Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Daar stond ik dan met mijn trainerslicentie in Zeist. De draaideuren zwiepten rond. je hoorden getik op de ramen van de regen. Ik ook met mijn dromen. In mijn jongen jaren had ik altijd gedacht als ik mijn trainerslicentie heb gebeurt alles vanzelf. Maar dat bleek niet zo te zijn. weer hoor ik dat getik op de ramen, ik word er langzaam aan rustig van. ik besluit maar naar buiten te gaan en de regen te trotseren, en daarna op weg naar huis.

Eenmaal thuis zat ik op het web te surfen en zag tot mijn verbazing dat mijn jeugdvriend Arno Pijpers ontslag had gediend bij Kazachstan. in een interview zag ik dat hij zich hellemaal wou focussen op zijn club Astana. Ik besloot hem maar op te bellen.

ik keek in de adressenlijst naast mijn telefoon en zag zijn telefoonnummer staan op 1 nummer na die was weggeveeg. ik draaide de mogelijke telefoonnummers en naar de 4 keer kreeg ik hem te pakken

Arno:Hello.

Ik: ha die Arno met Jelle.

Arno:Hé Jelle hoe gaat het ermee.

Ik:Niet zo goed. ik heb vandaag mijn trainerslicentie gehaald maar ik heb geen club. heb dus een grauwe toekomst

Arno:Hmmm. dat is balen voor je. maar misschien heb ik wat voor me.

Ik:Wow echt waar, wat dan toch geen clubje uit kazachstan. dan kan ik beter bij de amatuers in Nederland aan de slag

Arno:Nee iets beter. toen ik ontslag nam had de Kazachstaanse bond me overtuigt dat ik een opvolger zou zoeken. Misschien iets voor jouw?

Ik:Ik weet het niet hoor.

Arno:Kom gewoon langs en dan zie je verder. ik zal de bond informerren naar jou komst.

Ik:Ok zal het doen.. doei

Arno:ok tot gauw Doei!

en daar stond ik met verbijstering met de telefoon in mijn hand. Dit was echt het laatste wat ik had gedacht. Kazachstan, Kazachstan, Kazachstan. In mijn hoofd zat ik te bedenken waar het zou liggen en besloot de atlas erbij te halen

kazach1.gif

Nadat ik wist waar het lag besloot ik informatie op te zoeken over het land zelf. maar ik kwam niet ver. want er was weinig over het land bekend. Ik besloot maar de luchtvaaartmaatschapij te bellen voor een vlucht naar Kazachstan. Ik besloot de eerstvolgende vlucht te pakken. die al over 2 dagen was

Geplaatst
  • Auteur

Daar stond ik dan met mijn trainerslicentie in Zeist. De draaideuren zwiepten rond. je hoorden getik op de ramen van de regen. Ik ook met mijn dromen. In mijn jongen jaren had ik altijd gedacht als ik mijn trainerslicentie heb gebeurt alles vanzelf. Maar dat bleek niet zo te zijn. weer hoor ik dat getik op de ramen, ik word er langzaam aan rustig van. ik besluit maar naar buiten te gaan en de regen te trotseren, en daarna op weg naar huis.

Eenmaal thuis zat ik op het web te surfen en zag tot mijn verbazing dat mijn jeugdvriend Arno Pijpers ontslag had gediend bij Kazachstan. in een interview zag ik dat hij zich hellemaal wou focussen op zijn club Astana. Ik besloot hem maar op te bellen.

ik keek in de adressenlijst naast mijn telefoon en zag zijn telefoonnummer staan op 1 nummer na die was weggeveeg. ik draaide de mogelijke telefoonnummers en naar de 4 keer kreeg ik hem te pakken

Arno:Hello.

Ik: ha die Arno met Jelle.

Arno:Hé Jelle hoe gaat het ermee.

Ik:Niet zo goed. ik heb vandaag mijn trainerslicentie gehaald maar ik heb geen club. heb dus een grauwe toekomst

Arno:Hmmm. dat is balen voor je. maar misschien heb ik wat voor me.

Ik:Wow echt waar, wat dan toch geen clubje uit kazachstan. dan kan ik beter bij de amatuers in Nederland aan de slag

Arno:Nee iets beter. toen ik ontslag nam had de Kazachstaanse bond me overtuigt dat ik een opvolger zou zoeken. Misschien iets voor jouw?

Ik:Ik weet het niet hoor.

Arno:Kom gewoon langs en dan zie je verder. ik zal de bond informerren naar jou komst.

Ik:Ok zal het doen.. doei

Arno:ok tot gauw Doei!

en daar stond ik met verbijstering met de telefoon in mijn hand. Dit was echt het laatste wat ik had gedacht. Kazachstan, Kazachstan, Kazachstan. In mijn hoofd zat ik te bedenken waar het zou liggen en besloot de atlas erbij te halen

kazach1.gif

Nadat ik wist waar het lag besloot ik informatie op te zoeken over het land zelf. maar ik kwam niet ver. want er was weinig over het land bekend. Ik besloot maar de luchtvaaartmaatschapij te bellen voor een vlucht naar Kazachstan. Ik besloot de eerstvolgende vlucht te pakken. die al over 2 dagen was

Geplaatst

Re: Kazachstan is grea–test nation of world!!â€ÂÂ.

