Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

MU Worldvision Song Contest #53

Whitewolf345

Aanbevolen berichten

Niet om het een of het ander hoor, maar ik zou het wel zuur vinden wanneer er mensen uitgesloten worden wanneer ze het niet redden om op tijd de punten in te leveren in deze drukke decembermaand, maar er niet mensen worden uitgesloten die zich overduidelijk niet aan de regels in de OP hebben gehouden. Beetje coulance hier is ook wel op zijn plaats lijkt me zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Langs de ene kant zijn er wel genoeg herinneringen gestuurd door de organisatie om alles op tijd te kunnen binnen krijgen. Verder heb ik ook nergens een bericht gezien van iemand (buiten Kerfst) over een drukkere decembermaand. Mocht iemand nu aangeven de deadline niet te kunnen halen, kan die persoon altijd eens lief vragen om de deadline een beetje op te schuiven. 

+ Ik denk dat in deze editie alleen Canada zich niet aan de regels heeft gehouden, buiten die paar artiesten die al eens hebben meegedaan met een ander nummer (wat voor de meeste mensen geen probleem is). Misschien moeten we maar eens 1 standaard OP gebruiken, met duidelijke regels. Als iemand zich er dan niet aan kan houden, dan moet men maar eens wat kordater zijn. Het is belangrijk dat wij als organisatie de tijd nemen om alles zorgvuldig te controleren, maar hetzelfde geldt ook voor de deelnemers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Bogatyr:

Langs de ene kant zijn er wel genoeg herinneringen gestuurd door de organisatie om alles op tijd te kunnen binnen krijgen.

Aan de herinneringen ligt het niet, die zijn er inderdaad genoeg gestuurd. Maar alle herinneringen ten spijt kan iemand alsnog te weinig tijd hebben natuurlijk. 

Verder heb ik ook nergens een bericht gezien van iemand (buiten Kerfst) over een drukkere decembermaand. Mocht iemand nu aangeven de deadline niet te kunnen halen, kan die persoon altijd eens lief vragen om de deadline een beetje op te schuiven. 

Dat klopt. 

+ Ik denk dat in deze editie alleen Canada zich niet aan de regels heeft gehouden, buiten die paar artiesten die al eens hebben meegedaan met een ander nummer (wat voor de meeste mensen geen probleem is). Misschien moeten we maar eens 1 standaard OP gebruiken, met duidelijke regels. Als iemand zich er dan niet aan kan houden, dan moet men maar eens wat kordater zijn. Het is belangrijk dat wij als organisatie de tijd nemen om alles zorgvuldig te controleren, maar hetzelfde geldt ook voor de deelnemers.

Maar hier ligt wel het probleem. Want er is geen consensus over de regels. Er is een groep die van mening is dat je een eerder deelgenomen artiest niet opnieuw mag inzenden en er is een groep die het geen probleem vindt. Dus één standaardopeningspost waar iedereen in zich kan vinden lijkt me een utopie. Ik vind dat je als organisator de ruimte mag pakken om de regels voor de betreffende editie strakker/losser te maken. Dat hoort bij je rol als organisator. Dan doe je waarschijnlijk ook vanzelf recht aan de verschillende opvattingen die er heersen. En dan is het aan de organisator om die zelf opgestelde regels ook daadwerkelijk te handhaven. Waarbij er natuurlijk altijd iets tussendoor kan glippen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Grote Ree:

Maar hier ligt wel het probleem. Want er is geen consensus over de regels. Er is een groep die van mening is dat je een eerder deelgenomen artiest niet opnieuw mag inzenden en er is een groep die het geen probleem vindt. Dus één standaardopeningspost waar iedereen in zich kan vinden lijkt me een utopie. Ik vind dat je als organisator de ruimte mag pakken om de regels voor de betreffende editie strakker/losser te maken. Dat hoort bij je rol als organisator. Dan doe je waarschijnlijk ook vanzelf recht aan de verschillende opvattingen die er heersen. En dan is het aan de organisator om die zelf opgestelde regels ook daadwerkelijk te handhaven. Waarbij er natuurlijk altijd iets tussendoor kan glippen. 

Ja absoluut, bij mij in het verleden is er ook wel eens iets tussendoor geglipt. Ik denk dat als je veel nummers moet controleren, de aandacht soms al wel eens kan verslappen. Dat is een feit. Soms is het ook wel moeilijk om op Spotify de aantal views van een nummer te kunnen controleren, omdat die views er niet altijd bijkomen, vooral als je via de smartphone kijkt. En als ik naar het verleden kijk, knelt daar het schoentje vaak. Op zich snap ik zelf het probleem niet met artiesten die al eens eerder hebben deelgenomen, maar om de kerk in het midden te houden kan je misschien zeggen dat er minstens tien edities tussen moeten zitten en tegelijkertijd verwijs je dan naar het mooie, ordelijke Excel bestand. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Bogatyr:

Ja absoluut, bij mij in het verleden is er ook wel eens iets tussendoor geglipt. Ik denk dat als je veel nummers moet controleren, de aandacht soms al wel eens kan verslappen. Dat is een feit. Soms is het ook wel moeilijk om op Spotify de aantal views van een nummer te kunnen controleren, omdat die views er niet altijd bijkomen, vooral als je via de smartphone kijkt. En als ik naar het verleden kijk, knelt daar het schoentje vaak. Op zich snap ik zelf het probleem niet met artiesten die al eens eerder hebben deelgenomen, maar om de kerk in het midden te houden kan je misschien zeggen dat er minstens tien edities tussen moeten zitten en tegelijkertijd verwijs je dan naar het mooie, ordelijke Excel bestand. 

