Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×
Terug van weggeweest: Create Your Legend! ×

Kraak 't of Smaak 't 2025

Bogatyr

Recommended Posts

Thomas Azier is echt zo'n artiest die ik op papier wel tof zou moeten vinden maar waarbij het allemaal nooit echt op z'n plaats valt. Dat was jaren terug bij z'n album Rouge al het geval en dat is ook nu nog niet anders. De eerste twee minuten luisteren daarbij nog wel degelijk weg, maar zodra dat gebrabbel het nummer binnenkomt wordt het er niet meer beter op. Er komt ongetwijfeld later nog slechtere muziek voorbij, maar toch wordt dit voor mij een nipte -1. 

Heb Thomas Azier echt grijs gedraaid. Vooral zijn eerste twee albums, met elk een andere dynamiek, kon ik zeker waarderen. Het recentere werk kon mij minder bekoren. Ook deze song blijft nogal aan de oppervlakte. Dat resulteert in een 0 van mijn kant.

Een interessant nummer wat mij betreft, enorm fijne zang en goed geschreven nummer. Ook hiervoor geldt dat er qua instrumenten nog best een verrassing in had mogen voorbijkomen, maar wat mij betreft genoeg voor een +1.

De sfeer van de song doet me denken aan een rustig, aangenaam kabbelend riviertje ergens in een bos. Er gebeurt nagenoeg niks spannend, maar zorgt voor een innerlijke rust en tevredenheid. Voor mij was het blaasinstrument een wat storend element, maar da's persoonlijke smaak. Ik heb het echt niet op dat schelle koperblazergeluid. Toch stoorde het me niet in overdreven mate en klok ik vooral door het sferische af op een nipte +1

Ja, dikke +1 voor mij. Ik ken de beste man niet echt dus dit is een aangename verrassing.

Eerste minuut is opbouwend en aangenaam, mooie stem. Vanaf 01:30 komt er iets meer tempo in. 

Echt een plus, dus dank voor deze toevoeging (y):) 

(Alleen inderdaad dat Scatman John-solootje had 'ie mogen skippen inderdaad)

Wat een bijzonder nummer, eigenlijk zat ik in het begin direct op -1, werd dat daarna 0 en toen de instrumenten wat prominenter naar voren kwamen werd het een +1. 

Ergens dus wel verrassend, al komt het allemaal wat traag op gang. +1

QVhfoW6.png

Het nummer Pelechian krijgt van mij op de valreep een +1. @Steels stemde niet mee maar mag zijn stem nog uitbrengen. Laten we wel afspreken dat iedereen zijn stem uitbrengt bij elk nummer. 

We gaan verder met nummer 3: Stem wanneer je het nummer goed beluisterd hebt, en laat ook feedback achter zoals in de vorige ronde. Veel plezier!

Ondanks dat Duits nou niet de meest sexy taal is (Ja, dat zegt een Tukker) voel ik dit nummer wel. Goede stem. Ene kant heeft het wel wat dat het publiek meezingt, andere kant ook storend. Dit is voor mij wel overtuigend voor een +1

Twijfel heel erg. Op zich zeker een goede stem. Bepaalde momenten ook wel even erg lekker maar grootste deel van het nummer toch vrij vlak. Dus een 0 of een plusje? Plusje dan maar omdat het in het Duits is

+1

Er zijn weinig talen die in de muziek authentieker klinken dan het Duits. Koppel dat aan de rauwe doch krachtige stem van ENNIO alhier en het is eigenlijk niet eens meer relevant wat hij zingt, al wordt de bespiegeling op onderlinge verbondenheid en de vraag of een connectie genoeg is in de liefde ook wel aardig ten tonele gebracht. 

Voor mij dus een +1!

Ik vind het wel een wijs nummer. Het gaat waarschijnlijk net niet in mijn playlist geraken en ik was lang aan het twijfelen tussen 0 en +1, dus heb nog even de studioversie beluisterd om dat gejoel op de achtergrond niet te horen. Het wordt een nipte deze. Lekker spannend.

Resultaat: +1

Wellicht had ik de albumversie eerst moeten horen om dit echt te waarderen. Het is niet dat het in het Duits is gezongen, ik vind de stem niet echt lekker klinken en het nummer komt naar mijn gevoel ook niet op gang. -1

Naast dat ik me niet over dat vreselijke Duits kan zetten, vind ik het een eenzijdige en erg typische piano-ballad. In eender welke taal zal zo een song me zelden tot nooit weten te boeien

Duidelijke -1

Ik moest nog stemmen voor het vorige nummer (Thomas Azier - Pelechian), het sprak me niet aan, vond het ook niet bijster slecht, vond het vooral een raar nummer..ik hou wel van chaos, maar hier snapte ik het idee van het nummer niet echt. Kan het moeilijk onder woorden brengen, twijfelde tussen 0 en -1 maar hou het toch bij het laatste.

De nieuwe inzending (ENNIO - Kippe) dan:

Ik heb het gewoon echt niet voor zulke nummers. Ik heb daar altijd een enorm cringe gevoel bij, teveel geforceerd emotioneel willen zingen, mij trekt het ECHT niet -1