*Tip* probeer eerst iets te maken in word, en dan het te posten ;)

Geplaatst

Re: Kazachstan is grea–test nation of world!!

ik ben benieuwd wat voorn club je wordt ;)

Geplaatst
  • Auteur

Als je leest zie je dat ik geen club word

Geplaatst

daarom ook :P

Geplaatst
  • Auteur

Kazachstan word het dus

Geplaatst

Het is toch duidelijk dat hij manager wordt van Kazakstan

Geplaatst

Laat maar jullie begrijpen me niet

ik zal wel een geheel nieuwe starten met betere info

deze topic was zinvol omdat ik nu weet dat mijn schrijfstijl iets te moeilijk is

je wordt bondscoach van Kazachstan. Ik zou gewoon doorgaan met dit topic. eerste post was lang niet slecht

Geplaatst

eerste post was zeker niet slecht die marcmeier die loopt iedereen aftekraken want hij vindt zich zelf zo goed enzo maar hij is gewoon een koekebakker en pleurt zinloze post neer maar ik wens je veel su6 met zo een moeilijk land

Geplaatst

haha ;) .. ik had het niet in de gaten dat hij bondscoach werd .. ik heb het nog een keer doorgelezen en ik begrijp het nu wel ;) ..

Op de opmerking van Tha Playah wil ik niet veel kwijt.. een gevoelige mens zo te zien .. maakt nix uit ;)

Succes bij Kazachstan ;)

Geplaatst

Ziet er goed uit! En Marcmeier, dat heb niets met gevoeligheid te maken, er staat met koeienletters boven dit topic het woord Kazachstan, lijkt me toch vrij duidelijk dan. Maar ik wil dit topic niet verzieken dus on-topic weer.

Geplaatst

haha .. nu wil je zeggen dat ik het fout deed ? sorry .. oke ;) .. ik had beter moeten lezen..

Maar we gaan dit topic niet verzieken dus weer on topic :D

Geplaatst
  • Auteur

Ok morgen zal ik doorgaan ;)

Geplaatst
  • Auteur

-2-

Eenmaal aangekomen op het Kazachstaanse vliegveld stond er 1 man op mij te wachten. Dit was een beetje telleurstellend want ik had verwacht dat mensen in stoeten om handtekeningen zouden vragen, dus kwam ik al snel tot conclusie dat voetbal hier niet leeft. Hierdoor kreeg ik gelijk weer en doel voor ogen, Namelijk:voetbal laten leven in Kazachstan.

De man wie zijn bordje omhoog hield, met mijn naam, zei iets in het kazachstaans tegen men mij, waar ik hellemaal niks van verstond, de minilessen in het vliegtuig wiepre dus (nog) niet zijn vruchten af. maar het leek erop dat ik hem moest volgen. hij leidde me naar een gele taxi en zij iets tegen de chauffeur.

Eenmaal aangekomen na een uren lange rit, kwamen we uit bij een scharminkel gebouwtje. het had scheuren aan de zijkant en het leek erop dat het bijna op instorten stond. Ik had geen idee wat dit gebouwtje was maar ik kwam er al vrij snel achter. Ik zag 2 voetbalvelden waarvan 1 hellemaal afgetrapt en 1 nieuwe tegen een bergwand achter het gebouwtje liggen en het logo van de kazachstaanse voetbalbond op de muur boven een klein deurtje. De man ging door de deur heen die op de hoofdingang leek, hij gebaarde me te volgen. ik liep richting de deur en pakte de hendel om de deur open te doen maar tot mijn verbazzin zat die hellemaal los. ik liep naar binnen met in mijn achterhoofd wat er nog meer te wachten viel in dit veel belovende land.

soccerfield.jpg

Er moet nog veel gebeuren.....

Geplaatst

Let wel op je Nederlands, als ik dit zo lees zie ik achter elkaar foutje. Dat is misschien een puntje van verbetering, verder zou je er misschien een foto bij kunnen doen. Dat maakt het allemaal wat aantrekkelijker om te lezen

Geplaatst
  • Auteur

was een beetje slapperig?

sorry voor het ongemak..... heb het beter gemaakt.. met me slapperige kop

Geplaatst

Goed stukje mooi veldje ook ;)

Geplaatst
  • Auteur

-3-

Ik liep naar binnen en een koude stroom lucht voelde ik tot in mijn botten. De man leidde me naar een kantoor op de 2de verdieping. daar zag ik mijn oude vriend Arno zitten met naast hem een oude man in een nette jas. Arno zei tegen mij dat hij vandaag als tolk, alles zou vertalen tussen de oude man en mij. de oude man bleek de directeur (met een onverstaanbare naam) te zijn van de Kazachstaanse bonde en mij. Hij had een aardige voorpraatje die door Arno werd vertaald. de directeur legde uit hoe de gewoonte's hier waren en hoe het hier allemaal te werk ging. Hij legde later ook zijn doelstellingen uit en die waren vrij simpel:

• De eer hooghouden
  • Publiek vermaken

Ik vroeg wat aan Arno over de technise staf. Hij zei dat hij 2 Nederlanders had aangetrokken voor de communicatie tussen hen maar zei erbij dat ze zeer associaal waren, dus deed hij een suggestie om ander personeel aan te trekken en daarbij ook een Tolk.

