Spring naar bijdragen

Assistent van Wenger, maar wat brengt de toekomst?

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Dag 1: De eerste werkdag

Om 8 u begon die verdomde wekker af te gaan, mijn vakantie zit erop. Ik nam een kop thee en bladerde even door de krant op zoek naar artikels over mijn team Arsenal. Geen nieuws, ik plaats de krant op tafel en ga naar de badkamer en nam een douche. Om 9 u nam ik plaats in mijn auto en vertrok richting Emirates stadium. Toen ik op de parking aankwam was het grotendeel van de staff al aanwezig, om 10 u staat er een vergadering met de hele staff op het programma, agendapunt nummer 1 is natuurlijk het nieuwe seizoen.

Arsène kwam net op tijd binnen en we begonnen eraan. De doelstelling van dit seizoen is natuurlijk meedoen om de titel met Chelsea, Man Utd en outsider Liverpool, daarna willen we ook Europees schitteren en de FA Cup is ook mooi meegenomen maar dat is geen prioriteit. Over nieuwe spelers moet er ook gepraat worden, we krijgen € 29 miljoen ter onze beschikking en gaan dit besteden aan een middenvelder en spits. We hopen dat de blessures van Senderos, Djourou, Lauren en Clichy gunstig evolueren zodat we ze aan het begin van het seizoen kunnen inzetten.

Na de vergadering nam Arsène me even apart, hij vroeg of ik Stewart Downing wou scouten de komende maand. Als hij een positief rapport krijgt zullen we met Middlesbrough rond de tafel zitten om te spreken over dit jong talent. Door de scoutingsopdracht zal ik de vriendschappelijke potten tegen Crystal Palace en Sunderland missen.

Het zal een lastig seizoen worden omdat we met een jonge achterlinie werken, maar deze ploeg zal zeker meedraaien aan de top. De komende maanden en jaren gaan we zeker de kaart van de jeugd blijven gebruiken en we gaan verder bouwen aan het elftal zodat we binnen enkele jaren de nummer 1 van Europa zijn.

walcott_theo.jpg

Walcott is het perfecte voorbeeld van de jeugd die Arsenal naar de top brengt.

Een maand later ...

De weken vlogen voorbij en mijn rapport van Downing is rond, deze jongen kan uitgroeien tot een grote speler en we willen hem graag aan ons elftal toevoegen. Tijdens de middag moest ik bij Arsène komen, hij vroeg aan mij of ik het een goed idee vindt dat Hleb vertrekt naar Inter. Ik vond het een minder idee maar we krijgen € 15 miljoen voor de Wit-Rus, met dit geld kunnen we een mooi bod uitbrengen op Downing. Het aanbod werd aanvaard en Hleb vertrekt voor 3 seizoenen naar Italië.

hleb-efe.jpg

Hleb verlaat het regenachtige Londen voor het zonnige Milaan.

Onze vriendschappelijke wedstrijden werden allebei afgerond met een gelijkspel, tegen Crystal Palace bleef het 0-0 en in Sunderland bleven we op een 2-2 steken. Binnen een week staat onze kwalificatiewedstrijd tegen Dinamo Zagreb op het programma. De kwalificatie is een must maar deze ploeg heeft voldoende kwaliteit om Dinamo simpel opzij te zetten. Intussen brachten we een bod uit van € 14 miljoen op Downing. Tijdens de midddagtraining nam ik even Robin Van Persie bij mij, hij is slechtgezind omdat we een bod van AC Milan hebben afgewezen. Ik zei hem dat hij veel te belangrijk was voor deze ploeg en dat AC Milan dit seizoen het enorm moeilijk gaat hebben in de competitie na de afgelopen schandalen. Robin excuseerde zich voor zijn gedrag in de groep en gaat zich de komende dagen beter inzetten.

van_persie_robin_afc_profile_2005.jpg

Van Persie herpakt zich.

De volgende dag werd het bod van Downing geaccepteerd, de contractbesprekingen zullen morgen worden afgerond. Intussen hebben we ook een bod uitgebracht op Miroslav Klose, de Duitse steraanvaller zou graag naar Engeland vertrekken maar Werder ziet hem liever niet vertrekken. We zijn niet de enigste club die Klose wil inlijven, ook Manchester United en Liverpool hebben verregaande interesse. De volgende dagen zullen cruciaal zijn in de strijd voor de Duitse kopper.

klose.jpg

Arsenal, Man Utd of Liverpool?

De volgende dag nam ik de training over van Arsène die bij de besprekingen van Downing aanwezig moest zijn. De trainingen werden gevuld met wat oefeningen en een onderlingen partij, Djourou kon terug voluit gaan en zal tegen Dinamo in de basis staan. Djourou is een opkomend talent dat al mag genieten van Europese interesse. Tijdens de oefenpot kreeg ik het bericht datn Downing het contract heeft ondertekent, hij zal binnen een halfuur de groep komen begroeten.

3650596

Walcott en Downing zijn geen onbekend voor elkaar.

Later op de avond kregen we ook bericht dat Chelsea zich heeft versterkt met David Villa en Cambiasso. Chelsea is natuurlijk de topfavoriet voor de titel en zal ook een gooi maken naar de Champions League. De bookies bevestigde dit bericht, Manchester United wordt als grootste concurrent gezien en dan volg ik met Liverpool.

Op het einde van de week was de oorlog rond Klose afgerond, de Duitser kiest voor een verblijf in het Emirates Stadium. We hebben diep in onze portefeuille moeten gaan voor deze spits, Werder krijgt € 29 miljoen. We zijn klaar voor de competite en voor de Champions League.

******************************************************************************************************************

Volgende keer:

* Wat doet Arsenal tegen Dinamo?

* Hoe start de competitie?

******************************************************************************************************************

Graag reacties! Kritiek mag natuurlijk ook!

Geplaatst
  • Auteur

Dag 1: De eerste werkdag

Om 8 u begon die verdomde wekker af te gaan, mijn vakantie zit erop. Ik nam een kop thee en bladerde even door de krant op zoek naar artikels over mijn team Arsenal. Geen nieuws, ik plaats de krant op tafel en ga naar de badkamer en nam een douche. Om 9 u nam ik plaats in mijn auto en vertrok richting Emirates stadium. Toen ik op de parking aankwam was het grotendeel van de staff al aanwezig, om 10 u staat er een vergadering met de hele staff op het programma, agendapunt nummer 1 is natuurlijk het nieuwe seizoen.

Arsène kwam net op tijd binnen en we begonnen eraan. De doelstelling van dit seizoen is natuurlijk meedoen om de titel met Chelsea, Man Utd en outsider Liverpool, daarna willen we ook Europees schitteren en de FA Cup is ook mooi meegenomen maar dat is geen prioriteit. Over nieuwe spelers moet er ook gepraat worden, we krijgen € 29 miljoen ter onze beschikking en gaan dit besteden aan een middenvelder en spits. We hopen dat de blessures van Senderos, Djourou, Lauren en Clichy gunstig evolueren zodat we ze aan het begin van het seizoen kunnen inzetten.

Na de vergadering nam Arsène me even apart, hij vroeg of ik Stewart Downing wou scouten de komende maand. Als hij een positief rapport krijgt zullen we met Middlesbrough rond de tafel zitten om te spreken over dit jong talent. Door de scoutingsopdracht zal ik de vriendschappelijke potten tegen Crystal Palace en Sunderland missen.

Het zal een lastig seizoen worden omdat we met een jonge achterlinie werken, maar deze ploeg zal zeker meedraaien aan de top. De komende maanden en jaren gaan we zeker de kaart van de jeugd blijven gebruiken en we gaan verder bouwen aan het elftal zodat we binnen enkele jaren de nummer 1 van Europa zijn.

walcott_theo.jpg

Walcott is het perfecte voorbeeld van de jeugd die Arsenal naar de top brengt.

Een maand later ...

De weken vlogen voorbij en mijn rapport van Downing is rond, deze jongen kan uitgroeien tot een grote speler en we willen hem graag aan ons elftal toevoegen. Tijdens de middag moest ik bij Arsène komen, hij vroeg aan mij of ik het een goed idee vindt dat Hleb vertrekt naar Inter. Ik vond het een minder idee maar we krijgen € 15 miljoen voor de Wit-Rus, met dit geld kunnen we een mooi bod uitbrengen op Downing. Het aanbod werd aanvaard en Hleb vertrekt voor 3 seizoenen naar Italië.

hleb-efe.jpg

Hleb verlaat het regenachtige Londen voor het zonnige Milaan.

Onze vriendschappelijke wedstrijden werden allebei afgerond met een gelijkspel, tegen Crystal Palace bleef het 0-0 en in Sunderland bleven we op een 2-2 steken. Binnen een week staat onze kwalificatiewedstrijd tegen Dinamo Zagreb op het programma. De kwalificatie is een must maar deze ploeg heeft voldoende kwaliteit om Dinamo simpel opzij te zetten. Intussen brachten we een bod uit van € 14 miljoen op Downing. Tijdens de midddagtraining nam ik even Robin Van Persie bij mij, hij is slechtgezind omdat we een bod van AC Milan hebben afgewezen. Ik zei hem dat hij veel te belangrijk was voor deze ploeg en dat AC Milan dit seizoen het enorm moeilijk gaat hebben in de competitie na de afgelopen schandalen. Robin excuseerde zich voor zijn gedrag in de groep en gaat zich de komende dagen beter inzetten.

van_persie_robin_afc_profile_2005.jpg

Van Persie herpakt zich.

De volgende dag werd het bod van Downing geaccepteerd, de contractbesprekingen zullen morgen worden afgerond. Intussen hebben we ook een bod uitgebracht op Miroslav Klose, de Duitse steraanvaller zou graag naar Engeland vertrekken maar Werder ziet hem liever niet vertrekken. We zijn niet de enigste club die Klose wil inlijven, ook Manchester United en Liverpool hebben verregaande interesse. De volgende dagen zullen cruciaal zijn in de strijd voor de Duitse kopper.

klose.jpg

Arsenal, Man Utd of Liverpool?

De volgende dag nam ik de training over van Arsène die bij de besprekingen van Downing aanwezig moest zijn. De trainingen werden gevuld met wat oefeningen en een onderlingen partij, Djourou kon terug voluit gaan en zal tegen Dinamo in de basis staan. Djourou is een opkomend talent dat al mag genieten van Europese interesse. Tijdens de oefenpot kreeg ik het bericht datn Downing het contract heeft ondertekent, hij zal binnen een halfuur de groep komen begroeten.

3650596

Walcott en Downing zijn geen onbekend voor elkaar.

Later op de avond kregen we ook bericht dat Chelsea zich heeft versterkt met David Villa en Cambiasso. Chelsea is natuurlijk de topfavoriet voor de titel en zal ook een gooi maken naar de Champions League. De bookies bevestigde dit bericht, Manchester United wordt als grootste concurrent gezien en dan volg ik met Liverpool.

Op het einde van de week was de oorlog rond Klose afgerond, de Duitser kiest voor een verblijf in het Emirates Stadium. We hebben diep in onze portefeuille moeten gaan voor deze spits, Werder krijgt € 29 miljoen. We zijn klaar voor de competite en voor de Champions League.

Volgende keer:

* Wat doet Arsenal tegen Dinamo?

* Hoe start de competitie?

Graag reacties! Kritiek mag natuurlijk ook!

Geplaatst

Re: Assistent van Wenger, maar wat brengt de toekomst?

Ziet er goed uit, mooie aankopen ook ga zo door :thumb:

Geplaatst

Net begin, alleen zonde dat je Hleb verkoopt :) Zeker omdat je er een linkspoot voor terug haalt...

Succes, ben benieuwd wat je gaat presteren.

Geplaatst

Klose _O_

Geplaatst

Erg mooie eerste post, als je dit niveau zo door weet te zetten kan dit uitgroeien tot een topnovelle. Veel succes bij the Gunners.

Geplaatst

Even een tip: Haal Denilson uit je 2e elftal =) Echt een wereldtopper in wording! Had hem met Millwall, gemiddelde van 7,54 over ongeveer 50 wedstrijden!

Geplaatst

jah leuke aankopen, goed stukje tekst (al staan er nog wel een paar kleine foutjes in).

veel succes ermee!

Geplaatst

Mooie start hopelijk kan je dit niveau aanhouden !

Geplaatst
  • Auteur

De komst van Dinamo

Op zaterdag zat ik met een scout op het vliegtuig richting Zagreb. Arsène wou een rapport krijgen over de spelstijl en spelers van Dinamo, we weten niet veel over de ploeg enkel dat er één Duitse international speelt, Jens Nowotny. Dinamo speelde een thuismatch tegen Rijeka, Dinamo had het moeilijk maar won met 1-0. Dinamo speelt met een 4-4-2 maar het heeft geen toppers, de Duitser Nowotny zit al op leeftijd en zal het moeilijk hebben met onze spitsen. Dezelfde avond vertrok ik terug richting Engeland.

nowotny_zagreb_Aufmacher.jpg

Nowotny is de enige "topper" in de ploeg van Dinamo maar zal het moeilijk hebben met Henry.

Op zondag had ik een vrije dag en die nam ik in gebruik om uit te rusten, ik woon nu al 2 jaar in London maar toch heb ik soms heimwee naar België. Je mist je familie en vrienden maar dat zijn zaken die je erbij moet nemen als je een mooie jobaanbieding in het buitenland krijgt. Volgend weekend komt er een groep vrienden naar de wedstrijd tegen Bolton kijken.

De volgende dag was het alweer werken geblazen, Klose was klaar voor zijn eerste training bij Arsenal. De training werd bijgewoond door een groot aantal supporters die Miro een warm welkom willen schenken. De truitjesverkoop is ook in de lucht geschoten nadat bekend werd dat de Duitse topper bij ons zou tekenen, je ziet op training veel kinderen en volwassenen met Klose op hun tenue. Voor de wedstrijd op woensdag tegen Dinamo op woensdag besloten we op Almunia in doel te plaatsen, Lehmann raakte lichtgeblesseerd en we gaan risico nemen voor de competitiewedstrijd op zondag tegen Bolton.

14_180406.jpg

Almunia blij dat hij woensdag mag starten.

Dezelfde avond nam ik de tijd om even te kijken naar de training van Dinamo, we zagen dat hun Braziliaanse verdediger Carlos Santos apart rondjes liep waardoor hij twijfelachtig is voor woensdag. Na een halfuurtje vertrok ik naar huis. Op dinsdag werd in de voormiddag een film bekeken van de wedstrijd van Dinamo op zaterdag. In de nammidag werd er verder gretig getraind, Vitor Mannone werd bij de A-kern gehaald omdat hij gisteren een wedstrijd had met de reserven. Mannone is een veelbelovende keeper uit de B-kern die morgen ook op de bank zal plaatsnemen als reservekeeper. Om 17 u was er de gebruikelijke persconferentie maar die werd gehouden door Wenger met kapitein Gilberto Silva.

2266553

Wenger tijdens de persconferentie.

Dan was het eindelijk zover, de wedstrijd tegen Dinamo. De opwarming verliep vlot zonder bijkomstige blessures, enkel Flamini was wat op de sukkel maar de kans is klein dat hij vandaag speelt. In de kleedkamer werd de opstelling bekend gemaakt en kregen de jongens nog wat aanwijzingen. Om 20.30 u was het zover, de spelers betraden het veld en kregen een warm applaus van het thuispubliek, ik nam plaats op de bank naast Wenger.

Arsenal 8 - 0 Dinamo Zagreb (3de kwalificatieronde Champions League)

Goals: 1-0 Henry, 2-0 Klose, 3-0 G.Silva, 4-0 Ljungberg, 5-0 Klose, 6-0 Ljungberg, 7-0 Ljungberg, 8-0 Henry

Opstelling: Almunia, Eboué, Gallas, Touré, Djourou, G.Silva ©, Ljungberg, van Persie (63' Rosicky), Fabregas (77' Baptista), Henry, Klose (45' Walcott)

Rood: Tuksa (23'), Brnjic (62'), Simunovic (74') (Dinamo)

Reactie na de wedstrijd: Het was een aangename pot voetbal voor de Arsenal supporters, Dinamo gaat met het rood op de wangen terug naar Kroatië. De blessure van Baptista lijkt serieus, hij is momenteel in het ziekenhuis voor platen van zijn voet, Klose werd voor alle zekerheid naar de kant gebracht omdat Dinamo te agressief reageerde. De rode kaarten brachten de ploeg enkel meer in moeilijkheid maar dat was voor ons geen zorg, nu is het focussen op de wedstrijd van zondag.

zagrebaway06hf3.jpg

Veel vreugde na de wedstrijd.

De dag na de wedstrijd was het schade opmeten bij de spelers, Klose en van Persie werden apart gehouden en werden onder handen genomen door de fysio. Voor Baptista is het 2 maand rusten, hij heeft een gebroken teen opgelopen. De rest van de spelersgroep is fit, Lehmann trainde ook terug voluit en is klaar voor de wedstrijd op zondag.

Jens_Lehmann.jpg

Lehmann blij dat hij terug in doel kan staan.

Op zondag stond de 1ste competitiewedstrijd op het programma, Chelsea had zijn opening niet gemist en won met 0-1 bij The Hammers door een doelpunt van nieuwkomer Villa. Voor de wedstrijd kunnen we beroep doen op Downing, van Persie en Klose. Lehmann start in doel waardoor Almunia terug op de bank moet, Downing start waardoor van Persie ook op de bank moet plaatsnemen. Bij Bolton hoopt men op de flitsen van spits Anelka:

Bolton 1 - 3 Arsenal ( Premier League )

Goals: 0-1 Henry, 0-2 Downing, 1-2 Anelka, 1-3 Henry

Opstelling: Lehmann, Eboué, Gallas, Touré, Djourou, G.Silva ©, Ljungberg, Downing, Fabregas, Henry, Klose (79' van Persie)

Reactie na de wedstrijd: Geen makkelijke opener maar we hebben hem mooi afgerond en nemen de 3 punten mee naar huis. Henry was de grote man vandaag met 2 mooie doelpunten, onze nieuwkomer Downing maakte een pracht van een doelpunt bij zijn debuut, meer kan je niet vragen van deze jongen. Dinsdag staat de wedstrijd in Zagreb op het programma, een trip dat niet moet gemaakt worden want we zijn toch al gekwalificeerd.

henry_thierry_afc_profile_2006.jpg

Henry knalde 2 ballen tegen de netten.

***************************************************************************************************************

Volgend deel:

* De match in Kroatië

* De 2de competitiewedstrijd

PS: Willen jullie een wedstrijdverslag of vinden jullie het zo goed?

***************************************************************************************************************

Reacties welkom!

Geplaatst

Ik vind het zo best goed hoor... Je brengt het mooi en overzichtelijk!

Als je wedstrijdverslagen gaat maken is de kans groter dat je het binnenkort beu wordt en toch overschakeld op dit soort verslaggeving.

Het idee van assistent te zijn vind ik ook wel super gevonden trouwens !!

Ik zoek nog een goeie voor mijn Manchester game maar de concurrentie zegt je niets zeker :D

Let op je spelling, soms kleine foutjes maar wie maakt die niet he ;)

:clap:

Geplaatst

Ziet er goed uit zo> Het leest heel makkelijk. Goede prestatie tegen Dinamo. Veel suc6 verder!!

Geplaatst

Echt een van de mooiere novelles nu al :O Ik hoop dat je nog lang doorzet met mijn clubiie :P

Geplaatst

Walcot komt niet uit eigen jeugd!

Geplaatst

Walcot komt niet uit eigen jeugd!

Ik denk dat hij niet bedoelt "Arsenal jeugd" maar eerder gewoon de jongere spelers in de wereld bedoelt...

Geplaatst

prachtig gedaan en idd haal denilson, misschien walcott de kans geven zich te laten bewijzen?

Geplaatst

Wel grappig, John Terry die met Arsenal begint :-D

Maarja, Succes! :thumb:

Geplaatst

tjah mischien verdiende hij wel niej zoveel bij chelsea :P

Geplaatst

even opmerking: je zegt dat je tegen dinamo speelt(ben ik ook al eens mee begonnen), je zegt dat nowotny de enige 'topper' is, en die zit bij dinamo zagreb, maar je speelt tegen dinamo kiev :O]:

Geplaatst
  • Auteur

@ Flipjuhh: Heb het aangepast, khad kiev staan maar het moet Zageb zijn bedankt :checkit:

@ Wigger123: Héhé, ja ik ben een echte Chelsea fan maar de uitdaging was er niet

@ wesbram: Walcott komt inderdaad ni van de Arsenal jeugd, maar hij behoort nu wel tot de Arsenal jeugd!

Al bedankt voor de reacties binnenkort een nieuwe deel!

Geplaatst

Goede presentatie, mooie club!

Geplaatst

Een pracht van een werk, behoort tot de beste novellen.. :checkit:

Succes!Succes!Succes!Succes!Succes!Succes!Succes!Succes!Succes!Succes!Succes!Succes!Succes!Succes!Succes!Succes!Succes!Succes!Succes!Succes!

Geplaatst
  • Auteur

Drukke tijden

De dag na onze overwinning tegen Bolton was het alweer vroeg dag, om 11 u vertrekt ons vliegtuig richting Kroatië. Het was weer over de koppen lopen in Heathrow, er waren ook veel journalisten en tv-teams aanwezig om een laatste interview af te nemen. Na alle drukte zaten we op het vliegtuig dat een half uur vertraging had.

british_airways_320_02.jpg

Ons vliegtuig kende een half uur vertraging.

Toen we op in Kroatië aankwamen hebben we zeker nog een uur op het vliegveld gezeten, de koffers bleven lang weg en onze bus stond nog niet klaar. Eindelijk zaten we rustig op de bus dat ons onder politiebegeleiding naar het hotel bracht. Gisteren zijn er rellen geweest tussen supporters van Zagreb en Arsenal in het centrum van Zagreb, hooligans bestormden elkaar in de uitgangsbuurt van Zagreb. 30 heethoofden van Zagreb werden opgepakt, er zijn 3 gewonden gevallen waaronder 1 politieagent.

759917+s(350!x215!)

Oproerpolitie moest tussenbeiden komen gisteravond.

Op dinsdag werd in de voormiddag een tactische training gehouden, de pers was wederom massaal aanwezig net als politieagenten die niets aan het toeval overlieten. In de middag werd er onderling duel gespeeld. We zijn klaar om vanavond Dinamo partij te geven, de club uit Kroatië zit in een dip nadat ze 0 op 9 hebben gehaald in hun laatste matchen. Supporters pikken deze prestaties niet en willen vanavond een overwinning zien, de uitschakeling is zeker maar een overwinning zou wel wat goed maken. Tijdens de persconferentie werd er niet veel vrijgegeven over de ploeg, enkel dat er enkele spelers rust krijgen.

Vlak voor de wedstrijd ontstond er alweer een opstootje voor het stadion van Zagreb, de harde kern van Zagreb blokkeerde de hoofdingang van het stadion als protestactie. Na een halfuur waren de supporters weg en konden we binnen en aan de opwarming beginnen.

23974.jpg

Hooligans van Zagreb protesteren!

Om 18.30 u begon de wedstrijd, een raar uur om een match te spelen maar dit werd gedaan vanwege veiligheidsredenen. We beginnen met het spitsenduo van Persie - Adebayor en Rosicky start ook in de basis net zoals Flamini.

Dinamo Zagreb 0 - 4 Arsenal (3de kwalificatieronde Champions League)

Goals: 0-1 van Persie, 0-2 Adebayor, 0-3 Ljungberg, 0-4 van Persie

Opstelling: Almunia, Hoyte, Gallas, Touré, Djourou, Flamini, Ljungberg, Rosicky, Fabregas, van Persie, Adebayor

Rood: Brnjic (90')

Reactie na de wedstrijd: Een maat van niets, het had meer kunnen zijn maar we hebben enkele kansen laten liggen. Donderdag staat de loting in Monaco op het programma en we zijn enorm benieuwd wie onze tegenstanders zijn. Nu gaan we verderwerken voor de wedstrijd van zondag tegen Manchester City.

FOTO14020060808180140.jpg

van Persie vond het doel 2x

Op woensdag kregen de jongens vrijaf om te bekomen van de woelige trip in Kroatië, ik nam die dag in beslag om de training van morgen te plannen omdat Arsène naar Monaco vertrekt voor de loting van de Champions League. 's Avonds ging ik met van Persie iets drinken in een pub van Arsenal, toevallig werd een verjaardag gevierd waardoor die supporter een extra cadeau kreeg.

Op donderdag zag je tijdens de training de zenuwen voor de loting, de verloren finale van vorig seizoen zit nog vers in het geheugen en de drang naar een Europese titel is enorm. We hopen dit jaar even goed te doen als vorig seizoen en die grote beker naar London mee te brengen ook al zal dit moeilijk zijn. Tijdens de middagpauze was het verzamelen geblazen in het spelershome om de loting live mee te volgen:

Groep F:

1. Arsenal

2. Celtic

3. Sporting

4. Shakhtar Donetsk

In deze groep moeten we op nummer 1 eindigen, de strijd om plaats 2 ligt open tussen de 3 resterende ploegen. Iedereen kijkt natuurlijk uit naar de matchen tegen Celtic, deze matchen worden bestempeld als de "Battle of Britain". 5 minuten na de loting kreeg ik al telefoon van Arsène die enorm tevreden was met de uitslag, hij kijkt ook uit naar de clash tegen Celtic.

celtic.jpg

Klaar voor de Battle of Britain!

Op zondag stond onze 2de competitiewedstrijd op het programma tegen Manchester City, de match begint om 16 u in the City of Manchester Stadium. Het is uitkijken naar de snelle Beasly die graag de flanken afschuimd. Voor de wedstrijd werd besloten om Galles in het centrum te plaatsen en Hoyte op links waardoor Touré naar de bank wordt verwezen, Klose en Henry zijn onze spitsen.

Manchester City 0 - 2 Arsenal ( Premier League )

Goals: 0-1 Eboué, 0-2 van Persie

Opstelling: Lehmann, Eboué, Hoyte (60' Touré), Gallas, Djourou, G.Silva ©, Ljungberg, Downing (45' Rosicky), Fabregas, Henry, Klose (60' van Persie)

Reactie na de wedstrijd: Een mooie overwinning tegen een zwak City. We konden de 1ste helft gemakkelijk afsluiten met een 0-4 score maar een sterk keepende Isaksson hield City recht. De vroege goal van Eboué gaf ons vertrouwen en we speelden op momenten City van het veld. Minpunt is wel dat Klose de weg naar het doel moeilijk vindt, hij kwam 2 keer alleen voor doel maar kon niet afwerken. Robin kent tegenwoordig de weg maar al te goed en als hij zo blijft presteren houd hij Miro nog op de bank. Nu hebben we 2 weken vrij door interlands maar dan staat de clash tegen Celtic op het programma, een match dat we willen/moeten winnen.

eboue_emmanuel_afc_profile_2006.jpg

Eboué bracht ons op voorsprong met een knappe kopbal!

De volgende 2 weken zullen we ons voorbereiden op de wedstrijd tegen Celtic, er zullen enkele spelers uit de B-kern meetrainen voor de nodige ervaring op te doen. Ik ben ook uitgenodigd om de partij van Engeland dit weekend bij te wonen, ik ga hier graag op in.

******************************************************************************************************

Volgend deel:

* De clash tegen Celtic!

* De eerste thuiswedstrijd van het seizoen.

******************************************************************************************************

Reacties worden zeker gelezen en al bedankt voor de voorgaande reacties!

Geplaatst

Nice Novelle, serieus, ook leuk van die Hooligans enzo :-D

Ga zo door :thumb:

Geplaatst

Mooie novelle! Volg hem zeker nog :thumb:

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.