Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ik heb Marcelo als vaste vrijetrappennemer, aangezien hij Afwerken 19, Long shots 19, Vrije trappen 20 heeft.

Logische keus toch?

Toch scoort hij nooit uit vrije trappen. Hij is al een jaar vaste fk-nemer bij mijn Reading, maar toch scoort ie ze niet.

In het begin dacht ik: ok, ik gun hem nog wat tijd. Maar een jaar is wel erg lang lijkt me.

Wat te doen?

Ja, een andere fk-nemer nemen, maar ik wil juist Marcelo laten scoren.

Misschien komt er dan een rijke club aanzetten met een hoop poen. ^_^ :clap:

Geplaatst
  • Auteur

Ik heb Marcelo als vaste vrijetrappennemer, aangezien hij Afwerken 19, Long shots 19, Vrije trappen 20 heeft.

Logische keus toch?

Toch scoort hij nooit uit vrije trappen. Hij is al een jaar vaste fk-nemer bij mijn Reading, maar toch scoort ie ze niet.

In het begin dacht ik: ok, ik gun hem nog wat tijd. Maar een jaar is wel erg lang lijkt me.

Wat te doen?

Ja, een andere fk-nemer nemen, maar ik wil juist Marcelo laten scoren.

Misschien komt er dan een rijke club aanzetten met een hoop poen. ^_^ :clap:

Geplaatst

Re: Vrije trappen

Meestal zet ik de linkse vrijetrappen nemers aan de rechter kant en de rechtse aan de linker kant.

Misschien helpt dat.

Geplaatst

Meer iets voor stratiegieenboek?

Geplaatst

Krijg je eigenlijk veel vrije trappen ?

Een deel is natuurlijk geluk, maar als je niet al te vrije trappen krijg per seizoen dan is de kans natuurlijk kleiner dat ie scoort.

In mijn spel zijn er toch al een vrije trap of 3 ingegaan (halfweg het seizoen) en ik krijg gemiddeld gezien denk ik wel 1 echt goeie vrije trap kans (dus niet van die ballen die op 25 meter liggen)...maar mijn vrije trappen nemers hebben veel mindere stats dan jouw Marcelo :O]:

Geplaatst

Ja, ik scoor ook vaak genoeg uit vrije trappen eigenlijk. Snap niet zo goed waarom Marcelo dat niet zou kunnen, het helpt natuurlijk wel om hem aan de juiste kant te zetten.

Geplaatst

Mogelijk te weinig techniek waardoor hij de bal niet genoeg kan krullen. Ik gok nu eigenlijk ook maar wat.

Geplaatst

Het klinkt niet als een probleem dat aan de speler ligt, maar misschien heeft hij wel een lievelingsactie die niet meewerkt of er voor zorgt dat je hem vrije trappen beter op een andere manier kunt laten nemen.

Geplaatst
  • Auteur

@ Iker Casillas: Marcelo is bij mij tweebenig. En daarnaast, al die vrije trappen vanaf de rechterkant mist ie ook.

@ flubber: Ik krijg best veel vrije trappen ja. Iets van 3 tot 5 vrije trappen gemiddeld langs de 16.

@ Ingman: Marcelo heeft 18 voor techniek.

@ Thomas:

"Rent met de bal langs de linkerflank, rukt op wanneer mogelijk, gooit ballen achter tegenstander, probeert truukjes, snijdt naar binnen."

Ik weet niet welke acties 't dan tegenwerken. Volgens mij ligt het daar niet aan.

Zijn stats zijn goed genoeg om minimaal 20% van alle vrije trappen erin te knallen. Denk ik.

Afwerken 19

Long shots 19

Vrije trappen 20

Techniek 18

Zelfbeheersing 15

Laat ik het anders formuleren. Welke eigenschappen heeft een goede vrije trappennemer nodig?

Geplaatst

Moet je een x met Van der Vaart vergelijken, ik weet zn stats niet uit mijn hoofd, maar hij scoort echt heel vaak uit een vrije trap, terwijl bijvoorbeeld Sneijder dat bijna nooit doet.

Geplaatst

@ Thomas:

"Rent met de bal langs de linkerflank, rukt op wanneer mogelijk, gooit ballen achter tegenstander, probeert truukjes, snijdt naar binnen."

Ik weet niet welke acties 't dan tegenwerken. Volgens mij ligt het daar niet aan.

Zijn stats zijn goed genoeg om minimaal 20% van alle vrije trappen erin te knallen. Denk ik.

Hehe, misschien probeert ie vrije trappen wel indirect achter de verdediging te gooien voor het inkoppen of afmaken van een andere speler. Misschien heb je ingesteld dat hij vrije trappen niet in één keer mag nemen.

De eigenschappen zijn inderdaad uitstekend, daar kan het niet aan liggen.

Geplaatst

In de teaminstructies, onderin

Geplaatst

Ja, maar daar kan je toch niet kiezen voor: Direct? Dat is daar geen optie...

Geplaatst

Nee, maar je kunt wel checken of ie niet op een andere optie staat.

Geplaatst

Wat zijn trouwens goede instellingen voor indirecte vrije trappen? Iemand een formule die succes brengt? :)

Geplaatst

Moet je Jannes Wolters maar even aantrekken en hem laten trainen op vrije trappen.

Hij schopte er in 1 seizoen 13 in, waaronder 11 vrije trappen.

Geplaatst

bij mij had op fm 2006 een speler (ik weet niet meer wie) 20 voor vrije trappen en techniek, maar ook 20 voor afstandschoten en een van zijn lievelingsacties was schiet graag van afstand. Ik liet hem al mijn vrije trappen nemen maar scoorde maar 1 op de 100 keer ofzo.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.