Fantasy Posted February 20 Share Posted February 20 Even voorstellen: Anton Bjarnovic. Geboren in Tuzla, Bosnië. Een stadje gelegen in het noordoosten van Bosnië en de hoofdstad van het gelijknamige kanton. Na Sarajevo en Banja Luka is Tuzla de derde grootste stad van het land, maar het is al lang geleden dat ik mijzelf daar getoond heb. Mijn reis heeft zich namelijk vooral in de rest van Europa afgespeeld, waar ik menig (jeugd)ploeg van dichtbij heb mogen bekijken tijdens scoutingswerkzaamheden, stages en andere werkzaamheden die nodig waren om ervaring op te doen. Mijn grote droom is namelijk om ergens een keer eindverantwoordelijke te zijn en een hoofdploeg te gaan coachen. Maar waar begin je, zonder papieren en zonder daadwerkelijke ervaring bij een A-ploeg. Onderaan. Of bij het begin, beter gezegd. Bij de A, in dit geval. En dan dus daarna de B, en de C, en de D, etc. - het principe lijkt me vrij eenvoudig, al zeg ik het zelf. Zonder diploma's, zonder ervaring, zonder club. En enkel landen die beginnen met de letter A ingeladen. En de landen met een letter B zullen direct bij aanvang van de game worden geactiveerd, voor als we snel succes boeken. Bij een landskampioenschap op het hoogste niveau mogen we namelijk door naar het volgende land. Mits daar een ploeg is die interesse heeft in de diensten van Anton natuurlijk. Sommige letters doen niet mee, te weten de J, Q, U, V, X en Y. Die zullen dan ook worden overgeslagen. Wat er niet is, kun je ook niet naartoe. Zo simpel is het. De set-up waarmee we deze game aanvangen. Op naar de Z! In de volgende update zullen we gaan zien waar we uiteindelijk aan de slag gaan - iets dat ik op dit moment van het spel ook nog niet weet. Dat zal dus één grote verrassing gaan worden. Het doel van deze game zal simpel zijn. Alle focus zal liggen op het bereiken van succes op de korte termijn. Is er eenmaal succes bereikt in de vorm van een landskampioenschap op het hoogste niveau, dan zal de focus direct doorgaan naar de volgende letter annex land. Met als doel dus uiteindelijk minimaal 20 landskampioenschappen. En daarna? Het duurt nog wel even voordat we dat bereikt hebben, dus wat er daarna komt; geen idee nog hehe. Wil je een tagje bij de volgende update(s)? Laat het vooral even weten. Zo niet? Dan niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 20 Share Gepost February 20 Succes op korte termijn, daar heb ik altijd wel oren naar Leuke challenge lijkt me dus! Succes in ieder geval! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 20 Share Gepost February 20 Leuk zo lekker clubhoppen succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jónstærke Gepost February 21 Share Gepost February 21 Ik wil zien waar je allemaal belandt! Tag graag 😁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fantasy Gepost February 21 Author Share Gepost February 21 02. A - KF Vora (Albanië) Albanië, Andorra, Armenië of Azerbeidzjan. Heel veel keuze was er niet. Gezien de speelbare divisies gaf ik mijzelf het meeste kans in Albanië of Azerbeidzjan. Daar waren respectievelijk vier en drie niveaus speelbaar, dus ook de meeste kans op succes. Dacht ik. Viel dat even tegen in de praktijk. De maand juli ging voorbij. De maand augustus ook. De maand september idem. En natuurlijk hadden alle clubs die voor de zomer een vacature hadden inmiddels wel al een manager gevonden. Het duurde tot aan november vooraleer ik een broodheer had weten te vinden. En wat voor een: KF Vora. Het op het tweede niveau van het land acterende KF Vora kan niet direct tot de titelfavorieten worden genoemd dit seizoen. Ondanks dat de bookmakers een derde plaats op de ranglijst in het verschiet hadden, zijn er zo richting het eind van het kalenderjaar nog maar slechts drie ploegen ónder KF Vora op de ranglijst terug te vinden. Dat moet duidelijk beter, zo vond ook het bestuur. In deze competitie neemt men het drie keer tegen elkaar