Klopt hoor. Ik ervaar dat probleem met Spotify ook. En de Excel is natuurlijk ook ietwat foutgevoelig. Ben al meerdere keren getipt dat ik een spelfout in een artiest had gemaakt. In één geval had ik daardoor ook een dubbeling niet opgemerkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Grote Ree:

Klopt hoor. Ik ervaar dat probleem met Spotify ook. En de Excel is natuurlijk ook ietwat foutgevoelig. Ben al meerdere keren getipt dat ik een spelfout in een artiest had gemaakt. In één geval had ik daardoor ook een dubbeling niet opgemerkt. 

denk vooral dat het probleem is dat het excelbestand maar 13 keer is gedownload. op 23 deelnemers klopt dat niet echt natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf de Excel ook niet geopend, moet ik eerlijkheidshalve zeggen. Welke landen hebbeb nu een artiest ingestuurd die al eerder heeft deelgenomen dan? Maakt voor mijn punten niet meer uit, die heb ik al ingeleverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een eerder ingestuurde artiest vind ik op zich ook niet echt een probleem. Als je de regels van de 25 mio views negeert, dan is de hele opzet van dit festival wel een beetje weg natuurlijk. Daar til ik persoonlijk zwaarder aan en na heroverwegen heb ik in plaats van 12 punten aan die bewuste inzending, 0 punten gegeven. Ik vind het niet fair ten opzichte van de mensen die wel veel diep hebben moeten graven op het net om een geschikt nummer te vinden waar ze zichzelf in kunnen vinden, waaronder yours truly ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het allemaal een beetje gezeur, eigenlijk. Als een inzending jou niet aanstaat om wat voor reden dan ook, dan geef je die toch 0 punten? Is immers aan jou als jury om zelf de criteria te bepalen aan de hand waarvan je punten toekent. Een nummer insturen dat eerder al heeft meegedaan is inderdaad niet handig, dus die regel ondersteun ik wel, maar verder moeten we het spelletje gewoon zo open mogelijk houden voor iedereen om mee te willen doen.

Mijn stemmen krijg je overigens uiterlijk vanavond.

bewerkt door Platina32
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yo, ik wilde het eerst pas na de start zeggen maar ik merk dat het de gemoederen erg bezig blijft houden. Ik ben degene die Canada ingestuurd heeft en ben gewoon vergeten om er op te letten dat het niet teveel luisterbeurten heeft, ook omdat ik zelf niet verwacht had dat dit nummer zoveel luisterbeurten zou hebben want zo speciaal is het niet.

Oorspronkelijk wilde ik gewoon meedoen maar het lijkt me nu beter om me terug te trekken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Erwin.:

Yo, ik wilde het eerst pas na de start zeggen maar ik merk dat het de gemoederen erg bezig blijft houden. Ik ben degene die Canada ingestuurd heeft en ben gewoon vergeten om er op te letten dat het niet teveel luisterbeurten heeft, ook omdat ik zelf niet verwacht had dat dit nummer zoveel luisterbeurten zou hebben want zo speciaal is het niet.

Oorspronkelijk wilde ik gewoon meedoen maar het lijkt me nu beter om me terug te trekken. 

Ik vind dat je deze editie gewoon af kan maken.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Erwin.:

Nee man, gewoon lekker mee blijven doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik vind wel gewoon dat wanneer je niet kan inleveren voor de deadline dat het gewoon over is. Show must go on! We hebben echt meer dan genoeg tijd gehad. 

@Erwin. ja idd gewoon mee doen. Kan een keer gebeuren. Als mensen het een issue vinden, geven ze toch wel 0 punten.

bewerkt door Sick Blik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Platina32:

Punten ingeleverd. Goede editie deze keer! Veel voldoendes, maar niet echt een nummer waarvan ik denk "holy shit, wat goed".

Weet je wel zeker dat je mijn inzending hebt beluisterd dan?:classic_ninja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Erwin.:

Gewoon meedoen is toch een kutnummer dus hier veranderd er niets qua punten

Misschien na afloop maar eens de regels duidelijker maken. Een artiest met een ander nummer vind ik zelf geen probleem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Erwin.:

Gewoon mee doen. Niets aan het handje joh. Lijkt me wel verstandig om de regels even duidelijk te maken.

Wat mij betreft is het zo:

Nummer dat al eerder mee gedaan heeft: Harde no go

Artiest die al meegedaan heeft: Prima, maar ik zal er een bepaalde editielimiet aan hangen

Te veel streams/views op Spotify/YouTube: Harde no go en de verantwoordelijkheid ligt bij de organisator.

