Keeza Posted January 31 Share Posted January 31 (edited)   I N T R O D U C T I E   " Dames en heren. Jongens en meisjes. Een novelle van jullie favoriete banner maker (co-signed door onze Vlonkmeister). Dit keer gooien we het over een totaal andere boeg, want het laatste dat mij op dit moment trekt aan dit forum is het daadwerkelijke spelletje zelf waarvoor het forum is ontstaan. Ik loop liever te zuigen in de mooiste topics, vooral na verliespartijen of transferperiodes, namelijk de Ajax en Feyenoord topics. Het uit de tent lokken van typetjes als Urbeto is dan een bonus. Maarrr... wat ik nog liever doe, is het zeuren en zaniken over de gameplay en de laatste evo's bespreken in het EAFC topic. Het blijft toch raar om EAFC te schrijven, want nog steeds zeg ik FIFA als ik het met iemand over het spelletje heb wat mij elk jaar weer bij de ballen heeft. Dit jaar heeft de prachtige cash cow van EA mij extra bij de ballen, want ik kan mij de laatste keer niet herinneren dat het zowaar februari was en Keeza nog volledig met zijn kop bij het spelletje is. Waar het aan ligt? Geen idee. Daar kom ik later in dit verhaal op terug. Voor de leken onder ons is een stukje uitleg over de enige game mode die er toe doet in het spelletje misschien wel op zijn plaats:  De naam 'Ultimate Team' zegt het al een beetje, want het doel is om jouw eigen ultieme team samen te stellen. Hoe je dat doet, en welke vertaling je hanteert voor ultimate team, is natuurlijk geheel aan jezelf. Dit doe je allemaal door middel van het verzamelen van 'kaartjes' die je uit packs kan krijgen of die je kunt vrijspelen door bepaalde puzzels (te noemen: SBC's) op te lossen. Het blijft daarnaast niet bij één speler met één kaart, maar gedurende het jaar volgen er verschillende promo's met verschillende thema's waarbij spelers bijzondere, unieke kaarten krijgen. De kaarten worden naarmate het jaar vordert per promo steeds beter natuurlijk, dus je ultieme team is natuurlijk na een maand niet voltooid. Daarnaast zijn er ook Icons en Heroes: kaartjes van gestopte voetballers die een impact hebben gemaakt op het hedendaagse voetbal volgens EA. Voor de die hard's onder ons staat het ultieme team pas in de zomer van het volgende jaar. Of je kunt (schoon)familie leden zoals Rene Le Blanc hebben, die bij EA Sports werken, waardoor je alles packt wat los en vast zit. Over het packen gesproken: je kan packs kopen of vrij spelen door bepaalde doelstellingen te halen of simpelweg te presteren op het virtuele veld. Oja, nog een belangrijk punt. Je team moet wel chemie hebben. Dit wordt bepaald aan de hand van spelers die dezelfde nationaliteit, club of competitie hebben. Het doel is om een volle chemie (33 punten) te hebben. Voor nu lijkt me dit wel de rode draad van deze gekmakende game mode. Dit zou ervoor zorgen dat je spelers 'beter' spelen. Mocht je toch informatie missen, stel je vragen of beter nog: google het!  Terugkomend op bovenstaand, is voor mij elk jaar redelijk hetzelfde. De cyclus dan van deze game mode. Hieronder een beknopte timeline waarbij eigenlijk elk jaar, dus elke editie, hetzelfde is: Augustus/september: De hype is real! De eerste geruchten verschijnen met betrekking tot gameplay, spelers, tactieken enzovoort. De eerste starterteams worden dan ook al gesmeed in Futbin (een site waar je alle prijzen kunt raadplegen van de kaartjes, alsmede oplossingen voor de eerder genoemde SBC's en ook teams kunt bouwen om te kijken of dit voor jou uitkomt). September/oktober: Het spelletje is uit, gekocht en wel en in de meeste gevallen zijn er ook wat FIFA punten opgewaardeerd om pakketjes te kopen. Jaarlijks maximaal zo'n 50 a 100 euro voor een 'head start'. De starterteams zijn natuurlijk allang niet goed meer en de eerste promo, tezamen met wat speler SBC's