Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

MU Worldvision Song Contest #53

Whitewolf345

Recommended Posts

11 uur geleden zei Aaron21:

Hier hield ik mijn adem vast bij de 12 punten. Het bleek voor Canada te zijn. Geen worst case scenario, maar een geruststelling is het nog niet.

Ik sta nu binnen de 12 punten dus pas maar op ;) 

5Ma0KHF.png.f744e8b6f3b03068a91283a8049ac020.png

Vanuit de Verenigde Staten gaan wij weer terug naar Europa. Dankzij @chrisje1993 landen wij in Wales. Is de winnaar na deze stemronde al bekend? We gaan het zien.

125px-Flag_of_Wales.svg.png

Wales
Aantal deelnames: 14

Aantal overwinningen : 0

Skindred's That's My Jam is een explosieve mix van energie en attitude die direct inslaat als een sonische bom. De band, bekend om hun unieke combinatie van reggae, metal, en elektronische invloeden, levert met deze track een anthem af dat perfect is voor feestjes, concerten en alles daartussenin.

Het nummer begint met een onweerstaanbare groove die je direct meetrekt in de vibe. De riff is funky en krachtig, terwijl de drumpartij een strak ritme neerzet dat bijna onmogelijk is om stil bij te blijven zitten. Zodra Benji Webbe begint te zingen, weet je dat je een knaller te pakken hebt. Zijn vocalen balanceren tussen zelfverzekerd en speels, en hij brengt de teksten met een flair die de energie van het nummer alleen maar versterkt.

Het refrein is hét hoogtepunt van het nummer. Met de schreeuw "That's my jam!" nodigt Skindred je uit om helemaal los te gaan. Het is pakkend, gemakkelijk mee te zingen, en straalt een vibe uit die perfect past bij hun feestelijke en energieke live-optredens. De reggae-invloeden in de coupletten en de heavy riffs in het refrein zorgen voor een boeiende afwisseling die het nummer spannend en meeslepend houdt.

Als er één kritiekpuntje is, dan is het dat het nummer vrij kort en rechttoe-rechtaan is. Het blijft vooral in de sfeer van een party-anthem hangen en mist wat complexiteit of emotionele lagen die sommige van Skindred's andere nummers hebben. Maar eerlijk gezegd doet dat niets af aan hoe ontzettend leuk en krachtig dit nummer is

(4/5 sterren)

Punten uit Wales (21/22)

Mentions: 

@Roprop @Urbeto @Sick Blik @Erwin. @chrisje1993 @Chiemel @xanderoo @ivago @bas huijsmans @Djurovski @Tim' @Grote Ree @nasje92 @Satyr @Vreven @Platina32  @aron24 @Aaron21 @Titan @Whitewolf345  @007mark @Bogatyr 

Allemachtig wat gaan we hard de laatste paar rondes. Dat had ik aan het begin niet gedacht. Dank voor alle puntjes! De metalen vallen toch goed in de smaak hier. Gewoon een gedeelde 2e plaats. 1e zal het wel niet meer worden, maar voor top 5 teken ik ook.

Edited by Sick Blik

5Ma0KHF.png.f744e8b6f3b03068a91283a8049ac020.png

Vanuit Wales gaan we naar Zweden. @Whitewolf345 stuurde hier brothers of metal in als deelnemer. 

Vlag van Zweden

Zweden

Aantal deelnames: 45

Aantal overwinningen: 3

Emblas Saga van Brothers of Metal is een epische reis door de Noorse mythologie verpakt in een muzikaal spektakel dat vanaf de eerste noten een gevoel van grootheid oproept het nummer opent met een mysterieuze en sfeervolle intro waarbij de etherische zang van Ylva Eriksson je langzaam een andere wereld in trekt waarna de zware gitaren en drums binnenvallen en je meesleuren in een machtige storm van geluid het contrast tussen de rauwe krachtige stem van Joakim Lindbäck Eriksson en de kristalheldere stem van Ylva creëert een magnetische balans terwijl de koorzang als een leger krijgers op de achtergrond het geheel extra monumentaal maakt het verhaal dat wordt verteld is gebaseerd op de Noorse mythologie en draait om Embla de eerste vrouw die samen met Askr de menselijke wereld vormgeeft door de poëtische en meeslepende teksten voel je de magie en het mysterie van dit oude verhaal alsof je zelf een getuige bent van de schepping de muzikale compositie bouwt langzaam op van serene melodieën naar explosieve uitbarstingen waarbij elke overgang naadloos in elkaar overvloeit zonder ooit zijn intensiteit te verliezen de productie is van hoge kwaliteit met elk instrument en elke zanglijn perfect gebalanceerd zodat de emotie en kracht volledig tot hun recht komen ondanks de grootsheid van het nummer kan de herhaling in sommige passages de spanning enigszins afzwakken maar dat doet weinig af aan de algehele luisterervaring want de band slaagt erin om met Emblas Saga niet alleen een muzikale compositie maar een complete mythologische beleving neer te zetten het is een nummer dat de essentie van symfonische en epische metal weet te vangen en voor fans van het genre een absolute aanrader is het neemt je mee op een reis door tijd en mythologie en laat je achter met een gevoel van bewondering

(4/5 sterren)

Punten uit Zweden (22/22)

Dit is de laatste stemronde. Ik wil winnaar @Aaron21 hartelijk feliciteren met de overwinning. De volgende editie gaat dus plaatsvinden in Oeganda.

Er rest mij nu niks anders dan te zeggen tack för ditt deltagande och vi ses nästa gång. En als afsluiter nog een Zweedse legende in het songfestival.

38 minuten geleden zei Whitewolf345:

dank u, vond het leuk om te doen.

Thanks voor de 8-punter. Nipt laatst. Dat had ik eerlijk gezegd toch niet gedacht. Het is ook niet dat je als 1ste kan kiezen en Amerikaans, dat het geapprecieerd wordt.

Tja, we zien wel wat ik ga inzenden volgende editie..

Edited by xanderoo