Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

vitesse.gif

De Club zelf

en Vitesse-supporter wordt in Nederland welhaast gezien als de advocaat van de duivel. de mooie Arnhemse club is onder fas van andere clubs op z'n zachts gezegd niet echt geliefd. Natuurlijk bestaat er de gezonde haat in Nijmegen jegens de buurman. maar zelfs in zuidelijke en westelijke contreien oogsten ze louter negatieve reacties. Waarom? Vitesse is als een beeldschone dame soms misschien zelfs té mooi. en zoals elke vrouwe zijn chames heeft ook deze voetbaldame op bepaalde moment haar nukken. Arnhem ligt inmiddels nergens meer wakker van. ze hebben overal aan mogen proeven. Welke andere club kan zeggen dat het in een tijdsbestek van zeven jaar zowel op de afgrond - degradatie - als op het heuveltje voor de hoogste berg - Champions League - heeft gestaan geeindigde ploeg een trainer met wereldfaam als Aad de mos aan zich bindt? Vitesse bezite magie, zelfs over de grenzen heen. We zagen sterrekn komen en gaan. sluwe spelers, wereldspelers, foute speleres. maar ondanks diverse karakters allen echte Vitésse-spelers. Als kind genoot ik van de aanval op het hoogtepunt van ons bestaan, met Dejan curovic en Niklos Machlas die werden gesteund door Marko Perovic. Wat te denken van het seizoen waarin de gevallen vedette Paulo Rink de fans om zin vinger wond? en door alle jaren heen de felle koppies van ras-Vitessenaren Theo Janssen en Remco van de Schaaf. De club is trots op deze jongens, deze jongens op hun club en zo hoort het te zijn. Want hoewel Gelredome de afgelopen jaren zowel op financieel als sportief vlak continu het epicentrum van een niets en niemand ontziende tornado leek, staat het onderkomen van de beeldschone vrouw nog als een huis vooral daarom zal er in de overge steden wel jaloezie heersen. de jaloezie van de doorsnee vrouw jegens de beeldschone dame in de villa. Glamour en bluf, schitterend toch.

Dat maakt Vitesse nou zo mooi en uniek

Het begin

Op een rustige zondag morgen zat ik heerijk achter een paar croissants. ik zat het journaal te kijken, na het journaal keek ik standaard naar teletext naar pagina 801.

Ik zag tot mijn grote schrik dat Aad de Mos ontslag genomen had. Als Arnhemmer vond ik dit echt jammer want dit was de perfecte trainer die Vitesse de rust kon geven die het verdiende. Mijn Vader zat bijna te huilen omdat hij voor Vitesse was.. Ik zelf was voor Ajax maar vond het toch erg jammer als Arnhemer zijnde.

Na nader onderzoek las ik dat de Mos ontslag had genomen omdat het zeer slecht ging met zijn vrouw. Ik begreep dit volkomen en ging door met luieren in het mooie zomers zonnetje.

Rond 1 uur hoorde ik de telefoon gaan ik zag Paul van der Kraan op de display staan en nam op (ik kende hem al van kleins afaan en we zijn altijd vrienden gebleven)

Paul: hé Jelle, lekker te luieren in de zon

Jelle: alsof je me gedachte kan lezen Paul. sorry met het ontslag van Aad, had het niet echt aan zienkomen

Paul:Tja, het is zwaar om te weten dat je na al dat werken zo goede trainer had maar we begrijpen het volkomen

Jelle: Hebben jullie al een trainer op het oog, want de voorbereiding komt er al aan.

Paul:Daar wou ik je juist voor bellen, We hadden jou op het oog

Jelle: Mij! jullie weten niet waar jullie aan beginnen

Paul: We hebben het met het bestuur over gehad. we zochten een Arnhemmer, met een beetje ervaring en voetbal fanatiek, je hebt Ijseloord toch kampioen gemaakt in de hoofdklasse. en om eerlijk te zijn zitten we nu een beeje krap bij de kas

Jelle:Pfff dit hat ik echt niet verwacht

Paul: laat het maar rustig tot je door dringen we verwachten je morgen middag bij het Gelredome

Jelle: Oké tot dan

Reactie's Graag, en suggesties zijn altijd welkom

Geplaatst
  • Auteur

vitesse.gif

De Club zelf

en Vitesse-supporter wordt in Nederland welhaast gezien als de advocaat van de duivel. de mooie Arnhemse club is onder fas van andere clubs op z'n zachts gezegd niet echt geliefd. Natuurlijk bestaat er de gezonde haat in Nijmegen jegens de buurman. maar zelfs in zuidelijke en westelijke contreien oogsten ze louter negatieve reacties. Waarom? Vitesse is als een beeldschone dame soms misschien zelfs té mooi. en zoals elke vrouwe zijn chames heeft ook deze voetbaldame op bepaalde moment haar nukken. Arnhem ligt inmiddels nergens meer wakker van. ze hebben overal aan mogen proeven. Welke andere club kan zeggen dat het in een tijdsbestek van zeven jaar zowel op de afgrond - degradatie - als op het heuveltje voor de hoogste berg - Champions League - heeft gestaan geeindigde ploeg een trainer met wereldfaam als Aad de mos aan zich bindt? Vitesse bezite magie, zelfs over de grenzen heen. We zagen sterrekn komen en gaan. sluwe spelers, wereldspelers, foute speleres. maar ondanks diverse karakters allen echte Vitésse-spelers. Als kind genoot ik van de aanval op het hoogtepunt van ons bestaan, met Dejan curovic en Niklos Machlas die werden gesteund door Marko Perovic. Wat te denken van het seizoen waarin de gevallen vedette Paulo Rink de fans om zin vinger wond? en door alle jaren heen de felle koppies van ras-Vitessenaren Theo Janssen en Remco van de Schaaf. De club is trots op deze jongens, deze jongens op hun club en zo hoort het te zijn. Want hoewel Gelredome de afgelopen jaren zowel op financieel als sportief vlak continu het epicentrum van een niets en niemand ontziende tornado leek, staat het onderkomen van de beeldschone vrouw nog als een huis vooral daarom zal er in de overge steden wel jaloezie heersen. de jaloezie van de doorsnee vrouw jegens de beeldschone dame in de villa. Glamour en bluf, schitterend toch.

Het begin

Op een rustige zondag morgen zat ik heerijk achter een paar croissants. ik zat het journaal te kijken, na het journaal keek ik standaard naar teletext naar pagina 801.

Ik zag tot mijn grote schrik dat Aad de Mos ontslag genomen had. Als Arnhemmer vond ik dit echt jammer want dit was de perfecte trainer die Vitesse de rust kon geven die het verdiende. Mijn Vader zat bijna te huilen omdat hij voor Vitesse was.. Ik zelf was voor Ajax maar vond het toch erg jammer als Arnhemer zijnde.

Na nader onderzoek las ik dat de Mos ontslag had genomen omdat het zeer slecht ging met zijn vrouw. Ik begreep dit volkomen en ging door met luieren in het mooie zomers zonnetje.

Rond 1 uur hoorde ik de telefoon gaan ik zag Paul van der Kraan op de display staan en nam op (ik kende hem al van kleins afaan en we zijn altijd vrienden gebleven)

Paul: hé Jelle, lekker te luieren in de zon

Jelle: alsof je me gedachte kan lezen Paul. sorry met het ontslag van Aad, had het niet echt aan zienkomen

Paul:Tja, het is zwaar om te weten dat je na al dat werken zo goede trainer had maar we begrijpen het volkomen

Jelle: Hebben jullie al een trainer op het oog, want de voorbereiding komt er al aan.

Paul:Daar wou ik je juist voor bellen, We hadden jou op het oog

Jelle: Mij! jullie weten niet waar jullie aan beginnen

Paul: We hebben het met het bestuur over gehad. we zochten een Arnhemmer, met een beetje ervaring en voetbal fanatiek, je hebt Ijseloord toch kampioen gemaakt in de hoofdklasse. en om eerlijk te zijn zitten we nu een beeje krap bij de kas

Jelle:Pfff dit hat ik echt niet verwacht

Paul: laat het maar rustig tot je door dringen we verwachten je morgen middag bij het Gelredome

Jelle: Oké tot dan

Reactie's Graag, en suggesties zijn altijd welkom

Geplaatst

Re: De beeldschone vrouw op zoek naar rust

Ik ben zelf ook met Vitesse bezig, hoop dat je er iets moois van maakt! Succes!

Geplaatst

sorry maar dat geel leest echt niet weg ;)

Geplaatst

sorry maar dat geel leest echt niet weg ;)

Dat geel is inderdaad niet perfect, ik zou het zwart houden. Voor de rest natuurlijk succes met deze mooie club.

Geplaatst

Dat geel is voor mij niet te lezen, maar gelukkig gaat het maar om Vites...:D

Het doet me pijn, maar: succes

Geplaatst
  • Auteur

-2-

De Volgende middag arriveer ik, met mijn oude volkswagen, op het Gelredome, ik schaamde me een beetje want ik parkeerde naast een schitterende lamborginhi van Wapenaar. Al gou zag ik dat Paul van der Kraan me met eengelukkig gezicht op zat te wachten, dat verbaasde me ontezettend want het regende zo hard dat mijn ruitenwissers het bijna begaven. Kom gauw binnen zei hij ik heb erg goed nieuws! ik vroeg me af wat er nu voor goed nieuws kon zijn dus ik volgde hem direct

eenmaal binnen in langwerpig kantoortje met in het midden één grote bureautafel. zag ik 2 mannen zitten,Paul stelde me netjes voor aan de 2 heren, Jan Streuer manager voetbal en John Verlaag directeur van Afab, hoofdsponser van Vitesse. Ik kreeg een voorspeech te horen van de 3 hen en daarna kwam het terzake.

Ze hadden al snel een contract van 1 jaar klaarliggen omdat ze niet te veel risco's wouden nemen ik kreeg nuttige info van Streuer over de gang van zaken met selectie. en van Paul kreeg ik een financieele en Organisatorische schets van de club. Al snel bleek mij dat de selectie niet op elkaar ingespeeld waren door de vele verkopen en inkopen van de afgelopen jaren. ik vroeg uitleg waarom dit zo was. Ze zeiden dat het kwam omdat Vitesse genoodzaakt was om goede spelers te verkopen omdat ze in financieele nood waren en mindere spelers er voor terug moesten kopen.

ik kreeg de volgende brief voor met de hoofdzakkelijke informatie van de club zelf

Trainingfaciliteit: Middelmatig

Jeugdfaciliteit: Middelmatig + Jeugdopleiding

Europees verband: geen

Prognose Media: 10e

Financieen: OK

Geschatte waarden: 22 miljoen

Rivalen; NEC

Saldo: 1.52 miljoen in de schulden

Ik was blij dat Vitesse er financieel weer een beetje gezond uitzag. en ik kreeg een contract voorgeschoteld die er als volgt uitzag:

Salaris: 12,200

Soort: Voltijds

loopt tot juni 2007

Loonbudget: 157.000

Loonlast: 146.00

Transfer: 0

Ik keek er even naar pruste wat aan de pen en tekende het. Mooi zei Paul nu op naar de selectie om het nieuws te vertellen.....

Geplaatst

De Club zelf

Van de vi gejat he :P

Geplaatst
  • Auteur

Jep

moest een stukje hebben over de club zelf

daarom heb ik het maar die vitesse supporter van VI overgeschreven

Maar dat is ook dan het enige

Geplaatst

Vind het er heel mooi uit zien, schitterende club natuurlijk met een selectie waar je zeker bij eerste 5 mee kan doen. Ben benieuwd naar je transfers!

Geplaatst
  • Auteur

Nadat ik kennis had gemaakt met de gehele selectie legde ik aan iedereen mijn plannen uit, en die waren als volgt:

• Stabilisatie bij de ploeg
  • Financieel uit de schuld komen
  • Europees voetbal
  • Technische staf verbeteren

Ik gaf de nadruk op europees voetbal want er zitten niks voor niks elke thuiswedstrijd gemiddeld 20.000 man op de tribune nu hoop ik dat ze het voor de supporters moeten doen. en bij het financieele gebied zei ik dat er te veel dubbelbezetiing bij de club was en dat er spelers zouden vertrekken

een tijdje later gaf ik de nadruk dat ik een aanvoerder wou die een ras-Vitessenaar is.

mijn keuze viel daarom al snel op: Theo Janssen

1977750254_1999999387_JanssenTheo01_pics192-221.jpg

Mijn nieuwe aanvoerder

Na dit praatje leidde paul me naar mijn eigen kantoortje waar ik mijn tactieken kon uitdenken.

Ik bedacht welke spelers er weg konden en waarvan ik ook wat geld zou voor krijgen en mijn keuze viel uit op de volgende spelers

www.gelderlander.nl

ruud knol

ml

Paul VerhaeghNOG NIET ZEKER

662.jpg

Hersi

%257BEB9587F6-70DB-4D3B-905E-E14F7164A41C%257D.jpg

Siebe Blondelle

1998936621_1999999263_FrankelPurrel01_Pro_192_221.jpg

Purrel Frankel

top-

harrald Wapenaar

tmp3_nieuwspgf2_450.jpg

Anders Due NOG NIET ZEKER

tim_de_meersman01_19853.jpg

Tim de MeersmanNOG NIET ZEKER

met de tacktiek was ik er nog niet uit maar daar was de voorbereiding voor.

Coming-up

1. Voorbereiding

2. Transfers

Geplaatst

OMG

Due, Blondelle, Hersi en Verheagh zijn toppers. Beetje kut VERKOOPbeleid als dit door gaat :cab: Dan is het niet echt Vitesse meer _O_

Maar succes dan maar. :thumb:

Ik volg het niet meer :checkit:

Geplaatst
  • Auteur

Vind het er heel mooi uit zien, schitterende club natuurlijk met een selectie waar je zeker bij eerste 5 mee kan doen. Ben benieuwd naar je transfers!

ik denk niet dat er veel transfers zullen komen

heb namelijk geen transfer geld

Geplaatst
  • Auteur

OMG

Due, Blondelle, Hersi en Verheagh zijn toppers. Beetje kut VERKOOPbeleid als dit door gaat :cab: Dan is het niet echt Vitesse meer _O_

Maar succes dan maar. :thumb:

Ik volg het niet meer :checkit:

ik wil ze ook niet verkopen maar ik wil gewoon vitesse gezond hebben

in de winterstop komen er als het goed is spelers

Hersi is geen teamspeler dus kan weg

Due heb ik Esajas en janssen maar ik zit nu ook te twijfelen tussen esajas en due, janssen is eerste keus op linkshalf

en blondelle komt niet in mijn plannen voor

Geplaatst

Wat een slecht beleid inderdaad. Blondelle is een van de grootste talenten van Nederland (iig in FM) en een zeer goede VM die ook nog veel scoort met het hoofd (springen 20). Hersi begrijp ik want contract loopt af. Knol en Verhaegh kan ik niet begrijpen, want dat zijn goede verdedigers en Knol is eigen jeugd!

Geplaatst

top-

Paul Wapenaar

Ehm... :O]: Wie is Paul Wapenaar? Broer van Harald? :-D

Geplaatst
  • Auteur

Knol is niet goed genoeg

en ik zal blondelle overwegen en ik heb blondelle ook alleen maar te huur aangeboden he

wil dat ie ervaring opdoet want nu heb ik nog even yakubu die een klein beetje beter is

Geplaatst

Ik zou Hersi zowiezo niet weg doen het zou zonde zijn!

Geplaatst
  • Auteur

week rapport

-bod van 900.00 op Knol geacepteerd zijn waarde is 500.00

-Bod om Tim de Meersman te lenen geaccepteerd van verscheidende clubs

-Samenwerking met Chelsea verbroken. Reden: een club als Vitesse heeft geen moederclub nodig, het bestuur denkt er ook zo over

-Esajas, Hersi, Verheagh, Wapenaar en Frankel te koop aangeboden

-2 oefenwedstrijden gespeeld Leipzig-Vitesse 1-3 en Boulogne-Vitesse 0-2

-Contract opengebroken Due en Rojer en Blondelle (wil Due en Blondelle dus houden)

-Aanvraag voor satelietclub gedaan

Geplaatst
  • Auteur

Ik zou Hersi zowiezo niet weg doen het zou zonde zijn!

de reden waarom ik hersi weg doet is financieel

Financieel komt eerst even voorop vanuit daar kan ik pas doorwerken naar sportief

Geplaatst

Oke maar het is wel jammer dat je de samenwerking tussen Vitesse en Chelsea hebt verbroken want Chelsea kent een paar goede talentjes en misschien zou je die kunnen lenen, maarja aan de ene kant heb je er ook weer niks aan:P;)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.