Geplaatst 5 januari 200718 jr. Ja, Pietje je had weer gelijk over 1 deel maar nu is het echt een ander verhaal :checkit: Volledige naam SC Fotbal Club Steaua SA Bijnaam Viteziştii Opgericht 7 juni 1947 Stadion Ghencea Boekarest Capaciteit 28.000 Historie: Steaua Boekarest is een Roemeense voetbalclub. De club werd in 1947 opgericht als voetbalclub van het leger. De naam was dan ook CCA, de afkorting voor Centrale Leger Sportvereniging. In 1961 veranderde de naam naar Steaua ('de Ster' in het Roemeens). De clubkleuren zijn blauw-rood, sinds 1974 worden thuiswedstrijden gespeeld in het Ghenceastadion. Vele bekende Roemeense voetballers hebben bij Steaua gespeeld. Ondanks dat de club vele malen Roemeens kampioen werd en ook vele malen de nationale beker won, is Steaua toch vooral bekend als de club die, als eerste ploeg uit Oost-Europa, de Europacup I won. Het was een verrassing dat Steaua de finale had gehaald en iedereen verwachtte dan ook dat tegenstander FC Barcelona die gemakkelijk zou gaan winnen. Maar na de reguliere speeltijd en de verlenging was het nog steeds 0-0. Strafschoppen moesten dus de beslissing brengen. En in die strafschoppenserie werd Helmuth Duckadam de grote uitblinker. Hij stopte namelijk alle vier de strafschoppen van Barcelona, waardoor Steaua de Europacup won. Erelijst: Roemeens landskampioenschap 1951, 1952, 1953, 1956, 1959, 1960, 1967, 1975, 1978, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 2000, 2001, 2005, 2006 Roemeense beker 1949, 1951, 1952, 1953, 1956, 1962, 1966, 1967, 1969, 1970, 1971, 1976, 1979, 1985, 1987, 1989, 1992, 1996, 1997, 1999 Roemeense Supercup 1994, 1995, 1998, 2001, 2006 Europacup I 1986 Europese Supercup 1987 Links Dica en rechts Oprita, 2 sterspelers van Steaua. Morgen het vervolg...
Geplaatst 5 januari 200718 jr. Auteur Ja, Pietje je had weer gelijk over 1 deel maar nu is het echt een ander verhaal :checkit: Volledige naam SC Fotbal Club Steaua SA Bijnaam Viteziştii Opgericht 7 juni 1947 Stadion Ghencea Boekarest Capaciteit 28.000 Historie: Steaua Boekarest is een Roemeense voetbalclub. De club werd in 1947 opgericht als voetbalclub van het leger. De naam was dan ook CCA, de afkorting voor Centrale Leger Sportvereniging. In 1961 veranderde de naam naar Steaua ('de Ster' in het Roemeens). De clubkleuren zijn blauw-rood, sinds 1974 worden thuiswedstrijden gespeeld in het Ghenceastadion. Vele bekende Roemeense voetballers hebben bij Steaua gespeeld. Ondanks dat de club vele malen Roemeens kampioen werd en ook vele malen de nationale beker won, is Steaua toch vooral bekend als de club die, als eerste ploeg uit Oost-Europa, de Europacup I won. Het was een verrassing dat Steaua de finale had gehaald en iedereen verwachtte dan ook dat tegenstander FC Barcelona die gemakkelijk zou gaan winnen. Maar na de reguliere speeltijd en de verlenging was het nog steeds 0-0. Strafschoppen moesten dus de beslissing brengen. En in die strafschoppenserie werd Helmuth Duckadam de grote uitblinker. Hij stopte namelijk alle vier de strafschoppen van Barcelona, waardoor Steaua de Europacup won. Erelijst: Roemeens landskampioenschap 1951, 1952, 1953, 1956, 1959, 1960, 1967, 1975, 1978, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 2000, 2001, 2005, 2006 Roemeense beker 1949, 1951, 1952, 1953, 1956, 1962, 1966, 1967, 1969, 1970, 1971, 1976, 1979, 1985, 1987, 1989, 1992, 1996, 1997, 1999 Roemeense Supercup 1994, 1995, 1998, 2001, 2006 Europacup I 1986 Europese Supercup 1987 Links Dica en rechts Oprita, 2 sterspelers van Steaua. Morgen het vervolg...
Geplaatst 5 januari 200718 jr. Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Wolfie die FM't, ben je bezig je leven te verbeteren?
Geplaatst 5 januari 200718 jr. Auteur Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Wolfie die FM't, ben je bezig je leven te verbeteren? Haha nee, teveel vrije tijd in de vakantie :D
Geplaatst 5 januari 200718 jr. Auteur Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Seizoen 06/07 Transfers Steaua heeft natuurlijk al een redelijke selectie met spelers als; Radoi, Dica, Oprita, Therieu. Maar in de breedte ontbreekt er wat, zo waren spitsen Badea en Iacob aan het begin lang eruit en had ik dus vervangers nodig. Dat werden 2 redelijke spitsjes, verder in de winterstop nog wat geshopt: Popa is misschien wel de beste keeper(talent) die er rondloopt in Roemenie, geweldige lijnkeeper alleen qua spelhervattingen niet geweldig. Canu is een verdediger en Tillinca is een talentvolle spits. Daarintegen ging Radoi in de winterstop voor een lekker bedragje naar de havenclub uit Nederland, hij was bijna de hele eerste seizoenshelft geblesseerd dus ik vond het niet erg: Tactiek Vooral Dica moet als 10 veel aanvallende inpulsen gaan geven door de gaten tussen de spitsen in te duiken. Champions League We moesten ons zien te plaatsen via de voorronde van de CL, eerst de 2e en dan de 3e voorronde: Erg jammer, maar Osasuna bleek vooral in het afmaken van de kansen een klasse beter te zijn. UEFA Cup Nadat we Nacional Madeira na verlengingen hadden verslagen kwamen we in een leuke poule terecht, helaas speelde we gelijk thuis tegen Kayserispor en verloren we 2 keer kansloos in de uitduels: Nationale Competities Vlak voor de competitie moesten we de beladen derby tegen Rapid spelen voor de supercup, we wonnen overtuigend: In de beker schakelde we eerst Dinamo Boekarest en daarna Rapid Boekarest uit en dus leek alles erop dat we op weg waren naar de finale, maar we verloren verrassend van FCU Poli: Dan blijft er nog 1 prijs over, die wonnen we wel en simpel ook: De fans waren ontzettend tevreden na afloop van het seizoen, kampioenen :checkit: Nicolae Dica werd onze topscorer, en gaf daarnaast ook nog vele assists. Screens op verzoek!
Geplaatst 5 januari 200718 jr. Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Netjes.... ja.. ik ben het van Fok! ;)
Geplaatst 5 januari 200718 jr. Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Netjes.... ja.. ik ben het van Fok! ;) Net als ik ook van Fok! ben ;)
Geplaatst 5 januari 200718 jr. Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Netjes.... ja.. ik ben het van Fok! ;) Net als ik ook van Fok! ben ;) ;sm; Moet je nu voorronde CL spelen (vanaf welke ronde?)
Geplaatst 5 januari 200718 jr. Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Netjes.... ja.. ik ben het van Fok! ;) Net als ik ook van Fok! ben ;) En ik!
Geplaatst 5 januari 200718 jr. Auteur Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Netjes.... ja.. ik ben het van Fok! ;) Net als ik ook van Fok! ben ;) ;sm; Moet je nu voorronde CL spelen (vanaf welke ronde?) Nu rechtstreeks geplaatst :) Fok joden hierzo :P
Geplaatst 5 januari 200718 jr. Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Netjes.... ja.. ik ben het van Fok! ;) Net als ik ook van Fok! ben ;) ;sm; Moet je nu voorronde CL spelen (vanaf welke ronde?) Nu rechtstreeks geplaatst :) Fok joden hierzo :P Joden??? Hoe durf je :(
Geplaatst 5 januari 200718 jr. Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Netjes.... ja.. ik ben het van Fok! ;) Net als ik ook van Fok! ben ;) ;sm; Moet je nu voorronde CL spelen (vanaf welke ronde?) Nu rechtstreeks geplaatst :) Fok joden hierzo :P Joden??? Hoe durf je :( nou nou "fock joden" dat is wel flauw hoor
Geplaatst 5 januari 200718 jr. Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Netjes.... ja.. ik ben het van Fok! ;) Net als ik ook van Fok! ben ;) ;sm; Moet je nu voorronde CL spelen (vanaf welke ronde?) Nu rechtstreeks geplaatst :) Fok joden hierzo :P Joden??? Hoe durf je :( nou nou "fock joden" dat is wel flauw hoor Het is niet die fock Tim ;) van de site fok en dan het NL-eindje erachter ;) :)
Geplaatst 5 januari 200718 jr. Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Haha jasper, ik zie nog maar 1 deel hoor :cab:
Geplaatst 5 januari 200718 jr. Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Wat doen al die gasten van FOK! hier. Jerry's MSN naam allemaal gelezen? Mja, ik stel jullie wel op prijs hoor daar niet van. Jasper, je kon toch wel wat verder kom in de UC ;) Screentje van Petre zou ik wel graag zien.
Geplaatst 5 januari 200718 jr. Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Screentje Thereau graag
Geplaatst 5 januari 200718 jr. Auteur Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Haha jasper, ik zie nog maar 1 deel hoor :cab: 2 nu hihi :P Screens komen morgen ;)
Geplaatst 6 januari 200718 jr. Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Wat doen al die gasten van FOK! hier. Jerry's MSN naam allemaal gelezen? Mja, ik stel jullie wel op prijs hoor daar niet van. Jasper, je kon toch wel wat verder kom in de UC ;) Screentje van Petre zou ik wel graag zien. Fok-revelatie :)
Geplaatst 6 januari 200718 jr. Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti succes, jmmr van UEFA Cup, verder goed in de comp.
Geplaatst 8 januari 200718 jr. Auteur Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Petre Thereau
Geplaatst 11 januari 200718 jr. Auteur Re: Jasza aan de slag in Roemenie: Steaua Bucaresti Seizoen 07/08 Transfers Na het redelijke eerste seizoen, wilde ik nu wel verder komen in Europa. Daarvoor trekte we 2 spelers aan: Fred is een jonge braziliaanse verdediger die ik goed genoeg acht, alleen weet je het nooit met Brazilianen in Roemenie. Jovanovic is voor de breedte aangetrokken, omdat ik vorig jaar nogal veel blessures kende. Er vertrokken ook 3 spelers maar die waren afkomstig van het tweede elftal van Steaua dus niet belangrijk, dan begonnen we het seizoen in de volgende opstelling: Europees Dit seizoen waren we automatisch gekwalificeerd voor de groepsronde van de CL, daarin troffen we Barça, Ajax en Grashoppers een 3e plaats moest sowieso wel te halen zijn hier: 3e werden we dan ook, uit bij Barça was de enige wedstrijd waar we totaal geen kans hadden en met 5-0 van de mat werden geveegd. In de andere tegen Barça en Ajax kon het alle kanten op en tegen Grashoppers werd 2x eenvoudig gewonnen. Dan blijft de UEFA Cup over en daarin moesten we aantreden tegen Everton, ook dit moest te doen zijn maar als je in het eerste duel 2x rood krijgt blijft er weinig kans over en thuis werden we weggetikt: Nationaal De eerste belangrijke wedstrijd was de supercup, we moesten aantreden tegen het gepromoveerde Ceahlaul. Dit mocht natuurlijk geen probleem zijn en dat was het ook niet: In de beker ging het dit jaar uitstekend tot de finale, daarin troffen we FCU Pol:i We waren de hele wedstrijd de betere maar we wisten het niet uit te drukken in de score, dus moesten er penalty's worden genomen en daarin was me team duidelijk de mindere. Dan blijft weer de competitie over, daarin werden we weer overtuigend kampioen: Cyril Thereau Screens op verzoek