neva Posted April 3 Share Posted April 3 Hoofdstuk 1: Inleiding. Ik heb lang getwijfeld om het te doen, maar ik ga het toch doen. Geen novelle zoals jullie hier vaak voorbij zien komen, want dat hou ik simpelweg niet vol. Eigenlijk is dit een soort presentatie over mijn save. Dus het hoort in het Show je Save-topic, ware het niet dat ik teveel te vertellen heb en geen zin heb om daar talloze posts te maken. Of meer. Geen idee waar dit op uitdraait. Voor nu verwacht ik ongeveer 15 updates te hebben tot het punt waar ik nu in de carrière zit. Het wordt dus een terugblik en ook vanaf het punt waar ik nu zit zal ik terugblikken. Het wordt dus geen novelle dat straks continu geüpdatet wordt, maar er volgt een terugblik op wat ik gepresteerd heb tegen de tijd dat ik het idee heb dat het iets is dat waard is om over te schrijven. Anyway, FM dus. Een carrière waarbij ik voor mezelf verschillende doelen heb gesteld. Zo wilde ik in eerste instantie de Journeyman en Hexagon Challenges voltooien. Dus zonder diploma’s en ervaring ergens laag beginnen en dan maar zien waar het schip strandt. Dit allemaal in het kader van een groter doel; @Nom de Guerre van de eerste plaats stoten in onze Hall of Fame. Of in ieder geval genoeg punten scoren om in de buurt te komen. Daar moeten de challenges uit ons uitdagingenboard voor gedaan worden. Dit gebeurt allemaal als mijn alter-ego Neva Gönäletyoudäün, een Nederlandse Albanees met beroerde attributen. Voor nu. Daarnaast stelde ik een lijst op met doelstellingen welke ik wilde behalen, al dan niet later in een andere game. Het hangt er even van af wat er precies haalbaar is in één savegame. Journeyman Challenge (100 punten): 1e in de Hall of Fame na een werkloos begin zonder diploma’s en ervaring. Hexagon Challenge (125 punten): win de CL op alle 6 de continenten na een werkloos begin zonder diploma’s en ervaring. Hexagon voor landen (125 punten): win alle continentale toernooien en het WK vanaf ieder continent. Alliteratieuitdaging (60 punten): Allitererende spelers die 20 duels spelen voor jouw team(s). Poképlayer (150 punten): Spelers uit elk land afvinken na 20 duels, dus op nationaliteit. Kampioenenmaker (50 punten): In 5 seizoenen tijd 3x kampioen met 3 verschillende clubs in dezelfde divisie. Fritz Korbach (75 punten): Promoveer 5x uit dezelfde competitie. Club van 100 (100 punten) 100 spelers met 100+ competitieduels. Millennial Challenge (25 punten) een speler met 1000 duels of 1000 goals voor jouw club. Rogerio Ceni (50 punten): Keeper met meer dan 133 gescoorde doelpunten in zijn carrière. Building a Nation (300 punten): bereik de top van de coëfficientenranking met een land buiten de top 20. Nationalist (75 punten): Win het WK Clubs en gebruik vanaf het begin alleen spelers uit eigen land. Ego Challenge (180 punten): Stadion met eigen naam op ieder continent / 30 punten per continent. Overigens realiseerde ik me hier ook wel dat de puntentelling voor de uitdagingen vanaf FM26 wellicht wel even op de schop mogen. Ik had het idee om eerst in Oceanië te beginnen. Daar zal de laagste reputatie zijn en hoewel dat lastiger is om op te bouwen, is dat realistischer dan straks na het winnen van de Europese Champions League nog eens een transfer te maken naar de competitie van Fiji of Nieuw-Zeeland. Hou die gedachte overigens vast. In Oceanië heb je de keuze uit meerdere landen, waarbij Nieuw-Zeeland de beste keuze is, simpelweg omdat daar de beste competitie is. Omdat het reputatieniveau in Nieuw-Zeeland ook nog eens laag is, kan je vrij eenvoudig aan de slag. En dat gebeurt ook. De game is gestart in oktober 2023 en op 29 oktober van diezelfde maand tekende ik een contract bij Bucklands Beach, een club op het tweede niveau van Nieuw-Zeeland. In eerste instantie stelde ik mezelf het doel om aan de slag te gaan met mijn reputatie, met de Journeyman/Hexagon en als ‘sidequests’ ook de Alliteratie- en Poképlayeruitdaging mee te pakken, al hadden die aanzienlijk minder prioriteit. En richting het einde van het eerste seizoen werd het ook een prachtige mengelmoes van voornamelijk Oceanische nationaliteiten. Enkele jongens zaten er al, zoals de deels Nederlandse Sander Waterland, die ook coach was en Tyson Brandt, een Duitse speler. Verder liep het erg uiteen, van de 16-jarige Darijo Skvorc, een Kroatische Nieuw-Zeelander tot de 35-jaar oudere(!) Rohan Lennon uit de Britse Maagdeneilanden. Rayden Paul uit Micronesië, Biremon Ukeaba uit Kiribati en Aalok Paudel uit Nepal waren nog een aantal fraaie exotische namen in de selectie van de Beach Boys, waarmee de focus eigenlijk toch meer op de Poképlayer kwam te liggen dan ik eigenlijk wilde toegeven. Citaat Het is wellicht meer een uitgebreide presentatie dan een novelle, want er zal ook geen verhaallijn inzitten, het is echt een terugblik op wat ik heb meegemaakt in mijn carrière. Met dank aan @Glenn08, die aangaf dat ik mijn game eens moest posten in het Show je Save-topic. Daar vond ik hem dan weer te uitgebreid voor. Ik kan dan ook geen garanties geven dat ik heel veel verder zal gaan updaten als we eenmaal bij zijn, het tempo zal dan in ieder geval wel lager liggen. Voor nu heb ik zo'n twintig hoofdstukken liggen over de carrière. Veel plezier! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost April 3 Share Gepost April 3 Heel erg fijn om zien dat je hier je carrière komt delen. Het moet heus niet altijd een uitgebreid verhaal zijn. Dat zijn andere topics in dit forumgedeelte ook lang niet altijd. Een hoop uitdagingen in ieder geval. Ik ben alvast benieuwd hoever je komt. De start is exotisch, maar dat zal wellicht ook een groot deel van het avontuur zo blijven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn08 Gepost April 3 Share Gepost April 3 Hier kijk ik naar uit hoor. Ik wil wel een tagje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nom de Guerre Gepost April 3 Share Gepost April 3 Happy hunting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost April 3 Share Gepost April 3 Veel plezier ga het met plezier volgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost April 4 Author Share Gepost April 4 Hoofdstuk 2: Teleurstelling bij de Beach Boys Aan het einde van het eerste seizoen wisten we te promoveren, door de titel op het tweede niveau te pakken, de Lotto NRFL Division 1. Ook streepten we 10 nationaliteiten af van de Poképlayerchallenge. Bij Bucklands Beach liep het echter niet zoals gehoopt. De jaren die volgden na de promotie werden gekenmerkt door een gekke fout in de database, waardoor ik geen bekervoetbal kon spelen. Ook wist ik niet altijd wat ik met mezelf aan moest, waar de focus op lag. Zo speelde ik eigenlijk volgens wat META-principes qua spelersscouting, maar lag er ook focus op de sidequests en was er niet altijd de volle commitment door het teleurstellende gebeuren rond het bekervoetbal. Verder kon ik al heel snel de Ego-challenge opzij zetten, want hoewel er nauwelijks geld was, besloot het bestuur om na promotie een nieuw stadion te bouwen. En de voorwaarde om een nieuw stadion te krijgen, is dat het vorige stadion 25 jaar bestaat. Dat zou betekenen dat ik 25 jaar moest wachten om een nieuw stadion te kunnen krijgen. Deze krijg uiteraard niet mijn naam, want ik zat er pas één jaar en was slechts ‘favoriet personeel’ en geen ‘legende’. Even kreeg de ‘goesting’ een kleine deuk, maar we gingen uiteraard wel door. Toch viel het tegen. Zo liet het bestuur me ook geen enkele trainerscursus doen om mijn kwaliteiten te verbeteren. Na een zesde, een negende en nogmaals een zesde plaats op het hoogste niveau was ik er eigenlijk wel klaar mee. Al deed ik wel erg goede zaken voor de poképlayerchallenge, want het totaal stond na vier seizoenen al op 27 landen, waarbij ik onder meer al 13 van de 15 Oceanische landen had af kunnen strepen. Met Divikesh Deo, Simon Steele en Talimalolo Taliauli kon ik ook uiteindelijk drie alliteraties afstrepen. Enkele leuke landen om af te strepen waren Sri Lanka, Burundi, Afghanistan en Vanuatu. Qua prestaties was het dus niet super en omdat het gevoel bij deze club weg was, besloot ik uit te kijken naar een nieuwe kans. En toen zag ik Melville United op het tweede niveau zonder trainer zitten. Ook uit de Lotto NRFL Division 1. Dag, Bucklands Beach. Even een stapje terug, om er straks hopelijk twee vooruit te zetten. Vertrek bij Bucklands Beach in 2027: Journeymanpunten: 13 (doel: 12.868) Hexagon continenten: 0 / 6 Poképlayerlanden: 27 / 217 Alliteraties afgestreept: 3 / 26 Op 3-4-2025 om 12:35 zei Marius: Heel erg fijn om zien dat je hier je carrière komt delen. Het moet heus niet altijd een uitgebreid verhaal zijn. Dat zijn andere topics in dit forumgedeelte ook lang niet altijd. Een hoop uitdagingen in ieder geval. Ik ben alvast benieuwd hoever je komt. De start is exotisch, maar dat zal wellicht ook een groot deel van het avontuur zo blijven. Thanks! We gaan zien hoe het bevalt Op 3-4-2025 om 15:12 zei Glenn08: Hier kijk ik naar uit hoor. Ik wil wel een tagje. Dankjewel, komt goed. Het was dan ook jouw idee eigenlijk 21 uur geleden zei Nom de Guerre: Happy hunting. Komt goed, bedankt! 21 uur geleden zei Djurovski: Veel plezier ga het met plezier volgen Dankjewel, jij ook veel plezier gewenst dan! @Glenn08 @Krabby @Fantasy @FlyD @KayDeManaager @Djurovski @Nom de Guerre @Marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost April 4 Share Gepost April 4 Succes bij je nieuwe club. Al wel al een mooi aantal kunnen afstrepen op de pokeplayer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost April 4 Share Gepost April 4 Sportief gezien geen droomstart, maar met die verschillende uitdagingen heb je op andere vlakken dan weer wel goede zaken gedaan. Nu dan maar op termijn twee stappen vooruit zetten met de nieuwe club zoals je zelf aangeeft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost April 6 Author Share Gepost April 6 Hoodstruk 3: De eerste jaren bij Melville Bij Melville begon het ook weer erg goed. Net als toentertijd bij de Bucklands Beach wisten we direct kampioen te worden op het tweede niveau en daarmee promotie te bewerkstelligen naar het hoogste niveau. Tevens komen we ver in de beker, waar de halve finale het eindstation is na een nederlaag na verlenging, tegen Auckland City FC, de latere winnaar. Één van de blikvangers was Xu Xun, een Chinese speler die niet goed was, maar waar we wel één van de lastigste letters van het alfabet mee af konden strepen. Met Renato Ruckstühl konden we ook de R (en Zwitserland) afstrepen, al kon deze linksback snel weer vertrekken omdat de Serviër Mario Messenger al klaar stond om zijn positie in te nemen. Zo hard kan het gaan. De grote winnaar van de Poképlayerchallenge was echter Guy-Frank Essomé Penda, die niet alleen de Nieuw-Zeelandse nationaliteit had (die hadden we natuurlijk al afgestreept!), maar ook een Kameroenees Russische Canadees was. Jackpot! Daarnaast was ie ook nog écht basisspeler, want met z’n kwaliteiten was voor dit niveau weinig mis. In Nieuw-Zeeland is het hoogste niveau verdeeld over 3 regio’s. Aan het einde van de rit kan je jezelf plaatsen voor de Championship Group, waar tien teams inzitten die ieder één keer tegen elkaar spelen. De nummers 1 en 2 plaatsen zich voor de Oceanische Champions League én spelen tegen elkaar voor de landstitel. Op fraaie wijze wisten we als promovendus(!) de eerste plaats te pakken in de reguliere competitie en de tweede plaats in de Champions Group. Zo is plaatsing voor mijn eerste Champions League een feit! Om de boel maar op de kop te zetten wisten we ook de Grand Final te winnen, de strijd om de landstitel. Ook de beker kwam naar Melville, dus die stap terug om er twee vooruit te zetten was al heel snel bereikt. Ons puntentotaal in de Hall of Fame kwam op 75, waar we zeker nog het honderdvoudige nodig hebben om Guardiola in te halen (en die blijft maar winnen). Dat gaat nog niet zo hard. Kleine spoiler alert: Guardiola stopt op z’n 73e bij Manchester City en eindigt mede door 20 PL-titels en 5 CL-zeges met het duizelingwekkende aantal van 12.868 punten. Lange weg te gaan dus! Overigens was ons debuut voor de Champions League qua sfeer niet echt wat ik had gehoopt. In een groot en troosteloos stadion in Nouméa, Nieuw-Caledonië speelden we alle drie de groepswedstrijden, in een stadion waar ruim tienduizend mensen in passen. Het aantal toeschouwers bij ons CL-debuut: 667. Maar dat kwam puur omdat we tegen een Nieuw-Caledonische tegenstander speelden. Het zou het hoogtepunt van de Champions League zijn qua toeschouwers, tot aan de finale. Na dit moeizame debuut (1-0 winst) wonnen we overigens de twee andere groepswedstrijden wél met flinke overtuiging (8-1 en 8-0). Het aantal mensen dat daar getuige van was werd echter steeds minder, met 61 toeschouwers als absoluut dieptepunt. Het plezier is er wel volledig en die ‘full dedication’ merkten we dus ook in de resultaten. We fietsten óók relatief gemakkelijk door het tweede seizoen op het hoogste niveau heen en in de Oceanische Champions League kenden we vrij weinig tegenstand, liepen we relatief gemakkelijk naar de finale en daar wachtte Western Suburbs op ons. Zij komen ook uit Nieuw-Zeeland, spelen in een andere regionale divisie en waren onze tegenstander afgelopen seizoen in de Grand Final. Ditmaal liep het uit op een sof. Waar we een hele grote stap hadden kunnen zetten grepen we helaas naast het eremetaal na het nemen van strafschoppen. Zo konden we voor de Hexagon nog even niets afvinken. Het kan erger, want we grepen een halfjaar later ook nog eens naast de tweede landstitel op rij. Ondanks dat we oppermachtig waren in de regionale competitie én in de gezamenlijke kampioensgroep, werden we in de Grand Final geklopt. Door Western Suburbs. Wederom na strafschoppen, na een 2-2 gelijkspel. Klootzakken. --- Op 4-4-2025 om 17:54 zei Djurovski: Succes bij je nieuwe club. Al wel al een mooi aantal kunnen afstrepen op de pokeplayer Thanks! Ja, zeker in het begin lag daar wel aardig wat focus op. Gaandeweg de carrière zal je zien dat er af en toe fases zijn waar de focus echt meer op presteren ligt en af en toe kan het prima hand in hand gaan. Daar moeten we maar van profiteren, nu het kan. Op 4-4-2025 om 20:00 zei Marius: Sportief gezien geen droomstart, maar met die verschillende uitdagingen heb je op andere vlakken dan weer wel goede zaken gedaan. Nu dan maar op termijn twee stappen vooruit zetten met de nieuwe club zoals je zelf aangeeft. Sportief was het inderdaad niet fantastisch, maar we zijn nog jong en staan aan de vooravond van een (hopelijk) hele lange carrière. Geen man overboord. Al was het uiteraard wel jammer. Tags voor de geïnteresseerden (als je hem niet meer wil ontvangen, laat maar weten). @Glenn08 @Krabby @Fantasy @FlyD @KayDeManaager @Djurovski @Nom de Guerre @Marius @keano77 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost April 6 Share Gepost April 6 Oef dat is wel zuur om twee keer met de zelfde uutslag te verliezen tegen de zelfde tegenstander. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost April 6 Share Gepost April 6 Snel twee stappen vooruit inderdaad, maar dan ontbrak net een tikkeltje geluk om de kroon helemaal op het werk te zetten. Niet getreurd, want op deze manier kan het wel eens snel gaan om weer een paar vinkjes te kunnen zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost April 6 Share Gepost April 6 Even bijgelezen en pak die eerste plaats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn08 Gepost April 7 Share Gepost April 7 De Western Suburds, ooit moet je er manager worden en ze helemaal kapot maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost April 7 Share Gepost April 7 tagje graag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost April 7 Author Share Gepost April 7 Hoofdstuk 4: Zoete wraak Een jaar later haalden we echter onze gram, hoewel het bijna mis ging in de halve finales van de Champions League. Daar troffen we wederom Western Suburbs, een keer een rondje eerder dan vorig jaar en dit ging ‘gewoon’ over twee duels. Dat zou op papier in ons voordeel moeten werken, want ik denk echt dat wij de betere ploeg zijn. Helaas spelen we niet op papier, maar op gras, want uit gingen we met 2-0 onderuit. Vol goede moed wil je dan aan de return beginnen, maar soms heb je van die dagen.. Na een paar minuten stonden we al achter en toen in de 35e minuut de 0-2 viel, wisten we dat het gedaan was. De stand was inmiddels 0-4 over twee duels en er was minder dan een uur te spelen. Hoe hebben we dit kunnen laten gebeuren? Toch toonden we veerkracht. Het was als een kat, dat een muisje laat ontsnappen en op het moment dat het muisje bijna weg is, toch ineens toeslaat. Als een wielrenner, die tegen de verwachting in solo op de streep afstormt en na een rit van 200 kilometer op twintig meter van de streep gepakt wordt door een woest peloton. Alsof je... nou, laten we maar gewoon kijken wat er gebeurde. Wat er écht gebeurde, dat weet ik eigenlijk ook niet precies. En met mij nog vele anderen. We tartten zo’n beetje alle bestaande en niet-bestaande voetbalwetten en maakten in een tijdsbestek van zo’n 25 minuten een einde aan de aspiraties en de status van onze angstgegner. In de finale kenden we weinig moeite met Ba, uit Fiji: 3-0. Zo was de eerste Champions League afgestreept. Een jaar later, het was inmiddels al 2032, pakten we onze tweede Champions League. Net als het jaar ervoor wonnen we nationaal gezien alle prijzen die er te winnen vielen. De twee CL-zeges op rij. Zoals je ziet is het vaker een Nieuw-Zeelands feestje. Daarnaast komen we zelfs halverwege met onze alliteraties en maken we ook stappen voor onze Poképlayerchallenge, ook een leuke opsteker. Het bouwen van een nieuw stadion was echter een afknapper, want wederom zou dit een stadion worden dat in mijn ogen te vroeg gebouwd wordt. Hier komt de komende 25 jaar dus geen nieuwe. Het zal dan ook niet mijn naam krijgen, maar het Melville Stadium genoemd worden. Balen. Tijd om weg te wezen en de ego-challenge uit mijn hoofd te zetten. Vertrek bij Melville in 2032: Journeymanpunten: 349 (doel: 12.868) Hexagon continenten: 1 / 6 Poképlayerlanden: 54 / 217 Alliteraties afgestreept: 13 / 26 Kom maar door met dat vliegticket. Maar waar naartoe? Let's go FAR Op 6-4-2025 om 10:39 zei Djurovski: Oef dat is wel zuur om twee keer met de zelfde uutslag te verliezen tegen de zelfde tegenstander. Mwah, dan is deze wraak wel heel erg lekker Heb niet vaak dat ik met open mond voor het FM-scherm zit, maar dit was zéker een gevalletje open mond, puntje stoel en wtf-gebeurt-hier-gek. Op 6-4-2025 om 11:51 zei Marius: Snel twee stappen vooruit inderdaad, maar dan ontbrak net een tikkeltje geluk om de kroon helemaal op het werk te zetten. Niet getreurd, want op deze manier kan het wel eens snel gaan om weer een paar vinkjes te kunnen zetten. Het was jammer dat het inderdaad niet direct ging, maar het fundament stond inmiddels wel stevig. Daar hebben we nu mooi de bouwsteentjes op geplaatst en met een kleine vertraging, maar wellicht met meer voldoening, is het eerste stukje afgerond. Op 6-4-2025 om 12:03 zei delichris: Even bijgelezen en pak die eerste plaats Leuk! Komt goed 10 uur geleden zei Glenn08: De Western Suburds, ooit moet je er manager worden en ze helemaal kapot maken. Ik heb zomaar het vermoeden dat ik ze ooit nog wel eens het leven zuur zal gaan maken. Wellicht niet op die manier. Maar remember the name 10 uur geleden zei ElMarcos: tagje graag Lovely! @Glenn08 @Krabby @Fantasy @FlyD @KayDeManaager @Djurovski @Nom de Guerre @Marius @keano77 @ElMarcos @MNie@delichris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost April 7 Share Gepost April 7 Soms heb je idd van die wedstrijden , alleen maar lekker als het de goede kant op valt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost April 7 Share Gepost April 7 Van een remontada gesproken. Dat zijn de momenten waarvoor je dit spelletje speelt natuurlijk. Benieuwd welke verre bestemming er tevoorschijn komt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost April 8 Share Gepost April 8 Twee keer de CL pakken is wel heel lekker. Nu op zoek naar een mooie nieuwe uitdaging. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keano77 Gepost April 8 Share Gepost April 8 Wat een bizarre ontknoping in de halve finale! Gefeliciteerd en zoals meerdere ben ik ook benieuwd naar je volgende bestemming! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost April 8 Share Gepost April 8 Ik gok op Azië of Afrika nu, maar who knows! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost April 8 Author Share Gepost April 8 Hoofdstuk 5: Let's go, FAR! Interpunctie is wel belangrijk, dat blijkt maar weer. Ja, we gaan ver, maar nog lang niet zo ver als we zouden kunnen. Onze bestemming wordt Marokko, waar we aan de slag gaan bij Forces Armée Royale Rabat: FAR Rabat. Ik was natuurlijk toe aan een nieuwe uitdaging en het liefst zocht ik een (nationaal) vrij grote club om mee aan de slag te gaan. Snel plaatsen voor de Champions League zou een snelle kans op dat tweede continent worden. Er kwam een plekje bij FAR Rabat vrij, een club die 12e stond van de 16, na 11 van de 30 duels. Waar dat aan lag was vrij duidelijk, want de AI had echt een troep gemaakt van de squad-registratie. En zo moeilijk is dat niet hoor, in Marokko, want je mag gewoon 35 spelers inschrijven en daarvan mogen er 5 uit het buitenland komen. Op een of andere manier stonden er echter voornamelijk jeugdspelers en prutsers ingeschreven, dan snap ik dat je niet ver komt! Of het aan de registratie bij andere teams lag of aan de algehele kwaliteit, dat weet ik niet, maar Marokko werd een makkie. Niet per se in dat eerste seizoen, want we moesten best even met een gemankeerde selectie door en de twee topploegen uit Casablanca (Wydad en Raja) hadden een straatlengte voorsprong. Uiteindelijk sloten we het seizoen af op plek vijf, met plaatsing voor de TOTAL Confederations Cup tot gevolg, eigenlijk het Afrikaanse equivalent van de Europa League. In het tweede seizoen ging het echter wél bizar hard. We hadden ons best wel leuk versterkt met voornamelijk transfervrije spelers, er was een goede selectie neergezet waarbij de focus lag op de META-attributen en we begonnen vol goede moed aan het tweede seizoen. En waar ik zeker verwachtte bovenin mee te kunnen strijden, zou ik nooit verwachten dat we zouden starten met een 15-0 overwinning in de competitie, gevolgd door een 0-9 overwinning. Daarna klopten we Raja met 3-1, volgde er weer een wedstrijd met dubbele cijfers (1-10) en walsten we óók over Wydad heen (6-2). De indrukwekkende cijfers van de eerste seizoenshelft in Marokko. Het zou een bijzonder seizoen worden op deze manier en het enige jammere is, dat we het niet volledig hebben volgehouden tot het einde. Toch schoten we onszelf aardig de geschiedenisboeken in, met 30 gespeelde duels, 27 zeges, 2 gelijke spelen en 1 hele zure nederlaag. Het doelsaldo na 30 duels: 155-33. Dat klinkt alsof we de beste van het land zijn en dat waren we natuurlijk ook. We werden ruimschoots kampioen, we klopten CS Sfax uit Tunesië in de finale van de Confederations Cup (1-1 en 3-0) en we klopten onze lokale rivalen van FUS Rabat in de bekerfinale (2-0). Bingo! Tijd voor de Champions League. Tijd om dat tweede continent af te strepen. 23 uur geleden zei Djurovski: Soms heb je idd van die wedstrijden , alleen maar lekker als het de goede kant op valt Ja, deze ging echt bizar goed. Net als het eerste volledige seizoen in Marokko. 23 uur geleden zei Marius: Van een remontada gesproken. Dat zijn de momenten waarvoor je dit spelletje speelt natuurlijk. Benieuwd welke verre bestemming er tevoorschijn komt. Hele gekke remontada, inderdaad. Gelukkig gaan er nog meer bijzondere momenten komen de komende jaren! 13 uur geleden zei delichris: Twee keer de CL pakken is wel heel lekker. Nu op zoek naar een mooie nieuwe uitdaging. Mooi en nieuw is het zeker, maar een uitdaging? Daar lijkt het nog niet echt heel erg op eigenlijk. 13 uur geleden zei keano77: Wat een bizarre ontknoping in de halve finale! Gefeliciteerd en zoals meerdere ben ik ook benieuwd naar je volgende bestemming! Dankjewel! Het was inderdaad heel bizar en ik was dan ook erg in mijn nopjes 4 uur geleden zei ElMarcos: Ik gok op Azië of Afrika nu, maar who knows! Yes, Afrika it is! @Glenn08 @Krabby @Fantasy @FlyD @KayDeManaager @Djurovski @Nom de Guerre @Marius @keano77 @ElMarcos @MNie@delichris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost April 8 Share Gepost April 8 Best een behoorlijk grote club waar je zo snel terecht komt. Had ik niet meteen verwacht. En het loopt dan ook nog eens ontzettend lekker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost April 8 Share Gepost April 8 Een grote club in dit soort landen is altijd lekker. Wat een uitslage zet je ook neer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost April 9 Share Gepost April 9 Ik ken de club niet, maar wat jij daar presteert is echt niet normaal. Als je zo doorgaat dan krijg je wel de leukere clubs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost April 9 Author Share Gepost April 9 Hoofdstuk 6: Korfballen. Het derde seizoen in Marokko, mijn tweede volledige seizoen, begon nóg extremer dan het seizoen hiervoor. Zo scoorden we 47 keer… In de eerste vier duels. Uiteindelijk zou de grootste zege een 1-16 zijn, bij IR Tanger, ook gewoon in de competitie. We deden het op veel vlakken dus beter, al liepen we wel tweemaal tegen een nederlaag in, in de drukke eindfase van het seizoen. Zonde! Overigens waren de ploegen uit Casablanca ook aardig op dreef, met een heerlijk doelpuntengemiddelde. Het belangrijkste was natuurlijk de Champions League en dat liep nog moeizamer dan gehoopt. Niet in de groepsfase, want daar wonnen we alle zes duels. Maar in de kwartfinales tegen ASEC Mimosas uit Ivoorkust kregen we al een kleine waarschuwing, door drie tegendoelpunten die we in Ivoorkust incasseerden. We wonnen wel, met 3-5, maar het had een waarschuwing moeten zijn. De eclatante 5-0 thuisoverwinning van twee weken later liet me dit signaal echter negeren. Al-Ahly had een offday toen het bij ons op bezoek kwam, want dat werd 5-0. Uit werden we bij vlagen echter weggetikt en bleef het gelukkig slechts bij 1-0, maar toch was dit een vervelende nederlaag voor een ploeg die het niet gewend is om te verliezen. En dan gaat het in de finale mis in het eerste duel (gelukkig is er een return!). Tegen Espérance Sportive de Tunis, een topclub uit Tunesië, spelen we uit een heel matig duel. Zij zijn gewoon op alle vlakken beter en weten uiteindelijk met 2-1 te winnen. Uiteraard hebben we er dan nog alle vertrouwen in dat het thuis goed zal komen, maar dat blijkt bepaald geen sinecure. We kwamen vroeg op achterstand na een strafschop, kwamen op gelijke hoogte en na rust kwamen we op voorsprong door een strafschop. En daar bleef het bij: 2-1. Uiteindelijk moest een zenuwslopende penaltyserie de doorslag geven en viel het kwartje precies de goede kant op. Voorspoedige 2,5 jaar dus in Marokko, want de Champions League kon snel afgevinkt worden. Nadeel was wel dat de nadruk echt op presteren lag, want qua alliteraties konden we niets toevoegen en ook qua poképlayerlanden was de opbrengst erg mager (+6). De focus lag dan ook op een andere side-challenge, waarover later meer volgt. Nog een seizoen spatiebalkrammen en dubbele cijfers bijschrijven zag ik niet zo zitten, dus verliet ik de korfbalcompetitie en maakte een intercontinentale vlucht naar de staat Paraná. Vertrek bij FAR Rabat in de zomer van 2035: Journeymanpunten: 773 (doel: 12.868) Hexagon continenten: 2 / 6 Poképlayerlanden: 60 / 217 Alliteraties afgestreept: 13 / 26 Op 8-4-2025 om 21:27 zei Marius: Best een behoorlijk grote club waar je zo snel terecht komt. Had ik niet meteen verwacht. En het loopt dan ook nog eens ontzettend lekker! Zeker een grote club. Grote uitslagen ook 23 uur geleden zei Djurovski: Een grote club in dit soort landen is altijd lekker. Wat een uitslage zet je ook neer Aan het begin was het nog grappig, maar dit ging helemaal nergens meer over joh... 15 uur geleden zei delichris: Ik ken de club niet, maar wat jij daar presteert is echt niet normaal. Als je zo doorgaat dan krijg je wel de leukere clubs. O ja, dat gaat helemaal goed komen! @Glenn08 @Krabby @Fantasy @FlyD @KayDeManaager @Djurovski @Nom de Guerre @Marius @keano77 @ElMarcos @MNie@delichris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts