Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

MU Worldvision Song Contest #54

aron24

Recommended Posts

4 minuten geleden zei Urbeto:

Kijk aan, het podium is niet onmogelijk deze editie, al moet ik zelf natuurlijk nog punten uitdelen.. 

Ik had deze inzending overigens bij @Sick Blik verwacht toen ik het zat te luisteren. Wel leuk gevonden. 

Ik kan Rachid Taha zeker waarderen. Plus Rock the Casbah is een geweldig nummer, vind alleen deze cover specifiek niet heel erg geslaagd. Ook zeker niet slecht hoor, maar ik had persoonlijk een ander nummer geprefereerd.

image.png.bd1a203d331079d5d949a2ca3915b6b6.png

Sierra Leone

Sierra Leone kwam met een goede inzending naar het songfestival, maar in de stand wordt dat nog niet heel erg weerspiegeld. Met slechts 29 punten na 14 rondes lijkt het linkerrijtje vrij ver weg. Waar gaan de stemmen van Sierra Leone heen?

Maire Aitken:

Het nummer 'Heavy, Heavy, Heavy' van Geraldo Pino is een klassieker in de Afrobeat- en funkgenres. Het heeft een sterke, aanstekelijke beat, energieke ritmes en een opzwepende sfeer die de energie van het genre goed vastlegt. De muziek is groovy en de productie is tijdloos, met een mix van Afrikaanse invloeden en Westerse funk. Een 8,5/10 dus.

De punten van Sierra Leone (16/22)

@Bogatyr @nasje92 @Aaron21 @Rykjvk1 @chrisje1993 @xanderoo @Tim' @Grote Ree @Satyr @Urbeto @Titan @Fabian. @Whitewolf345 @Erwin. @bas huijsmans @Sick Blik @007mark @ivago @Platina32 @Chiemel @Djurovski

Edited by aron24

Ik had in het beste geval een paar schamele punten verwacht, dus deze volle buit komt echt compleet uit de lucht vallen. Dat maakt hem natuurlijk niet minder welkom, thanks @Sick Blik! In één ruk naar de koppositie, al zal het lastig zat worden die vast te houden. 

Ik vind echt dat ik een uitstekend nummer heb gekozen, maar het is wel een genre waar verder niemand warm van wordt volgens mij, dan zie je dat in de punten ook terug.

@007mark ja Amyl and the Sniffers is heerlijk. Lijkt me leuk om die deze zomer live te zien.

@Urbeto echt een geweldig nummer, misschien wel het beste wat ik bij Worldvision heb gehoord. Zoveel energie, hopelijk win je hem. Helemaal omdat ik de concurrentie uit Zuid Afrika en Nederland doodsaaie nummers vind.

Edited by Sick Blik

1 uur geleden zei Sick Blik:

Ik vind echt dat ik een uitstekend nummer heb gekozen, maar het is wel een genre waar verder niemand warm van wordt volgens mij, dan zie je dat in de punten ook terug.

@007mark ja Amyl and the Sniffers is heerlijk. Lijkt me leuk om die deze zomer live te zien.

@Urbeto echt een geweldig nummer, misschien wel het beste wat ik bij Worldvision heb gehoord. Zoveel energie, hopelijk win je hem. Helemaal omdat ik de concurrentie uit Zuid Afrika en Nederland doodsaaie nummers vind.

Daarom is het ook niet jouw songfestival he. 😉

Ik hoop op een eigen overwinning (NL) of Zweden, want dat is ook een topnummer. Zelf nog punten te geven dus zal moeilijk worden.

image.png.3a9e44d22ff8b7a54d113f490bf103df.png

Na 16 stemrondes is het nog altijd niet beslist. In deze stemronde deelt Canada, Titan, punten uit. Krijgen we weer een nieuwe leider of houdt Urbeto stand?

Maire Aitken:

'18 Cigarettes' is een uitstekend voorbeeld van moderne jangle-pop: pakkend, melancholisch en melodieus sterk. Fans van bands als The Feelies en Rolling Blackouts Coastal Fever zullen zich er meteen in thuis voelen. Daarom geef ik het ook een 8,5. 

De punten van Canada (17/22)

@Bogatyr @nasje92 @Aaron21 @Rykjvk1 @chrisje1993 @xanderoo @Tim' @Grote Ree @Satyr @Urbeto @Titan @Fabian. @Whitewolf345 @Erwin. @bas huijsmans @Sick Blik @007mark @ivago @Platina32 @Chiemel @Djurovski

Edited by aron24