zijn inmiddels uit. Als je geluk hebt, heb je Mbappé allang gepackt. Als je pech hebt, grind je de Rivals mode en Weekend League om zo je hoop te vestigen deze ninja turtle alsnog te packen. November/december: Er zijn weer wat promo's geweest en over het algemeen is nu de meta wel bepaald. Om die reden, vooral in de bovenste regionen van de competities, heeft iedereen een beetje hetzelfde team. Of je heet Rene le Banc, dan heb je al een monster team. December/januari: De hype is op een hoogtepunt. Rond deze team wordt de promo TEAM OF THE YEAR, oftewel TOTY, aangekondigd. In januari wordt het team van het jaar daadwerkelijk vastgesteld en komt beschikbaar in de pakketten. Dit is de crème de la crème, want het hele elftal heeft een rating van dik in de 90 (94+ of 95+ zelfs). Stel je toch eens voor dat je zo'n kaart packt. Vooral één van de betere: Mbappé, Salah of Vinicius. Hierdoor blijf je, persoonlijk ik dus, het spel spelen.  Dan komen we dus op een punt dat je geen TOTY heb gepackt. Je hebt een redelijk dik elftal. Het spelen van het spelletje wordt een beetje routine matig, want veel te verbeteren is er niet binnen je elftal. Als er wat te verbeteren is, dan is dit meteen een rib uit je lijf qua coins waar je heel lang voor moet sparen (of je moet, nogmaals, Rene Le Blanc heten). Er zijn dan ook wat patches geweest in de gameplay waardoor het een zooitje is. Eigenlijk elk jaar hetzelfde recept en een beetje hetzelfde moment dat jullie favoriete zuiger besluit om wat anders te doen met zijn vrije tijd. Maar dan... Dan volgt er een nieuw elan. Ik ben nog niet klaar met het spelletje. Het is te gezellig in de EAFC topic van dit forum. De evo's zijn ook echt top dit jaar. We hebben een balans van bijna twee miljoen coins, dat gaan we niet zomaar laten staan. Daarentegen is mijn gehele team onverhandelbaar en redelijk saai voor mij op het moment. Genoeg ingrediënten om het onderstaande te gaan doen:  ARSENAL PAST AND PRESENT  De basiselftal van mijn team zal bestaan uit spelers die ooit de prachtige rood-witte kleuren van de mooiste club op deze wereld hebben mogen dragen. Denk aan de grootste speler van de Noord-Londenaren ooit: Thierry Henry, maar bijvoorbeeld ook een Guendozi (die inmiddels bij Lazio speelt, dacht ik) of een vrouwelijke Arsenal speler zoals Kelly Smith (die inmiddels niet meer speelt en dus een Icon is) vallen binnen de mogelijkheden. De rood-witte draad is dus: past (vroegere) en present (huidige) Arsenal spelers passen in het plaatje en anders niet. Mijn huidige speler, zoals een 94 rated Zidane of een 91 rated TOTY Evo Yamal zullen op de bank plaatsnemen maar spelen verder geen rol in de voortgang van mijn Ultimate Team carrière. Wellicht heb ik ze ooit nodig om een gelijkspel of winst uit het vuur te slepen, maar dat zien we dan wel.  Verwacht geen serieuze novelle, maar zo luchtig als een Bros. Zo houden we La Pulga ook binnenboord in dit topic. Ik heb zoals gezegd dus zo'n twee miljoen coins te besteden. Daar kun je tegenwoordig best wel wat mee, dus we beginnen langzamerhand met wat updates over de aangekochte speler(kaartjes) die het mogen gaan doen in mijn Ultimate Team. Daarna zal ik her en der wat Weekend League's reviewen en vanzelfsprekend proberen steeds betere spelers te halen voor dit elftal. De hoop is per promo gevestigd op mooie (ex-)Arsenal spelerskaarten of SBC's van een Arsenal speler. In mijn optiek is het ultieme doel om het TOTY Icon kaartje van Thierry Henry te kopen, maar daar mag ik coin wise nu alleen nog van dromen.  Een ding is duidelijk: mijn liefde voor Arsenal ontstond door Thierry Henry, dus dit zal zeker de eerste speler zijn die ik ga halen. Al zetten we er 10 hectometerpaaltjes naast, whatever. Als Henry er maar in staat, want zonder hem geen Arsenal Past and Present in mijn ogen. We zien verder vanzelf wel hoe ver we komen en wat voor updates mij geinig genoeg lijken om mijn kostbare werktijd in te leveren voor het maken van deze stukjes en dito graphics. Laten we er een leuke topic van maken, dus wat mij betreft mag er vrij gebabbeld en gediscussieerd worden over EAFC/Ultimate Team an sich en hoeft het niet per sé een Arsenal topic te worden. Er morgen zelfs appeltaart recepten of telefoonnummers van mislukte Tinder matches gegooid worden, boeiennn   "  Spoiler Taglijst:  @ReneLeBlanc @Thom @TheRealOne @Vitesse88 @aron24 @La Pulga @JanVertonghen @Christian.  Edited January 31 by Keeza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Pulga Gepost January 31 Share Gepost January 31 Jezus wat een lap tekst man, lekker luchtig wel.  veel plezier en ik wil een tag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keeza Gepost January 31 Author Share Gepost January 31 4 minuten geleden zei La Pulga: Jezus wat een lap tekst man, lekker luchtig wel.  veel plezier en ik wil een tag  Het wordt alleen maar luchtiger kan ik je wel vertellen en deze omvang qua tekst gaat ook nooit meer gebeuren, ben bek af joh... Tijd voor een Bros Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost January 31 Share Gepost January 31 @Vlonkie check deze banner. Misschien wilt hij er nog wel inne maken voor je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keeza Gepost January 31 Author Share Gepost January 31   K I N G  H E N R Y  " We moeten de tijd uitzitten tot 17:30 vandaag, dus waarom niet nog een update? In de vorige update heb ik al benoemd dat het hart van het team, maar ook van het gehele idee, Thierry Henry is. Mijn favoriete voetballer aller tijden. De reden waarom mijn liefde voor the Gunners is ontstaan. In mijn optiek ook één van de beste aanvallers aller tijden, maar dat is dan ook een klein beetje mijn rood witte bril die ik op zet. In de onderstaande afbeelding staan de stats die EA hem geeft dan ook weergegeven. In mijn optiek was die man minstens net zo snel als een Mbappé die, uit mijn hoofd, 96 pace heeft en dribbelend was Henry minstens een 95. Ik denk dat zijn TOTY Icon kaart een betere weergave geeft van de kwaliteiten van de Fransman. Maar nogmaals; dat is misschien mijn rood-witte bril. Saillant detail is dat ik geen enkele FIFA een Henry kaartje heb gehad. De reden is heel simpel: ik koos altijd voor de meta. Want ook dit jaar, ondanks dat deze jongen een dikke 1,1 miljoen coins kost, is het niet per sé een top kaart. Vooral in de meta waar we nu in zitten, waarbij meerdere Playstyle + per kaartje eigenlijk al een must is. Maar soit, alles voor de past and present presenteer ik u hierbij het gezicht van mijn team:   Over meta gesproken: als je maar enigszins competitief wilt zijn met een Henry in de spits, dan moet je daar absoluut geen Robin van Persie of Dennis Bergkamp in Ultimate Team naast zetten. De kenners weten het: die kunnen er virtueel geen drol van. Dat is ook terug te zien in de prijzen van de twee. De meta gecombineerd met de chemistry links bepalen de prijzen. De zoektocht ging dus door. Niet al te lang, want de keuze was niet per se reuze. Een Suker of Wright is ook niets, vooral in het huidige stadium van het spel dus werd het een keuze tussen huidige speler Gabriel Jesus en Icon Kelly Smith. Laatstgenoemde heeft een ware legend status binnen de Arsenal vrouwen en dat zie je ook best wel terug in de stats welke haar kaartje heeft. Voor de nieuwkomers: zoek het eens op, op Futbin. De keuze was niet zo moeilijk, dus hebben we op dit moment twee Arsenal legendes voorin van het beide geslacht.  Door het gebrek aan (juiste) buitenspelers moet ik dit keer uitwijken naar een smalle formatie. Mijn voorkeur gaat wel uit naar buitenspelers, dus zodra deze kans zich voordoet zal ik de formatie gaan wijzigen. Achteraf gezien waren er hele leuke mogelijkheden om een Martinelli te evo'en en een leuke Thunderstruck SBC van Saka te doen, maar dat is achteraf. Een maand geleden had ik dit wilde idee namelijk nog niet op de planning staan. Op dit moment, vooral vanwege de recente patch en de circus act dat verdedigen heet, heb ik dus gekozen voor een 5-2-1-2. Voor de 10 positie is het helemaal mager qua aanbod, dus zijn we maar voor de beste kaart van Odegaard gegaan. De WW SBC van Pires was ook een reële optie, maar ik had geen fodder en had liever een tradable kaartje die ik later kan verpatsen. De 'voorste' linie ziet er daarom zo uit:   Alle spelers hebben vanzelfsprekend een Hunter gekregen om er gewoon wat pk's bij te pompen. Door de Incisive + van Odegaard verwacht ik de legendes voorin wel weg te kunnen sturen op de brommer. Hopelijk veel doelpunten, maar we gaan het zien. Ik heb nog geen pot gespeeld, maar ben redelijk tevreden over de aanval. Hopelijk zal er in de aankomende promo wat leuks in de Arsenal grabbelton te grabbelen zijn en kunnen we eventueel de Odegaard vervangen of een topspits toevoegen, maar het liefst een buitenspeler!  In de volgende update licht ik de overige linies toe, want daar waren de keuzes eigenlijk ook snel gemaakt. Vooral op het middenveld hebben we een dure jongen staan die ons alle fodder uit de club heeft gekost, maar gedaan moest worden ten behoeve van deze past and present. De kenners zullen al wel kunnen raden wie dat is. Tevens had ik al twee jongens in de club, die in mijn vorige team ook basisspeler waren, met toevalligerwijs een Arsenal heden of verleden. Dat scheelde wat in coins, want met bovenstaande zijn we al dik 1,5 miljoen coins verder. Nog een schamele halve miljoen over voor de rest. Tot de volgende!  "  Spoiler Taglijst:  @ReneLeBlanc @Thom @TheRealOne @Vitesse88 @aron24 @La Pulga @JanVertonghen @Christian. @Jónstærke  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Pulga Gepost January 31 Share Gepost January 31 Is Henry ook de reden waarom jij Keeza heet op dit forum? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keeza Gepost January 31 Author Share Gepost January 31 47 minuten geleden zei La Pulga: Is Henry ook de reden waarom jij Keeza heet op dit forum? Nee helaas, @Henry-14 @henry016 @Henry14 @henry23 @henry2345 @henry76hf9 waren me voor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keeza Gepost February 3 Author Share Gepost February 3 (edited)   A L L E E N  M A A R  T E G E N H O U D E N  " Ja, ja liebe leute. Daar zijn we weer. Op herhaaldelijk verzoek wederom een nieuwe banner. Oeps, ik bedoel nieuwe post. In elkaar geflanst in de tijd van de baas natuurlijk, want in de eigen vrije tijd moeten we potjes spelen! Als daar het plezier eenmaal weg is, begeven we ons naar de krochten van het Voetbal board om Zuurbeto en co aan de slag te zien in de betreffende topics. Voor nu even een vervolg naar aanleiding van de vorige update: de rest van het team dient invulling te krijgen met een schamele 500.000 coins. Op zich redelijk goed te doen, want ik heb een drietal spelers die ik verwacht lang in de basis te houden en die helemaal gratis zijn. Of nouja, gratis... Onderstaande klojo heeft mij mijn hele club aan fodder gekost, maar het was de meeste logische tweede naam die op het virtuele wedstrijdformulier wordt gezet na King Henry. We hebben het natuurlijk over meneer derde been himself, de skipper, de oorlogmaker nog voordat 'stay humble' trending was: Patrick Vieira. Een aantal edities geleden was een soortgelijke kaart gewoon een 'end-game' kaart, maar niets is minder waar in deze editie waar promo na promo je voorbij vliegt. De stats zijn nog steeds monsterlijk, maar stel je toch eens voor jongens. Dat deze zwarte anaconda nog een Playstyle + zou hebben. Niet normaal...    Het blok op het middenveld wordt gecompleteerd met een ex-Arsenal speler, namelijk de Michael Jackson versie van Ruud Gullit: Matteo Guendozi himself. Een maand geleden in EAFC-land was dit een SBC die je moest doen. Vooral gevolgd door de evo die hem Super Saiyan Gullit Gang stats gaf (google Gullit Gang voor de aardigheid maar eens). The man does the job. Is overal op het veld en is niet kapot (of moe) te krijgen. Het is een blok van titanium op het middenveld die we nog redelijk lang kunnen gaan gebruiken. De prachtige golvende lokken van Guendozi als die beweegt op het veld zorgt er ook nog eens voor dat het er allemaal redelijk galant uit ziet.  Kom je toevallig langs het blok op het middenveld? Geen probleem, dan staan twee ex-sterren van Blacked.com op je te wachten. De beste verdediger op deze aardbol (op het moment) en een Icon die ons liet dromen van een Champions League overwinning, totdat Eto'o en Beletti het op de heupen kregen. In no particular order: Saliba en Campbell. Eerstgenoemde geniet ook een prachtige TOTY evo, waardoor het kaartje heel dicht in de buurt komt van zijn echte TOTY kaart. Ons Solletje valt daarnaast ook niet mee te sollen. De bikkelharde Engelsman is normaal gesproken een 86 rated Icon, maar dankzij een Iconic Rise evolution kon ik deze man wat stats geven die in mijn optiek dichter bij de realiteit liggen. We hebben zovaak evo genoemd in de laatste twee alinea's, dus bij deze een kort dankwoordje voor EA voor de evolutions dit jaar: helemaal top! Op de linksback positie is er maar één man die deze plek kan invullen en dat is natuurlijk Ashley Cole. In zijn prime misschien wel de meest logische nummer twee na bijvoorbeeld een Roberto Carlos (en dan bedoel ik alle tijden). Rechts ga ik niet veel woorden aan vuil maken. Want zodra het vuil wordt, moet ze schoonmaken. We hebben, met gebrek aan beter, Alex Scott op de rechtsback. Nogmaals: met gebrek aan beter.   Dan valt één ding op natuurlijk. Na lange onderhandelingen is het mij niet gelukt Wellenreuther uit het Feyenoord topic te halen en toe te voegen aan mijn team. Wel heeft Petr Cech hier een tijd gestaan, maar zijn tijd in het team was van bijna kortere duur dan een gemiddelde novelle van Vlonkie of Mnie. In het echt een topkeeper. In EAFC drie keer niks. Hier komt TOTY Martinez, ex-Arsenal keeper. 'Maar hoe ga je dat doen?', hoor ik de oplettende lezer al denken. 'De coins zijn niet toereikend'. Nou, als je goed kijkt op de screen zie je een LW en RW. Dit heeft alles te maken met de allernieuwste promo, namelijk de Future Stars. De FUT'ers onder ons weten al wat is gaande. Nwaneri is toegevoegd en afgelopen weekend hebben wij vollop lopen evo'en. Die krijgt een mooie update van de week, want dat wordt me een kaartje jongens    Zowel Nwaneri als een kekke linksbuiten komen erin en een aantal spelers moeten hierdoor vertrekken. Wel leuk detail: ik heb een partij winst gemaakt op de spelers, geheel onverwachts. In al die potjes heb ik de ware aard van Cech dus ook kunnen ontdekken. Vooral ook omdat we voor een groot deel hebben lopen evo'en in de Weekend League. De eerste Weekend League update zal dan hopelijk ook volgen deze week. Het plan was een 5-2-1-2, maar dat is dus totaal anders gelopen. Daarover later meer, nu ga ik weer naar het voetbal board om te kijken of er wat te smullen valt   Spoiler Taglijst:  @ReneLeBlanc @Thom @TheRealOne @Vitesse88 @aron24 @La Pulga @JanVertonghen @Christian. @Jónstærke @Dansmeister  Edited February 3 by Keeza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost February 3 Share Gepost February 3 Jij blijft weg uit het Feyenoord topic vandaag mijn vriend. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost February 3 Share Gepost February 3 Mooi om een team te zien met legendes uit het verleden en wat sterren uit het heden. Benieuwd hoe je dit verder vorm gaat geven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keeza Gepost Wednesday at 12:58 PM Author Share Gepost Wednesday at 12:58 PM (edited)   F U T U R E  S T A R S  " Het is op dit moment hot topic in EAFC land: de Future Stars promo. EAFC heeft ons weer geblessed met een paar hele leipe kaarten in de vorm van Lamal, Endrick en Cruyff (die niemand van ons natuurlijk gaat packen, tenzij je Reneetje heet). Daarnaast een net zo gekke SBC van George Best en last but not least: je eigen future star 'bouwen'. In het kort: je kiest (geheel gratis voor de zuinigerds onder ons) voor één van de 15 geselecteerde Future Stars door EAFC. Daarna heb je de mogelijkheden om te evo'en naar eigen wens. Dus Playstyle +, gewone Playstyles, maar ook stats en een vijf sterren weak foot of skills. Het was dan ook te verwachten dat één van die sterren de volgende starboy van Arsenal is, namelijk Ethan Nwaneri. Toch was ik stiekem wel in mijn nopjes op het moment dat de leaks voorbij kwamen en je deze kanjer voorbij zag komen. Nog meer in mijn nopjes toen ik hem daadwerkelijk kon kiezen, maar absoluut in mijn nopjes toen ik zag wat voor een gruwelijke eindkaart dit jonkie mogelijk kon krijgen   Ik speel het liefst met flankspelers in EAFC, dus die eerdere 5-2-1-2 en de daarbij aangekochte spelers was een noodoplossing. Nu wij Nwaneri kunnen evo'en, hebben we in ieder geval een rechterflank. En wat voor één... Onderstaand een mooie samenvatting met wat dit kaartje uiteindelijk kan worden. De kenners zullen ervan smullen. De niet-kenners verwijs ik graag weer door naar Futbin. Voor de opletters een kleine rectificatie: het laatste kaartje, de Icon Future Star, is van het internet geplukt. Dit is dus niet daadwerkelijk het kaartje, want 1. het is naar iedereens smaak en wens in te vullen en 2. er is nog geen evo die dit kan bewerkstellingen. Laatstgenoemde zal, denk ik, ergens deze week komen. De laatste geluiden vanuit de leakers zijn ook dat EAFC aankomende vrijdag al met een nieuwe promo op de proppen komt, dus de 91 versie zal best wel snel in het teampje kunnen zitten. Op het moment van schrijven zitten we in de evo richting de 88 versie. De details omtrent dit kaartje:  Ik ga voor de Rapid+ playstyle. De tweede wordt naar alle waarschijnlijkheid Tiki Taka+, maar twijfel ook nog over de First Touch+ want die is heerlijk voor een buitenspeler. De gekozen 'gewone' playstyles zijn: Finesse Shot, Dead Ball, Pinged Pass, Long Ball Pass, Flair, Technical, Press Proven en Relentless. We gaan uiteindelijk voor de vijf sterren skills om lekker te dansen langs de lijn. Voor de eerste twee evo's, die het kaartje naar een 88 rating brengen, is tweemaal gekozen voor de attacker evo.   Op dit moment ervaar ik heel veel lol met een 4-2-4 formatie. De aanvallende mogelijkheden zijn enorm, ondanks dat het verdedigend nog wel eens een steekje laat vallen. Maar liever 7-5 winnen, dan 1-0. Nu is het in werkelijkheid sowieso één grote shit show binnen EAFC, vooral met verdedigers en laat ik de keepers maar niet benoemen. Dus in principe maakt de formatie niet eens veel uit, elke wedstrijd telt minimaal 10 doelpunten of meer. Hoe dit verdeeld wordt tussen beide teams, laat ik dan even in het midden.  In dit 4-2-4 systeem past de Future Star natuurlijk perfect op de rechterflank. Nog een reden om over te gaan naar deze formatie was uiteindelijk de Brazil Tour evo. Deze kwam ook vorige week ergens uit. Daar zal ik een update ergens deze week aan wijden, want het team swingt inmiddels door al deze evo's die zijn voltooid en dus de leipe spelers die we hebben kunnen bouwen. Uiteindelijke kind van de rekening is Globetrotters Odegaard geworden. Los van het feit dat ik de CAM positie heb laten vallen, was dit kaartje het net niet in game. Op zich hele goede stats, vooral dribbelend en passend maar alleen laatstgenoemde merkte je zeer weinig van. Dribbelend was het redelijk langzaam, clunky en niet echt feilloos zoals ons Martinnetje in het echt wel kan. Zelfs de vijf sterren skills kwamen er niet zo soepel uit Jammer, want in het echt is het één van mijn favoriete spelers van Arsenal van pakweg de laatste vijf jaar. " Spoiler Taglijst:  @ReneLeBlanc @Thom @TheRealOne @Vitesse88 @aron24 @La Pulga @JanVertonghen @Christian. @Jónstærke @Dansmeister @ElMarcos    Edited Wednesday at 12:59 PM by Keeza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheRealOne Gepost Wednesday at 03:49 PM Share Gepost Wednesday at 03:49 PM Komt RVP er ook nog aan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keeza Gepost Friday at 12:02 PM Author Share Gepost Friday at 12:02 PM   B R A Z I L   T O U R  " In alle eerlijkheid moet ik bekennen dat ik de, redelijk nieuwe optie om spelers 'beter te maken', evolutions niet tot weinig gebruikte in de voorgaande edities van het spelletje. Eigenlijk binnen EAFC 25 ook niet echt. Voorgaande jaren lag het vooral aan het feit dat de kaartjes uit de verschillende promo's dusdanig goed waren dat vrijwel geen één evolution in de buurt kwam. Dit jaar heeft EA dit een stuk beter aangepakt, door evolutions aan te bieden die binnen de power curve vallen. Denk aan die evolution tijdens de Winter Wildcard promo en zo'n TOTY Blueprint die je de mogelijkheid gaf een super dik kaartje van 91 rated te maken. Die geëvolueerde spelers zitten nog in menig team die ik tegen mij krijg. Tevens in mijn 'vorige' team, die ik gebruikte voor de Arsenal past and present. Zo had ik een heel geil kaartje van Nico Williams met 5*/5* uit de Winter promo gesmeden en de laatste toevoeging was een 91 TOTY Lamine Yamal die de rechterflank helemaal loco maakte. Achteraf gezien had dat ook een hele mooie Martinelli TOTY kunnen zijn, gezien de past and present, maar we blijven niet hangen in het verleden.  Het bruggetje naar Martinelli is inmiddels gemaakt. Dat is de speler die ik ook als eerste ga toelichten. Op het moment dat Nwaneri Future Stars bekend werd, en ik besloot een RW versie te maken van deze jonge ster, was het logisch dat ik op zoek moest naar een LW ten behoeve van de formatie natuurlijk. We hadden met Ljungberg een leuke optie, maar ik vond de stats niet echt heel denderend. Dan was er toevalligerwijs nog een mooie evo die toch wel leuke stats en playstyles op een Braziliaanse speler bracht. Martinelli kon hierbij uitkomst bieden, was er niet een andere Brasilero binnen Arsenal die in game (met mijn worstenvingertjes dan) altijd een cheatcode is op basis van o.a. dribbelen. Daar later meer over. Ik besloot om wat te gaan knutselen met evo's die ik nog open had met Martinelli. Op Futbin, jawel weer een mention en nog steeds geen sponsor, zit een hele handige tool: de Evo Builder. Nou, knutsel hier en knutsel daar kwamen we uit op een geil samba kaartje met een mooie playstyle en meer dan primma stats. Uit mijn hoofd heb ik Sharp Shooter, Start Your Engine en de Weak Foot upgrade evo op deze man gegooid met de volgende uitkomst:   Met mijn in elkaar geknutseld kunstwerkje van hierboven hebben wij direct de Brasilero verklapt waar we het net al kort over hadden. De evolution 'World Tour Brazil' kostte een schamele 50k en brengt me een partij upgrades met zich mee, voornamelijk in de vorm van een weak foot en skill moves upgrade. Tevens krijgt hij de tiki taka playstyle + erbij, wat het natuurlijk weer een kaartje binnen de meta van de meerdere playstyle plusjes maakt. Tezamen met een prachtig mooie dynamic krijg je bovenstaand kaartje van Hotline Bling Gabriel Jesus. Je kan het al raden: Kelly Smith out. Nu nog een mooie evo of ander kaartje in een promo om het andere wijf binnen het team weg te bonjouren. Want het enige recht... You get it Hiermee kunnen we ook de vraag van amigo TheRealOne beantwoorden.  