Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×
Terug van weggeweest: Create Your Legend! ×

[FM2024] Hand in Hand voor Feyenoord 1

chrisje1993

Recommended Posts

CpBLc0p.png

Nadat het nieuws bekend is gemaakt dat FM25 niet meer gaat komen ben ik maar opnieuw begonnen op FM24 met Feyenoord. Wel heb ik de update gedownload waarbij de selectie's een update hebben gekregen. Hierdoor is Gimenez verkocht aan AC Milan, maar heb ik wel Jakub Moder, Oussama Targhalline en Liam Bossin. Het zal een uitdaging worden zonder (in mijn ogen) een echte fatsoenlijke spits. Er zullen GEEN inkomende transfers gaan plaats vinden in het begin van het seizoen. Op gebeid van uitgaande transfers zullen er hooguit wat talenten verhuurd worden. Hier ga ik dan ook verder geen aandacht aan besteden. 

De selectie:

Keepers:

8Q1zS8A.png V2Qcm80.png j8SnhDb.png

We hebben 3 doelmannen. Justin Bijlow zal hierin de voorkeur krijgen als 1ste doelman. Timon Wellenreuther en Plamen Andreev zullen genoegen moeten nemen met een reserverol. 

Verdedigers:

CFWbX4D.png kqIdOjc.png f2HgXDQ.png hmPuK0L.png AuyCoRz.png bbrvFwl.png b80Tpvz.png fuxIJPt.png ioiqhQy.png tMvItxU.png 0cpFxDy.png

Genoeg spelers voor de 4 verdedigers positie's. Op de rechtsback zal Jordan Lotomba de voorkeur krijgen boven Bart Nieuwkoop en talent Givairo Read. Het centrale duo zal gevormd worden door Gernot Trauner en David Hancko. Als mogelijke vervangers hebben we nog Thomas Beelen, Jeyland Mitchell en Facundo Gonzalez. Op de linksback hebben we ook 3 keuzes. Quilindschy Hartman zal basis staan met daarachter Gijs Smal en Hugo Bueno.

Middenvelders:

eTkxz3B.png JNma7x7.png i6spziN.png KjSYuBO.png U2onPJQ.png aoy8qgS.png DC9SdfK.png NdbHCoy.png

Hier hebben we naar mijn mening de moeilijkste keuzes te maken voor de 3 middenvelders positie's. Hier zal dan ook het meeste gerouleerd worden. De beoogde basis zal zijn met Hwang-In Beom, Oussama Targhalline en Quinten Timber. Calvin Stengs zal veel gebruikt gaan worden als rechtsbuiten omdat ik daar juist denk kwaliteit te kort komen. Met het doorschuiven van Stengs is dat voorlopig opgelost. Antoni Milambo, Jakub Moder, Ramiz Zerrouki en Chris-Kevin Nadje zullen ook de nodige speelminuten gaan krijgen op het middenveld door het rouleren.

Aanvallers:

otZPNVk.png 652V9Db.png 7mkb2H0.png yFhHQIU.png TRTXGQ1.png LvOKWJn.png

Voorin zijn we toch wel het zwakste verwacht ik. Op rechts heb ik al de keuze gemaakt om Stengs vanuit het middenveld door te sturen. Op links zal Igor Paixao sowieso de basisspeler zijn. In de punt daar twijfel ik nog heel erg tussen Ayase Ueda en Julian Carranza. De voorbereiding zal uit gaan wijzen wie van de twee hier de voorkeur gaat krijgen. Als back-up hebben we nog Anis Hadj Moussa, Luka Ivanusec en Ibrahim Osman.

qObCvWU.png

In de voorbereiding spelen we zeven potjes in totaal. Deze werden allemaal winnend afgesloten. Dit was ook wel de verwachting aangezien het geen grote tegenstanders waren. Voor mij was het belangrijkste dat het team fit werd en dat ze wat aan de tactiek konden wennen. 

GJrAmkf.png

De tactiek waarmee we gaan spelen is een 4-2-3-1 systeem. Hierin spelen we met 2 aanvallende backs en daarvoor 2 vleugelspitsen. Vanuit dit gaan we verder werken om de tactiek te perfectioneren.

yKBqz9A.png

Reactie's:

@Mordurette @delichris @MNie @Djurovski @Marius @dimihuyghe Dankjewel voor jullie reactie's.

@Glenn08 

Ohh2qPE.png

Johan Cruijf Schaal

We beginnen het seizoen met de wedstrijd om de Johan Cruijf Schaal tegen PSV. In deze wedstrijd kunnen we meteen kijken hoe goed we daadwerkelijk zijn. Er zullen een aantal wijzigingen aan de kant van ons plaats vinden. Dit komt mede door wat blessures uit de voorbereiding. Anis Hadj Moussa en Ibrahim Osman zullen de geblesseerde Antoni Milambo en Igor Paixao vervangen voor dit duel. 

QJBKEI1.png

Tijdens de wedstrijd was PSV veelal in balbezit. Echter kwamen ze niet of nauwelijks tot kansen. We stonden goed op het moment dat PSV de bal had. Helaas wisten wij zelf ook niet veel te creëren. Hierdoor was het een vrij saaie wedstrijd om het seizoen mee te beginnen. Uiteindelijk was het Calvin Stengs die in de 69ste minuut het net wist te vinden. Hierdoor kwamen we met 0-1 voor. Waar je dan hoopt dat zo'n doelpunt de wedstrijd open breekt was dit in dit geval echter niet zo. Het beeld bleef hetzelfde tot het einde van de wedstrijd. Mede hierdoor werd er ook niet meer gescoord en mochten we het gaan vieren. We verslaan PSV met 0-1 voor de Johan Cruijf Schaal. Dit betekent de 5de keer dat we deze titel in de historie binnen halen.

Reactie's:

@delichris Het lijkt er inderdaad op.

@MNie Het scoren is ons makkelijk af gegaan in de voorbereiding. Hopelijk kunnen we dit ook doorzetten in de competitie.

@Marius Ik heb 4-3-3 VM en deze 4-2-3-1 VM's als mijn favoriete systemen.

@Djurovski Dankjewel.

@John Terry 2.0 Vertrouwen geeft dit zeker.

@dimihuyghe Dat zeker.

@Mordurette @Glenn08

OwrTZzy.png

Augustus

We hebben een drukke eerste maand voor de boeg. We spelen namelijk ook de voorronde van de Champions League. Afhankelijk van hoe we presteren of het er 2 maar zullen zijn of dat er 4 mogen spelen deze maand.

We beginnen met de wedstrijden in de eredivisie. We starten de competitie in eigen huis tegen Fortuna Sittard. We spelen een sterke wedstrijd. We staan dan ook in de rust via doelpunten van Ayase Ueda en Ibrahim Osman 2-1 voor. Op slag van rust scoorde Bojan Radulovic namelijk nog de aansluitingstreffer. In de 48ste minuut word de wedstrijd eigenlijk beslist. Ivo Pinto pakt zijn tweede gele kaart en krijgt daardoor rood. Fortuna zal met 10 man verder moeten. Wij benutten deze situatie goed en lopen verder uit tot uiteindelijk een 5-1 winst. Ibrahim Osman, Hwang In-Beom en Anis Hadj Moussa waren nog verantwoordelijk voor de doelpunten in de tweede helft. Vervolgens krijgen we een avondje NAC Breda. De eerste helft loopt veel beter dan ik verwacht had. Via Jordan Lotomba 2x en Quinten Timber 2x staan we in de rust al met 0-4 voor. In de tweede helft lijkt het alsof mijn spelers het wel geloven. Hierdoor zorgen Maxime Busi en Sydney van Hooijdonk nog voor 2 tegentreffers die eigenlijk totaal onnodig zijn. Toch een 2-4 winst. Als laatste krijgen we Heracles Almelo op bezoek. In deze wedstrijd hebben we het moeilijk. Veel dingen gaan mis in deze wedstrijd. Ondanks dit komen we via Quinten Timber en David Hancko op een 2-0 voorsprong. Net voor de rust gaat de bal ongelukkig via Oussama Targhalline in het eigen doel waardoor we met 2-1 gaan rusten. In de tweede helft werd het niveau niet veel beter. Ook werd er gelukkig niet meer gescoord. We sluiten de maand dus af met een 2-1 winst.

OrYyR2w.png

Stand:

taYRLRb.png

Dan de wedstrijden in de Champions League. We loten in de 3e kwalificatie ronde FK Partizan. Een loting waar ik zeker van vind dat we deze moeten overleven. In de thuiswedstrijd spelen we erg goed maar verzaken we te scoren. In de 9de minuut komen we wel 1-0 voor via Ibrahim Osman, maar daarna weten we onze kansen niet meer af te maken. Ons geluk is dat FK Partizan niks in te brengen had en dus helemaal niet scoort. In de return in Servië zullen we nog flink aan de bak moeten. We merken meteen dat FK Partizan wat goed wilt maken. Ik was opgelucht dat we de rust bereikte met een 0-0 stand nog. Uiteindelijk was het Calvin Stengs die in de 65ste minuut de bevrijding brengt. Door deze 0-1 is het eindelijk zo goed als beslist. We controleren de resterende tijd van de wedstrijd en weten ook de uitwedstrijd met 0-1 te winnen. In de Play-Offs moeten we het opnemen tegen Lille OSC. Dit is geen makkelijke loting en we zullen dus echt wel op niveau moeten zijn. In de heenwedstrijd in Frankrijk is Lille veel sterker dan ons. Gelukkig voor ons hield Justin Bijlow ons op de been en wist het doel schoon te houden op deze manier. Zelf komen we niet of nauwelijks tot kansen en scoren dus ook niet. Met een 0-0 stand gaan we de return in eigen huis spelen. Omdat we thuis spelen nu heb ik er meer vertrouwen in dan toen de loting net gedaan was. Dit keer zijn wij beter dan Lille maar gaan alsnog rusten met een 0-0 stand. In de 49ste minuut is het Quinten Timber die de score opende. Ayase Ueda weet na een klein uurtje spelen de score te verdubbelen. Dit kwam mede doordat Lille ook aanvallender moest gaan spelen en dus ruimtes weg geeft achterin. Invaller Luka Ivanusec beslit het duel in de 79ste minuut. Via Edon Zhegrova doet Lille wel nog wat terug in de 90ste minuut, maar dit is veels te laat. Door deze 3-1 overwinning weten we de groepsfase te halen van de CL!!

yMGrFRR.png

Loting groepsfase CL:

JRKPrFl.png

In deze loting zie ik zeker kansen. Arsenal zie ik als DE favoriet om deze groep te winnen. Daarachter zullen wij met AS Monaco en VFB Stuttgart om de tweede plek en anders de derde plek moeten strijden. Ik zelf vind dat we sowieso na de winterstop nog europees moeten spelen. Of dit CL of EL gaat zijn dat weet ik nog niet. Ik hoop uiteraard CL. 

Reactie's:

@delichris Dankjewel.

@MNie De start op deze manier was heerlijk.

@Marius Dat zeker. Het geeft je toch een beter gevoel om de competitie te beginnen.

@Djurovski Zeker!

@dimihuyghe Het is zeker "maar" de Johan Cruijf Schaal. Voor mij is het gevoel om het seizoen belangrijker dan de prijs zelf. Toch is het mooi om het seizoen meteen te beginnen met een prijs.

@Boyzone @Mordurette @Glenn08 @John Terry 2.0