Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

[FM24] Victor San Marino - Per le persone e il paese.

Rob1981

Recommended Posts

Daniele Dall'Olio 🇸🇲 (@SanMarinoCalcio) / X

(Associazione Sportiva Dilettantistica) Victor San Marino. 

Associazione Sportiva Dilettantistica Victor San Marino is een San Marinese voetbalclub uit Serravalle.

De club werd opgericht in 1960 als SS Serenissima, in 1973 fusioneerde de club met SS Juvenes waarbij de naam AC San Marino werd aangenomen.

De club komt als enige San Marinese club uit in een Italiaanse voetbalcompetitie.

De club werd gecreëerd door de San Marinese voetbalbond met het doel een professionele voetbalclub te hebben die de republiek San Marino vertegenwoordigen zou.

Het is de enige club van het land die de toelating heeft om in de professionele competitie van Italië te spelen.

In 2019 fuseerde San Marino Calcio met een Italiaanse ploeg en verdween zodoende.

In 2021 werd het team heropgericht om San Marino te vertegenwoordigen in het Italiaanse competitiesysteem.

Victor San Marino komt op dit moment uit in de Serie D, het vierde niveau van Italië. 

Spoiler

@keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem  @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @MNie @Nom de Guerre @Mordurette @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian @KayDeManaager  @Mike14 @jens91 @FlyD @'Jochem @Oerlie

Ik ben zo vrij geweest de volgers van mijn laatste verhaal hier even te taggen. Mocht de tag niet gewenst zijn, laat het dan weten. Dan zal ik de tag direct verwijderen.

#Inleiding 1.

Na een aantal jaar geen team in Italië gemanaged te hebben begon het uiteindelijk toch te kriebelen. Waar ik in eerste instantie kort een save was begonnen met AS Roma (op zoek naar de nieuwe Totti of andere sterren die Roma weer een mooie club zouden kunnen maken), besloot ik toch dat daar de uitdaging niet zou liggen. Na even denken kwam ik uit bij Victor San Marino. Een team uit San Marino en spelend in de serie D van Italië. Het doel is van deze club een absolute topclub te maken en vanuit daar een selectie te creëren met een focus op eigen jeugd met als grote wens om een aantal San Marinese toppers uit eigen jeugd op te leiden die de wereld gaan veroveren met zowel de club als ook het nationale team van San Marino. Op dit moment heb ik het nationale team er nog niet bij genomen, dat is iets voor op langere termijn. Wel heb ik ook de San Marinese competitie ingeladen. Voor nu ligt de volledige focus op de club. Victor San Marino is een semi-prof-club heeft een klein stadion, een fanbase van niks en in principe geen Euro op de bank staan. Ik zou er voor kunnen kiezen om nu al in te zetten op alleen eigen jeugd maar ik kies er voor om het op een andere manier aan te pakken. De ontwikkeling van de club zal bestaan uit drie fases:

Fase 1: Zo snel mogelijk promoveren naar de serie A. Dit houdt in dat ik in de eerste jaren inzet op het volgende:

- Spelers: Continue speuren naar betere spelers en zonder pardon mindere spelers vervangen. Die eerste jaren zal ik geen band op bouwen met spelers/staff. In een bepaald geval kan het goed zijn dat een bepaalde positie in één jaar drie keer ververst wordt als ik een betere speler kan vinden. Velen van jullie kennen het wel: net niet-haalbare transfervrije speler op proef vragen. Contract aanbieden. Blijven proberen. Beet, andere speler lozen zodat er weer geld is.

- Faciliteiten: De faciliteiten en staff worden niet continue geupgrade. Vanwege gebrek aan geld zal de focus vooral liggen op het investeren in spelers van het eerste elftal. Het enige doel is promotie.

- Tactiek: Met een eenvoudige META-achtige tactiek is het enige doel winnen en zo snel mogelijk investeren. 

Fase 2: Vanaf het moment dat we in de serie A spelen moeten we uitgroeien tot stabiele serie A club. 

- Spelers: Vanaf nu gaan we zoeken naar een balans van goede spelers en talenten. We gaan verder kijken dan alleen naar het jaar waarin we spelen.

Faciliteiten: Vanaf het moment dat we in de serie A spelen gaan we al meer investeren in de faciliteiten voor zowel jeugd als eerste elftal. Er zal vanaf dan geld zijn om de eerste stappen te zetten naar een club die meer inzet op jeugd. 

Tactiek: Omdat het vooral aanhaken zal worden de eerste jaren zal er nog steeds voor een eenvoudige tactiek gekozen worden. Wel zal er gebruik worden gemaakt van een meer aanvallende tactiek in wedstrijden tegen mindere goden. 

Fase 3: Als we erin slagen Champions League te halen zal de laatste fase in gaan. We gaan uitgroeien tot een grootmacht met als hoofddoel de beste club van Italië en op termijn de beste van de wereld.

Spelers: We halen geen spelers meer "om het halen". Alleen toppers komen en alleen voor posities die vacant zijn. Waar mogelijk zullen we spelers inzetten uit eigen jeugd. In eerste instantie zal de jeugdinstroom achterlopen op de kwaliteit van het elftal, maar dat moeten we zien recht te trekken.

- Faciliteiten: Alle faciliteiten moeten top zijn en top blijven. We willen op termijn een club zijn die voornamelijk zichzelf voorziet van spelers door middel van opleiding. 

Tactiek: Op basis van de selectie zal er een tactiek komen waarbij we herkenbaar en aanvallend voetbal spelen. 

Dit is het plan dat ik voor ogen heb. Doordat ik bij voorkeur vrij snel door fase 1 wil zijn en geen binding ga hebben met spelers en staff zullen de updates over de eerste seizoenen verre van uitgebreid zijn. Voor mij begint het leuke deel van de save pas als ik erin slaag tot de serie A te geraken.

Mocht iemand nog een leuke banner willen maken voor deze save dan is dat altijd welkom natuurlijk!

Spoiler

@keano77 @Jónstærke @Keeza @chrisje1993 @De Raam @vekie71 @Willem  @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @Nom de Guerre @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian @KayDeManaager  @Mike14 @jens91 @FlyD @'Jochem @Oerlie

@Marius Een leuke uitdaging denk ik vooral. Het lijkt me heerlijk die corrupte Italiaanse topteams de loef af te kunnen steken.

@dimihuyghe Anders ik wel ;-)

@MNie Thanks.

@Djurovski Dankjewel. Topfoto van de rookmagiër overigens ;-) 

@Mordurette Inderdaad. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik echt kan wedijveren met de top.

@erik9 Dank voor je interesse, hierbij de tag. Wil het bij jouw uitdaging vlotten.

Mooi plan gemaakt, hoelang denk je over fase 1 te gaan doen?

ik ben nu 20 jaar ingame, 2x kwartfinale gehaald van de champions leaugez afgelopen seizoen voor het eerst een ander team in de competitiefase gehad van de conference league. Ranglijst staan we 14e, beetje in niemandsland.. 

veelal spatie rammen bij mij hahaha

#1. Seizoen 2023/2024. 

Na een korte vakantie eindelijk weer een update. Als vooraf aangekondigd hoopte ik door de eerste paar divisies te vliegen en zouden de eerste updates ook vrij kort van stof zijn. En zo geschiedde (gelukkig). 

Met een groot aantal transfervrije spelers en een verloop dat geen enkele coach in een normaal leven populair zou maken lukte het heel eenvoudig om kampioen te worden en te promoveren. We werden zelfs algeheel kampioen van de Serie D én wonnen ook de Coppa voor diezelfde klasse:

image.png.8a56172d8c5459f9db4bd1fb2c562589.png

image.thumb.png.788bb8d8a74d340c1bc6e0b161211713.png

image.thumb.png.1ec05d86a5713a36031b085aa5ad6591.png

Kortom: doelstelling 1 is behaald! 

Verder kwam er direct goed nieuws binnen want door de promotie werden we automatisch (verplicht) een profclub:

image.thumb.png.0e46e0a2edf9c8e3431f5ad531e956bb.png

Ook werd mijn contract verlengd, mooi zo, ik hoop hier nog wel even te zitten:

image.thumb.png.623c50d1ff14067d30a20f507d5e8f61.png

Topscorer werd onze speler Simone Lozza, die gelukkig behouden kon worden.

Verder is het niet gelukt om investeringen te doen in de club. We hebben een stadion dat plaats biedt aan 750 toeschouwers en een slechte accomodatie en idem jeugdfaciliteiten. De jeugdinstroom was vanzelfsprekend ook niets en bleef helaas op een niveau dat rond of onder Serie D ligt. Hier hebben we dus niets aan. 

Kort samengevat bracht dit seizoen wat we ervan hoopten, maar is de financiële situatie wel lastig. Hopelijk lukt het ons om snel de juiste spelers te vinden want met wat geluk moet een back-to-back promotie best mogelijk zijn. Inzoomen op spelers heeft op het moment niet veel nut, ze zijn allemaal te zwak om langer dan een jaar bij de club te spelen. In de volgende update zien jullie hoe ons vreemdelingenlegioen het gaat doen in de Serie C.

Spoiler

@keano77 @Jónstærke @Keeza @chrisje1993 @De Raam @vekie71 @Willem  @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @Nom de Guerre @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian @KayDeManaager  @Mike14 @jens91 @FlyD @'Jochem @Oerlie @MNie

@Marius We gaan ons best doen. Stap 1 is gezet, maar dat is denk ik wel de eenvoudigste stap.

@dimihuyghe Dankjewel!

@Djurovski Dankjewel. 

@Mordurette Het is inderdaad vooral spatiebalk rammen. 

@erik9 Ik hoop eigenlijk binnen 3 of 4 seizoenen serie A te behalen. Met wat geluk is dat mogelijk. Jij bent ook lekker bezig dan. Hopelijk kun je snel een keer een prijs winnen en krijg je wat hulp van de andere teams. 

#2. Seizoen 2024/2025: CTRL C - CTRL V. 

Ik kan hier weer een heel verhaal typen maar de titel zegt het al. Het tweede seizoen is een kopie van het eerste seizoen. We begonnen met een uitwedstrijd tegen de gedoodverfde favoriet voor de titel Cesena. Toen we die eenvoudig wonnen terwijl mijn elftal nog bij lange na niet compleet was wist ik genoeg. Dat is ook duidelijk zichtbaar:

image.png.695b44c66b99d53aebc36f8a21e3b633.png

De manier waarop we ook de algehele Serie C-titel winnen zegt eigenlijk nog wel veel meer. We winnen met 0-6 en 4-1 van de andere twee kampioenen:

Spoiler

image.thumb.png.6a1a232c2b70657169ba50a9736c2214.png

image.thumb.png.304abd387ef650e14824f98ce147443a.png

Ook winnen we de Coppa Italie Serie C:

image.thumb.png.b35ec879d6b1a061be11b92f5fc878cd.png

Dat we daar een plek in de play-offs mee veilig stellen is leuk, maar daar hebben we niets aan omdat we sowieso promoveren. Vanwege de promotie naar de Serie B dienen we een nieuw stadion neer te zetten. Daar wordt direct aan gewerkt:

image.thumb.png.689ab146b1d09240c9f26ba8a8430b32.png

We moeten er alleen nog wel twee jaar op wachten. Voorlopig spelen we dus nog in ons eigen stadion, dat plaats biedt aan 750 toeschouwers. De faciliteiten zijn ook weer verslechterd maar er is geen geld om ze te vernieuwen. Nu is daar een nieuwe uitdaging: wat gaan we klaar spelen in de Serie B? Duidelijk is dat we weer flink dienen te verversen, de huidige selectie is bij lange na niet genoeg voor de Serie B. Mooi, ik houd wel van een uitdaging.

Het stuk dat ik hier bij de vorige update had staan kan ik best laten staan, met wat kleine aanpassingen:

Kort samengevat bracht dit seizoen wat we ervan hoopten, maar is de financiële situatie wel lastig. Hopelijk lukt het ons om snel de juiste spelers te vinden want met wat geluk moet een tweede back-to-back promotie best mogelijk zijn (zeker ook omdat de serie B twee directe promotieplekken kent). Inzoomen op spelers heeft op het moment niet veel nut, ze zijn allemaal te zwak om langer dan een jaar bij de club te spelen. In de volgende update zien jullie hoe ons vreemdelingenlegioen het gaat doen in de Serie B en ik kan wel stellen dat we daar de eerste spelers binnen gaan halen die zo op het eerste oog zelfs ooit van waarde zouden kunnen zijn in de Serie A!

Mocht iemand het leuk vinden een banner te maken, dan is dat uiteraard heel erg welkom!

Spoiler

@keano77 @Jónstærke @Keeza @chrisje1993 @De Raam @vekie71 @Willem  @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @Nom de Guerre @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian @KayDeManaager  @Mike14 @jens91 @FlyD @'Jochem @Oerlie @MNie @dimihuyghe @erik9

@Marius Dat was inderdaad in stijl. Seizoen 2 was gelukkig bijna net zo goed. 

@Djurovski Inderdaad, en door nu hopelijk!

@Mordurette Ook seizoen 2 ging goed. Hopelijk kunnen we ook de volgende stap snel zetten

Je gaat er lekker snel doorheen en dan heb ik het zowel over de Italiaanse voetbalpiramide als de updates :D Je spelers zullen nu nog niet al te veel waarde vertegenwoordigen maar dat moet vanzelf goed gaan komen de komende jaren.

Ha, wat een mooi seizoen weer. Inderdaad een kopie van vorig jaar. Ik kan wel weer zeggen dat de Serie B waarschijnlijk een hoger niveau is en dat het misschien moeilijk gaat worden, maar gezien dit seizoen wil ik best roepen dat je mee zal draaien voor promotie (d)

#3. Seizoen 2025/2026: Op weg naar de Serie A?

Met de promotie naar de serie B worden de mogelijkheden om goede spelers aan te trekken weer wat groter. Al geeft het geen garanties. Meer dan eens kiezen spelers die voor ons bepalende spelers kunnen zijn voor een club die in de Serie C speelt en geeft clubgrootte of de financiële mogelijkheden alsnog de doorslag. Begrijpelijk wel. Voor aanvang van het seizoen zijn we de gedoodverfde degradant in de Serie B. Toch lukt het ons om al enkele aanwinsten te doen waarvan ik zelf verwacht dat deze zelfs in de serie A van waarde zouden kunnen zijn of worden. 

De aankopen.

Ik ga dit jaar zeker niet elke aankoop toelichten maar wil er wel een aantal uitlichten. De eerste grote naam die we binnen hebben gehengeld is Mattia Caldara. Deze 2-voudig international van Italië zat al een jaar zonder club en wisten we eindelijk binnen te halen. De bedoeling is dat hij als centrale verdediger leiding gaat geven aan onze verdediging. 

Aankoop 2 waar ik zelf heel gelukkig mee ben is Manolo Portanova. Deze oud-jeugdspeler van Juve komt transfervrij over van Genoa en gaat wat mij betreft de leider worden op het middenveld. Hij is nu 24 jaar en voor ons echt een topspeler die ook bij een eventuele promotie naar de Serie A zeker basisspeler zou kunnen blijven.

Dat geldt ook voor Aaron Ciammaglichella. Deze 20-jarige middenvelder is een groot talent en speelt zelfs voor Italië onder 19. Hij komt transfervrij over van Torino en ik zie het helemaal zitten in deze jongen.

Spoiler

image.thumb.png.258e1ed5e96b9d14ff02840ae6e800b7.png

Nog een speler waarvan ik het helemaal belachelijk vindt dat ik hem op heb kunnen pikken is keeper Tomasso Martinelli. Met zijn 19 jaar en al 16(!) wedstrijden voor Jong Italië is dit een talent van de buitencategorie. In FM24 wordt hij ook nog eens "de nieuwe Buffon"genoemd. Wederom een transfervrije steal. Deze keer van Fiorentina:

Spoiler

image.thumb.png.3cc5ad425c42a5f141a57bf6a18cfd3b.png

Dan denk je dat we alles gehad hebben, maar nee hoor. Na wat speurwerk vind ik zomaar ineens vier spelers in Spaanse jeugdelftallen die ik zomaar en gratis op kan halen. De eerste is een transfervrije doelman van 17, Delfi genaamd. Een groot talent voor de toekomst.

Spoiler

image.thumb.png.c5736afc2e1571b40421bffcad24ce57.png

Vervolgens kom ik bij een club terecht genaamd Atletico Madrileno. Geen idee of het in verband staat met Atletico Madrid. Het logo is nagenoeg gelijk. Maar daar vind ik drie spelers die zomaar voor nul Euro op te halen zijn. 

De eerste is José Manuel Munoz. Hij kan spelen op de hele rechterflank en ook als linksback uit de voeten. 

Spoiler

image.thumb.png.5ea1a77901f66a999a837b7d99e6916a.png

Dan is daar Adrian Calvijo. Deze centrale verdediger kan ook op rechtsback spelen. 

Spoiler

image.thumb.png.98193b7650581a717e98adae794b5667.png

En als klap op de vuurpijl is daar Diego Gimenez. Deze speler, die ook op de hele rechterflank én op linksback uit de voeten kan, is misschien wel direct de beste speler die we hebben:

Spoiler

image.thumb.png.3e4f8f3def92e3bd7c82f72ef3c66fb0.png

We doen hier dus zomaar eens een stuk of zes aankopen die op termijn zelfs het niveau van de Serie A aan zouden moeten kunnen. Dat is boven verwachting!

De eerste bekerrondes. 

Voor het seizoen echt begint spelen we eerst twee bekerwedstrijden. De eerste winnen we met 4-1 van Cesena. Hierna treden we in de tweede ronde aan tegen AC Monza, een club uit de Serie A. Dit zou voor ons wel eens een goede marker kunnen zijn: zijn we in staat om in de Serie B hoge ogen te kunnen gooien. Het antwoord van de ploeg was als volgt:

image.thumb.png.bc297229ad4607f46ff1d0193bb446e1.png

Dit geeft de burger moed. Hier kunnen we op voortborduren. We kunnen niet wachten tot het seizoen begint. 

Na een, in mijn ogen, wereldse transferperiode ziet het er voor Victor San Marino niet slecht uit. We laten nu al zien dat we met clubs uit de Serie A kunnen wedijveren. Dat valt niet tegen, nee sterker, dat geeft veel vertrouwen. Met deze ploeg, met veelal jonge spelers die ook nog veel beter gaan worden, durf ik wel te stellen dat we zeker mee moeten kunnen doen om promotie. Eens kijken of we wederom kunnen verbazen.  In de volgende update komen jullie te weten hoe het debuutseizoen van Victor San Marino in de Serie B zal zijn. 

Spoiler

@keano77 @Jónstærke @Keeza @chrisje1993 @De Raam @vekie71 @Willem  @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @Nom de Guerre @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian @KayDeManaager  @Mike14 @jens91 @FlyD @'Jochem @Oerlie @MNie  @erik9 @Marius

@Willem Dit ging inderdaad snel, die eerste jaren vlieg ik er inderdaad doorheen. Het is spelers op proef nemen, contracteren, andere verkopen en snel wedstrijdjes spelen. Vooral als het goed gaat hoef je er weinig aan te doen. Als er meer mogelijkheden komen én als de concurrentie beter wordt, nemen we wat meer tijd. Dat zul je vanzelf zien aan de updates haha. 

@Djurovski Laten we het hopen. Die wedstrijd tegen Monza geeft wel vertrouwen. 

@Mordurette Ik hoop het. Ik vind de selectie behoorlijk sterk, maar clubs als Palermo en Sampdoria hebben natuurlijk wel veel meer geld en mogelijkheden.

@dimihuyghe Kapot spelen hoeft niet, als we maar promoveren :D

Het gaat hier plots in sneltempo zeg! Mooi dat je back-to-back promoties kon bewerkstelligen. De eerste voortekenen lijken er zelfs op te wijzen dat een derde promotie op rij niet onmogelijk zou zijn.