Lensherr Posted April 15 Share Posted April 15 Wouter Vandenhaute vertrekt met onmiddellijke ingang. RSC Anderlecht is weer toe aan een nieuw hoofdstuk. Vandaag nam het afscheid van voorzitter Wouter Vandenhaute. Er heersten teveel vragen rondom de werkwijze van de uittredende voorzitter die niet kan terugblikken op een geslaagde periode als grote baas van de Belgische recordkampioen. Een afscheid die in de sterren stond geschreven. Wouter Vandenhaute heeft vandaag aangekondigd dat hij per direct zijn functie als voorzitter van RSC Anderlecht neerlegt. Het nieuws werd officieel bevestigd tijdens een druk bijgewoonde persconferentie in het Lotto Park. Vandenhautte die sinds 2021 aan het roer stond van de club, gaf aan dat hij het niet meer voor elkaar kon krijgen om van RSC Anderlecht de absolute Belgische topclub van weleer te maken. " Elk plan dat ik had uitgestippeld is tot een mislukking uitgedraaid. Ik hoop dat mijn opvolger deze prachtige club wel weer sportief op de kaart kan brengen met een vernieuwde sportieve visie." Toch blikte de aftredende voorzitter met trots terug op zijn periode, maar erkende ook de moeilijkheden met de paars-witte supporters. "Ik heb met hart en ziel getracht deze club opnieuw richting stabiliteit en ambitie te leiden. Maar het is duidelijk dat er een nieuwe frisse start nodig is om de toekomst van paars-wit te verzekeren. " Onder zijn bewind maakte Anderlecht te veel afwisselende keuzes, waaronder het afscheid nemen van Vincent Kompany en zijn sterke focus op jeugdontwikkeling, daarna volgde het matige voetbal onder Felice Mazzu met als vervolg een nieuwe weg richting Scandinavië. Om uiteindelijk te eindigen met het betonvoetbal van Besnik Hasi. Een aanpak die volledig strookt tegen de verwachtingen van elke paars-witte fan. De reacties op het vertrek van Vandenhaute zijn positief. De supporters vonden dat hij onvoldoende voeling had met de voetbalrealiteit en de noden van de achterban. Intern wordt zijn vertrek gezien als een kans om de clubcultuur opnieuw te versterken en sportiefe continuïteit te waarborgen. Wie hem zal opvolgen als voorzitter is op dit moment nog niet bekend. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost April 15 Share Gepost April 15 Geen onrealistisch scenario in ieder geval. Succes bij paarswit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jónstærke Gepost April 15 Share Gepost April 15 Hopla, met de bezem erdoor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost April 15 Share Gepost April 15 Schoon schip maken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DemoN Gepost April 15 Share Gepost April 15 Maak er terug een instituut van. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lensherr Gepost April 15 Author Share Gepost April 15 Onbekende ondernemer wordt de nieuwe sportieve baas van RSC Anderlecht. In een opmerkelijke wending heeft RSC Anderlecht vandaag de komst aangekondigd van een nieuwe sportieve baas. Niet een ex-voetballer, geen bekende sportdirecteur of een gevestigde naam uit het voetbalcircuit, maar een geheel onbekende ondernemer genaamd Kevin Odeurs, wordt voortaan verantwoordelijk voor het sportieve beleid van paars-wit. Deze keuze komt als een verassing voor analisten, supporters en insiders binnen het Belgische voetbal. De club maakte de benoeming bekend via een kort persbericht op haar website, waarin vooral wordt gewezen op de "frisse blik, ondernemingszin en voetbalvisie" van de nieuwe man aan het roer. Wie is hij? Kevin Odeurs is nog niet bekend in de voetbalwereld, maar het zou een persoon zijn met ervaring in de fitness industrie en Esports scene. Volgens bronnen binnen de club zou hij de voorbije maanden al betrokken zijn geweest bij de evaluatie van scoutingstructuren en de jeugdwerking. "Zijn profiel past binnen de visie van vernieuwing en toekomstgericht beleid die we voor ogen hebben bij RSC Anderlecht." Klinkt het vanuit de clubleiding. "We geloven in zijn kwaliteiten om deze club weer op het rechte pad te krijgen." Verdeelde reacties Onder de supporters is de aankondiging met gemengde gevoelens onthaald. Sommigen zien het als een gewaagde maar interessante zet, terwijl anderen hun twijfels uiten over de voetbalervaring van de nieuwkomer. Op sociale media wordt vooral gevraagd naar transparantie: “Wie is deze man echt, en wat zijn zijn plannen?” Ook analisten reageren voorzichtig. “Als hij slim genoeg is om zich te omringen met mensen die het voetbal wél tot in de puntjes kennen, kan dit een succes worden,” stelt sportjournalist Peter Vandenbempt “Maar hij krijgt weinig tijd om zich te bewijzen.” Wat betekend dit voor de sportieve koers? Volgens insiders zal de nieuwe sportieve baas zich in eerste instantie richten op het ontslag van Olivier Renard en het zoeken van een nieuwe coach. De verwachting is dat hij de komende dagen het exit van Besnik Hasi zal bekend maken, De huidige coach zijn aanpak past totaal niet bij het verwachtingspatroon van een Belgische topclub. Besnik Hasi, een lijdensweg voor iedereen. @Marius @Jónstærke @DemoN @Svenpunt @Djurovski Bedankt voor de like en reacties. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DemoN Gepost April 15 Share Gepost April 15 Quoted for truth: Besnik Hasi, een lijdensweg voor iedereen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost April 15 Share Gepost April 15 Als er één ding duidelijk is, dan is het dat Besnik Hasi niet in de bovenste schuif ligt. Hopelijk komt Odeurs daar wel snel terecht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn08 Gepost April 16 Share Gepost April 16 Ik denk dat Odeurs wel fan is van Hasi, en hij dus gaat blijven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lensherr Gepost April 16 Author Share Gepost April 16 Besnik Hasi per direct ontslagen bij RSC Anderlecht – zoektocht naar nieuwe coach gestart. De wederopbouw van RSC Anderlecht gaat van start. Ook al stond het in de sterren geschreven, Besnik Hasi is met onmiddelijke ingang ontslagen als hoofdtrainer van de club. Na een korte periode van interne evaluatie besloot het bestuur, onder impuls van de nieuwe sportieve baas, dat het tijd was voor een frisse wind op het veld en in de kleedkamer. De mededeling naar de pers toe was dan ook zeer duidelijk: "Het gebrul langs de lijn bracht geen enkele toevoeging aan het spelpeil of ontwikkeling van onze spelers. Het gezwaai met de armen en onnodig getier past niet bij de waarden en normen van deze prachtige club. In het kader van onze sportieve visie gaan we nu op zoek naar een coach die perfect aansluit bij ambities die we willen verwezenlijken." Exit Hasi Een duidelijk profielschets. Volgens bronnen dichtbij het clubbestuur wordt er gezocht naar een coach die meer is dan alleen een tacticus. De nieuwe trainer moet: - Kunnen omgaan met een kern waarin jonge talenten en ervaren spelers samen evolueren. - Jongeren individueel naar een hoger niveau tillen. - Een duidelijke voetbalfilosofie op het veld brengen. - Aantrekkelijk voetbal brengen dat past met het RSCA-DNA. Wie zijn de kanshebbers: In de wandelgangen circuleren al enkele namen. Elk van hun past op de één of andere manier in het nieuwe profiel: - Hein Vanhaezebrouck: Heeft ervaring met het ontwikkelen van herkenbaar en dominant voetbal. Als erkende coach in België lijkt hij een logische keuze, maar of hij past binnen het nieuwe project blijft nog afwachten. - Karel Geraerts: Jong, modern en tactisch onderlegd. Imponeerde met Union en wordt gezien als een coach die het maximum uit zijn kern kan halen, met oog voor individuele ontwikkeling. - Mark Van Bommel: Een coach met internationale klasse. Staat voor intensiteit, discipline en een heldere visie. Zijn ervaring met eigenzinnige kleedkamers maakt hem een interessante optie. Al lijkt hij niet zo te staan springen voor een avontuur in de Lotto Arena. - Kjetil Knutsen: De Noorse succescoach van Bodø/Glimt staat bekend om zijn moderne, gedurfde voetbalstijl. Heeft aangetoond te kunnen bouwen met jonge spelers en duidelijk systeem te kunnen inslijpen, zelfs tijdens moeilijke omstandigheden. ------------------------------------------------------------------- @Marius @Jónstærke @DemoN @Svenpunt @Djurovski @MNie @keano77 @Glenn08 Dankje voor de reacties. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost April 16 Share Gepost April 16 Knutsen hoop ik. Allitereerd ook lekker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn08 Gepost April 16 Share Gepost April 16 Ik gok op een terugkeer van Hein. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Genkie_06 Gepost April 16 Share Gepost April 16 Geraerts mag de boel gaan redden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost April 16 Share Gepost April 16 De kroniek van een een ontslag dat al langer in de lucht hing. Ik zet mijn geld ook op Geraerts. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lensherr Gepost Monday at 05:14 PM Author Share Gepost Monday at 05:14 PM RSC Anderlecht grijpt naast Thorsten Fink: zoektocht naar nieuwe coach blijft open. Brussel - In de sportieve rollercoaster waarin RSC Anderlecht zich momenteel bevind , leek er even licht aan het einde van de tunnel. De club mikte hoog: Thorsten Fink , de ervaren en succesvolle Duitse coach, stond bovenaan het lijstje van Odeurs als opvolger van Besnik Hasi. Maar ondanks vergevorderde gesprekken blijft Fink zijn huidige club trouw. Fink blijft een Genkie. Volgens bronnen dichtbij het dossier had paars-wit concrete interesse in de ex-coach van onder meer FC Basel, Hamburger SV en Vissel Kobe. Fink staat bekend om zijn aanvallende speelstijl en zijn vermogen om zowel met vedetten als jong talent te werken. Een profiel dat perfect in het plaatje had gepast van wat Anderlecht momenteel nodig heeft. Op Neerpede blijft men voorlopig in onzekerheid. De club communiceert dat ze: "hun tijd willen nemen voor de juiste keuze", maar de fans eisen duidelijkheid. De sportieve wederopbouw is ingezet, maar zonder de juiste persoon aan het roer, blijft het schip dobberen. ------------------------------------------------ @Marius @Jónstærke @DemoN @Svenpunt @Djurovski @MNie @keano77 @Glenn08 Dankje om te reageren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost Monday at 05:20 PM Share Gepost Monday at 05:20 PM Een begrijpbare keuze om voor Fink te gaan, maar voor mij persoonlijk ook geen 100% match met het paarswitte DNA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost Monday at 05:23 PM Share Gepost Monday at 05:23 PM Helaas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost Tuesday at 01:21 PM Share Gepost Tuesday at 01:21 PM Mooie nieuwe novelle. Zeer benieuwd naar wie de trainer wordt. Knutsen zou natuurlijk een prachtige zijn. Verder altijd mooi hoe besturen zeggen dat iemand perfect past in het plaatje wat zij zochten zonder dit concreet te maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lensherr Gepost Tuesday at 05:48 PM Author Share Gepost Tuesday at 05:48 PM Verrassing van formaat: De prins van het Astridpark keer terug. Brussel - In een verrassende wending heeft RSC Anderlecht de Argentijnse oud-speler Lucas Biglia aangesteld als haar nieuwe hoofdcoach. El Principito, die tussen 2006 en 2013 uitkwam voor paars-wit en uitgroeide tot een publiekslieveling, keert terug naar het Lotto Park. Dit keer in een compleet nieuwe rol. Van middenveldmeester tot succescoach? Biglia, die na zijn spelerscarrière een intensief traject volgde om zijn trainersdiploma's te behalen, wordt gezien als een intelligente voetbaldenker met leiderschap in zijn DNA. "Lucas kent de club door en door, weet wat het betekend om voor RSC Anderlecht te spelen en ademt de filosofie van dominant en verzorgd voetbal." Aldus sportief verantwoordelijke Kevin Odeurs. Met zijn aanstelling kiest de Belgische topclub resoluut voor een coach diens naam positief bevalt bij het publiek. Biglia zal niet alleen de ploeg moeten inspireren tot aantrekkelijk voetbal, maar ook de individuele ontwikkeling van jonge talenten in goede banen leiden. Iets waar paars-wit in het verleden zeer succesvol mee was. De terugkeer van Biglia gaat helaas niet gepaard met veel ambitie op de transfermarkt. Volgens clubbronnen heeft Anderlecht maar een miniem transferbudget om mee te werken. Er zal deze zomer dus nauwkeurig en slim gewerkt moeten worden door de nieuwe sportieve baas. Een nieuwe wind in het Lotto Park Na het vertrek van Besnik Hasi en de mislukte poging om Thorsten Fink binnen te halen, leek Anderlecht even stuurloos. Namen als Hein Vanhaezebrouck, Karel Geraerts, Mark Van Bommel en Kjetil Knutsen deden de ronde, maar uiteindelijk werd het dus Lucas Biglia. Een naam die bij weinig analisten op het lijstje stond, maar bij veel fans voor enthousiasme zorgt. “Voor mij is dit meer dan een job,” reageerde Biglia bij zijn voorstelling. “Dit is thuiskomen. Ik wil Anderlecht opnieuw brengen waar het hoort: dominant spelen, prijzen pakken en jong talent naar de top begeleiden.” @Marius @Jónstærke @DemoN @Svenpunt @Djurovski @MNie @keano77 @Glenn08 @ElMarcos Dankjewel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost Tuesday at 06:11 PM Share Gepost Tuesday at 06:11 PM (edited) Verrassende naam. Ga je nu de save delen met @ElPrincipito? Edited Tuesday at 06:12 PM by Djurovski Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost Tuesday at 06:22 PM Share Gepost Tuesday at 06:22 PM Van een wit konijn uit een hoge hoed gesproken zeg! De terugkeer van een verloren zoon zou je kunnen stellen. Hopelijk wordt het een groter succesverhaal dan de comeback van Kompany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost Wednesday at 07:13 AM Share Gepost Wednesday at 07:13 AM Dat is nog eens een aanstelling die we niet zagen aankomen. Mooi om een oude naam terug te halen, maar met die bijnaam dacht ik toch even dat je Fernando Gago bedoelde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lensherr Gepost Wednesday at 04:26 PM Author Share Gepost Wednesday at 04:26 PM Lucas Biglia kiest verrassend voor 5-2-2-1 bij Anderlecht. Mario Stroeykens klaar om door te breken. Neerpede-product krijgt sleutelrol in nieuwe formatie zonder financiële armslag Brussel - In de schaduw van een woelige overgangsperiode en een gemiste kans op Thorsten Fink, koos RSC Anderlecht resoluut voor een herkenbaar gezicht. De voormalige kapitein keerde terug naar het Lotto Park, ditmaal als hoofdtrainer. En dit met een duidelijke visie: stabiliteit brengen via een solide 5-2-2-1 formatie. Verdedigende stabiliteit als fundament. Biglia, bekend voor zijn tactische intelligentie en discipline op het veld, wil zijn elftal omvormen tot een moeilijk te kloppen ploeg. Met drie centrale verdedigers, twee 'zeer' aanvallende verdedigers, twee hardwerkende middenvelders en twee beweeglijke aanvallende middenvelders achter één diepe spits, wordt er ingezet op de organisatie, maar met een avontuurlijke touch. "De club heeft nood aan structuur" Aldus Biglia tijdens zijn eerste training. "We willen herkenbaar en dominant voetbal brengen. Met deze formatie kunnen we zowel op defensief vlak controleren als aanvallend voor de dag komen." Geen transferbudget. Neerpede moet inleveren. Het bestuur liet alvast weten dat er geen budget beschikbaar is voor nieuwe transfers. Dit betekend dat Biglia het moet doen met de bestaande kern en vooral zal moeten rekenen op doorstroming uit de eigen jeugd. Het grootste lichtpunt? Mario Stroeykens. De 19-jarige aanvallende middenvelder wordt door de nieuwe trainer naar voren geschoven als het speerpunt van zijn project. "Mario heeft alles wat nodig is om in mijn filosofie te slagen als speler. Techniek, loopvermogen, en de kwaliteit om beslissend te zijn tussen de linies." Aldus Biglia. Is Stroeykens klaar voor deze uitdaging? Voor Stroeykens lijkt het een droom die werkelijkheid word. Na jaren in de schaduw krijgt het Neerpede-product nu het volle vertrouwen. "Ik voel dat het mijn moment is. De coach spreekt zijn vertrouwen in mij uit en ik wil tonen dat ik het waard ben om dit prachtige shirt te vertegenwoordigen, week na week.". @Marius @Jónstærke @DemoN @Svenpunt @Djurovski @MNie @keano77 @Glenn08 @ElMarcos Dankje voor te reageren. Nee ik heb geen contact met principito. Althans ik vond de terugkeer van Kompany niet verkeerd. Ik denk dat men vooral op bestuurlijk vlak gewoon te ongeduldig was. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn08 Gepost Wednesday at 05:12 PM Share Gepost Wednesday at 05:12 PM Op naar veel tikjes breed Benieuwd wat de Argentijn er van gaat maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost Wednesday at 05:30 PM Share Gepost Wednesday at 05:30 PM Geen geld dat is wel minder maar wie weet komen er wat leuke jeugdspelers langs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts