Geplaatst 17 december 200618 jr. Ik ben me ook maar eens sirieus gaan richten op het maken van tactieken. Ik ben gestart met Ajax en ben op stage in Japan. Nu ben ik mijn eerste wedstrijd gaan analyseren en bleek dat telkens als de bal uit de verdediging werd 'weggerost' mijn spits, Huntelaar altijd alleen voorin staat tegenover 4 verdedigers, onbegonnen werk. Zo kwamen er vragen bij me op : 1. Is er geen manier om er voor te zorgen dat mijn spits niet telkens alleen voorin staat, maar met ondersteuning van de aanvallende middenvelders? 2. En is er geen manier of efficiënt gebruikt te maken van de counters zonder gebruik te maken van een countertactiek. Aangezien elke ploeg wel eens onder druk in een wedstrijd, tenzij het krachtsverschil enorm is, zou dit enorm handig kunnen zijn. Tenslotte zal ik nog even mijn tactiek laten zien : DM VL VC VC VR VM MC MC AML AMR | | Huntelaar NB: | = pijltje
Geplaatst 17 december 200618 jr. Auteur Ik ben me ook maar eens sirieus gaan richten op het maken van tactieken. Ik ben gestart met Ajax en ben op stage in Japan. Nu ben ik mijn eerste wedstrijd gaan analyseren en bleek dat telkens als de bal uit de verdediging werd 'weggerost' mijn spits, Huntelaar altijd alleen voorin staat tegenover 4 verdedigers, onbegonnen werk. Zo kwamen er vragen bij me op : 1. Is er geen manier om er voor te zorgen dat mijn spits niet telkens alleen voorin staat, maar met ondersteuning van de aanvallende middenvelders? 2. En is er geen manier of efficiënt gebruikt te maken van de counters zonder gebruik te maken van een countertactiek. Aangezien elke ploeg wel eens onder druk in een wedstrijd, tenzij het krachtsverschil enorm is, zou dit enorm handig kunnen zijn. Tenslotte zal ik nog even mijn tactiek laten zien : DM VL VC VC VR VM MC MC AML AMR | | Huntelaar NB: | = pijltje
Geplaatst 17 december 200618 jr. Re: Handig gebruik maken van tegenaanval zonder counter tactiek? je kan sowiezo tegenaanval aanvinken daarvoor hoef je geen counter tactiek te gebruiken. En als je de lange bal gebruikt kan er niemand aansluiten van je ploeg natuurlijk.
Geplaatst 17 december 200618 jr. Re: Handig gebruik maken van tegenaanval zonder counter tactiek? Door middel van aanvallend voetbal + counteraanval aan heb je eigenlijk een aanvallende tactiek die countert als de mogelijkheid zich aandient. De aansluiten van je buitenspelers is lastig, maar je kunt er misschien voor kiezen de pijltjes om te draaien. Dus ze laten starten diep voorin, kijken of dat effect heeft. Hoe aanvallender hun mentaliteit, des te dichter komen ze op Huntelaar te staan.
Geplaatst 18 december 200618 jr. Auteur Re: Handig gebruik maken van tegenaanval zonder counter tactiek? Door middel van aanvallend voetbal + counteraanval aan heb je eigenlijk een aanvallende tactiek die countert als de mogelijkheid zich aandient. Dus niet dat ze echt gaan loeren op de counters, maar als de mogelijkheid er is gaan counteren?
Geplaatst 18 december 200618 jr. Auteur Re: Handig gebruik maken van tegenaanval zonder counter tactiek? Nu ik mijn buitenspelers in de voorste linie naast Huntelaar met een pijlte naar achter heb gezet, en tegenaanval heb aangevinkt, leek het er in de tweede wedstrijd op dat de buitenspelers veel meer ruimte dan voorheen hadden. Dit resulteerde logischer wijs in meer goals. EDIT : Kan ook aan de sterkte van de tegenstander liggen :cab:.
Geplaatst 18 december 200618 jr. Re: Handig gebruik maken van tegenaanval zonder counter tactiek? Goed om te horen. Loeren op counters doet elk team dat counteraanval inschakelt. Het verschil dat counteraanval in werkelijkheid maakt is wat je team doet als het de bal net verovert heeft; zo snel mogelijk naar voren om gebruik te maken van de ruimte en langzame omschakeling die het aanvallende team heeft. Zonder counteraanval zal je team opbouwen met de snelheid zoals aangegeven bij tempo in de teaminstructies.
Geplaatst 20 december 200618 jr. Auteur Re: Handig gebruik maken van tegenaanval zonder counter tactiek? Resultaten tot nu toe zijn veelbelovend : PSV 1-0 Ajax (Johan Cruijff schaal) Ajax 2-0 Chievo (CL) Chievo 0-5 Ajax (CL) Feyenoord - Ajax 0-1 Ajax - PSV 4-3 Groningen - Ajax 0-3 Ajax - ADO 3-0 Ajax 3-3 Werder Bremen (CL) Ik sta tevens bovenaan in de Eredivisie met 12 uit 4 :).