Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

FMusic 100 - 2024

Erwin.

Recommended Posts

FM.jpg

Nieuwe dag, nieuwe nummers en zowaar ook 2 nederlandse artiesten.

75.    Keane    -    Somewhere Only We Know
74.    Editors    -    Papillon
73.    Tim Dawn    -    Walking on a Wire
72.    The Cure    -    Pictures Of You
71.    Klein Orkest    -    Over de Muur

6 minuten geleden zei Sick Blik:

Tim Dawn heb ik nog nooit van gehoord zelfs. Zie je niet zo vaak in een lijst als deze.

Keane blijft wel iets wat ik goed kan waarderen. Ook echt overhated onder muziekcritici.

Dat 1e Keane album blijft zo fantastisch en uit nostalgie kan ik ook wat andere nummers van ze nog zeer waarderen. Dat het verder gehaat wordt kan ik ergens wel begrijpen want het is geen baanbrekende muziek, maar het zit wel goed in elkaar.

Tim Dawn - of eigenlijk Thijs Vroegop, wat een matige vertaalslag - kende ik niet maar als ik dat nummer zo even vluchtig hoor heb ik er weinig aan gemist. Enfin, sowieso wel leuk dat er ook wat onbekendere nummers in de lijst komen. 

42 minuten geleden zei Urbeto:

Tim Dawn - of eigenlijk Thijs Vroegop, wat een matige vertaalslag - kende ik niet maar als ik dat nummer zo even vluchtig hoor heb ik er weinig aan gemist. Enfin, sowieso wel leuk dat er ook wat onbekendere nummers in de lijst komen. 

Heb dat nummer ook even aangezet. Vind het ook echt helemaal niks. Dertien in een dozijnpop, zoals we echt heel veel in Nederland hebben.

Verder zie ik het ook maar in 1 lijst voorbij komen, dus vraag me een beetje af wat dit nummer zo hoog op de lijst doet. Of ben ik nu gek?

Edit: ah Ctrl+f werkt natuurlijk niet op Kelvin zijn lijst. Dan zijn het er 2, helder.

Edited by Sick Blik

FM.jpg

Ik heb de jaartallen niet opgezocht maar ik vermoed dat we hier bij 1 van de meest recentste nummers zijn aangekomen. Sam Fender wordt gecompenseerd met CCR als oudje. Verder zijn we in de jaren 90 beland.

70.    The Stone Roses    -    I Am the Resurrection
69.    Radiohead    -    High and Dry
68.    Nirvana    -    Smells Like Teen Spirit
67.    Creedence Clearwater Revival    -    Have You Ever Seen The Rain?
66.    Sam Fender    -    Hypersonic Missiles

Edited by Erwin.

2 uur geleden zei Sick Blik:

Heb dat nummer ook even aangezet. Vind het ook echt helemaal niks. Dertien in een dozijnpop, zoals we echt heel veel in Nederland hebben.

Verder zie ik het ook maar in 1 lijst voorbij komen, dus vraag me een beetje af wat dit nummer zo hoog op de lijst doet. Of ben ik nu gek?

Edit: ah Ctrl+f werkt natuurlijk niet op Kelvin zijn lijst. Dan zijn het er 2, helder.

Simpele tip als het in de lijst van @Tim' staat, is de kans groot dat het ook in mijn lijst staat.

59 minuten geleden zei Kelvin:

Simpele tip als het in de lijst van @Tim' staat, is de kans groot dat het ook in mijn lijst staat.

Wist niet dat hij jouw dubbel account was. Misschien ook maar eentje aanmaken voor de lijst van volgend jaar. :P

9 minuten geleden zei Sick Blik:

Wist niet dat hij jouw dubbel account was. Misschien ook maar eentje aanmaken voor de lijst van volgend jaar. :P

Ik heb het zelfs zo overtuigend gedaan dat @Tim' meer posts heeft dan mijn originele account ;c

28 minuten geleden zei Sick Blik:

Mijn dubbelaccount is al mod joh, en ze hebben niets in de gaten. Kameela 'Fantasy' Harris en Joe 'Neva' Biden weten straks niet wat hun overkomt. 

FM.jpg

We zijn weer terug bij het begin, bij Oasis in de lijst. Maar ook bij filmmuziek, daar zullen er een aantal blij van worden. 

65.    Portishead    -    Roads
64.    Hans Zimmer    -    Cornfield Chase
63.    Muse    -    Plug in Baby
62.    Alphaville    -    Forever Young
61.    Oasis    -    Supersonic

Hans Zimmer _O_ Hoopte op nog hoger, maar hier mogen we al blij mee zijn. Wie heeft verder zoveel Oasis ingestuurd?

Portishead met Roads ook zeker fijn. Ik zou het nummer The Rip ook nog iedereen kunnen aanraden.

FM.jpg

Wordt niet kwaad want er is er nog 1! Oh en ondanks de outro zijn we nog niet klaar hoor

60.    Stromae    -    Formidable
59.    alt-J    -    3WW
58.    Oasis    -    Don't Look Back in Anger
57.    A-Ha    -    Take on Me
56.    M83    -    Outro