MuseMouse Posted February 9 Share Posted February 9 Introductie : Nadat ik hier op het forum al verschillende mooie carrières voorbij heb zien komen, zijn het vaak toch de verhalen uit de kleinere voetballanden die mij het meest aanspreken. Nu wil ik het zelf ook eens gaan proberen en mijn keuze is hierbij opgevallen op Georgië. Op de een of andere manier weet dit kleine voetballand mijn aandacht altijd weer te trekken. Dit begon uiteraard met Merab Jordania die de nieuwe eigenaar werd van mijn favoriete voetbalclub Vitesse. Onder zijn leiding kwamen ook nog een aantal Georgische voetballers naar Arnhem waaronder publiekslieveling Guram Kashia. Door dus de link van enkele oud-spelers van Vitesse heb ik dus altijd met wat meer interesse naar Georgië gekeken. Zo kwam ik erachter dat het land qua oppervlakte wel een stuk groter is dan Nederland maar dat het land echter bewoond wordt door 3.700.000 inwoners. Een kleine vijver om talent uit te vissen dus voor het nationale team. Toch zit het nationale team de laatste jaren behoorlijk in de lift en weet het zelfs enkele voetbalsterren voort te brengen. De grootste ster van het team Khvicha Kvaratskhelia heeft sinds kort zijn transfer gemaakt naar PSG voor een bedrag van maar liefst € 70.000.000 en gaat keeper Giorgi Mamardashvili komende zomer voor een bedrag van € 40.000.000 naar Liverpool. Verder lopen er nog redelijk grote talenten rond als Georges Mikautadze (Olympique Lyon), Zuriko Davitashvili (Saint-Ettiene) en Saba Goglichidze (Empoli). Hiermee ziet het er voor de komende jaren dus al goed uit voor het Georgische voetbal. Nu wil ik het clubvoetbal in Georgië ook naar een hoger niveau helpen en daarom heb ik de leiding genomen bij Torpedo Kutaisi. Daarover in de volgende update meer.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 9 Share Gepost February 9 Succes mooie uitdaging Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MNie Gepost February 9 Share Gepost February 9 Succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrisje1993 Gepost February 10 Share Gepost February 10 Succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 10 Share Gepost February 10 Een land én een club die je hier niet elke dag ziet voorbij komen ... interessante keuzes! Succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mordurette Gepost February 10 Share Gepost February 10 Succes met deze mooie en pittige uitdaging. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MuseMouse Gepost February 14 Author Share Gepost February 14 Torpedo Kutaisi : Ons avontuur gaat beginnen bij Torpedo Kutaisi een van de grotere clubs uit Georgië. Met een stadioncapaciteit van 19.400 toeschouwers en een vrij goede jeugdaccommodatie is dit de perfecte club om uit te bouwen tot Georgische grootmacht. Toch zijn we nog geen topclub op het moment dat ik in instap, deze eer is weggelegd aan Dinamo Tiblisi de grootste club van het land. En dan hebben we ook nog Dinamo Batumi dat aan de hand van hun rijke eigenaar enkele grote spelers naar de club heeft gehaald en ook regerend kampioen zijn van Georgië. Het seizoen start hier in Januari en ik ken echt geen enkele speler die bij de club rondloopt. Wat me opvalt is dat het een vrij oude selectie is met enorm veel aflopende contracten het komende seizoen. Ideaal dus om hier schoon schip te maken.. op de transfermarkt is er maar weinig mogelijk. Met een tranfersbudget van 0,- moet ik het hebben van de transfervrije spelers en ook daarin is weinig mogelijk met een budget van 25k wat ik aan contracten mag spenderen. De selectie dan nog eens wat beter bekijken, de beste spelers in de selectie zijn eigenlijk allemaal al op leeftijd. De sterspeler van de het team is spits Levan Mchedlidze (31 jaar) die bijna zijn gehele carrière in Italië heeft gespeeld voor Empoli. Ook de Portugese centrale verdediger Monteiro (27 jaar) en linksback Giorgi Kimadze (29 jaar) zien er best prima uit. Er zitten eigenlijk geen grote jonge talenten in de club, enkel Giorgi Arabidze (23 jaar) lijkt uit te kunnen groeien tot degelijke speler... Een leuke uitdaging dus om de selectie om te bouwen tot Georgische grootmacht. Hopelijk