Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Na de overweldigende reacties op mijn vorige novelle zal ik ook mijn huidige spel gaan posten. Ik twijfel nog wel of ik veel gebruik zal maken van Photoshop omdat ik in mijn vorige novelle meer bezig was met het posten van de resultaten dan met het spelen van FM.

-1-

Het is al bijna donker als ik bij mijn huis aan kom. Ik zoek naar de sleutels in mijn tas maar in de schemering tast ik redelijk in het duister. Met een paar ferme tikken weet ik de buitenlamp te overtuigen aan te springen en dat maakt de zoektocht een stuk makkelijker. Niet veel later sta ik dan eindelijk binnen. Ik schop mijn schoenen uit en hang mijn jas over de verwarming. Na twee meter duik ik rechts de keuken in. Links van me de wand die ik nog zelf beschilderd heb met schoolbordverf, en waarop de lijst met klusjes met de week langer lijkt te worden. Snel richt ik mijn blik op de rechterkant van de keuken. Een grote zilveren koelkast staart me aan, en ik kan zijn lokroep niet weerstaan. Ik open de rechterdeur en grijp van de bovenste plank een witbiertje. Voldaan loop ik de keuken weer uit. Via de woonkamer, waar ik mezelf van mijn trui ontdoe, loop ik naar de werkkamer. Met een elegante sprong werp ik mij in de luxe, lederen bureaustoel en met een welgemikte druk op de knop zet ik de computer aan.

Ik besef me dat ik de flessenopener vergeten ben en dus draai ik een kwartslag opzij naar het kleine metalen bijzettafeltje. Precies op de plek van de sporen van de vorige keren, glijdt de hals van mijn fles langs de rand van de tafel, net zolang tot ik bij de dop van de fles kom. Met een stevige ruk druk ik de fles open. Ik draai terug om mij op het scherm te richten waar een foutmelding de standaard opstartprocedure heeft onderbroken. Of eigenlijk is een foutmelding juist een essentieel onderdeel van elk zichzelf respecterend Windows-systeem en dus ook van de opstartprocedure. Routinematig druk ik de reset-knop in. Ik besluit maar even wat te eten te halen. Via de woonkamer, waar ik de zojuist uitgetrokken weer van de bank pluk omdat het toch aardig fris is, kom ik weer in de keuken terecht. Ik trek alle kastjes open maar verder dan een zak pindas kom ik niet. Ik pak een krijtje en schrijf 'boodschappen doen' op de linkerwand. Halverwege kom ik tot de ontdekking dat het er al twee keer staat en ik neem dan ook de moeite niet om nog door te schrijven. Ik pak de zak pinda's en keer weer terug naar de werkkamer. Zowaar is de computer opgestart. En dus duik ik, met een hele vrije avond voor de boeg, weer in de wereld van Football Manager.

• Antwoorden 400
  • Weergaven 574
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Na de overweldigende reacties op mijn vorige novelle zal ik ook mijn huidige spel gaan posten. Ik twijfel nog wel of ik veel gebruik zal maken van Photoshop omdat ik in mijn vorige novelle meer bezig was met het posten van de resultaten dan met het spelen van FM.

-1-

Het is al bijna donker als ik bij mijn huis aan kom. Ik zoek naar de sleutels in mijn tas maar in de schemering tast ik redelijk in het duister. Met een paar ferme tikken weet ik de buitenlamp te overtuigen aan te springen en dat maakt de zoektocht een stuk makkelijker. Niet veel later sta ik dan eindelijk binnen. Ik schop mijn schoenen uit en hang mijn jas over de verwarming. Na twee meter duik ik rechts de keuken in. Links van me de wand die ik nog zelf beschilderd heb met schoolbordverf, en waarop de lijst met klusjes met de week langer lijkt te worden. Snel richt ik mijn blik op de rechterkant van de keuken. Een grote zilveren koelkast staart me aan, en ik kan zijn lokroep niet weerstaan. Ik open de rechterdeur en grijp van de bovenste plank een witbiertje. Voldaan loop ik de keuken weer uit. Via de woonkamer, waar ik mezelf van mijn trui ontdoe, loop ik naar de werkkamer. Met een elegante sprong werp ik mij in de luxe, lederen bureaustoel en met een welgemikte druk op de knop zet ik de computer aan.

Ik besef me dat ik de flessenopener vergeten ben en dus draai ik een kwartslag opzij naar het kleine metalen bijzettafeltje. Precies op de plek van de sporen van de vorige keren, glijdt de hals van mijn fles langs de rand van de tafel, net zolang tot ik bij de dop van de fles kom. Met een stevige ruk druk ik de fles open. Ik draai terug om mij op het scherm te richten waar een foutmelding de standaard opstartprocedure heeft onderbroken. Of eigenlijk is een foutmelding juist een essentieel onderdeel van elk zichzelf respecterend Windows-systeem en dus ook van de opstartprocedure. Routinematig druk ik de reset-knop in. Ik besluit maar even wat te eten te halen. Via de woonkamer, waar ik de zojuist uitgetrokken weer van de bank pluk omdat het toch aardig fris is, kom ik weer in de keuken terecht. Ik trek alle kastjes open maar verder dan een zak pindas kom ik niet. Ik pak een krijtje en schrijf 'boodschappen doen' op de linkerwand. Halverwege kom ik tot de ontdekking dat het er al twee keer staat en ik neem dan ook de moeite niet om nog door te schrijven. Ik pak de zak pinda's en keer weer terug naar de werkkamer. Zowaar is de computer opgestart. En dus duik ik, met een hele vrije avond voor de boeg, weer in de wereld van Football Manager.

Geplaatst

Re: Een Nieuwe Start

Heel Leuk verhaal ;) ben benieuwd welke club _O_

Geplaatst

mooie inleiding benieuwd of je het een vervolg kunt geven

Geplaatst

mooie inleiding benieuwd of je het een vervolg kunt geven

Tuurlijk kan hij er een vervolg aan geven. Ik kijk al uit naar de volgende post

Geplaatst

dat weet ik gaat mij om de kwaliteit das vaak het moeilijkste

Geplaatst

dat weet ik gaat mij om de kwaliteit das vaak het moeilijkste

ik raad je aan zijn vorige topic te lezen

maar terug on topic: ik ben echt benieuwd naar je clubkeuze. Het is vast weer een leuke club

Geplaatst
  • Auteur

-2-

Het zwarte scherm verspringt naar het bekende beginscherm van Football Manager. Ik open het spel en plots zit ik niet langer in mijn stoel achter de pc, maar ben ik een werkloos manager in de keiharde voetbalwereld. Ik verken de beschikbare banen. Bosnië is op zoek naar een nieuwe bondscoach. Niks voor mij, een land. Ik kijk verder. West Ham heeft ook nog wel een plekje vrij maar ik verwacht niet dat ze mij zouden willen hebben. Dan valt mijn oog op een Belgische club. Sporting Lokeren. Ook zij zoeken nog een trainer maar is België« nou het beloofde land voor een beginnend voetbaltrainer? Ik besluit toch maar eens een blik te werpen op de selectie.

Het eerste dat opvalt is de het lage aantal Belgen in de selectie. Niet dat nou erg verwonderlijk is want er lopen onderhand meer Afrikanen in België rond dan in Afrika zelf. Nu zijn buitenlandse voetballers helemaal geen probleem maar ze hebben in België de kunst verstaan om altijd de verkeerde Afrikanen aan te trekken want bij het zien van een gemiddelde Jupiler League wedstrijd schieten bij mij de trainen in de ogen. En als ik de cijfertjes mag geloven, is dat bij Lokeren niet anders. Ook de jeugdopleiding stelt niet bijster veel voor. Als je een klas bakkers-in-opleiding voetbalschoenen zou aantrekken zouden ze waarschijnlijk beter presteren dan dit zooitje opgeregeld.

En heb ik nog niet eens het bestuurlijk niveau bekeken. Meestal viert opportunisme al hoogtij in de voetbalwereld maar in een land dat haast evenveel regeringen heeft als officiële talen en waarin beleid vaker word veranderd dan er seizoenen in een jaar zijn, zal het ontwikkelingen van een sterke basis een moeilijk taak zijn. Financieel staat de club er wel redelijk rooskleurig voor, maar dat moet ook wel want de huidige spelers zijn aan de straatstenen niet te slijten. Behalve aan andere Belgische clubs natuurlijk.

Sporting Lokeren is dus een ploeg die de kwaliteit ontbeert om zijn hooggespannen verwachtingen te kunnen waarmaken. Neem daarbij het gebrek aan fatsoenlijke jeugd, organisatorische kennis en een degelijke competitie en je hebt een ploeg waar je als manager een hoop energie in zult moeten stoppen. Kortom, precies een ploeg voor mij!

Geplaatst

Wat kan jij heerlijk schrijven zeg.. (L)

EDIT: over de poll , ik vind een kleine afbeelding, die niet eens over voetbal hoeft te gaan, altijd wel wat toevoegen en dat hoeft dan niet helemaal met photoshop bewerkt te worden wat mij betreft..

Geplaatst

Je hebt inderdaad een mooie schrijfstijl. Weet niet of dit topic het succes van jouw vorige topic zal evenaren of overtreffen, maar het begin is in ieder geval sterk. Sporting Lokeren is een leuke, originele clubkeuze. Ben benieuwd wat je daar zal bereiken. Veel succes.

Geplaatst

Leuk geschreven, ik kijk al uit naar de volgende update van je verhaal.

Sporting Lokeren is origineel gekozen, ik heb zelf namelijk in Belgie een team 'gemanaged' (als ik het zo goed schrijf :D)

KUTGW

Geplaatst

Zoals MvF al zei is 1 klein fototje misschien geen slecht idee. Verder kan je prachtig schrijven :)

Geplaatst

weer zeer goed! en over dat grafische: ik zou het doen zolijk in je vorige novelle, de wedstrijden en de rest gewoon schrijven zolijk nu

Geplaatst

In Lokeren zit wel een speler die naar het buitenland kan hoor. Maar toffe club alleeen jammer dat men zo slecht denkt over ons belgische voetbal

Geplaatst

Aan de ene kant heeft hij wel gelijk, dat de Belgische clubs alleen slechte buitenlanders kopen. Maar het niveau van de selectie van Lokeren is toch zo slecht niet, dacht ik zo. De schrijfstijl is natuurlijk wel prachtig. Doe zo verder zou ik zo zeggen.

Geplaatst

Mooi verhaal. Ik zal hem wel volgen. En misschien kan je met PS een achtergrond maken en dan schrijf je de uitslagen op met een kort verslagje ofzo. Niet dat je weer printscreen moet maken en dan uitknippen enzo ;)

Geplaatst
  • Auteur

-3-

In gedachten betreed ik bestuurkamer van Sporting Lokeren. Na mijn sollicitatie was het snel gegaan. Een voetbaltrainer uit Nederland ligt altijd goed in het buitenland en dus waren ze maar al te blij dat ze mij mochten contracteren als nieuwe trainer.

'Welkom.'

Een man met een flinke onderkin komt me tegemoet

'Ik ben Willy Verhoost. Ik doe de tranfers bij de club.'

Nu niet meer, wilde ik zeggen, maar ik hield nog maar even mijn mond. Inmiddels kwam ook de tweede man in de kamer naar me toe.

'Roger Lambrecht, den vurzitr, khe me u gesprokkn.'

A ja, nu herkende ik deze man weer. Niet aan zijn gezicht, of aan zijn dubbele onderkin, maar aan zijn stem. Nooit had ik geweten dat de taalbarriere wel eens mijn grootste obstakel bij de club zou kunnen worden. Ik zie dat de voorzitter in de startblokken staat om een verhaal te gaan vertellen waarvan ik toch de helft niet snap, maar gelukkig komt een blonde 'schone' me redden. Ze roept de voorzitter en de meneer die straks geen functie meer heeft bij zich. De drie excuseren zich en vertrekken weer. Daar sta ik dan alleen. Ik zet mezelf in dit kleine kantoortje en bekijk de lijst met contractspelers. De selectie komt morgen pas voor het eerst bijeen maar het is mijn bedoeling een groot deel van de selectie de reis naar de club te besparen. Slechts een handjevol spelers zal mogen blijven, dat staat nu al als een paal boven water.

Geplaatst

Mooie club, zit zeker toekomst in mits het juiste beleid maar dat zal voor u wel geen probleem zijn vermoed ik :checkit:

Geplaatst
  • Auteur

-4-

Nu moet ik de spelers één voor één gaan beoordelen. Bij de minste twijfel zet ik een streep door de naam. Misschien is het maar goed dat ik van bijna geen van deze spelers ooit nog gehoord heb, waardoor ik wellicht iets objectiever kan kiezen. Deze spelers zijn nu verbonden aan het eerste elftal:

1 SER Zvonko Milojevic

2 MAR Hassan El Mouataz

3 BRA João Carlos Pinto Chaves

4 BEL Olivier Doll

5 SER Ivan Vukomanovic

6 ALB Besnik Hasi

7 BEL Killian Overmeire

8 SER Predrag Filipovic

9 MKD Goran Maznov

10 ISL Runar Kristinsson

11 SER Ivica Jovanovic

12 SER Jugoslav Lazic

13 BEL Gunter Van Handenhoven

15 GUI Aboubacar M'Baye Camara

16 GUI Mamadou Alimou Diallo

17 BEL Griffin De Vroe

18 BUR Issa Traore

20 CRO Stjepan Jukic

22 MAR Ali Bouab

23 BEL Xavier Deschacht

24 BEL Michaël Van Hoey

26 BUR Madi Saidou Panandetiguiri

27 CGO Patiyo Tambwe

De Belgen

Allereerst ga ik maar eens op zoek naar de Belgen in de selectie. Deze zullen zeker zijn van hun plek in de selectie. Sommige zullen dat misschien discriminatie noemen. En dat is het natuurlijk ook, maar ik vind het heel erg zonde wat er de laatste jaren met het Belgische voetbal is gebeurd en hoewel ik natuurlijk niet alle oorzaken ken, heb ik wel het idee dat het grote aantal buitenlanders hier mede debet aan is. Er waren nog eens tijden dat ook Nederlandse topvoetballers naar bijvoorbeeld Anderlecht gingen maar die tijden lijken voorbij. Dit zijn in elk geval de Belgen die de kern zullen gaan vormen van het nieuwe Lokeren.

De Serviërs

Een kleine cadeautje van één van de vorige trainers. Zoals het een echte Nederlander betaamd, besluit ik deze Servische enclave in de steek te laten. Geen van de huidige spelers vind ik van toegevoegde waarde. Ik vind dat je buitenlanders alleen moet halen als ze een aantoonbaar betere optie zijn dan nationale spelers. En ik geloof niet dat één van deze spelers in de toekomst een basisplaats zal kunnen afdwingen. Een streep door de Serviërs dus.

De Marokkanen

Ook hiervoor geld dat ik niet in zie dat deze jongens zoveel beter zijn dan Belgische spelers en dus mogen ook zij morgen lekker thuis blijven.

De Afrikanen

Alleen de naam Traore is nog enigszins uitspreekbaar, maar zelfs hij mag vertrekken. Aboubacar M'Baye Camara lijkt op het eerste gezicht nog wel een aanwinst voor het team maar hij mag met zijn Guinese vriendje Diallo ook op zoek naar een nieuwe werkgever. De belangrijkste reden is dat ik denk dat ik voor M'Baye nog wel wat centen zal kunnen krijgen.

De rest

Dan rest ons nog een aantal spelers. Allereerst de Braziliaan João Carlos Pinto Chaves, kortweg João Carlos. Dit is in mijn ogen een voorbeeld van een hele nuttige buitenlandse voetballer waar je nog niet zo makkelijk een opvolger voor hebt. Deze jongen mag absoluut blijven maar gezien de belangstelling in hem, hoop ik dat hij dat zelf ook wil. Besnik Hasi, vorig jaar overgekomen van Anderlecht is een zeer ervaren speler die zijn kennis in het komende jaar mag overbrengen op de jonge spelers die er rondlopen in het tweede. Goran Maznov, de Macedoniër, voegt volgens mij echt helemaal niets toe aan dit team. Hopelijk word de interesse van Bergen nog concreet want deze speler ben ik liever kwijt dan rijk. Veteraan Runar Kristinsson is eigenlijk ook niet meer van niveau maar toch mag hij het laatste jaar van zijn contract nog uitdienen. Als back-up voor de spits of komende vanaf het middenveld zal ik hem misschien nog nodig hebben. De Kroaat Stjepan Jukic mag wel op zoek naar een nieuwe club want ik geloof niet dat hij genoeg potentie heeft om het eerste te bereiken.

Welke spelers blijven er nu over?

Olivier Doll

Een hele ervaren verdediger die nog wel een jaartje op dit niveau mee zal kunnen.

spoolivierdollsd6.jpg

Killian Overmeire

Een begenadigde, linksbenige verdedigende middenvelder.

Uit de eigen kweek nog wel en één van de spelers waar we op kunnen gaan bouwen.

nboovermeirebh6.jpg

Gunter Van Handenhoven

Nuttige centrale middenvelder die waarschijnlijk in dit eerste jaar zal mogen rekenen op een basisplaats

nbovanhandenhovenms8.jpg

Griffin de Vroe

Een niet bovenmatig getalenteerde doelman die voorlopig de rol van tweede doelman op zich mag nemen.

griffindevroeaq6.jpg

Michael Van Hoey

Een rechtsback waar ik veel van verwacht dit jaar.

spomichalvanhoeyqn5.jpg

João Carlos

Heel belangrijke verdediger, die in de as op dit moment onvervangbaar is.

nbocarlospintoxp0.jpg

Besnik Hasi

Ervaren speler, die nog één jaar zijn kunsten voor ons zal mogen vertonen I.

andbesnikhasihk4.jpg

Runar Kristinsson

Ervaren speler, die nog één jaar zijn kunsten voor ons zal mogen vertonen II.

sporunarkristinssonqo6.jpg

Geplaatst

bij Xavier Deschacht en Gunter Van Handenhoven heb je dezelde foto's!

Geplaatst
  • Auteur

bij Xavier Deschacht en Gunter Van Handenhoven heb je dezelde foto's!

Dankje, inmiddels gefixt.

Geplaatst

Wie ga je als eerste keeper nemen of moet die nog gekocht worden?

Geplaatst
  • Auteur

6 juli 2006

Keepercarrousel

Vandaag heeft de nieuwe manager van Lokeren, Dylan Teulings, de eerste transfers gedaan in wat waarschijnlijk een roerige zomer zal worden. Gisteren werd bekend gemaakt dat liefst 14 spelers de club zullen moeten verlaten en de eerste is al vertrokken. Doelman Jugoslav Lazic vertrekt tot het einde van het seizoen naar Rode Ster Belgrado. De club heeft tevens een optie tot koop bedongen op de Serviër. Omdat ook voormalig eerste doelman Zvonko Milojevic zal moeten vertrekken heeft Lokeren ook al twee nieuwe keepers aangetrokken. De transfervrij Cliff Mardulier heeft een contract getekend bij de Oost-Vlaamse club, voor de duur van 4 jaar. Met deze transfer is de club onder andere Juventus te vlug af. De toezegging eerste doelman te worden was naar eigen zeggen belangrijker dan een plek op de bank in Turijn. Verder zal morgen ook Jan Moons worden gepresenteerd als nieuwe doelman. De ervaren doelman zal de rol van tweede keeper over gaan nemen van de vertrokken Lazic.

vertrokken: Lazic (Rode Ster)

nieuw: Mardulier (vrij), Moons (Genk)

Geplaatst

Leuk verteld allemaal, mag ik een screentje van Mardulier?

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.