25 nummers checken qua views/streams op youtube en spotify kost toch echt niet meer tijd dan een klein half uurtje? Ieder nummer dat je doorgestuurd krijgt kopieer je even in Youtube en spotify en je hebt het antwoord. Iedereen die een nummer inzendt kan het zelf ook checken, maar de verantwoordelijkheid of het nummer akkoord is ligt bij de organisator. Heb je geen half uurtje over, dan moet je er misschien ook even over nadenken of het wel een goed idee is om een editie te organiseren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie nu meerdere mensen het frame gebruiken dat de regels zogenaamd niet duidelijk zijn. Dat is mijns inziens echt klinkklare onzin. Ik bedoel, kijk naar de openingspost, hoe duidelijk wil je het hebben? Dat men onduidelijkheid vindt zitten in de consequentie die aan het niet nakomen van een regel verbonden is (lees: die mist nu), daar kan ik mee inkomen. Maar dat maakt de regel er zelf niet per definitie onduidelijk op. En dat je het niet eens bent met bepaalde regels en ze wil nuanceren, dat is ook best te billijken. Maar ook dat heeft 0,0 te maken met onduidelijkheid.

Maar goed, wellicht goed om over eventuele consequenties na deze editie een ei te leggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei bas huijsmans:

25 nummers checken qua views/streams op youtube en spotify kost toch echt niet meer tijd dan een klein half uurtje? Ieder nummer dat je doorgestuurd krijgt kopieer je even in Youtube en spotify en je hebt het antwoord. Iedereen die een nummer inzendt kan het zelf ook checken, maar de verantwoordelijkheid of het nummer akkoord is ligt bij de organisator. Heb je geen half uurtje over, dan moet je er misschien ook even over nadenken of het wel een goed idee is om een editie te organiseren

Bekijk het anders even andersom. Jij bent als inzender toch verantwoordelijk voor het volgen van de regels? Wanneer iemand de organisatie op zich pakt is dat al een taak waar over de strekking van een aantal weken best wat tijd in gaat zitten, dus dan kun je het toch prima van mensen verlangen om dat niet onnodig te rekken? Want laten we wel zijn: als je meedoet kost het jou als inzender niet meer dan vijf minuten om even je nummer op eerdere deelname + streams te controleren. Als je dat enkel van de organisator verwacht loopt dat al stukken meer in de papieren. Sure, de organisator is toezichthouder en moet groen licht geven, maar laten we de verantwoordelijkheid voor een inzending vooral niet uit handen van de inzender nemen. De inzender controleert zijn eigen inzending en de organisatie vormt een laatste zeefje om mogelijke fouten eruit te vissen. Niet andersom. Zo moeilijk is het allemaal niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Grote Ree:

Ik zie nu meerdere mensen het frame gebruiken dat de regels zogenaamd niet duidelijk zijn. Dat is mijns inziens echt klinkklare onzin. Ik bedoel, kijk naar de openingspost, hoe duidelijk wil je het hebben? Dat men onduidelijkheid vindt zitten in de consequentie die aan het niet nakomen van een regel verbonden is (lees: die mist nu), daar kan ik mee inkomen. Maar dat maakt de regel er zelf niet per definitie onduidelijk op. En dat je het niet eens bent met bepaalde regels en ze wil nuanceren, dat is ook best te billijken. Maar ook dat heeft 0,0 te maken met onduidelijkheid.

Maar goed, wellicht goed om over eventuele consequenties na deze editie een ei te leggen. 

59 minuten geleden zei Urbeto:

Bekijk het anders even andersom. Jij bent als inzender toch verantwoordelijk voor het volgen van de regels? Wanneer iemand de organisatie op zich pakt is dat al een taak waar over de strekking van een aantal weken best wat tijd in gaat zitten, dus dan kun je het toch prima van mensen verlangen om dat niet onnodig te rekken? Want laten we wel zijn: als je meedoet kost het jou als inzender niet meer dan vijf minuten om even je nummer op eerdere deelname + streams te controleren. Als je dat enkel van de organisator verwacht loopt dat al stukken meer in de papieren. Sure, de organisator is toezichthouder en moet groen licht geven, maar laten we de verantwoordelijkheid voor een inzending vooral niet uit handen van de inzender nemen. De inzender controleert zijn eigen inzending en de organisatie vormt een laatste zeefje om mogelijke fouten eruit te vissen. Niet andersom. Zo moeilijk is het allemaal niet. 

Technisch hebben jullie helemaal gelijk he, maar je mag er ook best wat minder serieus naar kijken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei bas huijsmans:

Wat mij betreft is het zo:

Nummer dat al eerder mee gedaan heeft: Harde no go

Artiest die al meegedaan heeft: Prima, maar ik zal er een bepaalde editielimiet aan hangen

Te veel streams/views op Spotify/YouTube: Harde no go en de verantwoordelijkheid ligt bij de organisator.

Organisator moet inzender zijn natuurlijk, maar verder helemaal mee eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites