Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

MU Worldvision Song Contest #54

aron24

Recommended Posts

image.png.d2c2212d7fe70ca687fca1d2df7b895a.png

Australië

Helemaal uit Down Under heeft onze eigen James Bond, 007mark, Amyl and the Sniffers naar Gent laten komen. Het nummer, 'U Should Not Be Doing That', gaat het hoogwaarschijnlijk beter doen dan het lied van de organisator, maar daar houdt het dan ook wel op. Al denkt Maire Aitken daar behoorlijk anders over.

Maire Aitken

Ik geef het nummer 'U Should Not Be Doing That' van Amyl and The Sniffers een 8,5/10. Het heeft de rauwe energie, de aanstekelijke drive en de scherpe punkmentaliteit die de band zo kenmerkt. Het is geen revolutionaire track, maar het is wel een nummer die precies doet wat het moet doen: je meevoeren in de opwinding en de chaos van de band.

De punten van Australië (2/22)

image.png.6df85c4d1ae6d349eb624ab5530db261.png

Zuid - Afrika

Als derde gaat Zuid-Afrika, nasje92, stemmen in deze editie van het songfestival. Met het nummer Ek Verstaan staat het land er momenteel goed voor. De vraag is alleen of dit succes voortgezet kan worden. Voor een review van dit nummer schuif ik wederom Maire na voren.

Maire Aitken:

'Ek Verstaan' van Dodo Nyoka en Karlien Jaarsveld is een Afrikaans popnummer. Ik geef dit lied een positieve beoordeling voor zijn emotionele diepgang en de chemie tussen de artiesten. Gezien de melodie, het gebruik van de taal en de productie, zou ik het een 8/10 geven. Hoewel ik het een aangrijpend nummer vind, is het niet per se baanbrekend. Daarom krijgt dit nummer niet een hoger cijfer.

De punten van Zuid-Afrika (3/22)

@Bogatyr @nasje92 @Aaron21 @Rykjvk1 @chrisje1993 @xanderoo @Tim' @Grote Ree @Satyr @Urbeto @Titan @Fabian. @Whitewolf345 @Erwin. @bas huijsmans @Sick Blik @007mark @ivago @Platina32 @Chiemel @Djurovski

Edited by aron24

Sorry, kan niet zoveel met Suzan-B & Freek-B. Als ik kijk naar welke nummers veel punten hebben gekregen, dan verbaasd het mij niet dat ik geen punten heb gekregen. Kwestie van smaakverschil.

5 minuten geleden zei Chiemel:

Sorry, kan niet zoveel met Suzan-B & Freek-B. Als ik kijk naar welke nummers veel punten hebben gekregen, dan verbaasd het mij niet dat ik geen punten heb gekregen. Kwestie van smaakverschil.

Heh, ik had precies hetzelfde gezegd

image.png.6df85c4d1ae6d349eb624ab5530db261.png

Verenigde Staten

Bogatyr was deze editie verantwoordelijk voor de inzending van de Verenigde Staten. Hij besloot Argonaut & Wasp met het nummer Monacillo naar Gent sturen. Het nummer stond bij de organisator in de reservelijst. Zeker geen waardeloos nummer, maar geen inzending die de organisator nog eens wil horen. Maire denkt daar anders over.

Maire Aitken:

Argonaut & Wasp is een muzikale act die een interessante mix van genres, zoals indie, elektronische muziek en alternatieve pop, biedt. Wat Argonaut & Wasp echt bijzonder maakt, is hun vermogen om emotie en complexiteit over te brengen zonder in te boeten op toegankelijkheid. Dat hoor ik ook terug in Monacillo. Ik geef dit nummer daarom een 8.

De punten van de VS (4/22)

@Bogatyr @nasje92 @Aaron21 @Rykjvk1 @chrisje1993 @xanderoo @Tim' @Grote Ree @Satyr @Urbeto @Titan @Fabian. @Whitewolf345 @Erwin. @bas huijsmans @Sick Blik @007mark @ivago @Platina32 @Chiemel @Djurovski

Had van Boga wel meer verwacht. Helaas, dit wordt niet mijn editie, zeker als ik kijk wat er vooralsnog wél goed scoort. Daar sta ik toch wel behoorlijk van te kijken. 13-in-een-dozijn, maar driewerf sterk op het podium. Maargoed, het is nog vroeg.