Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

FMusic 100 - 2024

Erwin.

Recommended Posts

2 van mijn 100 nu. Vind dit stukje van het lijstje niet zo heel spannend, goed om te zien dat Queen en Deep Purple niet bijzonder hoog staan. Verder weinig mis mee, maar we doen hier geen Top 2000 he ;)

Wat leuk  dat de nummer 1 uit de top 100 allertijden van de jaren 70 de tijd van mijn jeugd, Deep Purple ook bij de huidige generatie gewaardeerd wordt. 

Bohemian Rhapsody eindelijk niet overgewaardeerd. 

1 uur geleden zei Chiemel:

2 van mijn 100 nu. Vind dit stukje van het lijstje niet zo heel spannend, goed om te zien dat Queen en Deep Purple niet bijzonder hoog staan. Verder weinig mis mee, maar we doen hier geen Top 2000 he ;)

Eens met die laatste zin. Child in Time zakt wel steeds verder weg in de Top 2000, dus juist goed om te zien dat die hier wel hoog staat. Overigens zijn er nog betere Deep Purple platen vind ik!

Oasis vind ik echt maar nipt het niveau Ed Sheeran ontstijgen, gelukkig ben ik daar niet de enige in. :D Ben sowieso wat minder positief over Britpop geworden de laatste jaren. Waar ik eerst echt weg was van Blur, vind ik hun oeuvre ook een stuk minder interessant dan ik voorheen vond.

Bohemian Rhapsody is uiteraard ook zeker niet de beste Queen plaat, benieuwd of er nog iets anders van Queen voorbij komt wat hoger.

En ten slotte vind ik Nothing But Thieves ook maar erg vlak, Amsterdam vind ik een geinig nummertje, maar ik mis echt de wauw factor in hun muziek.

Edited by Sick Blik

21 minuten geleden zei Sick Blik:

Eens met die laatste zin. Child in Time zakt wel steeds verder weg in de Top 2000, dus juist goed om te zien dat die hier wel hoog staat. Overigens zijn er nog betere Deep Purple platen vind ik!

Oasis vind ik echt maar nipt het niveau Ed Sheeran ontstijgen, gelukkig ben ik daar niet de enige in. :D Ben sowieso wat minder positief over Britpop geworden de laatste jaren. Waar ik eerst echt weg was van Blur, vind ik hun oeuvre ook een stuk minder interessant dan ik voorheen vond.

Bohemian Rhapsody is uiteraard ook zeker niet de beste Queen plaat, benieuwd of er nog iets anders van Queen voorbij komt wat hoger.

En ten slotte vind ik Nothing But Thieves ook maar erg vlak, Amsterdam vind ik een geinig nummertje, maar ik mis echt de wauw factor in hun muziek.

Maar daar denkt Aron dan wel weer anders over voor zover ik weet haha. Oasis kut, Ed Sheeran en Avicii héél erg goed. Ach ja, ik weet wel wat ik liever luister :DW: 

Nothing But Thieves is live erg goed. Daar zit voor mij wel echt de wauw-factor bij hun. Daarnaast zijn Broken Machine en Moral Panic imo hele vette albums. 

Verder wel benieuwd hoe artiesten als The Strokes, The Smiths en Paolo Nutini het gaan doen hier. 

10 minuten geleden zei Urbeto:

Maar daar denkt Aron dan wel weer anders over voor zover ik weet haha. Oasis kut, Ed Sheeran en Avicii héél erg goed. Ach ja, ik weet wel wat ik liever luister :DW: 

Nothing But Thieves is live erg goed. Daar zit voor mij wel echt de wauw-factor bij hun. Daarnaast zijn Broken Machine en Moral Panic imo hele vette albums. 

Verder wel benieuwd hoe artiesten als The Strokes, The Smiths en Paolo Nutini het gaan doen hier. 

Naast dat ik de Gallaghers niet kan uitstaan, is het gewoon een erg slap aftreksel van The Beatles natuurlijk. Daarnaast heeft de zanger, diegene die niet de nummers heeft geschreven, een ongelofelijk zeikstem. Dat heeft Ed Sheeran in mijn ogen niet. Al kan ik best snappen dat mensen niet van Ed zijn muziek houden.

Voor de rest snap ik niet waarom Avicii in deze discussie moet worden betrokken. Avicii had echt een compleet andere (en betere) stijl en was bovendien niet Brits.

4 minuten geleden zei aron24:

Naast dat ik de Gallaghers niet kan uitstaan, is het gewoon een erg slap aftreksel van The Beatles natuurlijk. Daarnaast heeft de zanger, diegene die niet de nummers heeft geschreven, een ongelofelijk zeikstem. Dat heeft Ed Sheeran in mijn ogen niet. Al kan ik best snappen dat mensen niet van Ed zijn muziek houden.

Voor de rest snap ik niet waarom Avicii in deze discussie moet worden betrokken. Avicii had echt een compleet andere (en betere) stijl en was bovendien niet Brits.

Zat vanochtend toen Erwin de eerste nummers dropte even door het topic heen te scroll en en zag dat je Avicii zes keer in je top tien hebt staan. Dat vond ik opvallend en dus pakte ik die er als voorbeeld even bij. Overigens, wanneer je een gebrek aan originaliteit als probleem ziet weet ik niet hoe je wel naar Ed Sheeran kunt luisteren:D

Verder prima dat je niks met Oasis hebt hoor, ieder z'n ding. Ik reageerde eigenlijk enkel op de vergelijking die Sick Blick trok. 

1 uur geleden zei aron24:

Ik vind (ondanks dat Wikipedia dit wel als invloed benoemt) Oasis en The Beatles niet heel erg op elkaar lijken. Sowieso is de Britpop sound een vrij natuurlijke evolutie van diverse muziekstromingen in de UK begin jaren 90. Ondanks dat ik echt niks met Oasis heb, vind ik het geen slap aftreksel van wat dan ook, omdat hun muziek juist wel redelijk uniek is. Naar mijn bescheiden mening dan. The Stone Roses, stadsgenoten van Oasis, die ze net een paar jaar voor gingen zijn ongetwijfeld een grote invloed op ze geweest en hebben ook echt wel de nodige gelijkenissen qua songstructuren en instrumentgebruik, vind ik dan wel weer geweldig. Dus zo dun kan het lijntje soms zijn. :D

FM.jpg

En nog meer Oasis voor de liefhebbers, zo slecht zullen ze dan toch niet zijn?

90.    Toto    -    Africa
89.    Tame Impala    -    Elephant
88.    Arcade Fire    -    Rebellion (Lies)
87.    Oasis    -    Live Forever
86.    Toto    -    Mushanga

FM.jpg

A change is gonna come, geen Oasis dus dit keer, wel 5 andere topnummers

85.    White Lies    -    Time to Give
84.    Sam Cooke    -    A Change Is Gonna Come
83.    Gorillaz    -    Feel Good Inc.
82.    Guns N' Roses    -    November Rain
81.    Frank Boeijen Groep    -    Kronenburg Park

FM.jpg

Weer 5 nieuwe fijne nummers. Valt weinig over te zeggen verder

80.    Tracy Chapman    -    Fast Car