Jump to content
Doe mee en voorspel het Nederlands Elftal van 2030!`` ×

MU Worldvision Song Contest #54

aron24

Recommended Posts

Vier nummers die er voor mij echt bovenuit staken deze editie, waarbij ik die van Iran het meest verrassend vond. Dat nummer heeft echt een haast hypnotiserende zweem om zich heen hangen waardoor ik echt opga in dit nummer. Samen met Engeland een fijne toevoeging aan m'n playlist, jammer dat het zo laag staat. 

Verder uiteraard geen verrassing dat ik geen punten aan kanshebbers Zweden, Nederland en Zuid-Afrika uitdeel. Kwamen alle drie niet eens in de buurt van m'n reserves, dus des te groter mijn huidige verrassing :mrgy: Ik ben erg benieuwd wat de ontknoping gaat bieden. Ik verwacht nog wel dat Zweden van Aaron een flinke duw in de rug krijgt, terwijl ik zelf Tim net behoorlijk in het zadel help voor het podium. 

image.png.c64fab87edb18ed4a94ce2df0400177a.png

Nederland

Momenteel is het Nederland boven hier in Gent, maar Aaron21 moet zelf nog altijd punten uitdelen. Dat zal de spanning alleen maar verhogen. Naar wie gaan de Nederlandse punten? 

Maire Aitken:

Goldkimono is een indiepop band die bekend staat om hun atmosferische geluiden en diepgaande muziek. Dit nummer past dan ook heel goed bij die stijl. Het nummer is daarmee ook niet uniek in zijn genre. Vandaar dat ik het nummer een 7,5 geef. 

De punten van Nederland (20/22)

@Bogatyr @nasje92 @Aaron21 @Rykjvk1 @chrisje1993 @xanderoo @Tim' @Grote Ree @Satyr @Urbeto @Titan @Fabian. @Whitewolf345 @Erwin. @bas huijsmans @Sick Blik @007mark @ivago @Platina32 @Chiemel @Djurovski

Ik heb nu 2 van de 4 edities sinds mijn terugkomst 12 punten aan Djurovski gegeven, haha. Heb niet het gevoel dat onze muzieksmaak per se aansluit, maar ik vond dit wel een origineel nummer weer.

Mijn top 3 is toegevoegd aan mijn playlist.

21 minuten geleden zei Aaron21:

Ik heb nu 2 van de 4 edities sinds mijn terugkomst 12 punten aan Djurovski gegeven, haha. Heb niet het gevoel dat onze muzieksmaak per se aansluit, maar ik vond dit wel een origineel nummer weer.

Mijn top 3 is toegevoegd aan mijn playlist.

Het is een cover he, zou ik zelf niet origineel noemen.

image.png.b1f07d18ad92814feb31b6b9f8ebf5c0.png

Duitsland

Het einde nadert en de spanning stijgt. De landen die nog hun stemmen moeten uitbrengen zijn Duitsland en Taiwan. Allereerst stemt Duitsland, een land dat zelf ook niet slecht bezig is deze editie. Krijgen we een nieuwe leider?

Maire Aitken:

'Die Reise' van Max Giesinger is een sterk popnummer met emotionele teksten en een toegankelijke sound. Hoewel het muzikaal niet heel vernieuwend is, weet Giesinger wel te overtuigen met zijn oprechte stem en storytelling. Daarom geef ik een 7,5/10.

De punten van Duitsland (21/22)

@Bogatyr @nasje92 @Aaron21 @Rykjvk1 @chrisje1993 @xanderoo @Tim' @Grote Ree @Satyr @Urbeto @Titan @Fabian. @Whitewolf345 @Erwin. @bas huijsmans @Sick Blik @007mark @ivago @Platina32 @Chiemel @Djurovski

Kan dit al een keer voorbij zijn? Of duurt het lijden nog lang?

Edit: Had trouwens ook niet verwacht dat Ek Verstaan zo hoog zou staan. Als dit Nederlandstalig was geweest met dezelfde songtekst dan was het volgens mij gewoon echt een nummer van Jaap Reesema en die Pommelien ofzo? geweest

Edited by bas huijsmans

12 minuten geleden zei bas huijsmans:

Kan dit al een keer voorbij zijn? Of duurt het lijden nog lang?

Edit: Had trouwens ook niet verwacht dat Ek Verstaan zo hoog zou staan. Als dit Nederlandstalig was geweest met dezelfde songtekst dan was het volgens mij gewoon echt een nummer van Jaap Reesema en die Pommelien ofzo? geweest

Hahah ik had dat ook echt niet verwacht. Heb genoeg nummers gehoord die het eigenlijk meer verdienen. Al vind ik t zelf wel een lekker nummertje

Zojuist zei nasje92:

Hahah ik had dat ook echt niet verwacht. Heb genoeg nummers gehoord die het eigenlijk meer verdienen. Al vind ik t zelf wel een lekker nummertje

Heb het zelf ook wel een puntje of misschien 2 gegeven hoor. Maar als ik sommige users hier af en toe hoor praten over enkele Nederlandstalige artiesten. Dan staat het nummer echt wel veel hoger dan ik had verwacht.

Overigens wel leuk om te zien dat een niet Engelstalig nummer zo hoog staat

1 minuut geleden zei bas huijsmans:

Heb het zelf ook wel een puntje of misschien 2 gegeven hoor. Maar als ik sommige users hier af en toe hoor praten over enkele Nederlandstalige artiesten. Dan staat het nummer echt wel veel hoger dan ik had verwacht.

Overigens wel leuk om te zien dat een niet Engelstalig nummer zo hoog staat

Ja dat inderdaad. Mijn smaak valt meestal een beetje weg in de middenmoot

image.png.b1f07d18ad92814feb31b6b9f8ebf5c0.png

Taiwan

Het einde is nu echt in zicht. Taiwan is namelijk het laatste land dat gaat stemmen. Erwin gaat dus beslissen wie deze prachtige editie gaat winnen. Wordt het Zweden, Zuid-Afrika of Nederland?

Maire Aitken:

HAOTING is bekend om het combineren van emotionele diepgang met een moderne elektronische stijl. Drowning Sorrows past in die lijn. Geen baanbrekende song, maar een degelijk nummer. Daarom krijgt de track een 7,5.

De punten van Taiwan (22/22)

Gefeliciteerd aan de winnaar, Nederland, ook wel Aaron21. Zelf had ik van tevoren ingeschat dat Zweden deze editie ging winnen.

Voor mijzelf is het geen geslaagde editie geworden, maar dat had ik ook eigenlijk niet verwacht.

image.jpeg.2e717eae7c1236c0f8efab7d0127e6f3.jpeg

FULL RANKING
01 Aaron21 97
02 nasje92 87
03 Grote Ree 86
04 Tim' 84
05 Urbeto 80
06 Titan 79
07 Bogatyr 78
08 Rykjvk1 67
09 Erwin. 65
10 007mark 63
11 Chrisje1993 62
12 Fabian 59
13 Xanderoo 56
14 Djurovski 48
15 Chiemel 48
16 Sick Blik 42
17 Whitewolf345 37
18 Ivago 37
19 Satyr 33
20 Aron24 28
21 bas huijsmans 22
22 Platina32 18

Edited by aron24