. Als ik het eenmaal op m'n sloffen krijg dan ben ik niet te stoppen. Nadat ik me gedouched had en flink gelachen om de grootheid van Marnix Kolder z'n weener, stak ik buiten een sigaretje op. Ineens komt Joop Gall op me aflopen, hij maant me om m'n sigaret uit te doen. Ik doe net of ik hem weggooi en hou hem stiekem achter m'n hand, oeh wat ben ik toch een ratje! Hij liet me weten dat hij tevreden was over m'n vertoonde spel op training, en dat ik over 2 dagen mocht starten in de basis in een oefenwedstrijd tegen Monza. Geen flauw benul welke club dat mocht wezen of waar ze vandaan kwamen, maar de naam was al vrij kansloos.

De oefenwedstrijd zelf verliep helaas niet helemaal naar wens, ik mocht starten als centrale middenvelder met aanvallende intenties, maar echt potten breken kon ik nog niet. Ik weet niet of het nou aan m'n conditie lag, of dat ik gewoon uit vorm was, in ieder geval het liep niet. Ik speelde middelmatig en wist af en toe wat leuke acties eruit te gooien en wat passes. Schijnbaar speelde zowel mijn hele team, als het andere team maar matig en de eindstand was een zielige 0-0. De voorbereiding van Bv Veendam liep sowieso al niet zo geweldig, de Sjonnies hadden 3-3 gelijk gespeeld tegen Dusseldorf en 1-1 gelijk tegen Beauvais, wat vast een prachtige franse club is, maar dat interesseert me niet echt. Na afloop van de wedstrijd sprak ik nog even met Gall, en die was een beetje gallig. Haha wat een prachtige woordspeling toch. Hij zei dat hij meer van me had verwacht en ik hem moest overtuigen op training om nog vaker in de basis te komen. "Is goed Joopie" was het antwoord en ik liep naar buiten om me zoveelste sigaretje te roken.

Geplaatst

Re: Niels de Haan, een speler om van te houden.

Wat een verhaal, heerlijk bedacht :D KUTGW !

Geplaatst

Idd top bedacht om jezelf als speler aan te maken !!

Ben heel benieuwd

Geplaatst

Zéér tof idee, een verhaal om volgen !!

Kijk uit naar de vervolgen !!

Geplaatst

Talent uit Wildervank? Das wel een sterke iig!

Voor de rest ook leuk geschreven en natuurlijk leuk om weer eens wat anders te maken

Geplaatst

echt tof! ga ik zeker volgen

Geplaatst

en ik ga hem ook zeer zeker volgen.

Geplaatst
  • Auteur

De eerste wedstrijd die er echt toe doet, lange titel he?

Ondertussen een aantal dagen, een aantal wedstrijden en heel wat gezeik over mijn conditie verder, waren we aanbeland bij de eerste wedstrijd die werkelijk er toe deed. Op de training presteerde ik dagelijks op een goed niveau, en ik mocht ook beide wedstrijden in de basis starten, we wonnen zowel van Ajax 2 als Novara, respectievelijk 2-1 en 2-0. Helaas haalde ik in de wedstrijden nog steeds maar een gemiddeld niveau, wat die gallige Gall schijnbaar zorgen baarde. What the fuck verwacht hij dan van een 17-jarige, meteen matchwinner worden? Ja ik zelf ook. Daarom ga ik er ook helemaal voor in de eerste bekerwedstrijd van het seizoen.

Ik wist dat ik deze wedstrijd geweldig moest spelen om een basisplaats te krijgen voor de rest van het seizoen, daarom motiveerde ik me extra voor deze wedstrijd. Dat wil zeggen de avond ervoor zoop ik me helemaal lang en rookte ik nog meer dan een ongelovige in de Middeleeuwen, een ketter dus. Half brak kwam ik 's middags aan bij De Langeleegte en probeerde m'n brakheid maar zo goed mogelijk te verbergen. Ik kwam de kleedkamer binnen en zag dat ze allemaal al aangekleed waren, ik was schijnbaar weer eens te laat. Het mocht schijnbaar niet deren want Sjoopie Gall kwam vlak na mij binnen en liet weten dat de basisopstelling hetzelfde bleef. Ik mocht dus weer als centrale middenvelder spelen met aanvallende impulsen, het komt er dus gewoon op neer dat ik niet meeverdedig, maar wie boeit dat nou wat? Ik kleedde me snel om en ging me voorbereiden op de wedstrijd. Ik sneakte hem naar de wc en rook daar stiekem een sigaretje en dronk een blik halve-liter amstel leeg, niet te zuipen maar er was niks anders thuis meer. Amstel kun je beter slons bier noemen, ipv ons bier want daar beledig je de meeste mensen mee.

Na dit heerlijke gebeuren ging ik even een balletje hooghouden op het veld en lachte ik Ditewig maar weer eens uit, hij zat op de bank. Tom Muyters, huurling van Psv, stond op doel en deed het in de oefenwedstrijden zeer goed, toch vond ik het maar een sjonnie. De enige kerrol waar ik het wel mee kon vinden, en het zal vast door z'n achternaam komen, was Ralf de Haan. Hij kwam gratis over en was zowel een rechtsbuiten als een spits. Hij startte ook in de basis vandaag en ik verwachtte eigenlijk wel een paar goals van hem. Van mezelf ook trouwens, want wat is Rijnsburgse Boys nou in godsnaam, stel kansloze graftakken die achter een bal aanhollen. Ik kreeg er al zin in om wat van die aapjes te dollen. En dit kon zo gaan gebeuren want de scheidsrechter kwam eraan. Het was echt zo'n mongolische loser die zelf nooit fatsoenlijk heeft kunnen voetballen en daarom maar scheidsrechter is geworden, ook had hij een dikke buik, maar dat is een positief iets, want dat zou kunnen duiden op het feit dat hij van bier houdt.

De wedstrijd ging van start en Veendam mocht aftrappen, meteen na de aftrap werd het al duidelijk dat de Rijnsburgse Gays een kansloos elftal was. We begonnen met de bal rond te tikken en na een aantal rondotjes eiste ik de bal op zo'n 40 meter van het doel op. Ik zette een dribbel in en passeerde vrij makkelijk m'n directe tegenstander, hoongelach was het gevolg. Hierna kwam ik de andere middenvelder nog eens tegen, want ik had geen zin om hard te gaan rennen. Een simpele schaar met een akka als vervolg stuurde hem het bos in, figuurlijk dan he want je rent natuurlijk niet zomaar het bos in tijdens een wedstrijd. Hierna wisten onze spitsen wat hun te doen stonden, Ralf de Haan en Ronald Hamming trokken het gat voor mij door naar buiten te trekken. De verdedigers gingen mee en ik kon een versnelling inzetten met de bal aan de voet. Het veld lag open en ik dribbelde met nog zo'n 25 meter te gaan op het doel af. Ik wist dat de verdedigers terug zouden komen, dus ik besloot om maar onverwacht de bal in de kruizing te knallen in de 2e minuut. Juichen deed ik niet aan, ik bedoel hier tegen scoren is net als een lolly afpakken van een klein kind, geen bal aan dus. De rest van de wedstrijd ging even makkelijk, ik verdeelde het spel zeer simpel, dolde enorm veel sjonnies van de Rijnsburgse Boys. In de 7e minuut van de wedstrijd scoorde ik mijn 2e goal in mijn profcarriere, een vrije trap van zo'n 30 meter schoot ik wederom in de kruizing. 3-0 was de stand al op dat moment, juichen deed ik overigens weer niet aan, ik had alleen een beetje jeuk bij m'n ballen. Natuurlijk volgde na het graaien in m'n ballen een high five met een teamgenoot, Borat is der niks bij.

Uiteindelijk wonnen we die armzalige wedstrijd tegen die kneuzen met 8-0, scoorde ik 3x, was ik matchwinner en had ik verdomd zin in een sigaretje. Na de nabespreking van Gallige Gallert in de kleedkamer, wat er gewoon op neer komt dat hij zei, nou top gespeeld jongens, liep ik op mijn masterlijke blauw/witte adidas slippers naar buiten en stak ik weer eens een sigaretje op. Ik ging maar eens in de kantine kijken en zag dat The A-team op tv was, nu hoor ik je denken, maar dat is toch helemaal niet meer op tv? Nee het was herhaling. Ik zat aandachtig te kijken hoe ze een fiets ombouwden tot een tank, tot die Galblaas me weer stoorde, goed gespeeld jongen! SHUT UP FOOL! was het antwoord en ik ging weer verder tv kijken en m'n sigaretje roken. Wat een kerrol zeg, beetje mij zitten storen, kom nou.

Geplaatst

Ha, koning hoor Niels 8) toff idee ook. Wat voor Pa & Ca heb je jezelf gegeven? Screentje van jezelf graag.

Geplaatst
  • Auteur

ndhoe1.jpg

PA van 200 8) En een ca van euh 145 ofzo :D

Geplaatst

Grappig om jezelf er in te zetten,

En Managertoday het is hier geen reclamebureau :cab: Dat je topic amper word bekeken is niet onze schuld.

Maar euh is het niet beetje jammer om jezelf zo goed te maken :P

Geplaatst

Hehehe, met zulke stats dol je Ronaldinho nog 3 dubbel :D

Geplaatst

Als ik mezelf maak dan doe ik het automatisch. waar ben ik goed in en dan maak ik me auto erg goed

Geplaatst

Ok

leuk om eens een novelle te lezen uit spelers standpunt.... wordt het netzoiets als die dagboek van Bendter ofzoiets

Geplaatst

Leuk geschreven, misschien wat foto's/screenies?

Geplaatst

Neuh geen screenies ben ik te lui voor :D, trouwens Glenn of wie ook mod is van dit deel, haal die sjonnie z'n onzinnige berichten es weg :cab:

Nielson als je wil maak ik je novelle wel even terug wat proper !!

En jongens , probeer jullie wat te bedwingen aub !! Op msn kan je ook tegen elkaar lullen maar verpest Nielson's novelle niet !!

Je verhaal is prachtig en ik vind het idee super !!

KUTGW

Geplaatst

wat betekent proper??? da vind ik ( met alle respect ) toch te kak voor me hoor.

On-topic: whahhahaahahha is een x een novelle waar ik echt om kan lachen "Shut Up Fool , beetje mij zitte storen " whahahha

Geplaatst

wat betekent proper??? da vind ik ( met alle respect ) toch te kak voor me hoor.

On-topic: whahhahaahahha is een x een novelle waar ik echt om kan lachen "Shut Up Fool , beetje mij zitte storen " whahahha

pro·per (bn.)

1 goed verzorgd

2 schoon

3 [belg., inf.] (van moppen) niet schuin, ondubbelzinnig

pro·per·heid (de ~ (v.), -heden)

1 zindelijkheid, netheid

Volgens Van Daele !!

Waarmee ik wil zeggen dat hij, indien hij wenst, mij kan vragen de onzinnige off topic posts te verwijderen !!

Geplaatst
  • Auteur

Galigge Gall wordt boos

Het was 14 december ondertussen alweer en ik had over een uur een evaluatiegesprek met mijn top trainer, Joop Gall, dat was een grapje trouwens. Mijn huis staat redelijk dichtbij het centrum van Veendam, dus ik had nog wel even de tijd. Ik werd lekker rustig wakker, sigaretje erbij, stokbroodje, blikje bier, nog een blikje bier, he nog 4 blikjes bier, weet je wat je dan krijgt? Een dronken kop zouden jullie zeggen? Nee een 6-pack. Maar ik dwaal weer af, na mijn heerlijke ontbijtje stapte ik op de fiets en fietste ik zoals altijd naar De Langeleegte toe. En nee ik heb geen auto want je mag geen alcohol op achter het stuur, beetje jammer. Ik ging nog weer even in de kantine The A-team kijken tot het tijd was voor het gesprek.

Het gesprek begon en eerst bespraken we mijn tot dusver behaalde prestaties. Ik had tot nu toe 22 wedstrijden gespeeld, waarin ik 14 keer scoorde, 11 assists gaf en 12x man of the match werd. Mooie prestaties vond ik zelf, ook het team speelde goed overigens, we stonden dik aan kop in de eerste divisie en waren ondertussen al aanbeland in de 4e ronde van de beker. Helaas had ik wel een lichte blessure gehad, ik stond 3 weken aan de kant door een spier blessure in m'n been. Niet dat ik dat erg vond, had ik weer 3 weken de tijd om te feesten, ook mooi. Ik hoorde alles met een zelfvoldane glimlach aan wat Joop allemaal zat te vertellen, tot hij vroeg wat mijn intenties waren. Ik snapte niet helemaal welke intenties hij bedoelde en vroeg dat maar, tja logisch he. Het ging dus over mijn toekomst bij Bv Veendam. Ik zei dat ik er nog niet echt over na had gedacht, maar dat ik wel deze winter weg wilde. Joop snapte er niks van en vroeg met een enigzins boze toon waarom. Ik zei dat ik hem maar een klootzak vond en dat ik geen zin had om bij deze loser club te spelen. Nu ging hij over de rooie en zat hij te schreeuwen dat hij me had groot gemaakt en meer van dat praktijken, ik zei: "Talk to the hand cos the face aint listening!" en keek weg, ja kom nou ben gekke gerrit niet. Leuk liedje trouwens. Hij begon enigzins weer te bedaren, ik zat rustig een sigaretje te roken, wie maakt zich nou ook zo druk. Anyway ik zei dus dat ik weg wilde in de winter en hij er niks tegen kon doen, ik had namelijk een zeer fijne ontsnappingsclausule van rond de 3 miljoen. Ik besloot dat het wel weer tijd was om em te peren en besloot om meteen maar eens even een zaakwaarnemer te regelen. Ik wist dat er veel interesse in mij was van vele clubs door mijn opvallende prestaties bij Veendam, maar ik had nog nooit een interview gegeven. Ik was voor de media schijnbaar een groot mysterie, het feit was dat ik gewoon elke keer een sigaretje stond te roken achter het stadion.

En dat was precies wat ik nu even ging doen, Joop Gall kwam nog even naar me toe en vroeg naar wat voor club ik nou echt graag wilde. Ik zei: "Och elke grote club in het buitenland lijkt me wel lache, of een topclub in Nederland." Gall zei dat ik te hoog in de lucht keek. Ik weet niet of dit een spreekwoord is, maar ik ontkracht hem toch maar even. "Des te hoger de lucht, des te schoner zou je denken, maar nee want er is dat geval van broeikaseffect enzo, en daardoor komt er allemaal vieze lucht daar, en daar ben ik nou juist aan gewend, en wie zei nog maar dat roken geen surplus is? Ja dat weet ik ook niet." Gall snapte er niks meer van en liep weg, wat een mongool zeg. Na mijn sigaretje besloot ik om maar eens op zoek te gaan naar een zaakwaarnemer en belde Ton Smits op, onder andere de zaakwaarnemer van Arjan Robben. Al snel hadden we een deal beklonken over de telefoon, ik beloofde hem wel wat geld terug te betalen als ik eenmaal veel geld had, want van die 500 euries per week bij de BV word je ook niet rijk van.

Geplaatst

Knap geschreven Nielson, ben benieuwd naar je clubje !!

Je schrijfstijl nodigt uit om lezen en de dosis humor verlicht alles !!

Tof

Geplaatst

prachtige humor KUTGW

Geplaatst

Mwuahahahahahaha. :D Niels, je overtreft jezelf! Geweldig, dit is echt humor.. :D Ben benieuwd naar welke club je verterkt. Zuip ze!

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.