Ik legde dus mijn eisen aan de directeur uit,die als volgt waren:

• Reorganisatie in de staff
  • En dat ze me gewoon me gang lieten gang met het selectiebeleid

De directeur had nog wat moeite met punt 2, want ze waren gewend dat ze er zich telkens ermee bemoeide. Maar uiteindelijk wist Arno hem te overtuigen. We gingen akkoord. Dus ik had al mijn eerste trainers-contract binnen.

contract.jpg

Mijn eerste contract

Volgende keer

• Reorganisatie in Staff

Geplaatst

Wat is het verschil tussen 'De eer hooghouden' en 'Niet het land voor schut zetten'?

Succes verder!

Geplaatst
  • Auteur

even wat dudelijker gemaakt ;)

bedankt!

Geplaatst

Je derde update was al heel veel verbetertd ten opzichte van de eerste. Maar toch valt er iets op aan jou schrijfstijl; de eerste keer nadat je een punt hebt gezet begin je de volgende zin met een hoofdletter, maar nadat je daar een punt hebt gezet ga je zonder hoofdletter verder. Kleine foutje, maar mischien ben je eraan gewend. :checkit:

En veel succes met het vervolg van je novelle ben benieuwd! :thumb:

Geplaatst

Zeer originele landkeuze, ben benieuwd wat je daarmee kan bereiken, succs!! :thumb:

Geplaatst
  • Auteur

-4-

Mijn 2 Nederlandse vrienden heb ik direct naar huis gestuurd toen ik aan de slag ging bij Kazachstan. Toen ik naar hun CV keek zag ik dat ze niet met spelers en andere personeel om konden gaan en de rest was ook belabberd om te zien. Daarna bekeek ik de mogelijkheden waarmee ik Kazachstan omhoog kon helpen. Het land zelf heeft geen goede economie dat was jammer want zo konden niet alle talentjes contributie betalen en zo nooit ontdekt worden. Want hoe is het mogelijk dat een 10 keer zo groot land dan Nederlander 10 keer zo slecht is. er moest dus talenten in een dorpen schuilen. Maar het was niet mogelijk omdat altijd alles op geld neer komt, en ja ook bij voetbal.

De beste selectie die ik op proppen kon krijgen was even goed als een goede hoofdklasser in Nederland. Tacktieken kon ik er niet in dreunen omdat ik de spelers niet altijd tot beschikking heb. dus moest ik naar de oorsprong van het voetbal Plezier!

Om plezier te krijgen moest ik een goede werkomgeving zien te krijgen en daar werd al direct voor gezorgd. we verhuisde naar de hoofdstad van Kazachstan: Astana. Ik kwam daar in een beter gebouw+velden. het was nog steeds niet hellemaal ok maar ik moest ermee leven. Ik bekeek verder hoe ik een goede werkomgeving kon creeren, Toen kwam ik op het Technise staf uit. tenslotte moesten ze daar samen mee werken. ik zocht 3 managers/trainers en ik kwam uit op deze mensen:

kazachstan1pu5.png

• Robert Verbeek: Hij is de nieuwe Manager -21. Hij moet de talenten klaar maken voor het echte werk.
    zijn sterkste kanten zijn:
    Werken met Jonge spelers, Conditie en Discipline
    Werken met Jonge spelers spreekt voor zich,
    Conditie omdat Jonge spelers eerder overbelast raken,
    Discipline dat ze niet speels raken op het veld en hun taken niet uitvoeren

• Gianpiero Ventrone: Hij is mijn Assistent manager.
    Hij heeft meerdere sterkere kanten maar ik heb hem vooral aangetrokken voor zijn motiveren vaardigheid zodat hij de spelers kan motiveren na een verlies
  • Campos: Hij is mijn nieuwe trainer.
    Ik heb hem aangetrokken wegens Aanval en Verdedigen zodat hij misschien de spelers in korte tijd iets bijleren

Zoals je ziet zie je dat ze allemaal 15 of hoger bij omgang bij Personeel/Spelers hebben om een betere sfeer te creeren

Toen Kwam ik op me Tolk uit. Wie kan hier Engels en Kazachstaans spreken in dit analfabetisch landje. já Arno maar die heeft zijn eigen verantwoordelijkheden bij zijn club. Toen kwam ik op een geniale oplossing iemand waarmee je kan lachen. en die Engels kan.

De Kazachstaanse held:

Borat.

cannes.jpg

Ik ging gelijk kijken of hij het goed vond.

Volgende keer

• de Tacktiek
  • Gaat Borat akkoord?

_________________________________________________________________________________________________________

Wat vinden jullie ervan dat ik Borat erbij trek

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.