Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

Kraak 't of Smaak 't 2025

Bogatyr

Recommended Posts

Laat ik met het positieve beginnen. Een rhodes zou op zichzelf vrijwel altijd een +1 van mijn kant verdienen. Maar dat wordt in dit geval echt flink gecompenseerd door de vocalen en dan niet in positieve zin. Wat wordt deze song verschrikkelijk lomp gezongen. Er zit echt geen enkele techniek in en de noten worden dusdanig afgeraffeld dat het lijkt dat de zanger een stuk of acht bier in zijn mik heeft. Vind het ook absoluut geen prettig stemgeluid. Duidelijke -1 voor mij. 

29 minuten geleden zei Grote Ree:

Laat ik met het positieve beginnen. Een rhodes zou op zichzelf vrijwel altijd een +1 van mijn kant verdienen. Maar dat wordt in dit geval echt flink gecompenseerd door de vocalen en dan niet in positieve zin. Wat wordt deze song verschrikkelijk lomp gezongen. Er zit echt geen enkele techniek in en de noten worden dusdanig afgeraffeld dat het lijkt dat de zanger een stuk of acht bier in zijn mik heeft. Vind het ook absoluut geen prettig stemgeluid. Duidelijke -1 voor mij. 

Prima dat je een min geeft hoor, maar een rauwe stem ≠ lomp gezongen natuurlijk. 

Edited by Urbeto

10 minuten geleden zei Grote Ree:

Zeg ik dat dan? 

Ik veronderstelde voor het gemak dat dat je gevolgtrekking was, want lomp en technisch slecht gezongen vind ik dit absoluut niet. Integendeel. 

Zojuist zei Urbeto:

Ik veronderstelde voor het gemak dat dat je gevolgtrekking was, want lomp en technisch slecht gezongen vind ik dit absoluut niet. Integendeel. 

Oh nee hoor, dat zijn twee totaal verschillende werelden. Zo zijn er zat zangers met een rauwe stem die totaal niet lomp en technisch slecht zingen en zijn er ook zat zangers zonder rauwe stem die wel lomp en technisch slecht zingen. Deze meneer valt voor mij overduidelijk in de tweede categorie. 

Een pianoballad moet wel echt heel heel heel erg goed zijn om op mijn goedkeuring te kunnen rekenen, dat is een van de type nummers waar ik echt het minst mee kan.

Het is qua stemgeluid wel uniek, maar het doet me verder echt niks. Een aantal mensen geeft minpunten wegens de taal, dat vind ik echt bullshit argumenten trouwens. 

Wat voor mij een argument is dat ik gewoon 9 van de 10 keer niks voel bij dit soort nummers. Skill issue? Misschien, maar het zijn een paar piano deuntjes met zang, geen opbouw en climax, gewoon nog een herhaling op het eind. Ik ben het nummer meteen vergeten na afloop, desondanks vond ik het ook niet slecht. Gewoon heel niet-memorabel.

0

Een voor mij.

Vind de live-versie gewoon echt minder goed dan de opgenomen albumversie. Daar is het rauwe ook zeker aanwezig maar vind het, wellicht ook wel door inmenging van publiek, een veel minder prettige versie dan de albumvariant

Buiten dat echt een goed en ook wel herkenbaar lied. Al heb ik nooit gerookt. :D  

QVhfoW6.png

Voor mij een nipte +1. Duits is normaal mijn ding niet (in liedjes), maar nu kan het mij op één of andere manier wel bekoren.

We gaan verder met het volgende nummer:

The Revivalists - Wish i Knew You

Ken je dat, dat je een nummer hoort en eigenlijk op voorhand denkt dat ‘dit het gaat worden’ maar het je niet pakt? Dat had ik nu. Fijne stem, leuk deuntje maar daar bleef het ook wel bij. Net wat te ‘populair’ wellicht voor mijn muzieksmaak, beetje Top40. 

-1

1 uur geleden zei ElPrincipito:

Ken je dat, dat je een nummer hoort en eigenlijk op voorhand denkt dat ‘dit het gaat worden’ maar het je niet pakt? Dat had ik nu. Fijne stem, leuk deuntje maar daar bleef het ook wel bij. Net wat te ‘populair’ wellicht voor mijn muzieksmaak, beetje Top40. 

-1

Inderdaad, top 40 zoals ik het graag heb, maar dan een liedje dat net even komt piepen, 2 weekjes erin staat en dan verdwijnt omdat het binnen de pop songs niet eens populair genoeg is. Leuk deuntje, maar gewoon een beetje saai. Mij laat het noch warm, noch koud.

Resultaat: 0

Ik sluit me in het geheel aan bij mijn voorgangers. Het heeft potentie maar is tegelijkertijd enorm voorspelbaar en het kleurt veel te veel binnen de lijntjes. Vind het ook wat leeg qua instrumentarium. Aan de andere kant schreeuwt mijn ziel ook niet om dit af te zetten. Een 0 dus.

Het is echt een doorsnee pop-nummer, -1. Vind dit eigenlijk jammerlijke inzendingen, aangezien het echt gewoon eenheidsworst is, dan heb ik liever wat gewaagdere inzendingen, ook dat kan een -1 van mijn kant opleveren, maar ben je wel nog eens geconfronteerd geweest met een nieuw/ander muziekgenre of toch iets buiten je comfortzone.

Heb tot nu toe wel 3x een 0 gedaan, wat dat betreft kan ik geen keuzes maken. Had na bovenstaande reacties gelezen hebben goede hoop ik een -1  te kunnen geven, maar daar viel het nummer te veel voor mee. Kan de commentaren wel begrijpen, maar dit wordt gewoon weer een 0

Het is ontzettend glad en aardig overproduced, maar het is echt niet zo slecht. Het eerste nummer in deze reeks was echt veel minder authentiek. Er zitten hier nog wel wat leuke ideeën in. Ik krijg wat Daft Punk vibes van de gitaren, blaasinstrument op de achtergrond ook niks mis mee, alleen songwriting en zangperformance is me iets te vlak. Puur om de negativiteit van de rest te compenseren geef ik toch een +1

Overigens totaal mee oneens dat dit doorsnee pop is, tenzij je Lose Yourself to Dance ook een doorsnee pop nummer vindt. Ik denk dat ik dit niet eens Pop of Pop Rock vind. Rateyourmusic ook niet trouwens. Dit soort dingen zie je niet in de top 40.

Edited by Sick Blik

Ondanks dat het redelijk top 40 is, vind ik het wel aan de goede kant van de top 40 muziek zitten. Geen muziek die ik direct af wil zetten, maar het niet erg zou vinden als ik hem vaker zou horen. Niet baanbrekend qua tekst of muziek, maar wel gewoon een lekker deuntje om op de achtergrond aan te hebben staan. Dat het prima herluisterbaar is maakt het een +1 voor mij.

8 uur geleden zei bas huijsmans:

Ondanks dat het redelijk top 40 is, vind ik het wel aan de goede kant van de top 40 muziek zitten. Geen muziek die ik direct af wil zetten, maar het niet erg zou vinden als ik hem vaker zou horen. Niet baanbrekend qua tekst of muziek, maar wel gewoon een lekker deuntje om op de achtergrond aan te hebben staan. Dat het prima herluisterbaar is maakt het een +1 voor mij.

+1 voor mij en daarmee dus ook +1 ;)

Ja het is niet heel enerverend, maar ik zou hier best op een festivalletje naar kunnen luisteren en ik zou niet klagen als het in een playlist staat. Een krappe +1 wat mij betreft.

Begin wel steeds meer te voelen voor die 5-puntsschaal :D