kunnen we dit vooral doen met talentvolle Georgische talenten uit de eigen jeugdopleiding, ook vanwege de competitie regel dat er maar maximaal 7 buitenlanders in de wedstrijd selectie mogen zitten. Maar voordat het zo ver is zullen we eerst een competitiehelft gaan spelen met de huidige wedstrijdselectie om te kijken met welke spelers wij verder willen gaan de komende seizoenen en misschien weten we nog een transfervrije versterking binnen te halen voor het komende seizoen. Allemaal bedankt ! @Djurovski @MNie @chrisje1993 @Marius @Mordurette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 14 Share Gepost February 14 Ik verbaas me erover dat ik zowaar een naam uit jouw selectie ken. Monteiro heb ik in m'n save met Beira-Mar (FM24 wel) rondlopen. Op het tweede niveau was hij een degelijke basisspeler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 14 Share Gepost February 14 Er staat een degelijke selectie waar je zeker mee kunt presteren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mordurette Gepost February 14 Share Gepost February 14 Selectie zegt mij ook niks, benieuwd wat het niveau is van jouw ploeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MNie Gepost February 14 Share Gepost February 14 Die namen ga ik eens proberen uit te spreken na een paar bacootjes.. man man man.. benieuwd hoe de ploeg het doet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MuseMouse Gepost February 17 Author Share Gepost February 17 (edited) Het begin : Een voor mij een wat ongewone voorbereiding op het seizoen. Ten eerste is voor mij de gehele selectie onbekend en daarnaast hebben we een minimaal budget om de selectie te gaan versterken. Ook heb ik beperkte scoutingsmogelijkheden en begint de competitie in Januari. Na wat oefenwedstrijden gespeeld te hebben kom ik er snel achter dat ik vooral versterking nodig heb op het middenveld. Eerst ga ik op zoek naar de transfervrije Georgische spelers echter loopt hier helemaal niks fatsoenlijks rond waardoor ik buiten de landsgrenzen moet gaan zoeken. Omdat de competitiestart al snel nadert en mijn scout nog niets fatsoenlijks heeft gevonden ga ik het scouten maar op eigen houtje doen. Zo houd ik de transfergeruchten van verschillende competities in de gaten en probeer via deze weg aan versterkingen te komen... en met succes gelukkig. Zo zag ik een bericht dat Fortuna Sittard interesse had in de transfervrije speler Imanuel Bonsu. Het profiel van deze speler zag er goed uit en ik bood de speler dan ook een stage aan die hij accepteerde. Na enkele dagen bij de club wisten we genoeg en wisten wij de speler aan de club te verbinden. Voor een lange tijd leek het erop dat Imanuel Bonsu onze enige aanwinst zou worden voor dit seizoen. De competitie was begonnen en de transferperiode was voorbij. Tot het moment dat onze enige fatsoenlijk CAM zwaar geblesseerd raakte en er maanden uit zou liggen. Omdat ik met spoed een CAM nodig had herhaalde ik mijn trucje van hiervoor en speurde verschillende tranfergeruchten af en zag dat Sparta bezig was met een transfervrije 18 jarige CAM , Loed Klaassen. Ik had nog nooit van hem gehoord maar ook zijn stage was een succes. Volgens mijn scout kan hij zelfs uitgroeien tot sterspeler van de competitie. We hebben meteen gehandeld en het talent voor meerdere seizoenen vastgelegd. De eerste competitiehelft vloog voorbij en de resultaten waren uitstekend. Al snel namen wij met Torpedo Kutaisi en Dinamo Butani afstand van alle overige clubs in de competitie. De grootste club van het land Dinamo Tiblisi stelt namelijk erg teleur en staat zelfs lange tijd in de degradatiezone. We komen er wel achter dat ons succes vooral afhangt van de ondertussen 32 jarige spits Levan Mchedlidze die aan de lopende band scoort. Ondanks zijn wat oudere leeftijd hebben wij zijn contract ondertussen kunnen verlengen met 2 seizoenen. Ook Loed Klaassen levert een heel belangrijke bijdrage met 8 doelpunten uit 12 wedstrijden. De zomerstop nadert en ik begin al een goed inzicht in de selectie te krijgen. Enkele belangrijke spelers worden verlengt en veel spelers mogen in de winter op zoek naar een nieuwe club. Helaas is het niet geluk om Pedro Monteiro te verlengen en hij zou na afloop van zijn contract weer richting Portugal gaan om daar te spelen voor Estoril Praia. Er zijn ondertussen ook al heel wat spelers vertrokken bij de club waardoor ik weer wat ruimte creëerde om te zoeken naar versterkingen. Zo hebben wij ons versterkt met Vagner (ex FC Metz) en Coulibaly (ex Troyes) voor de 2e seizoenshelft in jacht op het kampioenschap. Ook mochten wij ons nog proberen te kwalificeren voor de Conference League. Na een makkelijk tweeluik tegen Red Boys uit Luxemburg (6-0 en 0-4) zijn we in de volgende ronde helaas uitgeschakeld door Steau Bucharest (uit 0-1 winst, thuis 1-3 verlies). De selectie voor de 2e seizoenshelft : Spoiler De tactiek : Spoiler De transfers : Spoiler De tussenstand in de competitie : Spoiler @Marius Jazeker een prima speler voor dit niveau, helaas kon ik zijn contract niet meer verlengen en zou hij volgend seizoen weer in Portugal spelen.. @Djurovski Dank je wel, het gaat momenteel zeer goed. @Mordurette Ik kan het zelf ook lastig inschatten, maar voor de nationale competitie gaat het ons prima af. Europees helaas lastig geloot waardoor ik nog steeds niet echt weet wat ons niveau is.. het zegt genoeg dat Loed Klaassen bij de uitblinkers in de competitie behoort. @MNie de basisspelers kan ik ondertussen wel redelijk onderscheidden maar wat op de bank/tribune zit moet ik ook nog steeds 2x checken over wie het gaat. Edited February 17 by MuseMouse Nog niet een volledige update Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 17 Share Gepost February 17 Leuk trucje om toch wat degelijke spelers te vinden. Over de prestaties tot hiertoe kan niet geklaagd worden. Top-twee lijkt een zekerheidje. Meteen de titel zou natuurlijk geweldig zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 17 Share Gepost February 17 Niet verwacht dat je meteen mee zou spelen voor de titel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MNie Gepost February 18 Share Gepost February 18 Bovenin meedraaien is wel sterk hoor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MuseMouse Gepost March 4 Author Share Gepost March 4 Het eerste seizoen : Wat een seizoen hebben we gedraaid, waar we in de eerste seizoenshelft nog nek aan nek gingen met Dinamo Butami. Wisten wij ze in de tweede seizoenshelft op geruime afstand te zetten en zo redelijk makkelijk het kampioenschap binnen te halen. Grote man achter dit succes is vedette Levan Mchedlize die met maar liefst 38 doelpunten in 33 competitiewedstrijden een ware plaag was voor deze competitie. De grote teleurstelling van het seizoen was wel kampioenskandidaat Dinamo Tiblisi wat ternauwernood degradatie ontliep. Selectie : Zoals al eerder vermeld hebben we dit seizoen gespeeld met een behoorlijk oude selectie en hebben we te maken met enorm veel aflopende contracten aan het einde van het seizoen. Dit seizoen heeft mij een behoorlijke inzicht gegeven met welke spelers we door willen gaan maar ook vooral wie er mogen vertrekken. Er zou een grote schoonmaak binnen de club gaan plaatsvinden want er lopen veel spelers rond die niets toevoegen aan de club. Met het vertrek van al deze spelers creëren we weer ruimte in het salarishuis voor versterkingen. Statistieken van de selectie in het afgelopen seizoen : Spoiler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost March 4 Share Gepost March 4 Dat ging nog eenvoudig zeg! Knap om al meteen de titel te pakken! PS: Vergeet je volgers niet te taggen bij elke update Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost March 4 Share Gepost March 4 Sterk seizoen afgesloten met de titel. Nu de bezem door de selectie halen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MuseMouse Gepost Friday at 11:19 AM Author Share Gepost Friday at 11:19 AM (edited) De grote schoonmaak : Na een fantastisch eerste seizoen bij de club was het dan nu tijd om te gaan door selecteren. Zoals al eerder vermeld hadden we bij Torpedo Kutaisi te maken met een hele oude selectie waar zowat iedereen uit zijn contract liep. Uiteraard hebben we de contracten verlengt van de belangrijke krachten maar verder mocht zowat iedereen met een aflopend contract de club verlaten om ruimte te creëren voor versterkingen. Uiteindelijk kwam het er op neer dat maar liefst 25 spelers de club hebben verlaten voor het komende seizoen. De enige belangrijke spelers die zijn vertrokken zijn de Portugees Pedro Monteiro die een contract in Portugal bij Estoril tekende (transfervrij) en Vagner die ik nog maar enkele maanden geleden had binnengehaald. Hij was niet ontevreden dat hij niet op zijn favoriete flank speelde en het gesprek dat hierop volgde met mij escaleerde volledig. Hij heeft een transfer gemaakt naar Al-Batin in Saudi-Arabië voor 375K. Met al deze vertrokken spelers is er natuurlijk een behoorlijk ruimte gecreëerd in ons salarisbudget voor versterkingen. Het afgelopen seizoen is er natuurlijk veelvuldig gescout naar Georgische pareltjes om op te leiden toch topspeler, echter viel dit nog al tegen.. De grootste Georgische talenten spelen veelal in het buitenland en hadden geen interesse om te komen, we moeten dus afwachten tot de volgende lichting Georgiërs beschikbaar komt en dan snel toeslaan. Verder hebben we toch wel een aantal toppers binnen weten te halen voor een club als Torpedo Kutaisi, hieronder een kleine introductie Vladimer Mamachashvili : Een 25 jarige Georgische middenvelder die bij de grote rivaal Dinamo Batumi vandaan komt. Hij was daar een belangrijke basisspeler op de VM positie en liep uit zijn contract. Met 7 interlands is het al zeker een gevestigde naam in het Georgische voetbal en we verwachten dat hij hier de komende seizoen gaat uitgroeien tot belangrijke kracht. Giogri Chkhetiani : Deze 20 jarige linksback kwam transfervrij over van Dinamo Tbilisi, hij wordt gezien als opvolger van onze 31 jarige linksback Giorgi Kimadze. Hij zou dit seizoen aan genoeg speelminuten komen aangezien Kimadze het afgelopen seizoen regelmatig geblesseerd was. We hopen dat hij zich goed ontwikkeld zodat hij misschien volgend seizoen onze vaste linksback wordt. Hij heeft in ieder geval de potentie om net zo goed te worden als Kimadze. Facunda Silva : Een 26 jarige doelman uit Uruguay die het afgelopen seizoen de keeper was van competitiegenoot Samtredia. Daar viel hij het afgelopen seizoen op door zijn goede prestaties. Ook zijn contract liep af en hij wilde niet verlengen bij Samtredia en wilde graag naar een grotere club. We hebben hem vastgelegd voor de komende 3 jaar en verwachten dat hij een goede doelman voor ons gaat zijn. Júlio Vinicius : Ook de 21 jarige Braziliaan viel in het afgelopen seizoen in de competitie bij Saburtalo. Hij kan als aanvallende middenvelder uit de voeten en ook als spits. Voor allebei posities zocht ik namelijk nog een goede back up en hij kan dit beidde prima invullen. En misschien weet hij wel te verassen en speelt hij zich in de basis, de potentie is in ieder geval aanwezig. Raphael Obermair : Deze alleskunner hebben we transfervrij overgenomen van SC Paderborn, hij kan werkelijk op alle flanken uit de voeten. Qua profiel doet hij me een beetje denken aan Million Manhoef en dit zijn ideale spelers voor een manager. Daarnaast is het ook gewoon een kwalitatieve topspeler voor deze competitie. Karl Madianga : Een 29 jarige Franse middenvelder, die ik gehaald heb op aanspraak van verschillende spelers. Meerdere spelers spraken hun zorgen uit dat we niet ruim zaten qua verdedigende middenvelders. Deze spelers is dus meer gehaald voor de breedte van onze selectie. Dorde Pantelic : Van deze 23 jarige Dorde Pantelic hebben wij hele hoge verwachtingen dit seizoen. De competitie was eigenlijk net begonnen toen mijn scout opeens met deze speler op de proppen kwam. Na een week stage bij ons was ik meteen overtuigd en heb ik hem een contract aangeboden, het ziet er naar uit dat hij kan uitgroeien tot de sterspeler van de competitie. Aanwinsten voor het seizoen 2023/2024 : De selectie voor het seizoen 2023/2024 : @Marius @Djurovski @MNie @Mordurette @chrisje1993 Edited Friday at 11:21 AM by MuseMouse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost Friday at 09:57 PM Share Gepost Friday at 09:57 PM Goed versterkt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts