Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Online saves

neva

Aanbevolen berichten

Nu we tot maart moeten overbruggen is het natuurlijk zoeken naar manieren waarop FM24 leuk blijft! Zo zijn er diverse leden (o.a. @Whitewolf345, @bas huijsmans, @chrisje1993) die een online save spelen op een vast moment in de week. Ook @Gert kwam laatst met de suggestie dat we iets zouden gaan organiseren, maar toen waren we achter de schermen al bezig met de MU Ladder Competitie. 

Dat betekent natuurlijk niet dat we er helemaal geen aandacht aan willen besteden. Heb je interesse in een online save, laat het dan weten en bediscussieer hem hier. En misschien willen eerder genoemden wel een kleine update geven waar ze nu zijn, want volgens mij laten ze daar ook nog steeds nieuwe managers toe.

Lang verhaal kort; alles over online saves kan in dit topic!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik en @Bogatyr hadden het er ook al over om als Belgen onderling een online save te beginnen. Natuurlijk moet er wel nog samengezeten worden over regels en speeltijden en waren we eerst van plan om eens te luisteren of er ook interesse in was. Natuurlijk voor andere leuke online saves sta ik ook open of als er Nederlandse interesse voor is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lensherr:

Ik en @Bogatyr hadden het er ook al over om als Belgen onderling een online save te beginnen. Natuurlijk moet er wel nog samengezeten worden over regels en speeltijden en waren we eerst van plan om eens te luisteren of er ook interesse in was. Natuurlijk voor andere leuke online saves sta ik ook open of als er Nederlandse interesse voor is.

Absoluut. Maar ik wil het sowieso compact houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lensherr:

om als Belgen onderling een online save te beginnen

IK DOE MEE, moet ik dan kloppen omdat de bel het niet doet? Of mag ik pas meedoen als ik me Oya lele voel? Of moet ik eerst een keer in het rond draaien? Met mijn voeten op de grond stampen. met mijn armen in de lucht zwaaien of gaan zitten met een zucht? Jullie zeggen het maar en ik doe het,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals @neva al aangeeft spelen @Whitewolf345 @chrisje1993 en ik ook een online save. Dit doen wij niet met zijn drieën, maar met nog veel meer mensen waaronder ook @Glenn08 en @SpartaPiet toebehoren. Op dit moment spelen wij nog met zijn 11en en na het nieuws dat FM25 wordt uitgesteld zijn er weer 2 uitdeelnemers van plan om terug te keren. Met deze 11 managers zitten wij verspreid over Spanje, Duitsland en Portugal en spelen wij elke zondag- en maandagavond van 20.00 uur tot minimaal 22.30 uur.

In deze save gaan we inmiddels al aan het seizoen 2033/2034 beginnen en is een team als Boavista al uitgegroeid tot een wereldploeg die zelfs enkele Champions Leagues wist te winnen. Elders is de dominantie van Bayern minder geworden. De dominantie van Real Madrid is in de afgelopen seizoenen alleen maar toegenomen. De teams die op dit moment bezet zijn door een manager zijn:

Duitsland

Borussia Dortmund

RB Leipzig

Bayern Munchen

Spanje

Real Madrid

Barcelona

Real Sociedad

Atletico Madrid

Portugal

Boavista

Benfica

Vitoria de Guimaraes

Sporting CP

Van deze online save is dit eigenlijk al de vierde jaargang dat we deze spelen en naast mij zijn er nog steeds enkele deelnemers die er vanaf het eerste moment bijzitten. We hanteren wel enkele regels om de speelsnelheid en het spelplezier optimaal te houden. Zo doen wij alleen onderlinge transferbiedingen als er een wederzijdse overeenstemming is, doen wij alleen transferboden in de transferperiodes en gaan wij tussen de wedstrijden door op vakantie. Dit kan natuurlijk even wennen zijn, maar naar verloop van tijd leer je hier zeker mee omgaan. Op de speelavonden zitten wij ook met een groepje ook altijd in de Discord te ouwehoeren.

Mocht je denken dit lijkt mij wel leuk om eens aan deel te nemen of als je nog vragen hebt laat het dan vooral weten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Arezo:

IK DOE MEE, moet ik dan kloppen omdat de bel het niet doet? Of mag ik pas meedoen als ik me Oya lele voel? Of moet ik eerst een keer in het rond draaien? Met mijn voeten op de grond stampen. met mijn armen in de lucht zwaaien of gaan zitten met een zucht? Jullie zeggen het maar en ik doe het,

Jij mag meedoen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al meer dan acht jaar bezig elk jaar, elke week toch wel 4-6 dagen met @Patje! s'avonds in een online save. Al veel avonturen gehad bij velen clubs. Zo heb ik thuis ondertussen ook al een vitrine met prijzen die ik heb gewonnen in de save. Verschillende fake shirts met regennamen en zulke dingen. Hij is net van Celta naar Fiorentina gegaan, ik ben Alaves nog even aan het redden en ga volgend seizoen naar Atalanta! Zo komt de 'Derby dél Manager' terug al na één seizoen! Dankzij deze saves is er een broederschap gevormd die voor het leven is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Netzwerk:

Al meer dan acht jaar bezig elk jaar, elke week toch wel 4-6 dagen met @Patje! s'avonds in een online save. Al veel avonturen gehad bij velen clubs. Zo heb ik thuis ondertussen ook al een vitrine met prijzen die ik heb gewonnen in de save. Verschillende fake shirts met regennamen en zulke dingen. Hij is net van Celta naar Fiorentina gegaan, ik ben Alaves nog even aan het redden en ga volgend seizoen naar Atalanta! Zo komt de 'Derby dél Manager' terug al na één seizoen! Dankzij deze saves is er een broederschap gevormd die voor het leven is!

Dit zijn toch de verhalen waar het nou allemaal omdraait zeg. Hoe is het ontstaan dat jullie samen een online save gestart zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Lensherr:

Als er iemand is die interesse heeft om binnenkort samen een online save te starten, laat het me dan zeker weten!

Ik heb wel interesse! Kan mss zomaar de klik zijn die ik nodig heb om eens door te gaan in een save! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel dagen/weken doen jullie er gemiddeld over om een seizoen door te spelen? Zo zonde dat in FM14 (over eerder) de mogelijkheid tot netwerkspellen via LAN is weggehaald, met z'n alle bij elkaar verzamelen en kon je zo in een avond/nacht een half seizoen er door heen knallen omdat je vrijwel geen lag ervaarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Die wordt geinspireerd door Steels, maar bedankt dat je m'n grap niet begreep.

Excuses maatje,dacht je je vergist had ipv een grap. Heel fijn weekend en veel plezier bij ADE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Steels:

Ik heb wel interesse! Kan mss zomaar de klik zijn die ik nodig heb om eens door te gaan in een save! 

Ik snap dat wel. Het is iets totaal anders, maar begrijp me niet verkeerd. Ik zou ook wel graag in deze online save verder willen en niet stoppen :-D. Ik denk dat je dan beter eens een keer aansluit bij die FMOC save. Daar zijn 11 mensen min of meer actief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei bas huijsmans:

Dit zijn toch de verhalen waar het nou allemaal omdraait zeg. Hoe is het ontstaan dat jullie samen een online save gestart zijn?

Goh we hadden een save tesamen met drie, ik hem en Chrisje hier op het forum. Door omstandigheden kon hij niet/niet veel meer dus zijn we met twee gestart. Sindsdien gewoon blijven doen, er plezier in hebben en elkaars beste matties geworden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou ook wel online saves willen meedoen, maar letterlijk de enige avond in de hele week ik sowieso nooit hoef te werken, is maandag. Verder is mijn rooster elk week anders, en werk ik de hele maand door, dan weer dinsdag, dan zaterdag, dan donderdag etc. Verder de dag die ik maar heel weinig werk is vrijdag, maar zkr niet nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Netzwerk:

Goh we hadden een save tesamen met drie, ik hem en Chrisje hier op het forum. Door omstandigheden kon hij niet/niet veel meer dus zijn we met twee gestart. Sindsdien gewoon blijven doen, er plezier in hebben en elkaars beste matties geworden!

Was ik daarbij???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Netzwerk:

Doe je mee met MUTL ook? Zag dat je wederhelft zich al had aangemeld ook :D 

@bas huijsmans denk jij dat er nog wat FMOC gasten interesse hebben in een potje of 2 per week met en tegen anderen hier op/van MU?

Link naar opmerking
Deel via andere websites