Spring naar bijdragen

Featured Replies

Geplaatst

Ik ben Jeroen Kuiper, ik ben inmiddels 29 jaar en heb al een tijdje mijn trainersdiploma gehaald. Ondertussen heb ik al wat ervaring opgedaan in het amateurvoetbal bij hoofdklassers Quick Boys en Rijnsburgse Boys. Waar vooral mijn periode bij Rijnsburgse Boys erg succesvol was. Het is me nooit gelukt om verder te komen dan de eerste ronde van de KNVB beker maar de hoofdklasse werd wel 2 keer gewonnen.

Maar zoals iedereen, denk ik, wil ik graag het hoogste bereiken in mijn carriere. Dus na een paar jaar amateurvoetbal vind ik dat de tijd rijp is om de stap naar het betaalde voetbal te maken...

Mijn zaakwaarnemer Frank de Pater en ik zijn al heel lang goede vrienden. Eigenlijk al vanaf de middelbare school waar we een poging deden stoer over te komen en een boel leraren het leven zuur maakten. Naast het treiteren van leraren en leerlingen hadden we samen nog één grote hobby: voetbal. We voetbalden in het zelfde teams in de jeugd van Quick Boys en we gingen samen wel eens kijken bij wedstrijden van Ajax. En als we niet in het stadion zaten zagen we de wedstrijden wel op de TV en werd de wedstrijd de dag erna uitgebreid besproken. Als we dan nóg tijd over hadden, stonden we op het verldje te voetballen en speelden we onze idolen na. Ook onze kamers waren een voetbaloord, bezaaid met Ajax sjaals en vlaggen en alles wat we nog meer aangesmeerd kregen bij het stadion. Je kunt wel zeggen dat we echte voetbalfans waren.

Het is dus ook niet gek dat we allebei in het voetbalwereldje terecht kwamen...

Toen ik net mijn trainersdiploma had gehaald regelde Frank mijn zaken al. Ik had de ballen verstand van cijfers en contracten dus dat liet ik graag aan hem over. Hij zorgde ervoor dat ik bij Quick Boys en Rijnsburgse Boys kwam, en dat is vrij opmerkelijk omdat Rijnsburgers en Katwijkers (voetbal) vijanden zijn. Hij kreeg dus een boel voor elkaar, geen idee hoe hij het deed maar het lukte hem.

En nu ik dat stapje omhoog wil zetten zet ik hem maar weer aan het werk. Tijdens ons wekelijkse potje golf vertelde ik hem over mijn plannen:

JK: "Heb je dat ook wel eens dat je het idee hebt dat je meer wilt dan dat je op dit moment doet?"

FP: "Jeroen, ik ken je langer dan vandaag, wat ben je van plan?"

JK: "Het was inderdaad een stille hint. Ik heb het amateur voetbal wel een beetje gezien, en ik denk dat ik klaar ben voor een profclub."

FP: "Dat lijkt me voor jou een logische stap ja. Ik zal is gaan informeren welke clubs er vrij zijn. Heb je een voorkeur voor een land?"

JK: "Ik zou eigenlijk het liefste in Nederland beginnen, maar tegen een mooie club uit Engeland zeg ik ook geen nee."

FP: "Oké, nou ik zal is rond gaan kijken voor je."

JK: "Jongen, ik had niet anders van je verwacht."

JK = Jeroen Kuiper, FP = Frank de Pater

En zo speelden we verder, pratend over van alles en nog wat. Uiteindelijk heb ik Frank maar laten winnen, in de hoop dat hij dan beter z'n best doet...

De volgende update:

Met welke club(s) komt Frank terug?

Reacties en vooral Feedback zijn welkom!

• Antwoorden 59
  • Weergaven 64
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Ik ben Jeroen Kuiper, ik ben inmiddels 29 jaar en heb al een tijdje mijn trainersdiploma gehaald. Ondertussen heb ik al wat ervaring opgedaan in het amateurvoetbal bij hoofdklassers Quick Boys en Rijnsburgse Boys. Waar vooral mijn periode bij Rijnsburgse Boys erg succesvol was. Het is me nooit gelukt om verder te komen dan de eerste ronde van de KNVB beker maar de hoofdklasse werd wel 2 keer gewonnen.

Maar zoals iedereen, denk ik, wil ik graag het hoogste bereiken in mijn carriere. Dus na een paar jaar amateurvoetbal vind ik dat de tijd rijp is om de stap naar het betaalde voetbal te maken...

Mijn zaakwaarnemer Frank de Pater en ik zijn al heel lang goede vrienden. Eigenlijk al vanaf de middelbare school waar we een poging deden stoer over te komen en een boel leraren het leven zuur maakten. Naast het treiteren van leraren en leerlingen hadden we samen nog één grote hobby: voetbal. We voetbalden in het zelfde teams in de jeugd van Quick Boys en we gingen samen wel eens kijken bij wedstrijden van Ajax. En als we niet in het stadion zaten zagen we de wedstrijden wel op de TV en werd de wedstrijd de dag erna uitgebreid besproken. Als we dan nóg tijd over hadden, stonden we op het verldje te voetballen en speelden we onze idolen na. Ook onze kamers waren een voetbaloord, bezaaid met Ajax sjaals en vlaggen en alles wat we nog meer aangesmeerd kregen bij het stadion. Je kunt wel zeggen dat we echte voetbalfans waren.

Het is dus ook niet gek dat we allebei in het voetbalwereldje terecht kwamen...

Toen ik net mijn trainersdiploma had gehaald regelde Frank mijn zaken al. Ik had de ballen verstand van cijfers en contracten dus dat liet ik graag aan hem over. Hij zorgde ervoor dat ik bij Quick Boys en Rijnsburgse Boys kwam, en dat is vrij opmerkelijk omdat Rijnsburgers en Katwijkers (voetbal) vijanden zijn. Hij kreeg dus een boel voor elkaar, geen idee hoe hij het deed maar het lukte hem.

En nu ik dat stapje omhoog wil zetten zet ik hem maar weer aan het werk. Tijdens ons wekelijkse potje golf vertelde ik hem over mijn plannen:

JK: "Heb je dat ook wel eens dat je het idee hebt dat je meer wilt dan dat je op dit moment doet?"

FP: "Jeroen, ik ken je langer dan vandaag, wat ben je van plan?"

JK: "Het was inderdaad een stille hint. Ik heb het amateur voetbal wel een beetje gezien, en ik denk dat ik klaar ben voor een profclub."

FP: "Dat lijkt me voor jou een logische stap ja. Ik zal is gaan informeren welke clubs er vrij zijn. Heb je een voorkeur voor een land?"

JK: "Ik zou eigenlijk het liefste in Nederland beginnen, maar tegen een mooie club uit Engeland zeg ik ook geen nee."

FP: "Oké, nou ik zal is rond gaan kijken voor je."

JK: "Jongen, ik had niet anders van je verwacht."

En zo speelden we verder, pratend over van alles en nog wat. Uiteindelijk heb ik Frank maar laten winnen, in de hoop dat hij dan beter z'n best doet...

De volgende update:

Met welke club(s) komt Frank terug?

Reacties en vooral Feedback zijn welkom!

Geplaatst

Re: Het stapje hogerop....

Ben benieuwd :)

Geplaatst

ja idd met welke club kom je terug, ik ben iig benieuwd

Geplaatst

ja idd ben erg benieuwd

Geplaatst
  • Auteur

Hoezo ongeduldig?

"Hoezo ik ben ongeduldig?!" Mijn vrouw moet het weer eens ontgelden. Frank heeft al een paar dagen niets meer van zich laten horen. En dan begint mijn ongeduldige karakter zich toch een beetje zorgen te maken. "Frank heeft je nog nooit in de steek gelaten dus dat zal hij deze keer ook niet doen!" Wat is mijn vrouw toch verstandig, maar ja daarom ben ik uiteraard ook met haar getrouwd.

Op dat moment gaat de telefoon, ik spring op uit m'n stoel en ren naar het toestel. Het is alsof hij ons heeft afgeluisterd, het is Frank!

JK: "Met Jeroen Kuiper."

FP: "Hey gozer met Frank!"

JK: "Hé, hé, eindelijk! Ik hoop dat je goed nieuws hebt?"

FP: "Jij ook een hele goede middag!"

JK: "Ja sorry, ik kan niet wachten om te beginnen man. Nou vertel op, wat zijn de opties?"

FP: "Ok, ok. Ik heb mijn uiterste best gedaan zoals gewoonlijk. En zoals je weet zijn Adri Koster en Frans Adelaar ontslagen bij RKC en ADO Den Haag. Dat zouden dus clubs zijn waar je heen kunt op het hoogste niveau. Ook in de Jupiler League zijn er twee vacatures, Fortuna Sittard en AGOVV zijn namelijk vrij. Waar ligt je voorkeur?"

JK: "Het zijn allemaal mooie clubs, bij ADO en RKC op het hoogste niveau gelijk lijkt me lastig maar stuur mijn CV er toch maar heen. Je weet nooit wat er van komt. AGOVV lijkt me ook een mooie club dus stuur mijn CV daar ook maar heen. Alleen Fortuna lijkt me niet zo leuk."

FP: "Toch niet vanwege die leraar hé?!"

(Onze wiskunde leraar was vroeger helemaal gek van Fortuna)

JK: "Nou eigenlijk wel, sinds ik hem had voor wiskunde haalde ik alleen maar onvoldoendes dus heb ik ook een hekel gekregen aan Fortuna. Maar goed stuur mijn CV toch maar op dan kan ik het altijd nog afwijzen."

FP: "Komt voor de bakker, ik hoop zo snel mogelijk een afspraak te maken met de clubs."

JK: "Dat hoop ik ook ja! Hey gaan we nog golfen deze week?"

FP: "Tuurlijk, donderdag of zo?"

JK: "Is goed, zie ik je dan!"

FP: "Tot donderdag!"

Dat was het wachten wel waard, ik ben benieuwd bij wie ik op gesprek mag komen. Ik besluit achter mijn PC te kruipen en alle mogelijke info over de clubs is te bekijken. Zodat ik een beetje goed voor de dag kom.

ADO Den Haag

adodenhaagge7.jpg

ADO Den Haag is een club bij mij uit de regio. Er hangt altijd veel sfeer in het Zuiderpark, het stadion waar ze hun thuis wedstrijden afwerken. Deze zomer hebben ze vrij goed ingekocht. Pascal Bosschaart en Richard Knopper worden nu nog gehuurd maar komen aan het einde van het seizoen gratis naar Den Haag. Ook hebben ze talent rondlopen met Eljero Elia en Wesley Verhoek. Toch zullen ze ook dit seizoen moeten vechten tegen degradatie.

Mijn oordeel:

Pluspunt(en): Het team bestaat uit veel ervaren spelers gemengd met talent. Ook de sfeer in het stadion is een pluspunt. Vechten tegen degradatie moet met deze ploeg een doelstelling zijn die makkelijk haalbaar moet zijn. De club komt uit de regio waar ik ben opgegroeid, ik hoef dus niet weg of ver te reizen.

Minpunt(en): De supporters slaan af en toe te ver door. Er is niet echt een uitdaging naar mijn mening, de selectie is al aardig goed en dus zijn er weinig transfers nodig.

RKC

rkcra0.jpg

RKC is een ambitieuze ploeg, althans toen Martin Jol er nog trainer was. Hij wilde graag Europees voetbal halen maar moest RKC steeds uit de nacompetitie loodsen. Sinds zijn vertrek is het nooit echt beter gegaan. Ook dit seizoen is RKC één van de degradatiekandidaten. RKC's belangrijkste transfers zijn die van Ricky van den Bergh die overkwam van Sparta, en Tim Janssen die voerkwam van PSV. Maar ook verloren ze publiekslieveling Rick Hoogendorp aan VFL Wolfsburg. Het is afwachten of Tim Janssen zijn plek over kan nemen.

Mijn oordeel:

Pluspunt(en): Ricky van den Bergh en Tim Janssen, verder een redelijke selectie. Ambitieuze club, wil hogerop.

Minpunt(en): Vertrek van Ricky Hoogendorp naar VFL Wolfsburg.

Fortuna Sittard

fortunasittardeb0.jpg

Sinds dat Fortuna Sittard gedegradeerd is naar de Jupiler League is het alleen maar bergafwaards gegaan. De club heeft nooit echt meer aanspraken kunenn maken op promotie en ook financieel is het er niet beter op geworden. Wel staat er een mooi stadion in Sittard. Het enige nadeel is dat er bijna nooit veel mensen zitten. Wasiu Taiwo is waarschijnlijk 1 van de grote mannen in Sittard. Hij zal voor de goals moeten gaan zorgen. De grote vraag in Sittard is: Wie haalt het beste uit de spelers naarboven?!

Mijn oordeel:

Pluspunt(en): Grote uitdaging, eindelijk weer is omhoog. Mooi stadion.

Minpunt(en): Bijna wekelijks is het stadion vrijwel leeg. Mijn oud leraar is/was fan van Fortuna Sittard.

AGOVV

agovvnr9.jpg

AGOVV is op Omniworld na de jongste profclub van Nederland. In Apeldoorn hebben ze de zaakje goed op orde. Er is genoeg geld en een aantal ervaren spelers gemixt met talenten. Jantje Michels zal één van de topspelers zijn, terwijl ook Sherjil MacDonald niet uit het oog verloren mag worden. AGOVV is een club emt potentie en ambitie. Onderin meedraaien is er niet meer bij, AGOVV is inmiddels een redelijke middenmoter geworden. Het enige nadeel is het kleine stadion.

Mijn oordeel:

Pluspunt(en): Goede selectie. Financieel staat het er goed voor. Veel ambitie, de club wil hogerop.

Minpunt(en): Goede selectie, niet veel transfers nodig. Kleinste stadion in de Jupiler League.

Als je kijkt naar deze clubs mag ik blij zijn met de mogelijkheden, zeker als beginnend trainer. Ja Frank heeft zijn (mijn) zaakjes weer goed geregeld. Nou maar wachten op een antwoord van de clubs. ik ben benieuwd...

In de volgende update:

Met welke club(s) mag ik om de tafel gaan zitten?

Reacties en feedback zijn welkom!

Geplaatst

Neem aan dat het ADO wordt, zeg je naamlijk het meeste over en heeft de minst grote minpunten.

Wel heel overzichtelijk gemaakt, succes

Geplaatst
  • Auteur

Neem aan dat het ADO wordt, zeg je naamlijk het meeste over en heeft de minst grote minpunten.

Wel heel overzichtelijk gemaakt, succes

Tja dat zou je kunnen zeggen ja, maar het hoeft natuurlijk niet ;)

Geplaatst
  • Auteur

"De afvalrace"

Wat kan de zomer toch lekker zijn. Ik lig samen met mijn vrouw in de tuin te kijken naar onze kids die gezellig aan het spelen zijn in het opblaas zembadje. De jongste komt naar me toe rennen: "Papa, ik heb au aan mijn knie." Een schaafwond is te zien dus ik neem hem mee naar binnen om een pleister te pakken. Als hij weer gerustgesteld is en ik weer naast mijn vrouw zit gaat de telefoon. "Pfff ik zit net," zucht ik. Ik sta toch maar op en loop naar de telefoon.

JK: "Met Jeroen Kuiper"

FP: "Hey met Frank"

JK: Hoe is het? Al een beetje bijgekomen van je verlies op de golfbaan?"

FP: "Grapjas, doe nou maar niet zo bijdehand, de vorige zes keer heb ik gewonnen!"

JK: "Joh, ik zit je maar wat te fokken. Maar waar bel je voor?"

FP: "Nou twee clubs hebben je sollicitatie afgewezen. En met de andere twee heb ik een afspraak gemaakt voor een gesprek..."

JK: "Nou vertel, waar mag ik op gesprek komen?"

FP: "Laat me dan ook gewoon uitpraten man!"

JK: "Sorry ga door."

FP: "De twee eredivisie clubs hebben me verteld dat ze je niet zien als vervanger van de ontslagen trainers. ADO zoekt naar een ervaren man die met druk om kan gaan, en die zeker met de supporters druk om kan gaan. Ze zoeken dus geen net beginnende trainer. En RKC heeft net bekend gemaakt dat Mark Wotte de nieuwe trainer zal worden. Dus dan blijven AGOVV en Fortuna Sittard over."

JK: "Jammer, zeker van ADO maar het is ook wel begrijpelijk. Nou wanneer moet ik waar zijn?"

FP: "Maandag word je in Sittard verwacht, en woensdag in Apeldoorn."

JK: "OK, jij bent er ook hé?!"

FP: "Zeker weten, ik moet er toch op toezien dat je niet genaaid wordt!"

JK: "Dat is waar, haha. Nou dan zie ik je maandag!"

FP: "Tot maandag"

Eerlijk gezegd baal ik toch wel dat vooral ADO me niet wil. Het is toch een mooie club met een sfeervol stadion. Maarja misschien is het ook wel beter om wat lager te beginnen. Ik ben benieuwd hoe het maandag gaat...

Maandag 9:00 uur, Sittard

Frank en ik hebben net 2 uur in de auto gezeten. We hebben onderweg nog wat dingetjes besproken, en we lopen richting het stadion. De voorzitter en de technisch directeir staan ons al op te wachten en na een rondleiding door het stadion lopen we richting de bestuurskamer waar we de besprekingen zullen houden. De voorzitter legt zijn doelstelling voor me neer:

Terug naar de Eredivisie, zo snel mogelijk.

Dat kan ik me wel voorstellen aangezien ze als zo lang onderaan bungelen in de eerste divisie. Er spreekt ambitie uit, en dat bevalt me wel. Het financiële gedeelte is wat minder rooskleurig. Het stadion zit bijna nooit goed gevuld dus bijna geen kaart inkomsten. En de clubkas is niet zo groot waardoor er niet veel mogelijkheden zijn qua loon en transfers. Maar dit zorgt wel weer voor een uitdaging, dus ik besluit er nog een weekje over na te denken. En neem het contractvoorstel mee zodat Frank en ik er nog eens naar kunnen kijken.

Woensdag 10:00 uur, Apeldoorn

Ik sta te wachten op het parkeerterrein van het Berg & Bos stadion. Deze keer reden Frank en Ik niet samen want hij had nog een andere afspraak. En ja, zoals vroeger op de middelbare school komt hij weer te laat. Hij heeft volgens mij ooit eens het recordaantal te laat briefjes gehad.

Na een halfuur wachten komt daar dan eidenlijk de donkerblauwe BMW van Frank de hoek om. Als Frank z'n auto heeft geparkeerd en we elkaar hebben begroet lopen we het stadion binnen. Ook hier worden we opgewacht door de voorzitter en de technisch directeur. We krijgen hier ook een rondleiding maar die is een stuk eerder afgelopen omdat het stadion gewoon kleiner is.

De doelstelling in AGOVV is vrij simpel, er moeten nieuwe spelers bijkomen en ik krijg de tijd om een team te bouwen. Geen directe plaats op ranglijst dus. Financieel staat het er goed voor. Er is genoeg geld en ook het loonbudget is ruim. Daardoor kan je op de transfermarkt nog wat leuke dingen doen. Maar dat hangt van de huidige selectie af natuurlijk. Ik vraag ook hier om een week bedenktijd en verlaat Apeldoorn.

Nu begint het echte werk. Welke club past het beste bij mij, bij welke doelstelling voel ik me het beste en in welke club zit de grootste groei mogelijkheid. Allemaal vragen waar ik de komende week antwoord op hoop te krijgen...

In de volgende update:

Waar zet ik mijn handtekening?

Geplaatst

Ik ben erg benieuwd welke het van de 2 word! Het ziet er goed overzichtelijk uit!

Geplaatst

ik zou voor fortuna kiezen is een mooie club!

Geplaatst
  • Auteur

Een doorgehakte knoop...

Het is druk bij het Berg & Bos stadion als ik , deze keer samen met Frank (ik wilde een half uur wachten voorkomen), aan kom rijden. Zelfverzekerd en een tikje gehaast loop ik samen met Frank langs de journalisten richting de voorzitter die ons al staat op te wachten. We lopen de bestuurskamer binnen en daar zie ik het contract al op tafel liggen.

Deze week heb ik veel overwogen, opnieuw bekeken en ik heb Frank vaker gezien dan toen we op de middelbare school zaten. Best gezellig hoor maar ik hou het toch liever bij het voetbal heb ik met mezelf afgesproken.

Na veel wikken & wegen heb ik besloten het contract bij AGOVV te ondertekenen. En dus zet ik vandaag mijn handtekening onder mijn eerste éénjarige contract bij een profclub. De champagne wordt geopend en ik proost met voorzitter Victor Doorn op een mooie en succesvolle samenwerking bij AGOVV. Ook proost ik met Frank op dit succes en ik bedank hem voor zijn werk de afgelopen weken. Na de feestelijkheden staat de pers te wachten.

Het is nog niet echt mijn ding merk ik als de voorzitter het woord neemt:

VD: "Dames en heren van de pers, ik kan u vertellen dat we een nieuwe trainer hebben gevonden. Meneer Kuiper hier naast mij zal de vacature in gaan vullen en we hopen op een succesvolle periode onder hem. Ik geef u nu gelegenheid om vragen te stellen."

JVG: "Meneer Doorn, mag ik u vragen waarom u voor een onervaren trainer heeft gekozen en niet voor een meer ervaren man?"

VD: "Zoals u misschien wel weet, zijn wij een ambitieuze club en we merkten in de gesprekken met meneer Kuiper dat hij dezelfde visie heeft. En bovendien heeft hij bij enkele amateurteams laten zien dat hij over de goede eigenschappen beschikt om AGOVV op een hoger niveau te krijgen."

JVG: "Meneer Kuiper, wat ging er door u heen toen u vanmorgen het stadion binnenkwam?:

JK: "Nou, ik zei het nog tegen mijn zaakwaarnemer. Je voel dat hier nog een beetje de amateursfeer hangt. Niet dat het een amateuristische organisatie is, maar de sfeer van een amateurclub hangt nog een beetje in het stadion. En dat is misschien wel de reden dat ik me hier al snel thuis heb gevoeld"

JJVG: "Meneer Kuiper, dit is uw eerste proclub ervaart u geen druk?"

JK: "Uiteraard is het even wennen. Maar druk ervaar ik niet echt. Zeker ook door het vertrouwen dat ik krijg en heb gekregen van het bestuur."

JVG: "Wat is uw doel met AGOVV dit seizoen?"

JK: "Het doel is, zoals meneer Doorn al vertelde, AGOVV op een hoger niveau te krijgen. Ik bedoel daarmee niet dat we direct moeten promoveren of kampioen worden, wat opzich ook geen probleem is natuurlijk, maar dat we langzaam naar de eredivisie toe gaan groeien. Het doel voor dit seizoen van de club is het opbouwen van een nieuw team. Zelf wil ik daar nog een een doelstelling aan toevoegen, het behalen van minstens één periode-titel."

JVG: "Vind u dat niet iets TE voorbarig?"

JK: "Voorbarig denk ik niet, noem het ambitieus. Ik heb het ook alleen over een periode-titel, ik bedoel hiermee niet te zeggen dat we dan ook gelijk voor promotie gaan. Ik ken de spelers ook nog niet goed genoeg om in te schatten of ze al tegen de degradatie kandidaten uit de Eredivisie op kunnen. Maar ik denk dat het voor een boel spelers en ook voor de club een goede stap is om alvast aan de Eredivisie te ruiken. En wie weet promoveren we wel, daar zullen we dan ook geen nee tegen zeggen. Maar nogmaals het is niet het doel om te promoveren, althans voor dit seizoen dan."

JJVG: "Dit seizoen niet, welk seizoen wel?"

JK: "Dat kan ik nog niet zo goed inschatten, ik wil eerst dit seizoen gaan bekijken hoever AGOVV is. En wat er allemaal moet gebeuren om AGOVV op het niveau van de Eredivisie te krijgen."

JJVG: "Wat verwacht u van uw eerste seizoen?"

JK: "Ik ga erg genieten dat ten eerste, ten tweede hoop ik op een succesvol seizoen en gewoon op veel plezier in het spel. En ik hoop ook dat de supporters met plezier naar het stadion zullen komen."

VD: "Als er verder geen vragen meer zijn, wil ik deze persconferentie graag voor gesloten verklaren. Bedankt voor uw komst."

VD = Voorzitter Doorn, JVG = Jack van Gelder, JJVG = Jan Joost van Gangelen, JK = Jeroen Kuiper

Nadat ik nog wat interviews heb gegeven aan kranten en aan de website van AGOVV, ontvlucht ik de drukte en loop samen met Frank richting mijn auto.

JK: "Waar ben ik aan begonnen man!"

FP: "Tja dat hoort er allemaal bij jongen. Kijk maar vooral uit voor die Van Gelder want anders word je helemaal doorgezaagd door Hugo Borst in Studio Voetbal!"

JK: "Nou ik was blij dat die Derksen er niet bij zat! Maar ja AGOVV is natuurlijk niet belangrijk genoeg, en Johan Cruijff heeft er niet gevoetbald."

FP: "Haha inderdaad ja, als die er bij zat was het helemaal geen pretje geweest. Hey zullen we nog even een biertje doen om het te vieren?"

JK: "Is goed, ik betaal ik heb nu een riant salaris dus ik kan wel wat hebben."

FP: "Je bent nog niet eens begonnen man."

JK: "Weet ik maar het klinkt wel mooi..."

Met een goed gevoel rijden we richting het centrum in de hoop dat we een café tegenkomen...

In de volgende update:

De voorbereiding

Reacties en feedback zijn welkom!

Geplaatst

Hoop AGOVV die ploeg heeft Potentie maar ook ADO lijkt me tof!

Geplaatst

Nice ik zie um nu pas maar het ziet er tof uit

Geplaatst

Ziet er super uit, leest ook makkelijk weg KUTGW

Geplaatst

Wat een lekker geschreven novelle. Ik vind het goeie stukjes, overzichtelijk. Gewoon lekker te lezen!

Ga zo door!

Geplaatst

ja idd

succes met agovv

Geplaatst
  • Auteur

Time flies when you're having fun...

"Idioot, doe is je best man!" Ik ben nu een week bezig bij AGOVV en ik begin me al aardig thuis te voelen. "Als je zo blijft ballen word het natuurlijk niks!"

De voorbereiding is begonnen en in mijn eerste week heb ik al gemerkt dat mijn idee over de selectie klopte: het is een sterke selectie en er zijn niet veel transfers nodig tenzij er mensen vertrekken natuurlijk. Wel gaan we kijken naar versterkingen in de breedte. Ik wil toch elke positie minstens dubbelbezet hebben. Daarom zijn we nog op zoek naar een linksmidden en een spits. En eventueel nog een doelman omdat van der Gouw ook niet de jongste meer is. Het zullen dus vooral back-ups worden dus om nou heel duur in te gaan kopen heeft niet zoveel zin, ook al hebben we genoeg geld. Ik heb ook nog 1 trainer erbij gehaald om de jongens een goede training te kunnen geven.

AGOVV nieuws:

AGOVV heeft vanaf vandaag twee nieuwe satelietclubs. Eentje daarvan is bij iedereen bekend de ander is een wat onbekendere voor het merendeel van de supporters waarschijnlijk. Als moederclub heeft Feyenoord zich verbonden aan AGOVV wat zeker een hoop voordelen heeft volgens voorzitter Doorn:

VD: "Een club als Feyenoord heeft altijd goede talenten rondlopen, en een kleine club als AGOVV mag dan ook blij zijn dat we daar gebruik van mogen maken. Verder krijgen we ook een financiële bijdrage dus het heeft alleen maar voordelen.!"

AGOVV is ook een samenwerking aangegaan met het Italiaanse Melfi. Het is een kleine club in Italië en speelt ook niet op hoog niveau. Desondanks is voorzitter Doorn hier ook erg blij mee.

VD: "Het geeft AGOVV de mogelijkheid spelers speelminuten te geven ook al is het niet op het hoogste niveau. En we hopen dat deze samenwerking een goed effect zal hebben op de club Melfi."

AGOVV transfernieuws:

AGOVV heeft de selectie versterkt met een aantal spelers, het gaat hier om Cees Keizer, Richard Blonk en Yikio Kempees. Cees Keizer komt gratis over van Ajax waar hij op de transferlijst was geplaatst, ditzelfde geld voor Richard Blonk die overkwam van Feyenoord en ook voor Yikio Kempees die overkwam van TOP Oss.

inkomendetransfersxn7.jpg

Ook heeft AGOVV twee spelers vrij laten vertrekken. Rein Meekels en Perry Nesselaar mogen op zoek naar een andere club.

uitgaandetransfersih2.jpg

Aan de samenwerking met Feyenoord heeft de club ook nog 2 spelers overgehouden, Sammuel en Rico Kogeldans mogen een jaar ervaring op doen in Apeldoorn.

geleendespelersya9.jpg

En ook Melfi heeft wat spelers gekregen, in totaal 5 spelers zullen het seizoen afmaken bij de Italianen. Ook leende AGOVV nog één speler uit aan Excelsior Maasluis.

uitgeleendespelersys3.jpg

Jeroen Kuiper over de tansfers:

JK: "Ik ben uiteraard erg tevreden met deze transferperiode. We hebben een mooie samenwerking met Feyenoord en daar hebben we 2 talenten aan overgehouden. Sammuel is een geweldige speler voor AGOVV en met Kogeldans hebben we de extra spits die we wilden hebben. Ook de gekochte spelers zullen kansen gaan krijgen ook al zijn ze gehaald als back-up. Ik weet zeker dat ze in de loop van het seizoen meer zullen spelen."

Oefenprogramma

De voorbereiding is begonnen ook voor de mannen van Jeroen Kuiper. Er zullen 4 oefenwedstrijden gespeeld worden, noteer dus de volgende data alvast in uw agenda:

18-07-2006 Rijnsburgse Boys - AGOVV

23-07-2006 Quick Boys - AGOVV

27-07-2006 DOTO - AGOVV

01-08-2006 Ajax Amateurs - AGOVV

Er is ook geloot voor de eerste ronde van de KNVB beker. Op 12 augustus zal AGOVV op bezoek gaan bij amateurclub Babberich.

De selectie

De selectie van AGOVV is rond, dit maakte trainer Kuiper vandaag bekend. Als er geen transfers meer plaatsvinden zijn dit de namen die komend seizoen de kleuren van AGOVV verdedigen:

selectiefg4.jpg

Kuiper over de selectie:

JK: "Ik denk dat dit een sterke en brede selectie is waar we mooie resultaten mee kunnen behalen. Aanvallend zit het erg goed met Ter Heide, MacDonald en Sammuel. Achterin zal het zwakste punt zijn van de selectie, als er een zwakpunt genoemd zou moeten worden. Want ik denk niet dat het echt zwak is."

In de volgende update:

De oefenwedstrijden

Bedankt voor de reacties!

Reacties en feedback zijn welkom, vanaf nu ook screens op aanvraag!

Geplaatst

Goed dat je Sammuel hebt kunnen halen, is zeker een goeie!

Geplaatst
  • Auteur

De eerste stapjes

Na weken van onderhandelingen en trainingen is de oefencampagne dan eindelijk begonnen. Er word gespeeld tegen 4 amateurteams uit Nederland, maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk gaat worden legt Jeroen Kuiper uit:

JK: "Kijk, die clubs hebben niks te verliezen en de supporters vinden het alleen maar leuk dat er profs langs komen. Wij daarin tegen worden afgerekend op elke fout die gemaakt word. Verder wil ik natuurlijk ook niet afgaan tegen mijn oude clubs (Rijnsburgse Boys en Quick Boys) dus zullen de jongens daar ook hun best moeten doen. Het is ook zo dat we een redelijk nieuw team hebben en een tactiek die uitgeprobeerd gaat worden en geperfectioneerd gaat worden, dus makkelijk word het zeker niet."

Dit is de opstelling waarin we deze oefencampagne starten:

opstellingnu1.jpg

Kuiper over de opstelling:

JK: "Ik denk dat dit de sterkste spelers zijn uit de selectie en dus is dit ook de sterkste opstelling volgens mij. Vooral aanvallend zit het wel goed met Mac Donald en Ter Heide en daarachter Sammuel. Ik geef Ter Heide de titel "Targetman", eens kijken hoe dat uitpakt. Mac Donald en Sammuel moeten daaromheen in een vrije rol voor gevaar zorgen."

De wedstrijden:

1xb0.jpg

2qs9.jpg

3wd5.jpg

4pr6.jpg

Een tevreden trainer?

JK: "Aan de ene kant wel aan de andere niet. Ik vond het erg leuk om weer terug te zijn in Rijnsburg en Katwijk. De supporters waren me gelukkig nog niet vergeten. Het voetbal was aardig, het targetman principe heb ik snel laten vieren omdat de passes te veel over Ter Heide gingen terwijl Mac Donald er vaak beter voor stond. Logisch als je Ter Heide als targetman hebt ingesteld natuurlijk, daarom nu niet meer. Verder loopt het achterin niet zo, we hebben elke wedstrijd een tegendoelpunt moeten incasseren en tegen Quick Boys zelfs twee. Gelukkig bleven de spitsen en middenvelders scoren waardoor het verschil nog groot was. Maar het moet beter zeker als we een periodetitel willen winnen."

Statistieken van de voorbereiding

Doelpunten: 16

Tegendoelpunten: 5

Topscoorder(s): Sherjill Mac Donald, Sammuel (4)

Meeste assists: Jan Michels (4)

Hoogste gemiddelde: Jan Michels, Ruud Ter Heide, Sherjill Mac Donald (7.75)

Op naar de competitie dus, we weten wat ons nog te doen staat.

In de volgende update:

• 1ste ronde KNVB Beker
  • 1ste periode Jupiler League

Reacties en feedback zijn welkom, screens op aanvraag...

Geplaatst

Geweldig :)

Ook goeie resultaten ga zo door!

Geplaatst
  • Auteur

Alle begin is moeilijk?

Na de sterke oefencampagne begint het seizoen dan nu officieel. De eerste periode staat voor de deur en ook de eerste wedstrijd om de KNVB Beker.

Ons seizoen begon bij de amateurs van Babberich om de KNVB Beker:

knvbbeker1sterondezx8.jpg

Een goede wedstrijd, ook al maakten we niet echt "gehakt" van de amateurs, was ik toch tevreden. Geen tegendoelpunten dus eigenlijk zonder problemen geplaatst voor de volgende ronde. Enige minpuntje is uiteraard de rode kaart van Ruud Ter Heide. Hij vond het nodig om één van de amateurs een trap te verkopen terwijl de bal niet in de buurt was. Gelukkig had het geen gevolgen voor het resultaat. Ter Heide moet 3 bekerwedstrijden vanaf de kan toekijken.

Loting volgende ronde: AGOVV - FC Emmen

We mochten het seizoen in de Jupiler League 2 keer achter elkaar thuis beginnen. De strijd om de Jupiler League en de periode kampioenschappen is geopend!

1wl5.jpg

2ew2.jpg

3zy4.jpg

4al6.jpg

5cd6.jpg

6ku6.jpg

Zouden we de periode hebben gewonnen? Telstar is onze naaste concurrent, en staat in de 85ste minuut nog met 1-2 voor.... Maar gelukkig schiet Cambuur Leeuwarden de 2-2 binnen waardoor we de eerste periodetitel hebben gewonnen! De supporters die meegereisd zijn naar Volendam gaan helemaal uit hun dak! We hebben ons al zoiezo geplaatst voor de Play-offs om promotie af te dwingen!

Stand na de 1ste periode:

standna1steperiodepz0.jpg

De statistieken na de eerste periode

statistiekenna1steperioov5.jpg

JJVG: "Meneer Kuiper, allereerst van harte gefeliciteerd met de winst in de eerste periode. Had u dit verwacht?"

JK: "Het was wel een doelstelling om een periodetitel te winnen. Maar dat dat gelijk al in de eerste periode gebeurd is natuurlijk fantastisch! Alles wat we er nu nog bij krijgen is erg mooi meegenomen."

JJVG: "Heeft de sterkte van het team u verbaasd?"

JK: "Eerlijk gezegd een klein beetje, ik wist na de voorbereiding dat we nog wat moesten schaven aan de verdediging, maar als je ziet dat we het beste doelsaldo hebben van de periode, dan is dat schaven erg nuttig geweest. Uiteraard moet ik ook mijn aanvallers een groot compliment maken, want zonder doelpunten win je niet."

JJVG: "Van welke speler heeft u het meest genoten?"

JK: "Ik zou een boel spelers te kort doen als ik nu een naam of namen ga noemen. Maar ik vind Sammuel echt geweldig om naar te kijken, dit zeg ik dus als liefhebber van de sport. Sammuel gaat het zeker redden en ik hoop dat Feyenoord hem nu niet terug gaat halen voor het einde van het seizoen."

JJVG: "Wat is uw doel nu in de competitie nu uw begindoelstelling al is behaald?"

JK: "Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet omhoog kijk. We staan nu eerste en ik wil graag winnen, ik weet alleen niet of het haalbaar en realistisch is om nu te zeggen dat we als doel hebben kampioen te worden. Ik hoop gewoon ontwikkeling te zien bij mijn spelers en dus bij het hele team en dan kijken we wel waar we eindigen, voor nu ben ik dik tevreden!"

JJVG: "Bedankt voor dit interview, en nogmaals gefeliciteerd met het kampioenschap in de eerste periode!"

JK: "U ook bedankt!"

JK = Jeroen Kuiper, JJVG = Jan Joost van Gangelen

Een sterk begin dus van mijn carriere als trainer, ik ben benieuwd hoe de rest van het seizoen gaat verlopen...

In de volgende update:

• De 2de ronde van de KNVB Beker
  • De 2de periode

Reacties en feedback zijn welkom, screens op aanvraag

Geplaatst

Hé heb je de naam van Telstar aangepast? :) Zo hoort het ook! Telstar is de naam en niet Strontvogels/Telstar!

Geplaatst
  • Auteur

Hé heb je de naam van Telstar aangepast? :) Zo hoort het ook! Telstar is de naam en niet Strontvogels/Telstar!

Ik speel nu nog met de FTR database, dus daar zullen ze het wel zo veranderd hebben.

Geplaatst

Re: Het stapje hogerop.... [AGOVV]

Mooie resultaten

ga zo door

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.