Op 5-2-2025 om 16:49 zei TheRealOne: Komt RVP er ook nog aan?  Robin van Persie komt niet  Ik vind de stats wel oke, maar durf eigenlijk met zekerheid te stellen dat die een beetje clunky als Henry zal zijn in game. Ik heb naast Henry eigenlijk een danser nodig, vandaar ook mijn keus op Jesus. Kelly Smith was ook redelijk bewegelijk, maar kon gewoon 100k winst pakken dus de keuze was snel gemaakt. En het was een vrouw, maar daar heb ik al genoeg over gezegd. Ik bewaar dus mijn fodder, die nogal wat uitbreiding heeft gevonden met de 83x14 SBC van de afgelopen dagen, voor weer een monster SBC zoals die TS Saka was. Op dit moment staat het team best wel als een osso in Oud Zuid. Voornamelijk aanvallend is de 4-2-4 smullen geblazen, want merk dat de patch er voor zorgt dat wanneer je een extra passje in de 16 geeft de ontvanger van deze pass eigenlijk altijd vrij baan naar het doel heeft. Nu moet je je voorstellen dat je 4 man in de 16 hebt. Reken uit je winst. Defensief is het wat risicovoller, maar tot nu toe win ik meer wedstrijden met 6-4 dan dat ik ze verlies  In de spoiler het team van dit moment:  Spoiler  Jullie zien ook een nieuwe toevoeging die ik reeds benoemd heb in de betreffende topic van dit mooie spelletje. Stay humble jongens, want daar komt een aparte update over.  "  Spoiler Taglijst:  @ReneLeBlanc @Thom @TheRealOne @Vitesse88 @aron24 @La Pulga @JanVertonghen @Christian. @Jónstærke @Dansmeister @ElMarcos  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost Friday at 12:13 PM Share Gepost Friday at 12:13 PM Mooi teamnaampje, rolt zo lekker van de tong. Heerlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keeza Gepost Friday at 12:22 PM Author Share Gepost Friday at 12:22 PM 8 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Mooi teamnaampje, rolt zo lekker van de tong. Heerlijk. Â Ja lekker he, snel aangepast want had eentje die nog lekkerder rolt. Maar daarmee zou ik de derde strafpunt krijgen en zou ik niets te doen hebben op het werk volgende week :(Â Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost Friday at 12:46 PM Share Gepost Friday at 12:46 PM 23 minuten geleden zei Keeza: Â Ja lekker he, snel aangepast want had eentje die nog lekkerder rolt. Maar daarmee zou ik de derde strafpunt krijgen en zou ik niets te doen hebben op het werk volgende week :(Â Ik ga niet raden wat het wel was. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jónstærke Gepost Friday at 01:14 PM Share Gepost Friday at 01:14 PM Enorme complimenten voor het grafische aspect van deze en voorgaande posts! Heb EA FC zelf maar een maandje gespeeld ofzo en toen niet meer aangeraakt.. Met deze past and present insteek denk ik dat ik het ook wat langer had volgehouden  Zijn er op rechtsback zelfs opties die iets van kwaliteit zijn in-game? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keeza Gepost yesterday at 09:37 AM Author Share Gepost yesterday at 09:37 AM 20 uur geleden zei Jónstærke: Enorme complimenten voor het grafische aspect van deze en voorgaande posts! Heb EA FC zelf maar een maandje gespeeld ofzo en toen niet meer aangeraakt.. Met deze past and present insteek denk ik dat ik het ook wat langer had volgehouden  Zijn er op rechtsback zelfs opties die iets van kwaliteit zijn in-game? Thanks amigo, op rechtsback is het net zo dun bezet als de haardos van Davy Klaassen voor zijn trip naar Istanbul helaas :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts