Geplaatst 31 december 200618 jr. The Blue White Dragons FC Den Bosch dus, een ploeg dat in het seizoen 2003/2004 nog de titel wist te winnen in onze vaderlandse Eerste Divisie. Een jaar later in de eredivisie alweer degradeerde door op de 18e plaats te eindigen. De bekendstee naam uit de Bossche geschiedenis is toch wel Ruud van Nistelrooy. Daarnaast zijn ook Fred van den Hoorn, Theo Lucius, Anthony Lurling (momenteel ook speler van de FC Den Bosch) en Koen van der Laak bekende namen uit de Noord-Brabantse hoofdstad. FC Den Bosch Met deze jongens heb ik het seizoen 2006/2007 uitgespeeld Transfers In: *Dave van der Meer -> vrije transfer gehaald omdat ik A: geen geld had voor een transfer en B: ik ook geen rechterverdediger tot mijn beschikking had. *Ken Ilso Larsen -> gekomen van Heerenveen. Ik had weinig spitsen en uit een vorige game was Ken één van mijn favoriete speler. Helaas heeft hij het bij mij niet kunnen waar maken en kwam hij weinig tot spelen toe. *John Goossens -> huurtje van Ajax. Uitstekende linkermiddenvelder/aanvaller en presteerde bij mij naar behoren. Was in eerste instantie gehaald als 2e linksmidden maar door de tegenvallende prestaties van matennaaier Lurling stond de Ajacied regelmatig in de basis. *Will Johnson -> huurtje van Heerenveen. Aanvankelijk mijn 1e spits, maar uiteindelijk was hij één van de drie spitsen samen met Lurling (die in de spits wél presteerde) en Frank Demouge. *Vurnon Anita -> huurtje van Ajax. Speelde weinig maar ik had te maken met veel blessures dus was hij een prima alternatief. *Julius Wille -> huurtje van Twente. Omdat Paul Beekmans noodgedwongen in de winterstop moest vertrekken (financiëel sotnd ik er beroerd voor, dus vertrok hij voor 500.000 euro naar het Italiaanse Catania) moest ik wel een speler huren voor het centrum. Hij speelde het 2e deel van het seizoen behoorlijk veel. FC Den Bosch: seizoen 2006/2007 In competitieverband was ik in stadion de Vliert bijna onverslaanbaar op een paar potje na. Uit kon ik vaak niet overtuigen en dat betekende dus ook dat een 5e plaats terecht was. Een tussentijds feest kon ik ook niet vieren want geen van de zes periodes ging naar de Bosschenaren. Die uiteindelijke 5e plaats was wel goed voor een play-off plaats. Allereerste wachtte FC Haarlem', dat in de Jupiler League net te kort kwam voor het kampioenschap: De eerste twee matches eindigde in een gelijkspel dus kwam het op de laatste wedstrijd in onze eigen Vliert aan. Frank Demouge bleek in een uitstekende vorm: hij scoorde drie keer, waardoor een plaats in de derde ronde van de Play-Offs op ons wachtte. Tegenstander was FC Omniworld dat in 3 wedstrijden afrekende met Willem II waardoor de Tilburgers degradeerden. De eerste wedstrijd won ik wat gelukkig. Leitoe moest na 38 minuten het veld verlaten wegens rood en het leek er slecht uit te zien maar gelukkig scoorde Robbie Haemhouts, die aan het eind van het seizoen transfervrij naar Lille vertrekt, in de laatste minuut de 2-1. De tweede pot in Almere leek was het een match met twee gezichten: in de eerste helft leek het slecht te gaan maar na 80 minuten was het Gijsje Cales die Den Bosch op voorsprong schoot. Helaas bezorgde Lesmond Prinsen ons een fikse kater want er moest een weer een 3e beslissende wedstrijd worden gespeeld. In de 3e wedstrijd was het al snel beslist: 3-0 bij rust en 4-0 eindstand. Het resulteerde in promotie naar de Eredivisie en natuurlijk stond Den Bosch op zijn kop. Tot slot nog even mijn korte bekeravontuur: FC Lisse-uit...altijd lastig. Reactie/opbouwende kritiek altijd welkom
Geplaatst 31 december 200618 jr. Auteur The Blue White Dragons FC Den Bosch dus, een ploeg dat in het seizoen 2003/2004 nog de titel wist te winnen in onze vaderlandse Eerste Divisie. Een jaar later in de eredivisie alweer degradeerde door op de 18e plaats te eindigen. De bekendstee naam uit de Bossche geschiedenis is toch wel Ruud van Nistelrooy. Daarnaast zijn ook Fred van den Hoorn, Theo Lucius, Anthony Lurling (momenteel ook speler van de FC Den Bosch) en Koen van der Laak bekende namen uit de Noord-Brabantse hoofdstad. FC Den Bosch Met deze jongens heb ik het seizoen 2006/2007 uitgespeeld Transfers In: *Dave van der Meer -> vrije transfer gehaald omdat ik A: geen geld had voor een transfer en B: ik ook geen rechterverdediger tot mijn beschikking had. *Ken Ilso Larsen -> gekomen van Heerenveen. Ik had weinig spitsen en uit een vorige game was Ken één van mijn favoriete speler. Helaas heeft hij het bij mij niet kunnen waar maken en kwam hij weinig tot spelen toe. *John Goossens -> huurtje van Ajax. Uitstekende linkermiddenvelder/aanvaller en presteerde bij mij naar behoren. Was in eerste instantie gehaald als 2e linksmidden maar door de tegenvallende prestaties van matennaaier Lurling stond de Ajacied regelmatig in de basis. *Will Johnson -> huurtje van Heerenveen. Aanvankelijk mijn 1e spits, maar uiteindelijk was hij één van de drie spitsen samen met Lurling (die in de spits wél presteerde) en Frank Demouge. *Vurnon Anita -> huurtje van Ajax. Speelde weinig maar ik had te maken met veel blessures dus was hij een prima alternatief. *Julius Wille -> huurtje van Twente. Omdat Paul Beekmans noodgedwongen in de winterstop moest vertrekken (financiëel sotnd ik er beroerd voor, dus vertrok hij voor 500.000 euro naar het Italiaanse Catania) moest ik wel een speler huren voor het centrum. Hij speelde het 2e deel van het seizoen behoorlijk veel. FC Den Bosch: seizoen 2006/2007 In competitieverband was ik in stadion de Vliert bijna onverslaanbaar op een paar potje na. Uit kon ik vaak niet overtuigen en dat betekende dus ook dat een 5e plaats terecht was. Een tussentijds feest kon ik ook niet vieren want geen van de zes periodes ging naar de Bosschenaren. Die uiteindelijke 5e plaats was wel goed voor een play-off plaats. Allereerste wachtte FC Haarlem', dat in de Jupiler League net te kort kwam voor het kampioenschap: De eerste twee matches eindigde in een gelijkspel dus kwam het op de laatste wedstrijd in onze eigen Vliert aan. Frank Demouge bleek in een uitstekende vorm: hij scoorde drie keer, waardoor een plaats in de derde ronde van de Play-Offs op ons wachtte. Tegenstander was FC Omniworld dat in 3 wedstrijden afrekende met Willem II waardoor de Tilburgers degradeerden. De eerste wedstrijd won ik wat gelukkig. Leitoe moest na 38 minuten het veld verlaten wegens rood en het leek er slecht uit te zien maar gelukkig scoorde Robbie Haemhouts, die aan het eind van het seizoen transfervrij naar Lille vertrekt, in de laatste minuut de 2-1. De tweede pot in Almere leek was het een match met twee gezichten: in de eerste helft leek het slecht te gaan maar na 80 minuten was het Gijsje Cales die Den Bosch op voorsprong schoot. Helaas bezorgde Lesmond Prinsen ons een fikse kater want er moest een weer een 3e beslissende wedstrijd worden gespeeld. In de 3e wedstrijd was het al snel beslist: 3-0 bij rust en 4-0 eindstand. Het resulteerde in promotie naar de Eredivisie en natuurlijk stond Den Bosch op zijn kop. Tot slot nog even mijn korte bekeravontuur: FC Lisse-uit...altijd lastig. Reactie/opbouwende kritiek altijd welkom
Geplaatst 31 december 200618 jr. Re: The Blue White Dragons: FC Den Bosch Ziet er goed uit, promotie is er ook dus ga zo door.
Geplaatst 31 december 200618 jr. Re: The Blue White Dragons: FC Den Bosch Ja inderdaad veel succes in de eredivisie :) Woow shame on you! Lisse :O Oo wacht ik zie het Uit :) Haha succes verder!