Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'managersutd'🔥 ×
Forum upgrade zaterdag 24-5-2025 omstreeks 14.00 uur ×

[SIGN UP/PCM 2025]: De Laatbloeiers: Van Achtervolgers naar Winnaars

Recommended Posts

Posted (edited)

image.thumb.jpeg.b9794e9d46bac12ee9cd7e6a398cf863.jpeg

Hoofdstuk 1: Het Wonder van Ede

Aron Marinussen

Ede, 28 juni 2025

Als volstrekte onbekende renner start ik als 25-jarige voor het eerst in mijn leven op een Nederlands kampioenschap voor Elite-renners. Ik vertegenwoordig daar de kleuren van Pierre Baguette Cycling, ja, die ploeg waar een van mijn idolen Peter Sagan vorig jaar nog voor reed. Hoe ik daar beland ben, is een verhaal voor een andere keer. Eerst maar eens koersen.

Ik heb persoonlijk weinig verwachtingen tussen al deze klappers, maar ik verras mezelf graag. Voor vandaag heb ik niet echt een doel. In beeld rijden misschien, maar tussen al deze toppers rijden, is al een eer natuurlijk.

Doordat het maar een korte koers is, is het gelijk opletten geblazen. Als ik dan een aantal gele mannen relatief vroeg in de koers zie meespringen met een aanval schuif ik net als een aantal anderen mee. Zo zit ik tot mijn eigen verbazing mee in de juiste vlucht. 

Huising, Graat, Lemmen, van Baarle, Kooij, Krijnsen, van Empel, Budding, De Vries, van den Broek, De Vries, Hoole, Mollema, Hoppezak, Kroonen, Eenkhoorn, Naberman, Pluimers, Zijlaard, Bax en ik. Een serieus clubje aan renners dus. Aangezien de favoriet voor vandaag mee zit, rijden de gele mannen, gezien hun numerieke overtal, door. Zelf draai ik niet echt mee. 

Een aantal van mijn medevluchters zal mij niet meer herkennen, maar in de jeugdkoersen kwam ik hen vroeger al tegen. Of ja, ze haalden mij vooral in. Ik was nooit het grote talent en nu zit hier op het NK gewoon mee. Te gek.

Als de finish op het gegeven moment steeds dichterbij komt, volgen ook de eerste aanvallen, maar ik houd me afzijdig. Ik heb veel minder pijlen dan al mijn concurrenten hier. Ik let wel vooral op van Baarle en van den Broek, die kiezen vaak het juiste moment om te gaan.

Als we dan nog 50 kilometer moeten, kijk ik ineens achterom, maar niemand gaat ons nog van achteren halen. We gaan het vooraan gewoon uitspelen. De aanvallen blijven komen, maar de beslissing volgt maar niet. Totdat ene Dylan van Baarle op 24 km van de meet gaat, vanuit achteren. Alleen er zit nog 1 renner achter hem: ik. Hoeveel mijn benen al niet meer al te best zijn, spring ik wel met hem mee. Iets wat hij niet verwacht had.

Ik neem met overtuiging over. Dit is mijn kans denk ik dan. Mijn kans. Een tweede plaats zou hier al een stunt zijn. We verstaan elkaar prima. Twijfelen doen we niet. Daarachter doen ze dat wel. We zijn gevlogen. Wat zal die van Baarle wel niet denken. Wat heb ik nou aan mijn wiel hangen? Alleen doorijden doet hij wel.

Als we onder het vod komen, begint hij te pokeren. Hij wil niet meer op kop komen. Prima. Ik heb hier toch niets te verliezen. 1e of 2e. Ik vind het beide helemaal gezegend. Ik kijk nog even achterom, maar daar komt geen bedreiging meer van. Ik heb wel vertrouwen in mijn acceleratie. Dus ik durf het tempo wel enorm te drukken. Op 300 meter van de meet zet ik aan. Dylan probeert mijn versnelling te parreren, maar hij komt er gewoon niet aan te pas. Ik sprint hem er met mijn compleet verzuurde benen gewoon uit. Puur op adrenaline.

Als ik over de meet kom, vergeet ik gewoon te juichen. Zo verbaasd ben ik. Maar als ineens de allermooiste vrouw ter wereld, met middellange donkerblonde haren en oceaanblauwe ogen, op mij zie afrennen, besef ik me wat ik gedaan heb. Ik ben Nederlands kampioen, Nederlands kampioen. Hoe dan? What the hell is hier gebeurd? Een jongensdroom is ineens werkelijkheid geworden. 

Een onbekende continentale renner die hier ineens alle grote namen klopt. Dat kan niet waar zijn. Maar dat is het wel. Het besef daalt nog verder in, als naast Loraine, mijn ouders, Mila en Willem, mij omhelzen. Wat een moment! Wat een dag!

Loraine:
pixlr-image-generator-c6cbe1c6-5408-429d-9219-d4910ddeab8e.thumb.png.c4efaf1eb85003a7c4efefd71358826c.png

Aron:

pixlr-image-generator-fb6f7453-4b86-4dd7-8892-2320486bff9c.thumb.png.7a6e7b5fa3c73f85847cb381f2db1fa8.png

Edited by aron24
Gepost (edited)

image.thumb.jpeg.b9794e9d46bac12ee9cd7e6a398cf863.jpeg

Hoofdstuk 2: De Jongensdroom leeft

Zwolle, 1 augustus 2025

Daar hangt die Nederlandse trui. In een lijst. Aan de muur, naast de foto van mijn opa. Mijn telefoon stond de dag na mijn zege vol met meldingen. Vrienden, familie, ploeggenoten, oude studiegenoten, random wielerfans, journalisten, enzovoort. Te bizar. Nederlands kampioen. Ik zou nog steeds zeggen: dit is een droom. Alleen het is geen droom meer. Ik ben nu de beste renner van Nederland. Opeens, zomaar. Uit het niets.

De kleine jongen met de gele fiets was op zijn 25e eindelijk eens doorgebroken. Eindelijk vielen alle puzzelstukjes bij elkaar. Eindelijk mag hij de rood-wit-blauwe kleuren dragen. Eindelijk was ik zo sterk als ik altijd had willen zijn. Een begin van een avontuur waar ik nog geen invulling aan kan geven. 

Als kind had ik vele voorbeelden: de eerste was Oscar Freire. Oscar was net zoals ik niet echt van het trainen. Het verschil is echter: hij werd gewoon 3x wereldkampioen, terwijl ik in de jeugd standaard op achterstand werd gereden. 

Daarna volgde 2 nieuwe voorbeelden: het iconische duel tussen Contador en Andy Schleck zal ik nooit vergeten. Contador won in 2010 de strijd, maar in de 2012 werd die Tour toch vergeven aan Schleck.

In dat jaar won Peter Sagan zijn eerste groene trui, waarna er nog 6 zouden volgen. Peter de Grote was misschien wel een van de meest talentvolle renners ooit. Ondanks zijn behoorlijke palmares heb ik het idee dat er altijd meer in heeft gezeten. Terwijl hij begon te heersen ging bij mij de fiets aan de muur. Ik stapte over naar een andere sport.

Tijdens mijn studententijd, na de piek van Peter de Grote, keerde ik terug op de fiets. De opbouw was rustig, maar het duurde tot het einde seizoen van 2023 totdat ik een beetje op niveau was. Maar om nou te zeggen dat ik mijzelf echt in de kijker reed in 2024, nou nee dat niet. De combinatie van het normale werkende leven en op hoog niveau presteren was niet echt makkelijk. Af en toe eens een lager ereplaatsje, maar meer dan dat zat er ook echt niet in. Vooral door het tekort aan trainingen.

Via het netwerk van mijn half Slowaakse moeder (ook half Spaans overigens) kwam ik in 2025 toch terecht bij Pierre Baguette Cycling. Het hele jaar liep het eigenlijk niet, tot ik tijdens mijn vakantie eindelijk goed kon trainen. 

Na een goed trainingsblok koerste ik in de Tour of Slovenia. Daar begon het wat te lopen, maar een 24e plek in het algemeen klassement liet me natuurlijk nog steeds niet opvallen. Maar dat was voordat ik mijzelf en de rest van wielrennend Nederland compleet verbaasde. Ineens had Pierre Baguette Cycling een Nederlands kampioen in de ploeg. En ineens kwam er ook belangstelling van WorldTour-ploegen. 

Visma, Picnic PostNL, Astana, Soudal Quick- Step, Intermarche-Wanty, Alpecin en Jayco klopten bijvoorbeeld al aan. Alleen het was echt 1 ploeg die gelijk met een plan naar mij toe kwam: LIDL-Trek. Dat plan sprak mij eigenlijk wel aan. Daardoor ben ik vanaf 1 januari 2026 ineens prof. Verrassend genoeg zal ik niet de enige laatbloeier zijn.

Het is in elk geval iets dat mijn hele leven op de kop zet. Van 40 uur op kantoor zitten met bijtrainen in de avonden na een profsportleven. Een levenskeuze waarin steun krijg van iedereen die mij dichtbij staat. Van mijn vader, een kind van een Nederlandse vader en Duitse moeder. Van mijn moeder, die misschien nog wel enthousiaster is dan ikzelf. En natuurlijk van Lorraine. Mijn Zweedse-Franse Nederlandse vriendin. 

Zij weet overigens als geen ander hoe het is om prof te zijn, bij LIDl-Trek. 2024 was haar debuutseizoen. Van Nederlands studentenkampioen in 2023 naar prof. Ja, je kunt wel zeggen dat goed voorbeeld doet volgen. Alleen van haar was wel bekend dat zij talent had. Dat had ze bij de jeugdklasse al, maar ze koos studie over een carrière als prof. 

Alleen tijdens haar studentleven pakte ze het koersen weer op. En ze was het zeker niet verleerd. Door alle studentenwielrenners in Utrecht werd ze Lorraine de Grote genoemd. In haar eerste jaar als prof is het er nog niet helemaal uitgekomen, maar ik heb vertrouwen in mijn 23-jarige vriendin. Zij gaat dit jaar nog een grote koers winnen.

--------------

In deze novelle zoeken we niet naar de nieuwe Pogacar, maar juist naar laatbloeiers. De renners beginnen allemaal als 25-jarigen. Hoe goed wordt jouw laatbloeier? Jullie mogen dit keer de stats zelf verdelen. Daarbij heb je in totaal 1022 punten (dat is gemiddeld 73 per stat). Mocht je geen zin hebben om de stats zelf te verdelen, dan kan je aangeven welke stats je als hoogste wil.

Naam:
Geboortedatum: ../../2000
Team (per ingang van 1 januari 2026): 
Land of specifieke regio binnen land (niet alle landen zullen het WK rijden):
Favoriete koersen:
Wat voor soort laatbloeier (denk aan student (Van Vleuten), andere sport (Roglic), ander beroep (Lemmen) of gewoon iemand die pas laat ontdekt wat voor hem werkt): 
Lengte:
Gewicht:

Stats (max. hoogste stat is 76): 
Klimmen:
Middelgebergte:
Heuvels
Kasseien:
Sprint:
Tijdrijden:
Hardrijden: 
Uithoudingsvermogen:
Weerstand:
Recuperatie:
Accelereren:
Proloog:
Dalen:
Aanvallen:

Voorbeeld:

Naam: Aron Marinussen
Geboortedatum: 24/5/2000
Team (per ingang van 1 janauri 2026): LIDL-Trek
Land of specifieke regio (niet alle landen zullen het WK rijden): Nederland
Favoriete koersen: Paris-Roubaix, Ronde van Vlaanderen, Tour de France
Wat voor soort laatbloeier: Oud-student die tijdens het werkende leven de juiste manier van trainen heeft ontdekt.
Lengte: 178
Gewicht: 69

Klimmen: 75
Middelgebergte: 73
Heuvels: 73
Kasseien: 75
Sprint: 74
Tijdrijden: 74
Hardrijden: 74
Uithoudingsvermorgen: 73
Weerstand: 73
Recuperatie: 73
Acceleren: 73
Proloog: 73
Dalen: 71
Aanvallen: 68

Of: 

Naam: Aron Marinussen
Geboortedatum: 24/5/2000
Team (per ingang van 1 janauri 2026): LIDL-Trek
Land of specifieke regio (niet alle landen zullen het WK rijden): Nederland
Favoriete koersen: Paris-Roubaix, Ronde van Vlaanderen, Tour de France
Wat voor soort laatbloeier: Oud-student die tijdens het werkende leven de juiste manier van trainen heeft ontdekt.
Lengte: 178
Stats: Klimmen, kasseien, sprinten

--------

Note: De eerste hoofdstukken zullen vooral karakterbuilding zijn, aangezien het spel zelf nog niet uit is.

Edited by aron24
Gepost (edited)
Naam: Christiaan Trapperopelos
Geboortedatum: 25/10/2000
Team (per ingang van 1 januari 2026): Ag2R
Land of specifieke regio binnen land (niet alle landen zullen het WK rijden): Nederland
Favoriete koersen: Tour, Strade Bianche en Il Lombardia
Wat voor soort laatbloeier (denk aan student (Van Vleuten), andere sport (Roglic), ander beroep (Lemmen) of gewoon iemand die pas laat ontdekt wat voor hem werkt): Heeft pas een prothese been gekregen.
Lengte: 188 CM
Gewicht: 78 KG
Stats: Klimmen, Tijdrijden en Kasseien
Edited by chrisje1993
Gepost (edited)
Naam: Xavi Rapido
Geboortedatum: 26/12/2000
Team (per ingang van 1 januari 2026): Movistar Teams
Land of specifieke regio binnen land (niet alle landen zullen het WK rijden): Mexico
Favoriete koersen: Tour de France, Vuelta, Giro, Criterium du Dauphiné
Wat voor soort laatbloeier (denk aan student (Van Vleuten), andere sport (Roglic), ander beroep (Lemmen) of gewoon iemand die pas laat ontdekt wat voor hem werkt): Xavi heeft voor zijn leven moeten vechten in de sloppenwijken van Mexico-stad. Is pas op late leeftijd naar familie in Spanje gestuurd om daar kansen op te bouwen. Had in Madrid een baantje als fietskoerier en kreeg daar pas door dat hij enorme feeling had voor hard fietsen, vooral tegen bergen op. 
Lengte: 170 cm
Gewicht: 60 kg

Klimmen: 76
Middelgebergte: 73
Heuvels: 73
Kasseien: 66
Sprint: 76
Tijdrijden: 70
Hardrijden: 70
Uithoudingsvermogen: 76
Weerstand: 73
Recuperatie: 76
Accelereren: 76
Proloog: 71
Dalen: 73
Aanvallen: 73

Edited by Geppiej
Gepost

Naam: Marc Di Marci
Geboortedatum: 03/09/2000
Team (per ingang van 1 januari 2026): Tudor Pro Cycling Team
Land of specifieke regio binnen land (niet alle landen zullen het WK rijden): Oostenrijk
Favoriete koersen: Giro, Gent Wevelgem, Eschborn Frankfurt
Wat voor soort laatbloeier (denk aan student (Van Vleuten), andere sport (Roglic), ander beroep (Lemmen) of gewoon iemand die pas laat ontdekt wat voor hem werkt): Bergbeklimmer
Lengte: 184
Gewicht: 80

Klimmen: 66
Middelgebergte: 72
Heuvels: 75
Kasseien: 71
Tijdrijden: 67
Hardrijden: 76
Weerstand: 76
Proloog: 67
Dalen: 74
Aanvallen: 74
Gepost

Naam: Kjeld Kuijper
Geboortedatum: 01/04/200
Team (per ingang van 1 januari 2026): Picnic 
Land of specifieke regio binnen land (niet alle landen zullen het WK rijden): Nederland 
Favoriete koersen: giro / vuelta / Amstel gold race
Wat voor soort laatbloeier (denk aan student (Van Vleuten), andere sport (Roglic), ander beroep (Lemmen) of gewoon iemand die pas laat ontdekt wat voor hem werkt): om zijn saaie kantoorbaan te doen vergeten en zijn kop leeg te maken, ging hij lange tochten maken over door de Limburgse heuvels. Kwam erachter dat hij er beter in was dan van 9-5 op kantoor stil zitten. 
Lengte: 172
Stats: klimmen, heuvels, sprinten
Gepost (edited)

Naam: Maarten de vries 

Geboortedatum: 28/02/2000

Team (per ingang van 1 januari 2026):  picnic

Land of specifieke regio binnen land (niet alle landen zullen het WK rijden): frankrijk

Favoriete koersen: tour de France 

Wat voor soort laatbloeier (denk aan student (Van Vleuten), andere sport (Roglic), ander beroep (Lemmen) of gewoon iemand die pas laat ontdekt wat voor hem werkt):  oud militair 

Lengte: 1.91

Gewicht: 75

Middelgebergte: 76

Heuvels :76

Kasseien: 65

Sprint: 59

Accelereren: 72

Proloog: 76

Dalen: 69

Aanvallen: 76

Edited by Mdevries015
Te weinig punten
Gepost
Naam: Antoine Solairechamp
Geboortedatum: 03/10/2000
Team (per ingang van 1 januari 2026): Arkea 
Land of specifieke regio binnen land (niet alle landen zullen het WK rijden): Frankrijk (Bretagne)
Favoriete koersen: Parijs - Nice, Dauphine, Tour de France
Wat voor soort laatbloeier (denk aan student (Van Vleuten), andere sport (Roglic), ander beroep (Lemmen) of gewoon iemand die pas laat ontdekt wat voor hem werkt): een journalist die onder het mom van actieve journalistiek zelf gaat fietsen
Lengte: 174
Gewicht: 63

Stats:

Heuvels : 76

Kasseien: 58

Sprint: 69

Hardrijden: 73

Accelereren: 73

Proloog: 74

Dalen: 73

Aanvallen: 74

Gepost
1 uur geleden zei Mdevries015:

Naam: Maarten de vries 

Geboortedatum: 28/02/2000

Team (per ingang van 1 januari 2026):  picnic

Land of specifieke regio binnen land (niet alle landen zullen het WK rijden): frankrijk

Favoriete koersen: tour de France 

Wat voor soort laatbloeier (denk aan student (Van Vleuten), andere sport (Roglic), ander beroep (Lemmen) of gewoon iemand die pas laat ontdekt wat voor hem werkt):  oud militair 

Lengte: 1.91

Gewicht: 75

Middelgebergte: 67

Heuvels :62

Kasseien: 65

Sprint: 59

Hardrijden: 70

Uithoudingsvermogen: 74

Weerstand: 72

Recuperatie: 75

Accelereren: 72

Proloog: 72

Dalen: 69

Aanvallen: 65

Je hebt nog 50 punten over. ;)

Gepost

Naam: Segundoz Roglic

Geboortedatum: 02/12/2000

Team (per ingang van 1 januari 2026): 

Land of specifieke regio binnen land (niet alle landen zullen het WK rijden): Slovenië

Favoriete koersen: Lombardije, Giro, Ronde van Slovenië

Wat voor soort laatbloeier (denk aan student (Van Vleuten), andere sport (Roglic), ander beroep (Lemmen) of gewoon iemand die pas laat ontdekt wat voor hem werkt): Andere sport (polstokhoogspringen)

Lengte: 1m81

Gewicht: 65

Heuvels: 76

Kasseien: 50

Sprint: 72

Tijdrijden: 70

Hardrijden: 73

Proloog: 76

Dalen: 76

Gepost

Naam: Padej Togacar

Geboortedatum: 28/10/2000

Team:  Lotto - Dstny

Land: Slovenië

Favoriete koersen: Ronde van Vlaanderen, Luik-Bastenaken-Luik, Ronde van Frankrijk 

Wat voor soort laatbloeier: Gamer, die via Zwift in aanraking kwam met het peloton

Lengte: 1.78

Gewicht: 66 kg

STATS

Kasseien: 76

Tijdrijden: 65 

Proloog: 65

Dalen: 66

Aanvallen: 66

Gepost (edited)

image.jpeg.2bfc45cf34c0a941995f7899b80b7a68.jpeg

Hoofdstuk 3: Tour de Lorraine

1 augustus 2025

In het land van haar papy startte Lorraine onverwachts aan haar Franse missie. Ze was oorspronkelijk reserve, maar mocht door blessureleed van meerdere collega's opeens toch starten. Een welkome verrassing, die ze tot nu goed heeft benut.

Ze staat namelijk op de 18e plaats in algemeen klassement, op 3,5 minuut van Vollering die kort gevolgd wordt door Kopecky, de teruggekeerde van der Breggen, Longo-Borghini, Pieterse, Niewiadoma, Ferrand-Prevot. Lorraine haar ploeggenoten Fisher-Black en Realini staan nog in de top 10, maar lijken niet mee te spelen om de eindzege.

Het zwaarste gedeelte van de koers moet echter nog volgen: een rit met de Granier en een rit naar de Madelaine en nog een afsluitende bergrit. En dus biedt etappe 7 een ideale kans voor een coup d'etat. De topfavoriete Vollering is namelijk al 2 ondersteuners kwijt. Ook SD-Worx is al 1 belangrijke pion kwijt. Dus die vraag is: wie kan de koers controleren? Het antwoord is niemand.

In de openingsfase proberen de topploegen dan ook te voorkomen dat er een te sterke vlucht kan wegrijden, maar al die pogingen zorgen er wel voor dat FDJ en SD-Worx al veel energie moeten verspillen.

Na 35 kilometer loopt het licht omhoog en valt het heel even stil. Totdat Lorraine besluit aan te vallen. Ze gaat er vandoor en krijgt de beste vrouwelijke renster ooit, en haar idool, Vos mee. Ook Faulkner, Lippert, haar ploeggenote Markus, Ghekiere, Bego, Rooijakkers, Zigart en nog 5 andere rensters springen mee.

Geen van deze rensters staat echt hoog in het klassement door pech of slechte benen, maar toch is dit een vlucht die ik nooit zou laten rijden. De nummer 3 van vorig jaar zit notabene mee. FDJ en SD-Worx denken daar echter anders over. De vlucht is vertrokken en algauw blijkt de kopgroep te mogen strijden om de ritzege. De voorsprong stijgt zelfs naar 5 minuten, waarmee we virtueel een compleet nieuwe top 5 hebben. Met Lorraine in het geel, voor Rooijakkers, Zigart, Lippert en Markus.

Op de Saint-Franc dunt de kopgroep wat uit, maar veel tijd wordt er niet verloren. Het is duidelijk: de kopgroep gaat in elk geval rijden om de rit. Het geel zou zomaar nog eens een hele mooie bonus kunnen worden voor de eventuele dagwinnares. Lorraine lijkt nog altijd heel fris te zitten, maar dat geldt wel voor meer renners. Niet voor Vos overigens, die heeft haar buit (punten voor de puntentrui) binnen en laat voor dat de Granier begint al lopen.

De eerste die ten aanval trekt, is de vrouw in het verband: Lippert. Zij krijgt enkel Markus mee. Rooijakkers rijdt daarachter op haar eigen tempo, met enkel nog Lorraine en Zigart in haar wiel. De olympisch kampioene en Ghekiere zijn bijvoorbeeld al gelost. Het gaat dus tussen de best 5 geklasseerde in het klassement, met dus 2 dames van LIDL-Trek.

Het temporijden van Rooijakkers blijkt de beste strategie. Ze rijdt het gat dicht en laat vervolgens de Duitse achter met nog altijd dezelfde 2 renners in haar wiel. Markus kan wel mee. Zo lijkt het toch een Nederlands feestje worden, tenzij Zigart wat kan.

En of de Sloveense wat kan. Vanuit het achtste wiel trekt ze ten aanval. Lorraine parreert simpel, terwijl de andere 2 niet meekunnen. Rooijakkers blijft echter gewoon temporijden en sluit opnieuw aan, maar bij deze terugkeer trekt ze wel gelijk ten aanval.

Even kijken Lorraine en Zigart naar elkaar, maar lang twijfelt mijn vriendin niet. Ze gaat achter Rooijakkers aan en klapt er dit zelf overheen. Met moeite rijdt de Sloveense het gat dicht, weer gevolgd door Rooijakkers.

Inmiddels zijn we dan boven, waar Lorraine dus wel als eerste bovenkomt. De andere 2 zijn mee in haar wiel, maar staan niet bekend om hun daalkunsten. Iets wat Lorraine juist wel kan.

Na een paar bochten is gat daar en het gaat wordt alleen maar groter en groter. Als ze op haar fiets blijft zitten, gaat ze haar eerste profzege boeken. Dat is wel zeker, maar kan het nog mooier worden: pakt ze het geel? Het zal spannend worden.

Enkele minuten later rijdt ze op hoge snelheid richting de finish. Ze heeft haar zege te pakken. In tegenstelling tot mij komt ze wel juichend over de finish. Met een brede glimlach en 2 handen in de lucht passeert ze de lijn. Niet veel later begint het hoofdschudden en de hand op de helm van ongeloof. Totdat ze mij ziet staan: ik omhels haar. Wat een zege! Kort daarna volgen ook de felicitaties van haar medevluchters en daarna kan het grote wachten beginnen.

In het peloton zijn de favorieten nog met elkaar op pad gegaan en dus wordt het zeker spannend of Lorraine ook de gele trui als bonus krijgt. Als ik zie dat de tijd langzaam in haar voordeel gaat spelen, zie ik dat de sprint daarachter wordt aangetrokken. Kopecky wint het sprintje en komt exact 3 minuten en 31 seconden na Lorraine over de finish. Dat betekent geel voor Lorraine. Wat een stunt.

2 augustus 2025

Gister nam Lorraine onverwachts het geel over, maar niemand verwacht dat ze vandaag die 1 seconde marge tegenover Vollering vasthoudt, maar podium is zeker mogelijk. Het gat op Kopecky is namelijk 34 seconden, gevolgd door, van der Breggen, Rooijakkers, Longo-Borghini, Pieterse, Niewiadoma, Ferrand-Prevot en Zigart.

Het is duidelijk dat geen enkele ploeg zich laat verrassen en zo rijdt er een kopgroep van 3 rensters weg. Die kopgroep is dus allesbehalve kansrijk. Het gaat allemaal om die slotklim.

FDJ legt de Madelaine al vroeg de kaarten op tafel. Het tempo van Labous dunt de groep al behoorlijk uit. Sterker nog, Kopecky heeft het al enorm moeilijk. Zij moet op 10 kilometer van de meet al lossen. De andere favorieten, Pieterse, de teruggekeerde van der Breggen, Rooijakkers, Niewiadoma, Ferrand-Prevot, Longo-Borghini, Fisher-Black, Realini en Zigart, gaan nog makkelijk mee. Als Muzic het dan overneemt, beginnen enkele favorieten het ook moeilijk te krijgen. Zigart, Pieterse, Realini en Niewiadoma moeten op 7 km van de top de rol lossen. Nog geen kilometer kunnen Fisher-Black, Prevot en Rooijakkers dit tempo ook niet meer aanhouden.

Dat geldt ook voor Muzic zelf. Zij stuurt namelijk uit, wanneer haar kopvrouw Vollering versnelt. Van der Breggen springt makkelijk mee. Longo-Borghi blijft in het wiel van Lorraine zitten. Lorraine rijdt op haar eigen tempo door, maar zit het geel wel uit haar handen glippen. De Italiaanse lijkt het ook absoluut niet breed te hebben. Sterker nog, zij moet passen bij Lorraine.

Lorraine lijkt niet op te geven, want ze loopt weer in op haar landgenoten. Het verwachte duel tussen Vollering en van der Breggen heeft een derde speelster gekregen. Want wonder boven wonder sluit de Lorraine de Grote gewoon weer aan.

Met nog 3 km te gaan gaat van der Breggen ten aanval. Vollering twijfelt en kijkt naar Lorraine. Lorraine schudt nee en ook Vollering doet niets. Van der Breggen pakt meter naar meter, waarna Vollering er toch maar achteraan rijdt, met Lorraine in haar wiel. Alleen het is van de Breggen die echt keihard weggevlogen is. Eenmaal onder de vod is het gat volgens de GPS 42 seconden. Met boni's kan van der Breggen wel eens het geel gaan overnemen.

Weer wordt het dus een secondenspel. Van der Breggen juicht pas als ze over de meet is, terwijl uit de achtergrond Longo-Borghini, Prevot en Rooijakkers toch nog zijn teruggekomen bij Vollering en Lorraine. Lorraine heeft het duidelijk zwaar en moet echt passen als Vollering nog versnelt voor de seconden aan de meet. Zij pakt een gat van 5 seconden en neemt 6 seconden aan de meet. Voor Lorraine zijn er geen boni's, want die snoept de Italiaanse voor haar weg.

Dat betekent dat Vollering met 10 seconden voorbij Lorraine gaat, echter wordt zij ook met 10 seconden ingehaald door Van der Breggen. Totaal kapot komt Lorraine over de finish. Ze heeft dapper gestreden, waarmee ze haarzelf in de race houdt voor een podiumplaats, maar geel lijkt toch een brug te ver.

3 augustus 2025

Het lijkt duidelijk dat net als in 2022 en 2023 een Nederlandse deze koers gaat winnen. De vraag is alleen welke Nederlandse. Van der Breggen, Vollering of toch nog Lorraine. Het is vandaag immers allesbehalve vlak.

Als het aan SD-Worx ligt, rijdt er een sterke vlucht zonder teveel gevaar weg. FDJ en LIDL-Trek hebben echter andere plannen. Zij willen juist die boni's aan de meet gebruiken. Maar het leuke is eigenlijk dat niemand hun zin krijgt. Er rijdt namelijk een sterke kopgroep met gevaar weg. Zigart is namelijk samen met enkele ploeggenoten slim meegeslopen. Zij staat na gisteren op 2,5 minuut. Het gat dat ze vooraan dan ook maximaal krijgen, is 2 minuten. De 3 ploegen die elkaars vijanden zijn, houden dat gat aan. Wel uit verschillende belangen.

Op de tweede klim van de dag, Col de Joux-Plane, worden de eerste kaarten al op tafel gesmeten. De voorsprong van de vroege vluchters verdwijnt beetje bij beetje, maar Ghekiere doet geweldig werk voor Zigart. Zo komen ze met een minuut voorsprong aan bij de Corbier.

Daar legt Muzic alle favorieten op het rooster, waardoor de 2 overgebleven aanvallers gegrepen worden. Er zijn slechts 7 die meekunnen: Fisher-Black, Prevot, Rooijakkers, Longo-Borginhi, Lorraine, Vollering en van der Breggen. Muzic rijdt ook haar zelf helemaal leeg en stuurt uit.

Prevot besluit dan direct aan te vallen. Enkel Fisher-Black, de teamgenote van Lorraine, reageert. Daarachter laat juist Lorraine tactisch een gat vallen. Weg zijn ze.

Vollering zal ze moeten halen als ze deze Tour nog wil winnen. De Nederlandse heeft zich tactisch weer laten naaien en moet er achteraan met 4 concurrenten in haar wiel.  Alleen ze krijgt hulp uit onverwachte hoek. Longo-Borghini is bang haar vierde plaats kwijt te raken. Zij knalt met 4 Nederlandse vrouwen in haar wiel dat gat dicht. Het grote kijken kan beginnen.

Van dat gekijk profiteren Niewiadoma, Zigart en Kopecky. Ze komen namelijk opnieuw aansluiten. Zo komen we met 10 rensters boven op de laatste echte klim van deze Tour. Kopecky pakt de kop en controleert de groep.

In de laatste 6 kilometers loopt het nog 2 keer zwaar omhoog, maar gaan de rensters daar elkaar nog wel kunnen lossen? Dat is maar de vraag. Op het vals plat daarvoor valt Niewiadoma aan, maar niemand wil dat gat dicht rijden. Sterker nog, SD-Worx gelooft het wel en geeft haar een vrijgeleide. Dus moet Vollering er weer achteraan. Alles pakt opnieuw samen.

Dat blijft zo, tot 6 kilometer van de meet. Op een klimmetje van 1,4 km aan 7,5% gaat Longo Borghini op jacht naar een podiumplaats. Lorraine reageert, met Vollering en van der Breggen in haar wiel. Ze versnelt vervolgens door. De Italiaanse moet als eerst passen. Van der Breggen moet ook een klein gat laten.

Vollering ziet haar kans en probeert Lorraine te lossen, maar slaagt daar niet in. Van der Breggen kraakt aan alle kanten, maar breekt niet. Uit de achtergrond komt de wereldkampioene opzetten, die de reddingsboei uitreikt voor van der Breggen. Zo zijn we vooraan weer met 4 rensters.

Op het laatst oplopende stuk, de laatste 2 kilometers, neemt de Belgische de controle. Ze rijdt een redelijk tempo, maar niet stevig genoeg. Lorraine klapt er vanuit het laatste wiel nog eens overheen. Even denk ik: het zal toch niet. Alleen van der Breggen volgt met Vollering. Kopecky moet dan toch even passen.

De Belgische keert terug, maar ze is niet de enige. Uit de achtergrond keert ook Prevot terug. Waar komt die ineens vandaan? De Francaise heeft nog een laatste versnelling. Vollering twijfelt te lang en weg is ze. De laatste rit gaat naar Prevot, die optimaal profiteert van het Nederlandse gepoker.

Daarachter wint Kopecky het sprintje voor Lorraine, Vollering en van der Breggen. Zo is van der Breggen dus de eindwinnares voor Vollering en Lorraine. Voor Lorraine is dat een geweldig resultaat. Ze mag zeer trots zijn! Dit is haar doorbraak.

Note: Bedankt voor de reacties (inschrijvingen) en likes!

@chrisje1993 @Geppiej @MJD85 @Blom @Mdevries015 @Kelvin @FlyD @DemoN

Edited by aron24
Gepost

Indien nog mogelijk

Naam: Milko Djurovski Jr

Geboortedatum: 14-11/2000

Team: Moviestar

Land: Noord Macedonië

Favoriete koersen: Ronde van Baskenland , Vuelta , Amstel Gold

Wat voor soort laatbloeier: Niet goed genoeg in voetbal

Lengte: 1.84

Gewicht: 72 kg

Stats : klimmen , heuvels , tijdrijden

Gepost

image.jpeg.0a1df358f88216fd625e117f11b17495.jpeg

Hoofdstuk 4: De Doorbraak van Trapperopelos

1 januari 2026

Er zijn genoeg laatbloeiers die kansen krijgen in het aankomende seizoen. Een van hen is Christiaan Trapperopelos. De 25-jarige Nederlander heeft een bijzonder verhaal: hij rijdt namelijk met één natuurlijk been. Het andere is een prothese. Zijn verhaal kreeg in 2025 een extra bijzonder hoofdstuk. Daarvoor moeten we terug naar La Route d'Occitanie.

pixlr-image-generator-28c4b03a-8cdd-4879-9e93-88517c2b322a.thumb.png.03c85d3294f4bcb5bf67b4bce4191aa5.png

22 juni 2025

In de kleuren van het continentale Nice Métropole Côte d'Azur stond Christiaan aan de start van de Franse rittenkoers. De eerste 2 dagen verliepen, mede door pech, niet zoals hij had gehoopt. Maar op dag 3 wilde hij zich écht laten zien.

Hij sprong mee met een groep vroege aanvallers. 'Met een aankomst bergop en een beetje voorsprong kan ik nog wel kort eindigen,' dacht de laatbloeier. Geen van zijn medevluchters vormde een bedreiging voor het klassement, dus kreeg de groep opvallend veel ruimte. Hoewel de meesten enkel droomden van een dag in de aanval, wist Christiaan: op de slotklim, negen kilometer lang, kon er meer.

Bij het begin van de klim begonnen de aanvallen in de kopgroep, maar Christiaan hield zijn eigen tempo aan, als een soort Tom Dumoulin. Hij haalde zijn medevluchters één voor één weer in. Op 5 kilometer van de meet reed hij zelfs helemaal alleen voorop. In het peloton barstte de strijd los, maar het gat was groot.

Was het gat groot genoeg? Ja. En zo kon Christiaan verrassend zegevieren in deze derde rit. Een fraaie stunt!

Contract

Die ritzege in Frankrijk bleef niet onopgemerkt. Decathlon AG2R nam diezelfde dag nog contact op met de Nederlander. Een week later zette hij zijn handtekening. Hij maakte het seizoen af bij zijn nieuwe ploeg en reed zich zelfs nog naar een top 10-klassering in de Chrono des Nations.
Wat kan hij laten zien in zijn eerste volledige profjaar?

Note: Bedankt voor de reacties (inschrijvingen) en likes!

Note 2: Inschrijven is nog mogelijk tot begin juni.

Note 3: Ik hoop de afbeeldingen van elke renner ook in game te gebruiken, maar ik weet nog niet 100% zeker of dat gaat lukken.

@chrisje1993 @Geppiej @MJD85 @Blom @Mdevries015 @Kelvin @FlyD @DemoN @Djurovski

Gepost

Naam: Klaas Fiets
Geboortedatum: 03/07/2000
Team (per ingang van 1 januari 2026): Picnic
Favoriete koersen: Parijs - Nice, Dauphine, Tour de France
Wat voor soort laatbloeier (denk aan student (Van Vleuten), andere sport (Roglic), ander beroep (Lemmen) of gewoon iemand die pas laat ontdekt wat voor hem werkt): een fietsenmaker die na zijn ontslag gaat fietsen
Lengte: 177
Gewicht: 65

Stats:

Kasseien: 56

Sprint: 72

Proloog: 68

Dalen: 70

Gepost (edited)

image.jpeg.6b45f7678a304a4c9866c9fc9057a942.jpeg

Hoofdstuk 5: Xavi Rapido: van sloppenwijken naar profsporter 

Xavi Repido werd op 26 december 2000 geboren in Mexico-Stad. Daar vocht hij in de sloppenwijken voor zijn leven. Tijd voor sporten of trainen was er nauwelijks niet, maar wegrennen, of wegfietsen op een 'geleende' fiets, voor gevaar, zorgde toch voor een behoorlijke basisconditie.

Op latere leeftijd haalden familiegenoten Xavi over naar Madrid. Enigszins ironisch gezien zijn naam. Hoewel Xavi moest wennen aan het Europese leven bood dit nieuwe leven nieuwe kansen. Zijn eerste baantje als fietskoerier pakte hij met beide handen aan.

image.thumb.png.e0e34b97a718f108bafdfb1d1ddd66aa.png

Bergop, bergaf, zo ging het heel vaak, maar de Mexicaan had algauw in de smiezen dat het hem wel heel gemakkelijk afging. Hij was echter niet de enige die dat gezien had. Zijn resultaten en records op Strava begonnen ook enkele Spaanse wielerploegen op te vallen.

Tijdens een amateurwedstrijd rond Madrid was er meer belangstelling dan normaal. Langs de kant stonden scouts, sterker nog: een van de scouts reed zelfs mee, in een poging Xavi te volgen. Dat lukte deze scout niet. Op de eerste beklimming fladderde de Mexicaan weg op de manier, zoals alleen Alberto Contador dat kon. Weer winst, maar dit keer met meer gevolgen dan normaal.

Contract

Na zijn overwinning wilde Xavi weer huiswaarts keren, maar voordat hij kon vertrekken, werd hij aangesproken door de scout die hij gelost had. Met een duidelijke boodschap: Movistar is geïnteresseerd.

De Mexicaan kon het in eerste instantie niet geloven. Toch stond er een week later een handtekening op papier. Vanaf 1 januari 2026 is Xavi onderdeel van Team Movistar. Wat kan de Mexicaan in 2026?

@chrisje1993 @Geppiej @MJD85 @Blom @Mdevries015 @Kelvin @FlyD @DemoN @Djurovski @stef1978

Edited by aron24
Gepost (edited)

image.jpeg.75d7b059ca85dc199db89efe794eba58.jpeg

Hoofdstuk 6: Marc di Marci: de Oostenrijkse lefgozer

Marc di Marci is een echte laatbloeier op het gebied van wielrennen. Een alternatieveling, die door omstandigheden pas op latere leeftijd in de koers belandde.

De zoon van een Italiaanse vader en Oostenrijkse moeder was op jonge leeftijd al een echte avonturier en lefgozer. Een echte klimmer, van klimmuren tot bergen. Hij was daar zeer talentvol in, maar op zijn 19e veranderde dat compleet.

Hij besloot te gaan klimmen in de thuisregio van zijn vader, Zuid-Tirol. Tijdens het klimmen maakte hij een kleine misstap, met grote gevolgen. Hij viel van grote hoogte en kwam hard terecht. De jonge Oostenrijker had vele verwondingen, maar overleefde het ongeluk wonder boven wonder, mede doordat hij snel gevonden werd door bewoners.

Na een lange revalidatie kwam hij er weer bovenop, maar 1 ding zou hij nooit meer doen: klimmen. De Oostenrijker zocht naar een nieuwe liefde en die vond hij in het wielrennen. Daar bleek hij toch behoorlijk veel talent voor te hebben. Via weg- en gravelwedstrijden voor amateurs begon hij zich in de kijker te rijden.

image.thumb.png.c2595b6700546d9595b2f8c6851d739c.png

Contract

Tudor, een ploeg met vele goede renners, zag alle goede resultaten en nodigde de Oostenrijker uit voor een testdag. Daar maakte hij erg veel indruk met zijn wattages. Vanaf 1 januari 2026 is hij wielerprof voor de Zwiterse ploeg.

@chrisje1993 @Geppiej @MJD85 @Blom @Mdevries015 @Kelvin @FlyD @DemoN @Djurovski @stef1978

Edited by aron24