op, waarna er na 33 duels een eindrangschikking opgesteld kan worden. Er is nog van alles om voor te spelen dus. De laatste zege dateert van eind oktober, waarna er uit de vijf gespeelde duels in november slechts drie punten gehaald werden. Tegen mede-laagvlieger KF Valbona werden de punten gedeeld, tegen directe concurrent FK Kukësi werd zelfs verloren en ook KS Besa (remise), KS Podradeci (verlies) en Kastrioti (remise) werden niet verslagen. Dan is het geen verrassing dat het bestuur op een gegeven moment de knoop doorhakt en op zoek gaat naar een andere manager. Mijn vuurdoop zal zijn tegen Turbina Cërrik, een ploeg uitkomende in de Kategoria e Tretë B. Een niveautje lager als waarop wij actief zijn dus. Daar liggen mogelijkheden. De beker is echter wel van ondergeschikt belang, want pas bij een landskampioenschap gaan we door naar het volgende land. Spoiler @Boyzone@MNie@FlyD@Jónstærke@keano77@Marius@Djurovski Bedankt allemaal voor de likes en reacties. Op naar mooie avonturen 26-11-2023 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 21 Share Gepost February 21 Succes in Albanië Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 21 Share Gepost February 21 Je hebt er even op moeten wachten dus de honger zal er alleen maar groter op geworden zijn. Hopelijk vertaalt zich dat ook snelle in de resultaten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fantasy Gepost February 22 Author Share Gepost February 22 03. A - KF Vora (Albanië) Laten we eens kijken naar de eerste maand in Albanië - hoe is het ons vergaan? Best aardig, al zeg ik het zelf. We begonnen met de bekerpot, waar ik eerder al naar refereerde. Tegen het op één niveau lager acterende Turbina Cërrik hadden we verlengingen nodig om met 5-1 te winnen. Ja, echt. Na negentig minuten voetballen stond het 1-1 en toen besloten Pedro Gaio, Aridon Qardaku (2x) en Idris Nuradeen nog te scoren in het resterende extra half uur. Je bedenkt het niet. Vervolgens remiseerden we knap tegen de koploper Flamuntari en wonnen we nadien zelfs drie potten op rij tegen clubs die rondom ons stonden op de ranglijst. De overwinning op KF Korabi was extra lekker, gezien zij in het linkerrijtje staan en wij nu het rechterrijtje aanvoeren. Een nederlaag tegen hen had er voor kunnen zorgen dat het gat nóg groter zou worden. Dat we tot slot tegen KS Burreli verloren was zonde, maar geen ramp gezien hun plek op de ranglijst. In een wedstrijd die twee kanten op had kunnen vallen, viel het dubbeltje dit keer niet onze kant uit. Dit alles resulteert in een voorlopige 7e plek op de ranglijst voordat we het nieuwe jaar in gaan. De achterstand op nummer zes - KF Korabi - is vier punten en de achterstand op de promotieplekken slechts zeven punten. Al met al is er dus nog alles om voor te spelen dit seizoen! Het tweede niveau van Albanië kent twee rechtstreekse promotieplekken (#1 en #2) en ook nog een promotie-/degradatie play-off (#3). Ik sluit een stuntje niet uit, maar wil ook de eigen glazen niet ingooien. De huid van de beer moet je niet verkopen voordat 'ie geschoten is, is het niet? Als we vervolgens een blik werpen op de selectie, dan snap je misschien ook ineens een stuk beter hoe het kon dat de ploeg zo laag gerangschikt stond in de tussenstand toen ik het stokje overnam van mijn voorganger. Er is geen jeugdploeg aanwezig binnen de club, dus iedereen die onder contract staat maakt onderdeel uit van de A-selectie. En dat brengt nogal een grote groep voetballers met zich mee. Een groep voetballers die een beetje doet denken aan de vroegere jaren dat je zelf voetbalde. Iedereen wilde voorin staan. Niemand in de goal of achterin. Kijken we namelijk naar de doelmannen en verdedigers, dan komen we in totaal tot tien spelers. Waarvan de helft doelman. Reken maar uit of dat een handige verdeling is of niet... De ervaren goalie Eglant Haxho is een zekerheidje onder de lat. Achterin hebben we de keuze uit vijf spelers. Niet bepaald een luxe dus. Dat maakt ook dat ik Redon Raza - middenvelder van nature - al meermaals als rechtsback gepositioneerd heb en Jurgen Vrapi, die toch ook beter als linkshalf of linksbuiten tot zijn recht komt, als linksachter opstelde. Het middenveld en de aanvallers dan. Een blik op onderstaande spelers geeft wel aan dat er een kleine disbalans in de selectie is. Hoewel het veelal jongelingen zijn die centraal op het middenveld willen spelen die de disbalans verzorgen, geeft het een aardig beeld van waarmee we te dealen hebben. Gelukkig kunnen we voorin bouwen op enkele wat meer ervaren spelers zoals Fatmir Prengaj en Eridon Qardaku. Met hun 22 en 23 lentes zijn ze nog geen senioren natuurlijk en je zou het label 'talent' er zelfs nog altijd op kunnen plakken. Maar in vergelijking met de rest zijn zij qua techniek en mentaliteit een van de sterkhouders annex leiders binnen de ploeg. Roeien met de riemen die je hebt noemen ze dat. Nu de transferperiode gaat openen in januari sluit ik niet uit dat we afscheid gaan nemen van enkele spelers en als het even kan zelfs een verdediger (of twee) gaan toevoegen aan de ploeg. De financiële situatie (een negatief transferbudget en weinig salarisruimte) maken het ons echter niet makkelijk, dus we zullen creatief moeten gaan zijn. Spoiler @Boyzone@MNie@FlyD@Jónstærke@keano77@Marius@Djurovski@DemoN@KayDeManaager Bedankt weer voor de likes en reacties heren - wordt gewaardeerd 01-01-2024 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jónstærke Gepost February 22 Share Gepost February 22 Verrassend ruime selectie wel, al is dat vooral kwanti- en geen kwaliteit neem ik aan? 😛 Met nog meer dan 10 wedstrijden te spelen en 3 kansen op promotie, lijkt dat nog niet eens ondenkbaar als je het in de komende maanden even goed doet als nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 22 Share Gepost February 22 Een nette start in ieder geval! De selectie is niet helemaal in balans, maar die kan je natuurlijk nog naar je hand zetten. Eerst nog maar proberen om de remontada verder door te drukken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 22 Share Gepost February 22 Prima start. 5 keepers. 4 gaan boos worden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fantasy Gepost February 23 Author Share Gepost February 23 04. A - KF Vora (Albanië) Long story short, @Jónstærke heeft zijn gelijk gekregen. Zonder daar al te veel mee te willen weggeven; het verging ons alleraardigst na de jaarwisseling. Het bekeravontuur kwam weliswaar ten einde tegen KF Laçi, acterende op het hoogste niveau, maar dat mocht te pret niet drukken. Dat was misschien wel essentieel voor de resultaten die we vervolgens in het eerste kwartaal neerzetten. Naast de bekernederlaag wonnen we namelijk de eerste vier competitieduels van het nieuwe jaar. Flamurtari was vervolgens de eerste die ons een nederlaag toebracht in 2024. Dat was geen verrassing overigens, want deze ploeg genoot van een straatlengte voorsprong ten opzichte van de andere ploegen en is gewoonweg een maatje (of twee, misschien wel drie) te groot voor dit niveau. Daarna duurde het tot aan de thuiswedstrijd tegen KS Besa - op dat moment een directe concurrent voor de promotie-/degradatie play-off plekken - voordat we weer tegen een nederlaag aanliepen. Weliswaar remiseerden we nog tegen KF Apolonia tussendoor, maar alle overige duels werden gewonnen. Tot die thuiswedstrijd tegen KS Besa dus, wat ons een bijzonder pijnlijke nederlaag opleverde. Met nog vier duels te gaan hadden we aan het eind van de rit nog maar één doel: winnen. En hopen op puntverlies van KS Besa. Dat puntverlies kwam er uiteindelijk in de allerlaatste wedstrijd van het reguliere seizoen, waar KS Besa op bezoek ging bij kampioen Flamurtari. Dat duel eindigde in een puntendeling en wij wonnen onze laatste vier duels, waar we zelfs een knallende 9-0 neerzetten tegen KS Burreli - ook niet direct een laagvlieger. En zo hebben we gerealiseerd wat maar weinigen, mijzelf incluis, vooraf voor mogelijk hadden gehouden. We passeerden KS Besa op de ranglijst en positioneerde onszelf op de tweede plek van de ranglijst. En voor wie had opgelet: dat betekent dus directe promotie. Niet dat we met de huidige kern ook maar iets te zoeken hebben op dat niveau, maar we gaan ons best doen. Veel spelers wilden hun contract niet verlengen en hebben in de tussentijd reeds via de Bosman-clausule een nieuwe werkgever gevonden. Nog eens net zo veel spelers hebben geen oren naar een nieuwe overeenkomst. En nog eens net zo veel spelers is gewoonweg écht niet goed genoeg. Om toch een volwaardige spelerskern neer te gaan zetten, zullen we 1) moeten roeien met de riemen die we hebben en 2) creatief moeten gaan zijn. Dat wordt nog een leuke zomer! Tot slot dan nog. Bij aankomst in Albanië tekende ik een contract tot aan het einde van dit seizoen. Gedurende de afgelopen maanden kreeg ik meermaals een contractaanbieding voorgeschoteld om deze overeenkomst te verlengen, maar ik hield keer op keer de boot af. De kans dat ik op korte termijn met KF Vora kampioen wordt, achtte ik niet gigantisch groot. Wel boden ze me de kans om trainersdiploma's te halen én ervaring op te doen. Al met al - gecombineerd met het gebrek aan interesse van andere clubs, zo eerlijk moet ik ook zijn - genoeg reden om het contract eind juni toch te verlengen met een jaar. Met een relatief lage afkoopclausule (50% van de contractwaarde) wel, zodat er minder gesteggel is bij een eventuele overstap naar een andere ploeg. In Albanië heb je Dinamo City, Tirana, KF Partizani en nog andere ploegen die over het algemeen strijden om de bovenste plekken van de ranglijst. En medepromovendus Flamurtari niet te vergeten, die na een terugval naar de lagere regionen van het Albanese voetbal enkele jaren geleden bezig zijn aan een flinke opmars en nog altijd tot een van de grootste ploegen van het land behoren. Als we dan toch grote namen aan het noemen zijn, dan mogen ook KF Egnatia en KF Skënderbeu niet ontbreken. Je kan gerust stellen dat het gehele linkerrijtje zich tot de titelkandidaten zou kunnen rekenen. En dan is er een hele tijd niets - en dan komen wij. Qua formaat, qua budget, qua spelersmateriaal. Het gaat hoe dan ook een hele kluif worden om te overleven volgend seizoen. Laat staan om mee te strijden om de titel... Spoiler @Boyzone@MNie@FlyD@Jónstærke@keano77@Marius@Djurovski@DemoN@KayDeManaager@neva@Whitewolf345@Glenn08 Ik wil jullie allemaal weer bedanken voor het liken, lezen en reageren. Het eerste seizoen is in vogelvlucht voorbij geschoten en we gaan ons alweer opmaken voor seizoen twee. Opnieuw een seizoen in Albanië, zoals het er nu naar uit ziet. 23-06-2024 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost February 23 Share Gepost February 23 Lekker hoor chef! Ik ben benieuwd hoe het je vergaat straks met een stel gemankeerde prutsers op het hoogste niveau. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Whitewolf345 Gepost February 23 Share Gepost February 23 Lekker bezig tot nu toe, benieuwd hoe het je vergaat op het hoogste niveau Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 23 Share Gepost February 23 De remontada succesvol kunnen afronden na een spannend slot dus. Lekker! De toekomst oogt wat complexer, maar daar zal je wellicht ook wel een paar creatieve oplossingen voor vinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fantasy Gepost February 23 Author Share Gepost February 23 05. A - KF Vora (Albanië) Om goed voor de dag te komen moesten we zaken doen op de transfermarkt. Want gedurende het afgelopen seizoen wisten we al dat enkele spelers ons zouden gaan verlaten. Vaste waarde achterin Pedro Gaio had al lang en breed een overeenkomst gesloten met Dinamo City en vele anderen waren lange tijd niet voornemens om hun contract te verlengen. In tegenstelling tot onze Portugese vriend waren zij echter niet al gaan leuren bij andere ploegen met hun handtekening, wat ons aan het eind van de rit toch een redelijk stabiele spelerskern heeft opgeleverd. Laat in de transferwindow vertrok wel ook nog Idris Nuradeen richting KF Egnatia. Hij drukte zwaar op de salarislast en was niet direct beter dan de andere spitsen in de selectie. We hadden namelijk ondertussen ook Ndue Mujeci weten te strikken. Hij zat al een tijdje zonder club - volgens de statistieken in FM zelfs al sinds 2010. Een snelle blik op zijn Wikipediapagina leert ons dat er daarna nog omzwervingen door o.a. Litouwen, Georgië, Cyprus en Noord-Macedonië volgden. We zullen het er maar op houden dat FM het niet altijd bij het rechte eind heeft qua statistieken, want dat hij in het seizoen 2001/2002 al speelminuten maakte bij CSKA Sofia op het hoogste niveau van Bulgarije, dat lijkt me sterk. Toen was hij namelijk negen jaar oud. Ook haalden we verdediger Oltion Rapa, middenvelder Ensi Shuli, aanvaller Mikel Canka en middenvelder Muamer Mujkic naar de ploeg. Geen aansprekende namen natuurlijk, maar we liepen tegen twee dingen aan. Goede spelers wilden niet komen, degelijke spelers hadden vaak te gortige salariswensen. En dus moesten we vissen in een klein vijvertje, wat resulteerde in vijf nieuwelingen. Het nieuwe seizoen dan. We kunnen kort zijn over het begin dat we kenden op het hoogste niveau: het kon beter. En dan druk ik me nog heel zachtjes uit. Van de eerste zeven duels wonnen we er slechts één. Een klinkende zege was het ook wel, dat mag gezegd worden. Met 3-0 versloegen we FK Partizani, wat in schril contrast stond met de oorwassing die we ondergingen tegen Tirana bij ons debuut en de nipte verliespartijen die we tegen o.a. Flamurtari en KF Skënderbeu leden. Gelukkig wisten we daarna wel de rug te rechten en in oktober wonnen we plots alle wedstrijden. 'Vertrouwen houden' zou een voetbalkenner zeggen, want qua tactiek en speelwijze hebben we vastgehouden aan wat we al kenden. En met zo'n klein deelnemersveld speel je al heel snel ook voor de tweede maal tegen alle opponenten uit de Kategoria Superiore. Waar we wel wisten te winnen van Flamurtari (26-10-2024, 2-1) gingen we opnieuw ten onder tegen Tirana en KF Bylis. Een behoorlijke knauw dus, na die succesvolle oktobermaand. Richting de jaarwisseling ging het ons weer een stuk meer crescendo, met enkel tegen KF Skënderbeu een nederlaag. Een fikse nederlaag ook meteen - laten we het op een complete offday houden. Werpen we een blik op de ranglijst, dan lijkt het er op dat we ons in ieder geval geen zorgen hoeven te maken over degradatieperikelen. Sterker nog, we doen volop mee in de strijd om Europese tickets. Niet dat we daar iets te zoeken hebben, maar het geeft wel aan dat de verschillen in de Albanese competitie klein zijn. Eens zien waar dit straks in het nieuwe jaar gaat eindigen. Spoiler @Boyzone@MNie@FlyD@Jónstærke@keano77@Marius@Djurovski@DemoN@KayDeManaager@neva@Whitewolf345@Glenn08 Ja - we houden het tempo er lekker in. Op zo'n vrij weekend ram je toch net iets harder op de spatiebalk dan gemiddeld, zullen we maar zeggen Bedankt allemaal weer voor het lezen, liken en reageren. 28-12-2024 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 23 Share Gepost February 23 Als promovendus doe je het zeer knap Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 23 Share Gepost February 23 Na de promotie meteen bijna de helft van de wedstrijden winnen is gewoon een dikke prima. Dat je daarmee dan nog meedoet voor de Europese plekken is al helemaal meegenomen. Zeker gezien de beperkte versterkingen. Nu zo'n Europese kwalificatie nog even over de streep trekken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jónstærke Gepost February 23 Share Gepost February 23 Zo, van een debuut gesproken op het hoogste niveau, meer dan behoorlijk Alles staat vrij kort bij elkaar in de bovenste helft, maar deze keer ga ik me niet al te gek uitspreken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fantasy Gepost February 26 Author Share Gepost February 26 06. A - KF Vora (Albanië) Je knippert twee keer met je ogen en het seizoen zit er al weer op. Nadat we wat wisselvallig begonnen, trokken we die lijn in het nieuwe kalenderjaar gewoon lekker door. In januari openden we zelfs met een winstloze reeks, waardoor we ook in de beker ons Waterloo al spoedig vonden. Na verlengingen was KF Vllaznia te sterk. Op het scorebord dan toch althans, want op het veld hadden wij het overwicht. Maar ja - dan moet je wel doelpunten maken. En dat deden zij dan weer net iets beter dan dat wij dat deden. Gelukkig wisten we het tij in februari aardig te keren met twee zeges en twee remises. De nederlaag tegen koploper KF Skënderbeu was een ingecalculeerde. Het ging ons vervolgens ineens - vraag me niet hoe dat dan zomaar kan - behoorlijk voor de wind. In de maanden maart en april noteerden we zelfs geen enkel puntverlies en behaalden we zeven zeges op rij. Toen duidelijk was dat de titel niet meer te behalen was, knalde het bij de achterhoede volledig ineen. Een kaartenhuis in een tornado, zo valt het ongeveer wel samen te vatten getuige de 4-4 remise tegen KF Egnatia en de 4-5 nederlaag in eigen huis tegen Dinamo City. Deerde niet meer natuurlijk, maar toch. Nam ik nu het woord titel in de mond? Zeker. Ondanks onze wisselvallige prestaties deden we tot het eind mee om de bovenste plekken. Het was een mathematische kans, maar toch. Uiteindelijk ging KF Skënderbeu er 'gewoon' met het kampioenschap vandoor en moeten we vooral hopen dat we de spelerkern dusdanig kunnen aanvullen dat we volgend jaar een serieuzere poging kunnen wagen. Voor de liefhebbers; nog wat statistieken. Ndue Mujeci bleek een schot in de roos, gezien zijn doelpuntenproductie. Maar ook verdediger Evan Aneni en onze rechtsbuiten Eridon Qardaku - die ook veelal op '10' speelde - waren goed op schot het afgelopen seizoen. Tel daarbij op ook de doelpunten op die Gresild Lika (onze linksbuiten) en Argel Avidiu (die meer als rechtsbuiten opereerde dan Qardaku deed) maakten en dan kom je uit op een behoorlijk aantal gescoorde doelpunten. Achterin zullen we vooral de zaakjes wat beter op orde moeten krijgen. Hopelijk kunnen we daar dan ook onszelf vooral versterken, wat opnieuw lastig gaat worden met een karig gevulde portemonnee. Feit is wel dat ik ook volgend seizoen weer voor de groep sta - dus het grotendeels in eigen hand heb. Eens zien of we onze dromen kunnen waarmaken, want ik durf wel een gooi naar de titel te gaan doen en dat uit te spreken ook. Als het volgend seizoen niet lukt, dan wil ik toch serieus gaan overwegen om het in een ander land met een A te gaan proberen. Spoiler @Boyzone@MNie@FlyD@Jónstærke@keano77@Marius@Djurovski@DemoN@KayDeManaager@neva@Whitewolf345@Glenn08 Dank allemaal weer voor jullie likes en reacties & natuurlijk voor het lezen van de vorige update(s). Heb je speciale verzoekjes of wil je graag ergens iets (meer) van zien - laat het dan vooral weten! 10-05-2025 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 26 Share Gepost February 26 Een keurige 3e plaats. Met de juiste versterkingen zie ik je komend seizoen zeker mee doen voor de titel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 26 Share Gepost February 26 Even lastig herstarten na nieuwjaar, maar daarna was er toch een heel sterke periode. Met een derde plaats als promovendus mag je toch absoluut spreken van een erg geslaagd seizoen, zeker omdat het niet eens zo eenvoudig was een uitgebalanceerde kern bij mekaar te rapen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fantasy Gepost February 27 Author Share Gepost February 27 07. A - KF Vora (Albanië) We wilden ons versterken, vooral in de achterhoede als het even kon. Dus dat we per saldo een doelman, een verdedigende middenvelder annex rechtsback én een rechtsbuiten hebben kunnen toevoegen aan de spelerskern mag gerust een teleurstelling genoemd worden. Spelers die we wilden halen maakte de ene keer een keuze voor een andere club en hadden de andere keer dusdanig gortige salariswensen dat ik zelf de onderhandelingen beëindigde. En puntje bij paaltje hebben we dus alles behalve onze slag kunnen slaan als het op het versterken van de spelerskern aankomt. Doe je verder niks aan - roeien met de riemen die je hebt dan maar. Na een korte voorbereiding trapten we het seizoen af met de Europese voorrondes. Na onze derde plek van het afgelopen seizoen mochten we aantreden in de eerste kwalificatierondes van de UEFA Conference League. Ik had niet al te veel verwachtingen, dus ik was in de positieve zin van het woord verrast dat we de derde kwalificatieronde wisten te halen na het verslaan van Ararat-Armenia uit (ja, je verwacht het niet) Armenië en Zimbru uit Moldavië. Uiteindelijk bleek het Hongaarse Puskás Akadémia nipt te sterk, waarbij met name de return net zo goed de andere kant uit had kunnen vallen. Koop je niks voor aan het eind van de rit natuurlijk verder, maar wilde het nog wel even gezegd hebben. Het reguliere seizoen openden we met een nederlaag en een overwinning tegen respectievelijk KF Egnatia en Dinamo City. Twee geduchte opponenten in de bovensten helft van de ranglijst, normaal gezien. In de maanden september en oktober bleven we vervolgens ongeslagen. Met de helft van de duels die eindigden in een puntendeling weliswaar, maar verliezen deden we na de openingswedstrijd niet meer. Dat het achterin soms nog wel een enorme gatenkaas is, blijkt wel uit de 3-3, 4-4 en 3-3 die we terug zien op de lijst van de resultaten. Daar valt nog altijd genoeg winst te behalen... In de twee resterende maanden van het jaar wisten we de ongeslagen reeks niet vol te houden. Tegen KF Egnatia verloren we opnieuw en ook tegen KF Teuta en FK Partizani moesten we de punten aan de tegenstander laten. Dat er wel gewonnen werd van Flamurtari was een behoorlijke opsteker, want mede daardoor ligt het in de bovenste regionen van de ranglijst nog altijd erg dicht bij elkaar. Die wisselvalligheid zorgt er wel voor - samen met het hoge aantal tegentreffers natuurlijk - dat we niet afgetekend aan kop gaan. Flamurtari heeft nog altijd de leiding, kort gevolgd door zowel Dinamo City als wijzelf. Een verschil van drie punten, met nog één duel in te halen voor zowel Dinamo City als Flamurtari, tussen de kop en onze positie. Die titelambities zouden zomaar dichtbij kunnen komen, mits we iets stabielere prestaties gaan neerzetten en de boel achterin wat beter dicht kunnen gaan houden na de jaarwisseling. Want zoals gezegd; ik zou zomaar eens een ander A-land kunnen gaan opzoeken als we onze titelaspiraties niet waarmaken dit jaar. Ik sluit het niet uit dat we het nog eens zullen proberen met KF Vora, maar ik wil de opties graag open houden richting een eventueel ander land. Spoiler @Boyzone@MNie@FlyD@Jónstærke@keano77@Marius@Djurovski@DemoN@KayDeManaager@neva@Whitewolf345@Glenn08 Bedankt weer voor jullie reacties. Heb je verzoekjes of wil je zoals gezegd ergens iets (meer) van zien - laat het dan vooral weten 31-12-2025 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 27 Share Gepost February 27 Achterin ligt het idd nog wel eens open. Toch sta je knap mee bovenaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 27 Share Gepost February 27 Altijd lastig als een transfer window niet helemaal uitdraait zoals gehoopt. Dat overkomt ons allemaal wel een keertje. Europa was dan ook jammer genoeg geen lang leven beschoren. Nationaal oogt de tussenstand prima, al zit er inderdaad regelmatig puntenverlies bij. Zoals je zelf aangeeft, wat meer constante prestaties en een titeldroom valt niet uit te sluiten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts