Geplaatst 20 december 200618 jr. Eindelijk, het 7de uur is afgelopen, ik wens de leerlingen een prettige vakantie en ga mijn kleedlokaal in. Tegenwoordig ben ik werkzaam op het JRL, de school waar ik mijn Havo-diploma gehaald heb. Als ik naar buiten loop staan er, zoals gewoonlijk, brugwuppen op mijn te wachten. ‘Meneer Steenbeek, wilt u ons extra voetbaltraining geven.’, vraagt een dappere jongen. ‘Ik zal kijken wat ik kan doen.’, zeg ik. ‘Ghehe, ontloop ik lekker die saaie vergadering van 2 uur. Kan ik lekker 2 uurtjes voetballen.’, denk ik. Ik meld me af bij de administratie, met als redenen: extra gymles geven, dat prioriteit 1 heeft op de school. Nadat het 9de uur afgelopen is, gaat iedereen naar buiten. ‘Bedankt meneer, tot na de kerst vakantie.’, zegt Mike, een hele verlegen jongen. ‘Zou ik alstublieft een handtekening mogen voor mijn broertje?’, vraagt hij met een knalrode kop. ‘Natuurlijk!’, zeg ik en zet een krabbel. Als ik even later mijn auto parkeer op de inrit van m’n huis zoemt mijn mobiel. 'Hallo, Bram Steenbeek.' ' Hello, with Juan Soler, President Valencia.' 'Were have I this honour thank Mr Soler?' ’It’s this way, we are not satisfied concerning our current coach and zoeken as soon as possible a continuator for him. We search an unemployed manager, and you are there. I'm think that you have found oneself, but I have a job.' Do you? Then search we further ' 'I’m operative on a school, but I am open for a job as a manager, certainly for such big club such as Valencia' Yes, hear which are beautiful. When you can come, because we want as soon as possible new coach for the plough have. 'I have now holiday, therefore if a plane goes there tomorrow to Valencia, be I there tomorrow, then we discuss everything wel.' 'Okay that it has been then regulated, then we see each other tomorrow.' Meteen boek ik een vlucht, vanavond om 10 uur staat er. Ik kijk op mijn horloge, het is 5 uur. Ik pak snel mijn koffer in en bel een taxi. Als ik op Schiphol aankom, zie ik Mike staan. ‘Heey meneer Steenbeek, waar gaat u naar toe?’, vraagt hij opgewonden. ‘Ik denk dat je het niet zo leuk zou vinden Mike.’, zeg ik. ‘Ik moet naar Valencia, ken je die voetbalclub daar?’, vraag ik. ‘Natuurlijk! Dat is leuk, wij gaan ook naar Valencia.’, zegt hij. ‘Maar ik kom voorlopig niet terug.’, zeg ik. ‘Er is mij gevraagd om manager te worden bij Valencia, het contract ligt daar al klaar, ik hoef alleen nog maar mijn handtekening er onder te zetten, en ik ben weg bij het JRL.’, zeg ik. ‘Wordt u trainer van Valencia?’, zegt Mike vol bewondering. ‘Ja.’, zeg ik. ‘Welke vlucht heb je, 10025 SPV?’, vraag ik. ‘Ja!’, zegt Mike. ‘Nou, dan zal ik het in het vliegtuig allemaal uitleggen.’, zeg ik en we stappen in. Na een vliegreis van ongeveer 4 uur landen we in het zonnige Valencia. Ik neem de eerste de beste taxi naar Mestalla, het prachtige stadion van Valencia C.F., S.A.D. Ik loop naar de balie en vraag naar het kantoor van Juan. Ik kom daar binnen, en 10 minuten later kom ik weer naar buiten, met een ondertekent contract. De verzamelde pers voor het stadion is opgelopen, 50 journalisten hebben mijn aankomst gespot. Ik kom naar buiten met de voorzitter, met een Valencia sjaaltje om mijn schouders. ‘Soy el nuevo encargado de Valencia.’, zeg ik in vloeiend Spaans.
Geplaatst 20 december 200618 jr. Auteur Eindelijk, het 7de uur is afgelopen, ik wens de leerlingen een prettige vakantie en ga mijn kleedlokaal in. Tegenwoordig ben ik werkzaam op het JRL, de school waar ik mijn Havo-diploma gehaald heb. Als ik naar buiten loop staan er, zoals gewoonlijk, brugwuppen op mijn te wachten. ‘Meneer Steenbeek, wilt u ons extra voetbaltraining geven.’, vraagt een dappere jongen. ‘Ik zal kijken wat ik kan doen.’, zeg ik. ‘Ghehe, ontloop ik lekker die saaie vergadering van 2 uur. Kan ik lekker 2 uurtjes voetballen.’, denk ik. Ik meld me af bij de administratie, met als redenen: extra gymles geven, dat prioriteit 1 heeft op de school. Nadat het 9de uur afgelopen is, gaat iedereen naar buiten. ‘Bedankt meneer, tot na de kerst vakantie.’, zegt Mike, een hele verlegen jongen. ‘Zou ik alstublieft een handtekening mogen voor mijn broertje?’, vraagt hij met een knalrode kop. ‘Natuurlijk!’, zeg ik en zet een krabbel. Als ik even later mijn auto parkeer op de inrit van m’n huis zoemt mijn mobiel. 'Hallo, Bram Steenbeek.' ' Hello, with Juan Soler, President Valencia.' 'Were have I this honour thank Mr Soler?' ’It’s this way, we are not satisfied concerning our current coach and zoeken as soon as possible a continuator for him. We search an unemployed manager, and you are there. I'm think that you have found oneself, but I have a job.' Do you? Then search we further ' 'I’m operative on a school, but I am open for a job as a manager, certainly for such big club such as Valencia' Yes, hear which are beautiful. When you can come, because we want as soon as possible new coach for the plough have. 'I have now holiday, therefore if a plane goes there tomorrow to Valencia, be I there tomorrow, then we discuss everything wel.' 'Okay that it has been then regulated, then we see each other tomorrow.' Meteen boek ik een vlucht, vanavond om 10 uur staat er. Ik kijk op mijn horloge, het is 5 uur. Ik pak snel mijn koffer in en bel een taxi. Als ik op Schiphol aankom, zie ik Mike staan. ‘Heey meneer Steenbeek, waar gaat u naar toe?’, vraagt hij opgewonden. ‘Ik denk dat je het niet zo leuk zou vinden Mike.’, zeg ik. ‘Ik moet naar Valencia, ken je die voetbalclub daar?’, vraag ik. ‘Natuurlijk! Dat is leuk, wij gaan ook naar Valencia.’, zegt hij. ‘Maar ik kom voorlopig niet terug.’, zeg ik. ‘Er is mij gevraagd om manager te worden bij Valencia, het contract ligt daar al klaar, ik hoef alleen nog maar mijn handtekening er onder te zetten, en ik ben weg bij het JRL.’, zeg ik. ‘Wordt u trainer van Valencia?’, zegt Mike vol bewondering. ‘Ja.’, zeg ik. ‘Welke vlucht heb je, 10025 SPV?’, vraag ik. ‘Ja!’, zegt Mike. ‘Nou, dan zal ik het in het vliegtuig allemaal uitleggen.’, zeg ik en we stappen in. Na een vliegreis van ongeveer 4 uur landen we in het zonnige Valencia. Ik neem de eerste de beste taxi naar Mestalla, het prachtige stadion van Valencia C.F., S.A.D. Ik loop naar de balie en vraag naar het kantoor van Juan. Ik kom daar binnen, en 10 minuten later kom ik weer naar buiten, met een ondertekent contract. De verzamelde pers voor het stadion is opgelopen, 50 journalisten hebben mijn aankomst gespot. Ik kom naar buiten met de voorzitter, met een Valencia sjaaltje om mijn schouders. ‘Soy el nuevo encargado de Valencia.’, zeg ik in vloeiend Spaans.
Geplaatst 20 december 200618 jr. Re: Valencia a la tapa Vind het wel leuk , maar erg moeilijk lezend en onoverzichtelijk
Geplaatst 21 december 200618 jr. Re: Valencia a la tapa Engels = :cab: Verder als ik het zo lees wel een leuk verhaal !! :thumb:
Geplaatst 21 december 200618 jr. Re: Valencia a la tapa Lessen Engels krijg je precies nog niet op school :P Maar ziet er goed uit,zeker een novelle die ik ga volgen :)