Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

[FM24] Sheffield FC | The World's First Football Club

El Tren

Recommended Posts

gk68j5t.png

1. THE HOME OF FOOTBALL

Sheffield FC, de eerste voetbalclub ter wereld, dat is de club die we in deze save gaan managen. Ik wilde ‘The Club of Pioneers Challenge’ wel eens aangaan en met welke club kan je dat beter doen dan met de echte pioniers. En ik moet eerlijk toegeven, ik speel vrijwel geen lower league management saves, dus jullie gaan me waarschijnlijk veel fouten zien maken, maar hopelijk dus ook zien leren hoe het wel moet. Als jullie tips of tricks hebben om deze enorme uitdaging nog wat dragelijker te maken dan zijn die natuurlijk van harte welkom. We beginnen de save als een manager zonder trainersdiploma’s en zonder enige bekendheid. Thomas Walker is negentien jaar, geboren in Sheffield en wil de club naar de top gaan brengen.

GkHznKV.png

Een club op het achtste niveau in de Engelse voetbalpiramide. Reputatie had ik wel iets hoger verwacht omdat Sheffield FC wel meer aanspreekt dan een Cleethorpes Town of een Pontefract Collieries, maar goed we doen het er mee. Ik denk dat de focus de komende jaren vooral op het stukje jeugdwerving zal liggen om op deze manier flink veel talentvolle spelers aan ons te binden. Dan is het nog maar altijd de vraag hoelang deze talentvolle spelers bij de club blijven, maar dat is een probleem voor een andere keer. Eerst moeten we er maar voor zorgen dat onze jeugdintake van dusdanig goed niveau is dat daar überhaupt sprake van is.

wM066Pz.png

Over de doelen voor dit seizoen kunnen we heel kort praten eigenlijk, promotie. We moeten zo snel mogelijk omhoog in de piramide. Het eerste grote doel wat we moeten bereiken is het voorbij streven van Sheffield Wednesday en Sheffield United. Dat is al een hele pittige klus, want dat betekent dat we actief moeten gaan zijn in de Premier League. Maar ik wil dat Sheffield FC dé club is van Sheffield. De andere doelen voor deze save zijn natuurlijk het winnen van de Premier League. Deze club verdient het om, al is het maar één keer, de beste ploeg van het land genoemd te worden. Tot slot, de laatste en misschien wel lastigste opdracht voor deze save; het winnen van de UEFA Champions League. Dat zou de ultieme bekroning zijn. Maar zo ver is het nog lang niet, momenteel zijn we gewoon actief op het achtste niveau van Engeland en zijn we heel ver verwijderd van de top. Laten we dat gaan veranderen.

To be continued…

fCBxXFg.png

2. START OF SOMETHING BEAUTIFUL

Ik had voorafgaand aan deze save een klein onderzoekje gedaan met wat tips voor Lower League Management. Een van de tips die ik las was voor de tactiek, en die tip was "Keep it Simple". Dat heb ik geprobeerd te doen met de onderstaande tactiek. Gewoon een simpele 4-3-3 en waar ik normaal altijd met een Diepe Spits zou spelen speel ik nu met een targetman. En had ik dat maar vaker gedaan, want onze grote vriend Mangham is helemaal los. Als jullie op basis van deze screen nog tips zien voor de tactiek van Sheffield FC dan hoor ik dat graag. Tot nu toe werkt het heel goed, maar is de gedachtegang wel "wij scoren er altijd een meer dan jullie". 

qkFYUGl.png

We hebben een prima voorbereiding gespeeld. In totaal speelden we zes wedstrijden, maar veelal tegen tegenstanders die ik persoonlijk niet ken. Bristol Rovers was de enige die ik wel kende eigenlijk. We scoorden wel veel, behalve tegen Bristol Rovers, en ik kijk ook positief terug naar deze oefenperiode. In het begin werkte ik nog met een diepe spits in de naam van Ndlovu, maar al gauw schakelde ik over naar de targetman met Mangham. Dat werkte heel goed. Dit is nog maar de voorbereiding natuurlijk, dus we nemen de resultaten ook met een korreltje zout. 

nSDuL4w.png

We begonnen het seizoen met een heerlijke thuiswedstrijd in de Emirates FA Cup. In de 1e voorronde speelden we tegen Northallerton Town en dat was niet de moeilijkste klus. Luke Mangham liet met zijn twee goals direct zien van waarde te zijn. Verder speelden we iets verder in de maand ook nog in de FA Cup tegen Shepshed, ook dit was een makkelijk potje en we konden met een 4-1 overwinning op zak weer terug naar huis. In de competitie scoorden we erop los, maar we kregen ook wel elke wedstrijd wel een tegendoelpunt. Voor nu is het nog geen probleem, maar wel om iets om in het achterhoofd te houden. 

1Ap5ID1.png

September was vooral een maand voor de bekertoernooien. We speelden in totaal vijf wedstrijden in twee verschillende bekertoernooien. In de Emirates FA Cup speelden we tegen Marine. Een club die een divisie hoger speelt dus ik had er geen rekening mee gehouden dat we thuis met 4-1 wonnen. We waren euforisch. In de tweede kwalificatieronde tegen Coalville, die ook een divisie hoger speelde, gingen we er helaas toch redelijk kansloos af. Einde verhaal in de FA Cup, maar gelukkig hebben we er wel 7.000 euro aan verdiend in totaal. In de Isuzu FA Trophy speelden we tegen Grantham en Ossett United. Beide clubs spelen ook in onze competitie en we wonnen wel van ze, maar overtuigend was het niet. Maar goed, door is door. In de competitie is het eerste puntverlies een feit. We speelden na de gewonnen bekerwedstrijd tegen Grantham ook meteen in de competitie tegen Grantham en dat werd een 1-1 gelijkspel. 

KTieEz8.png

In oktober was het iets rustiger. Wederom een gelijkspel in de competitie tegen Consett, maar verder in de competitie is er niks aan de hand. In de Isuzu FA Trophy hebben we afgerekend met Hanley en Atherton Collieries, maar wel met penalties. Het was spannend, maar onze keeper Ed Hall pakte de benodigde penalties om ons door te laten bekeren in de FA Trophy. In de Integro League Cup, nog nooit van deze prijs gehoord maar dat even terzijde, speelden we tegen Consett en daar stond onze reservedoelman op goal. Ook deze wedstrijd moest beslist worden met penalties en de reservedoelman Charlie Lamb wist er geen een te houden, helaas. Het avontuur in de prachtige Integro League Cup is over. Ook geen prijzengeld voor ons in deze beker. In de FA Trophy hebben we bijna 11.000 euro verdiend tot nu toe. 

mSFn7iE.png

BMtgLFZ.png

Eindelijk mag ik gaan starten met mijn trainersdiploma. Ik heb staan zeuren en zaniken bij het bestuur, volgens mij ben ik wel vier keer langs geweest bij ze en elke keer was het niet nodig. Maar eindelijk gaat het dan toch gebeuren. Tommy Walker gaat de schoolbanken in. En toen trok ik nogmaals de stoute schoenen aan om ook voor mijn grote kameraad Jamie Yates een cursus aan te vragen, en ja hoor ook dat mocht van het bestuur. Ik weet niet wat ze hadden gedronken die dag, maar dat is toch even lekker meegenomen.

hSh5E9I.png

0O3WITf.png

Bedankt voor de reacties!

@Marius @MNie @ElMarcos @keano77 @Djurovski @Jónstærke

Op zo'n lager niveau heb je inderdaad niet al te veel tierlantijntjes nodig qua tactiek. Dat bewijzen ook de uitslagen. In de competitie kan je schitterende cijfers voorleggen. Verder is het wel erg druk met al die verschillende bekertornooien. En dan kan je niet overal doorstoten natuurlijk.