Djurovski Gepost February 11 Share Gepost February 11 Verrassende zware nederlaag Europees in eigen huis. Nationaal draai je wel erg lekker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 11 Share Gepost February 11 In de Bundesliga is een 7 op 9 tegen deze tegenstanders een zeer goed resultaat lijkt me. Europees werd je meteen wel eventjes met de voetjes op de grond gezet. Op de twee bovenste plekken lijkt ook al meteen een beetje een hypotheek gezet, al zijn er natuurlijk nog genoeg wedstrijden te spelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrisje1993 Gepost February 11 Share Gepost February 11 In de competitie gewoon prima gestart. Europees toch tegen een flinke nederlaag aangelopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost February 11 Share Gepost February 11 Goed bezig in de Bundesliga. Die nederlaag in de EL had ik niet verwacht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MNie Gepost February 11 Author Share Gepost February 11 (edited)  Samen met de technische staf kom ik samen om de resultaten van de eerste maanden te bekijken en daarmee leg ik vooral de focus op de prestaties in de Bundesliga. Dat wij in de beker en Europees actief zijn vind ik goed voor mijn ervaring en de ervaring van de ploeg, maar dit seizoen ligt de nadruk op het halen van de doelstelling om minimaal zevende te worden. In de vergaderzaal sluiten naast mijn vaste assistenten ook hoofd performance analyse Ian Graham en prestatie analisten Paul Graley, Heiko Sander en Leon Krämer aan.  In de vergaderruimte neemt Ian Graham het woord en laat hij in een gelikte presentatie zien hoe de algemene prestaties van de ploeg zijn ten opzichte van de andere ploegen in de Bundesliga. Daaruit kunnen wij opmaken dat er nog meer dan genoeg werk aan de winkel is met de selectie. Op acht vlakken is een analyse uitgevoerd en slechts op drie punten scoren wij boven het gemiddelde.  Prestatie analist Paul Graley ligt de aanval toe waarin wij 9.56 schoten per wedstrijd hebben waarvan slechts 40,7% op doel is. Met een 0.87 voor expected goals per 90 minuten (uitgezonderd van penalty's) en gemiddeld 1 doelpunt per wedstrijd is de voorhoede een zorgenkindje geworden. Dit zorgt ervoor dat het scoutingsteam de opdracht krijgt om op zoek te gaan naar aanvallende versterkingen voor in de winterstop.  Verdedigend ziet het er een stuk beter uit, aldus prestatie analist Heiko Sander die dit deel voor zijn rekening neemt. Met 0.89 tegendoelpunten per wedstrijd krijgen wij minder tegendoelpunten dan gemiddeld in de Bundesliga wat ons gebrek aan doelpunten enigszins compenseert. Een percentage van 78,08% aan succesvolle tackles helpt daarbij al laat 1.34 expected goals tegen per wedstrijd zien dat wij zeker op onze hoede moeten zijn en ook verdedigend sterker moeten worden.  Op basis van deze cijfers moet ik als manager misschien terug naar de tekentafel al hebben wij de afgelopen maand een lastig schema gehad in zowel de Bundesliga als in de UEFA Europa league met onder andere wedstrijden tegen Bayern München (uit), Ajax (thuis) en Bayer 04 Leverkusen (uit).  Analyse - Algemene prestaties  Wedstrijden Oktober  Stand Bundesliga   Tags  @Djurovski De nederlaag tegen Sporting CP vond ikzelf niet verrassend omdat het gewoon een grote club is ook. Nationaal heb ik het gevoel dat wij nog wel stappen moeten zeggen. @Marius De Bundesliga was vorige periode goed, maar deze maand komt de klad er een beetje in. Europees had ik al moeilijke wedstrijden verwacht en in de praktijk blijkt waarom ik deze ploeg liever wilden ontlopen. @chrisje1993 Europees kregen wij even een les met voetballen en daaruit blijkt dat we nog moeten groeien als club en ploeg. @delichris Niet verwacht nee? Een ploeg die altijd bovenin meespeelt in Portugal vind ik wel een geduchte tegenstander en dat is gebleken.  @delichris @Marius @Djurovski @Boyzone @keano77 @DB4266 @DemoN @El Tren @KayDeManaager @ElMarcos @chrisje1993 @John Terry 2.0 @Jónstærke  Wil jij een tag of juist niet? Laat het weten!  Edited February 11 by MNie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 11 Share Gepost February 11 Europees zit het niet mee had hier wel meer verwacht Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jefri Gepost February 11 Share Gepost February 11 Mindere maand in oktober, hopelijk snel beterschap Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 11 Share Gepost February 11 De oogst oogt wat mager afgelopen maand, maar de kalender was natuurlijk ook zwaar beladen en de tegenstand niet min. Lastig om daar dan ook al definitieve conclusies uit te trekken indien je tactische wijzigingen zou willen maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrisje1993 Gepost February 12 Share Gepost February 12 Verliezen van Bayern kan gebeuren. Gelijk tegen Leverkusen is prima, maar de gelijke spelen tegen Augsburg en Bochum had denk ik wel meer ingezeten. Europees blijkt toch wel dat er nog genoeg ruimte is om te groeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost February 12 Share Gepost February 12 De winst in de EL is binnen. Jammer dat het nationaal wat minder gaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MNie Gepost February 12 Author Share Gepost February 12  Als de scheidsrechter fluit is het rust in de wedstrijd tegen Borussia Mönchengladbach. De spelers lopen richting de kleedkamer in ons eigen Europa Park stadion. Zelf blijf ik nog even op het veld staan waar ik naar een prima eerste helft heb gekeken waarin wij een 2-1 voorsprong hebben. Verdedigend stond het prima op een kleine uitglijder na en aanvallend ging het meer dan goed. Niet slecht drie dagen na het bekerduel tegen Eintracht Braunschweig.  Snel ga ik ook richting de kleedkamer waar de spelers al zitten. Bij binnenkomst is er een kleine woordenwisseling tussen verdediger Philipp Lienhart en aanvoerder Matthias Ginter. Door een miscommunicatie tussen beide kon tegenstander Joe Scally een tegendoelpunt maken. Al snel kom ik tussen beide en geef ik aan dat diezelfde passie op het veld naar voren moet blijven komen. Het is absoluut niet slecht om elkaar terecht te wijzen op het veld of in de kleedkamer. Deze fout zal jullie niet snel nog eens overkomen zijn de woorden die ik spreek. Verder complimenteer ik de spelers met wat ik gezien heb de eerste helft.  De rust zit er bijna op en samen met de spelers gaan we weer richting het veld waar ik plaats neem in de dug out. Af en toe spring ik op om aanwijzingen te geven en ik bespreek met Jouad Boufarra eventuele wissels als uit het niets Julian Weigl de gelijkmaker binnenschiet. Mijn Haagse woordenboek laat niet te wensen over na dit tegendoelpunt. Na ruim een uur spelen grijp ik drie keer in en hoop ik met vers bloed nog de overwinning binnen te slepen. Met het einde in zicht zit het ons weer mee als de bal op de stip gaat en Vicenzo Grifo in de 80e minuut de winnende treffer maakt. Ik spring op van de bank en al juichend een stukje het veld in. Als het laatste fluitsignaal klinkt ontploft het stadion, want na vier wedstrijden zonder overwinning pakken wij weer drie punten.  November zelf is een drukke maand waarin de ploeg in alle competities in actie moet komen. Zo spelen wij in de tweede ronde van de DFB Pokal tegen Eintracht Braunschweig en in de Bundesliga achtereenvolgend tegen Borussia Mönchengladbach (thuis), RB Leipzig (uit) en Darmstadt 98 (thuis). Europees moeten wij flink aan de bak om door te mogen en deze maand zal cruciaal zijn met wedstrijden tegen Ajax (uit) en Sporting CP (uit).  SC Freiburg - Borussia Mönchengladbach  Wedstrijden November  Stand Bundesliga  Stand UEFA Europa League   Tags  @Djurovski Europees blijkt mijn inschatting goed geweest te zijn dat dit een lastige groep zou zijn. Zonde, maar het is niet anders. @jefri Het was niet de beste maand en het blijft ook wisselvallig in november. @Marius Er zaten wel wat pittige tegenstanders tussen ja. Tactisch ben ik nog aan het twijfelen, omdat ik hoop dat de spelers steeds beter gaan begrijpen hoe ik wil dat zij spelen. Anders misschien nog de transferperiode afwachten wat daar mogelijk is. @chrisje1993 Die twee wedstrijden had ik liever gewonnen inderdaad, maar scorend is het allemaal erg magertjes helaas. Europees is duidelijk geworden dat dit niveau op dit moment te hoog is. @delichris De eerste winst ja, maar ook nu met een overwinning op Ajax is het niet voldoende om door te gaan in dit toernooi. Een niveautje lager maar kijken wat mogelijk is.  @delichris @Marius @Djurovski @Boyzone @keano77 @DB4266 @DemoN @El Tren @KayDeManaager @ElMarcos @chrisje1993 @John Terry 2.0 @Jónstærke @jefri  Wil jij een tag of juist niet? Laat het weten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost February 12 Share Gepost February 12 Je pakt wel overwinningen, maar helaas ook nederlagen. Hopelijk sta je niet onder druk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 12 Share Gepost February 12 Een overwinning op het veld van Ajax had ik niet meteen zien aankomen. Leuke opsteker, al zit de tweede plaats er jammer genoeg niet meer in na de nederlaag bij Sporting. Nationaal was het ook een prima maand, enkel tegen de rode lantaarn had je wellicht gehoopt op drie punten. De subtop blijft gelukkig wel in zicht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 12 Share Gepost February 12 Mooie overwinning op Ajax al heb je er niet gek veel aan. Nationaal wat wisselende resultaten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost February 12 Share Gepost February 12 Europees gaat het best lekker, maar in eigen land is het nog een stroeve bedoening. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrisje1993 Gepost February 13 Share Gepost February 13 Blijft toch wel wisselvallig gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MNie Gepost February 13 Author Share Gepost February 13  Als ik door de gangen van het Europa Park stadion gaat is het president Eberhard Fugmann die mij belt. Hij vraagt of ik bij hem langs kan komen en het klinkt nogal urgent. Direct ga ik naar zijn kantoor waar hij op mij zit te wachten. Hij steekt direct van wal met dat het bestuur vind dat verdediger Manuel Gulde een kans verdiend in het elftal. Gaat de directie zich nu bemoeien met de opstelling, gebeurd dit echt? Dat is het eerst wat door mijn hoofd schiet en hoewel ik weet dat ik beter voorzichtig kan antwoord geef ik aan dat de opstelling bepalen mijn keuze is en mijn keuze zal blijven.  Als ik na het gesprek door de gang richting het trainingsveld loop voel ik de woede nog door mijn lichaam gieren. Waar bemoeit de president zich mee, want als hij het zo goed weet dat moet hij zelf maar op het veld gaan staan. Ik roep de stafleden bij me die samen met mij vanuit Nederland naar de club zijn getrokken om ze bij te praten en mijn frustraties te uiten. Gelukkig weet ik snel te kalmeren en gaat het al snel weer over het spel op de training.  Na de training staat een afspraak ingepland met directeur voetbalzaken en tevens hoofd scouting Klemens Hartenbach. Hij heeft gehoord van het gesprek tussen de president en mij, maar als hij daarover wilt beginnen kap ik hem af en vraag hem zich op de inhoud van deze meeting te richten, want ik heb het met de president zelf al uitgesproken. Volgende maand is namelijk de transfermarkt weer open, dus ik wil dat hij zijn team aan het werk zet om op jacht te gaan naar versterkingen.  Eerst geef ik aan dat wat mij betreft de onruststoker Manuel Gulde kan vertrekken ondanks de woorden van de president hierover. Daarna wijs ik hem erop dat onze spitsen gezamenlijk 19 wedstrijden in actie zijn gekomen en dan tel ik de invalbeurten niet mee en zij slechts 9 doelpunten in totaal hebben gemaakt. Als wij een goede spits kunnen vinden zou dat erg mooi zijn. Klemens Hartenbach geeft aan dat het financieel lastig zal zijn een goede spits te vinden maar dat hij zijn best gaat doen om met goede potentiële spelers bij mij uit te komen.  De laatste kalendermaand van 2023 wordt er ook nog op drie vlakken gevoetbald. Wij starten de maand in de derde ronde van de DFB Pokal waarin wij het opnemen tegen Hannover 96. Europees is al duidelijk dat wij derde worden in groep C en een nieuwe afzakken naar de UEFA Europa Conference League, dus de wedstrijd tegen Zrinjski Mostar doet er niet meer toe. In de Bundesliga nemen wij het op tegen Vfl WOlfsburg (uit), FC Köln (thuis), Heidenheim (uit) en Mainz 05 (uit).  Wedstrijden december  Stand Bundesliga  Stand UEFA Europa League  Loting UEFA Europa Conference League   Tags  @delichris Onder druk staan doe ik zeker ja en dat is onder andere te lezen in deze update. Wisselvallige resultaten de afgelopen periode, maar gelukkig lijkt het er nu weer wat meer op. @Marius Die overwinning op Ajax was zeker een leuke opsteker. In de Bundesliga staat het allemaal nog erg dicht op elkaar, dus een goede reeks kan het er heel anders uit doen zien, maar dat geldt ook de andere kant op. @Djurovski We hadden daar echt niets aan, behalve dat het voor het moraal goed zal zijn. @ElMarcos Europees zat er een goed resultaat tussen maar eindigen we toch op de derde plaats. In eigen land moet de motor gaan draaien, maar zoals jij ook weet wilt bij mij de diesel nog weleens later gaan lopen. @chrisje1993 Die wisselvalligheid mag er wel eens een keer uit gaan, want op deze manier wordt het wel lastig hoor. Gelukkig ziet het er deze maand een stuk beter uit.  @delichris @Marius @Djurovski @Boyzone @keano77 @DB4266 @DemoN @El Tren @KayDeManaager @ElMarcos @chrisje1993 @John Terry 2.0 @Jónstærke @jefri  Wil jij een tag of juist niet? Laat het weten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 13 Share Gepost February 13 Hopelijk geraakt de relatie met het bestuur niet te verzuurd. Qua resultaten was het een prima maand. Enkel tegen Wolfsburg had je wellicht op iets meer gehoord. De loting in de Conference League moet te doen zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost February 13 Share Gepost February 13 Dit lijkt er qua uitslagen er wel beter op. Nu ook maar knallen in de Conference League. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost February 13 Share Gepost February 13 Wat een sterke serie met uitslagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 13 Share Gepost February 13 Een goede maand hoor op Wolfsburg na. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MNie Gepost February 14 Author Share Gepost February 14  Het hele wervingsteam is zich al maanden voor aan het bereiden op de maand januari wanneer de transferperiode weer geopend is. De afgelopen maand heb ik intensief onderhouden met directeur voetbalzaken Klemens Hartenbach die samen met zijn team van zeven scouts en drie analisten rekrutering in kaart heeft gebracht wie onze ploeg kunnen versterken. Op het moment dat de transfermarkt dan ook open ging op 1 januari 2024 is hij gaan onderhandelen met diverse spelers en hun zaakwaarnemers.  Er spelen zich twee dingen tegelijk af deze periode, want naast dat de transferperiode weer geopend is kunnen wij ook spelers met een aflopend contract benaderen om ons na dit seizoen te versterken. Zo zijn wij met zowel de selectie van nu als die van komend jaar bezig. Twee grote Nederlandse talenten waarvan het contract aflopen zijn Gabriël Misehouy die uitkomt voor Ajax en Isaac Babadi die uitkomt voor PSV. Op mijn verzoek zijn beide spelers benaderd, maar voor beide spelers geldt dat de concurrentie enorm is.  Op 4 januari zit ik rustig in mijn kantoor als een druk bellende Klemens Hartenbach naar binnen komt lopen. Hij vraagt de persoon aan de andere kant van de lijn om een moment geduld en tovert een enorme verrassing voor mij uit de hoed. Als ik mijn goedkeuring geeft dan huren wij het Ierse wonderkind Evan Ferguson van Brighton & Hove Albion. Daar gaat mijn wens om de voorhoede te versterken in vervulling, want over deze mogelijkheid twijfel ik geen seconde waarna Klemens Hartenbach zijn telefoongesprek hervat. Een dag later ontvang ik onze aanwinst Evan Ferguson als hij op de club arriveert en stel ik hem voor aan de spelersgroep.  Een paar dagen later komt er ander nieuws binnen, want we horen dat Isaac Babadi ervoor kiest om naar competitiegenoot Bayer 04 Leverkusen te trekken en Gabriël Misehouy verbindt zijn lot aan Manchester City. In datzelfde gesprek geeft hij aan dat Maximilian Eggestein voor een bedrag van €6.500.000 naar het Saudische Al Nassr (KSA) kan trekken. Ik vraag hem om uitstel aan te vragen, omdat ik eerst een vervanger wil vinden voor hem.  Vier dagen later geef ik alsnog mijn goedkeuring voor de uitgaande transfer van Maximilian Eggestein naar Al Nassr (KSA). De transfers kan ons uiteindelijk €8.250.000 opleveren door diverse clausules. In een individueel gesprek gaf hij zelf aan te willen vertrekken vanwege het grote geld. Een speler tegen zijn zin bij de club houden heeft geen meerwaarde, maar er was ook aan mijn voorwaarde voldaan. Het is ons namelijk gelukt om Vicente Pizarro naar de club te halen van het Chileense Colo-Colo. Met deze transfers hoop dat wij de selectie rond hebben voor de tweede seizoenshelft.  Maximilian Eggestein - €6.500.000 (€8.250.000) - Al Nassr (KSA)  Evan Ferguson - Huur (€1.600.000) - Brighton & Hove Albion  Vicente Pizarro - €4.400.000 - Colo-Colo   Tags  @Marius Het was met hangen en wurgen om dat gesprek door te komen. Voelt niet heel erg top natuurlijk als je zo op het matje geroepen wordt. De resultaten en de loting waren dan weer prima. @delichris Het lijkt de goede kant op te gaan en daarmee is het goed geweest om vast te houden aan mijn tactische plan vanaf de start. In de UEFA Europa Conference League hoop ik ver te komen, maar daar zitten een paar pittige ploegen in nog. @ElMarcos Komt dat dieseltje dan eindelijk op gang lijkt het. @Djurovski Ik denk dat wij zeer tevreden mogen zijn over hoe wij gepresteerd hebben de afgelopen periode.  @delichris @Marius @Djurovski @Boyzone @keano77 @DB4266 @DemoN @El Tren @KayDeManaager @ElMarcos @chrisje1993 @John Terry 2.0 @Jónstærke @jefri  Wil jij een tag of juist niet? Laat het weten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 14 Share Gepost February 14 Je lijkt goede zaken gedaan te hebben tijdens deze transferperiode. Zeker de transfer van Ferguson mag ook wel een stuntje genoemd worden. Mijn complimenten trouwens voor het schrijfwerk. Deze update leest weer lekker weg, net zoals de voorbijgaande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 16 Share Gepost February 16 Goede spelers gehaald jammer dat de spelers uit Nederland andere keuzes maken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MNie Gepost February 16 Author Share Gepost February 16  Wij trappen het nieuwe jaar af met de thuiswedstrijd tegen Union Berlin. Voorafgaand aan de wedstrijd heb ik nieuwelingen Vicente Pizarro en Evan Ferguson verteld dat zij direct in de basis zullen starten nadat zij de dagen ervoor een goede indruk hebben gemaakt op het trainingsveld. Beide spelers staan te trappelen om de ploeg vooruit te helpen en ik hoop dat ze mijn vertrouwen snel zullen terugbetalen.  Na 90 minuten voetballen in het Europa Park stadion kunnen we spreken van een geslaagd debuut van beide spelers. Als ik het veld afloop richting de kleedkamer sla ik een arm om de nieuwe aanwinst Evan Ferguson heen en vertel hem lachend dat hij die strafschop wel had moeten verzilveren. Dat kan ik hem lachend vertellen, omdat hij met zijn treffer in de 48e minuut een belangrijk aandeel had in de 2-0 zege op Union Berlin.  Als ik 's avonds op de bank zit en op mijn telefoon door de wedstrijdverslagen scrol kom ik een uitgebreide analyse van de wedstrijd tegen. Vooral lovende woorden zijn te lezen over onze eerste wedstrijd van het nieuwe kalenderjaar. Onderaan het artikel worden de spelers beoordeeld met een cijfer en onze nieuwe middenvelder Vicente Pizarro wordt een 7,3 toegedicht. Hij had dan ook een belangrijke bijdrage met een assist bij het eerste doelpunt van de wedstrijd. Onze andere aanwinst en doelpuntenmaker Even Ferguson krijgt een 7,4 als cijfer voor zijn debuutwedstrijd en zo wordt mijn vertrouwen in beide nieuwkomers beloond.  De lijn van deze wedstrijd hoop ik voort te zetten in de volgende twee wedstrijden in de Bundesliga tegen Hoffenheim (thuis) en Werder Bremen (uit). Wij sluiten de maand januari af met het belangrijke duel in de kwartfinale van de DFB Pokal waarin wij het opnemen tegen Karlsruhe dat uitkomt in de 2. Bundesliga.  Wedstrijden januari  Stand Bundesliga   Tags  @Marius Ik ben zeer te spreken over de transferperiode waarin wij twee goede spelers halen. De komst van Evan Ferguson zie ik als enorme stunt en het is de aanvaller waar ik op zat te wachten. Enorm bedankt ook voor het compliment over het schrijfwerk. Normaliter vul ik de novelles anders in namelijk, dus zo'n compliment doet mij goed! @Djurovski Dat wij naast twee grote Nederlandse talenten grijpen voelt wel zuur. Zeker omdat er een naar een binnenlandse concurrent gaat en de andere naar een club waar hij niet veel zal spelen. Bij ons hadden beide spelers zich goed kunnen ontwikkelen en ons in de toekomst een mooi bedrag op kunnen leveren. Gelukkig zijn er wel twee hele mooi aanwinsten naar de club komen.  @delichris @Marius @Djurovski @Boyzone @keano77 @DB4266 @DemoN @El Tren @KayDeManaager @ElMarcos @chrisje1993 @John Terry 2.0 @Jónstærke @jefri  Wil jij een tag of juist niet? Laat het weten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts