Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ivoorkust

ivoorkustvlag.jpg

De Oranje Olifanten

Bijnaam: De Oranje Olifanten

Naam bond:Associatie Fédération Ivoirienne de Football

Bondscoach: Jelle Zwanenburg

ivoorkust.jpg

Het Tenue

Erelijst

ivoorkustprijzenkastul1.png

Hoe ik bondscoach werd...

Het is vrij simpel... Ik was vroeger een goede voetballer die bij verscheidene topclubs speelde. maar op me 26ste kreeg ik een blessure waarna ik nooit meer kon voetballen. ondertussen had ik al genoeg geld dat ik al de schaapjes op het droge had. Ik had al besloten om na me carriere als vrijwilliger in een oorlogsland te gaan werken om daar mensen te gaan helpen. Na een tijd te hebben geholpen wou de Associatie Fédération Ivoirienne de Football mij als bondscoach hebben omdat ik de status als internationale voetballer heb. dit kwam totaal onverwacht voor mij. Ik besloot akkoord te gaan omdat ik zo de mensen in een indirecte manier kan helpen. want.....

Voetbal is mijn hobby en de mensen leven daar voor het voetbal. dus kon ik ze misschien hellemaal gelukkig maken om de Afrika cup te winnen.

maar dat was niet de doelstelling...

de enige doelstelling was de eer hoog te houden in het mooie land: Ivoorkust

Wat volgt:

De Tacktiek

De eerste 4 wedstrijden

Geplaatst
  • Auteur

Ivoorkust

ivoorkustvlag.jpg

De Oranje Olifanten

Bijnaam: De Oranje Olifanten

Naam bond:Associatie Fédération Ivoirienne de Football

Bondscoach: Jelle Zwanenburg

ivoorkust.jpg

Het Tenue

Erelijst

ivoorkustprijzenkastul1.png

Hoe ik bondscoach werd...

Het is vrij simpel... Ik was vroeger een goede voetballer die bij verscheidene topclubs speelde. maar op me 26ste kreeg ik een blessure waarna ik nooit meer kon voetballen. ondertussen had ik al genoeg geld dat ik al de schaapjes op het droge had. Ik had al besloten om na me carriere als vrijwilliger in een oorlogsland te gaan werken om daar mensen te gaan helpen. Na een tijd te hebben geholpen wou de Associatie Fédération Ivoirienne de Football mij als bondscoach hebben omdat ik de status als internationale voetballer heb. dit kwam totaal onverwacht voor mij. Ik besloot akkoord te gaan omdat ik zo de mensen in een indirecte manier kan helpen. want.....

Voetbal is mijn hobby en de mensen leven daar voor het voetbal. dus kon ik ze misschien hellemaal gelukkig maken om de Afrika cup te winnen.

maar dat was niet de doelstelling...

de enige doelstelling was de eer hoog te houden in het mooie land: Ivoorkust

Wat volgt:

De Tacktiek

De eerste 4 wedstrijden

Geplaatst

Re: De oranje olifanten

Ziet er mooi, netjes en overzichtelijk uit, ben benieuwd naar het vervolg!

Geplaatst
  • Auteur

Het vervolg kan ik vrij snel maken. want ik ben al in zomer 2007

maar ik wil een balans opmaken tussen te snel posten en te sloom ;)

Geplaatst
  • Auteur

aanstellenbondscoachmw1.png

Nadat ik was aangesteld als bondscoach. maakte ik gelijkk een reorganisatie in de technise staf. Ik kwam uit op 3 doorgewinterde managers:

technisestafba2.png

In een vergadering moest ik de selectie maken en ik kwam uit op de helden van 2006 + Salomon Kalou:

Tot mijn schrik waren er maar 3 ivoriaanen die keeper waren en moest het maar met die 3 doen

De Selectie

Goal

Jean-Jacques Tizie

Boubacar Barry Copa

Gerard Gnanhouan

Verdediging

Cyrille Domoraud

Blaise Kouassi

Abdoulaye Meite

Etienne Arthur Boka

Abib Kolo Toure

Emmanuel Eboue

Marc Zoro

Middenveld

Didier Zokora

Emerse Fae

Romaric Ndri Koffi

Gnegneri Yaya Toure

Gilles Yapi Yapo

Guy Roland Demel

Aanval

Bakari Kone

Salomon Kalou

Didier Drogba

Arouna Kone

Bonaventure Kalou

Abdoul Kader Keita

Aruna Dindane

en ik maakte mijn tacktiek voor de eerste volgende wedstrijd tegen Gambia, en ik kwam al vrij gauw uit op de volgende tacktiek:

tacktiekinhetbeginpm9.png

de poule's werden op 27 augustus bekend gemaakt en de balletjes die in groep G ingedeeld werden, waren:

1stekwalificatierondafruo7.png

Ivoorkust-Gambia

wk06_ivoorkust.jpg

ivoorkustgambiafg0.png

een slechte wedstrijd van de spitsen waarvan we 20 schoten op doel maar 3 raakten. de middenveld en verdediging hadden het goed gedaan maar we hadden ook de pecht dat het doelpunt niet vroeg in de wedstrijd viel

Guinea-Ivoorkust

mijn 2de wedstrijd was een blammering tegen Genuia die 3-2 nipt gewonnen werd. Screen heb ik niet en wil ik niet zien ook

Ivoorkust-Guinea

civ.gif Against kenia2.gif

ivoorkustkeniarx2.png

mijn beloning na het blijven proberen met deze tacktiek. ze raken op elkaar ingespeeld en de aanvallers weten het netje te vinden

Frankrijk-Ivoorkust

Verliezend finalist en nummer 1 op de wereldranglijst

frankrijkivoorkustbv1.png

Niet zo nederlaag die in je geheugen bliijft. ikbnt tevreden want Frankrijk had maar licht het overwicht. maar door de de klasse van sommige spelers wisten zij het in doelpunten uittedrukken

Next Update

Ga ik naar een club?

REACTIE'S ZIJN MEER DAN WELKOM, SCREENS OP AANVRAAG

Geplaatst

Hoe kom je aan die topictitel? :cab: Naja, maakt niet uit hoor ;) Ben er toch al mee gestopt.

Veel succes in ieder geval!

Geplaatst
  • Auteur

Hoe kom je aan die topictitel? :cab: Naja, maakt niet uit hoor ;) Ben er toch al mee gestopt.

Veel succes in ieder geval!

Dat is de bijnaam van Ivoorkust

Geplaatst

Ja weet ik, maar ik starte een week of twee geleden ook een topic met precies dezelfde titel, vandaar...Ik dacht dat je het daar vandaan had.

Geplaatst
  • Auteur

Ja weet ik, maar ik starte een week of twee geleden ook een topic met precies dezelfde titel, vandaar...Ik dacht dat je het daar vandaan had.

nee ben er pas een week

Geplaatst

haha.. leuk land met een paar super spelers _O_ Succes

Geplaatst
  • Auteur

In de Tussentijd wou ik ook meet een club gaan beginnen want 4 wedstrijden in een half jaar vind ik best saai, ik wachte gerust tot een club zich zelf melde en er kwam er 2 speculatie's aan

leverkussenspeculatiestb4.png

Leverkussen, waar ik niet de eerste keuze was

schalkewiltmijmo0.png

Schalke 04, Waar ik wel als eerste keuze was

Maar naar een duitse club gaan had ik geen zin in had en wachtte met gerust hart verder.

Op een Gegeven moment liet Louis van Gaal een kwakelend Alkmaar achter op naar het zonnig Osasuna te gaan.

Az bood interresse in mij op hollands 28ste speelronde waar ze op de 15 plek stonden, zonder rieele kans op de play-offs.

de enige kans op Europees voetbal was via de beker. Waar ik eerst met Feyenoord moest zien afterekenen die solide op de 3rde plek stond en als het nog van kwam Ajax of Groningen. Ajax was al kampioen en Groningen stond op de 5de plek. Dat was mijn kans die ik dus nog moest grijpen als ik het bod aannam. ik besloot te onderhandelen en ik accepteerde het aanbod die niet afteslaan was:

14 miljoen euro aan transfer en 745.00 aan loonlasten waar het verschil boven de 300.000 eronder zat.

jellezwanenburgnaarazmd2.png

Next Update

De Competitie (Niet belangrijk dus geen screens

Gatorade Cup (belangrijk dus uitgebreid verslag van de belangrijkste wedstrijd(en) van het seizoen voor AZ)

_______________________________________________________________________________________________

Misschien vanavond nog een update en dan laat ik een dag of 1 a 2 de reactie's op me af nemen..... zodat ik een mooie update van de vooerbereiding, 1ste seizoenshelft en Afrika Cup kan geven en misschien als die er komen de transfer

Geplaatst
  • Auteur

zie dat de screen niet is gelukt

kan dit niet meer verhelpen sorry voor het ongemak

Geplaatst
  • Auteur

Reactie's kunnen helpen voor de motivatie ;)

Geplaatst

Verwacht je serieus dat je om het uur een paar reactie's krijgt? Je laatste post staat er pas net...Niet zo ongeduldig zijn.

Geplaatst
  • Auteur

Ik verwacht niks.

ik doe dit voor 2 dingen

mensen vermaken

mijn nederlands omhoog krikken in taal

en dat 2de kan wel wat beter soms

Geplaatst

Ik vindt dat het er goed uit ziet hopelijk trek je deze lijn door :)

Geplaatst

miss even je topic-titel veranderen:)

KUTGW:)

Geplaatst
  • Auteur

Re: De oranje olifanten - AZ

AZ_Alkmaar.gif

Toen ik begon stond AZ op de 15de plek en geen vooruitzicht meer op de Play-offs en degradatie was ook niet iets om bang voor te zijn.

Ik kreeg AZ nog best knap naar een 12de plek net achter de play-offs. De eindstand was als volgt:

eindstand2007yw8.png

Mijn Enige hoop op europees voetbal was de beker. de indeling was als volgt:

AZ-Feyenoord

Groningen-Ajax

ik zat daar eigenlijk wel goed want ik hoefde in principe alleen te winnen van feyenoord, want als het goed was zat Ajax zoiezo in de finale want ze waren aan een niet te kloopen seizoen bezig (zie stand) Maar ik moest niet veel hoop hebben want Feyenoord deed het dit seizoen best aardig en had zijn wedstrijdjes mee.

AZ-Feyenoord

Interview Voor de wedstrijd.

Vraag: Jelle, Ajax gewonnen, hoe voel je je nu

Hetzelfde, zoals altijd we moeten nog tegen een sluwe tegenstander winnen voor Europees, dus alles is mogelijk.

Vraag: Maar is het waar als ik zeg dat deze wedstrijd de pijn kan verzachten voor AZ

Daar heb je gelijk in, als we deze winnen hebben we europees voetbal binnen.

Vraag: DeGuzman voor 22 miljoen naar HSV Hamburg, is dat gerustellend voor jou dat deze speler minder gemotiveerd is

Ik denk eerder dat ie voor de laatste keer nog wil vlammen voor feyenoord

Bedankt

Graag gedaan

halvefinalenbazfeyenoorij6.png

persconferentie na de wedstrijd

Vraag: Jelle korte sammenvatting

Wedstrijd begon goed voor ons kwamen al snel op de 1-0 voorsprong daarna verzwakte we even en schoot charisteas de 1-1 in de netten. in de 2de helft had Feyenoord het overwicht maar Dembele maakte een schitterend doelpunt. Dat Cziommer de penalty nog miste was jammer anders was het feest compleet geweest/

Vraag:De Finale tegen Ajax, hoe ga je deze ondhoudbare tegenstander te lijf.

Voetballend....

Vraag: meer gedaitaleerd alstublieft

Ik ga er niet verder over in

Succes!

Dank je

Next Time

AZ-Ajax KNVB beker finale

Geplaatst

Ziet er goed uit, ga zo door.

Geplaatst
  • Auteur

Heb mijn game al verder gewerkt zodat ik 2 updaté's kan maken

Geplaatst

Ziet er zéér goed uit Managertoday !!

Probeer die beker te pakken en Europees voetbal te verdien op die manier !!

Reacties komen heus wel, de sleutel is je novelle volhouden en dan zal je snel verdrinken in de reacties!!

KUTGW

Geplaatst

Hij heeft nu toch al Europees voetbal? Want omdat Ajax al Europees speelt is AZ als finalist automatisch geplaatst. Succes in de finale!

Geplaatst

Hij heeft nu toch al Europees voetbal? Want omdat Ajax al Europees speelt is AZ als finalist automatisch geplaatst. Succes in de finale!

Ja idd had het zo nog niet bekeken !!

Zo veel te beter natuurlijk, maar gewoon winnen die finale !!

Succes

Geplaatst

Gefeliciteerd met een plek in de bekerfinale. En ga Zo door 2 schitterende clubs.

Geplaatst
  • Auteur

webiteazvoorbeschowuingwq6.png

Kaartverkoop al aan de gang

Interview vlak voor de wedstrijd

Jelle, De bekerfinale! hoe voel je je

Nerveus, het wordt denk ik een erg moeilijke wedstrijd word. We spelen tegen de beste club van Nederland dat valt ook aan de stand te zien. 21 punten voorsprong op de nummer 2 is niet niks.

Jou voorspelling voor deze wedstrijd

Daar doe ik niet aan.

Ten Cate zei dat het een eenvoudige wedstrijd zal worden, ze hebben inmiddels al 2 wedstrijden gewonnen van jullie

Die 2 wedstrijden waren niet onder mijn leiding......

Maar Ajax denkt dat het een eenvoudige wedstrijd zal worden klopt dat?

Ik hoop het want Feyenoord dacht precies hetzelfde.

Veel Succes met de wedstrijd!

Dank je wel

HET DUEL

finalebekerfz2.png

Na de overwinning was iedereen aan het feesten...ze hadden allemaal leuke reactie's:

reactieoverwinningnbch1.png

Maar ik werd al snel weggeroepen om de media te woord te staan

Jongens een korte samenvatting want ik wil terug naar mijn jongens

We begonnen goed aan de wedstrijd. Snelle goal van dembele. Babel maakte het snel en schitterend af. Maar het was al voorbij want we waren los en maakten redelijk eenvoudig de 1-2 en 1-3

Veel tijd om te feesten had ik niet want ik moest 5 dagen na de schitterende overwinning naar Ivoorkust om mijn wedstrijd tegen Guinea te spelen.

Maar net voor ik weg ging waren de play-offs afgelopen en de tickets bekend:

europatickets2007xd6.png

Next Time

Ivoorkust-Guinea

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.