Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #52

Urbeto

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Sick Blik:

@Grote Ree dank voor de 12punter nog! Het valt absoluut niet tegen deze editie, na een traag begin. Ook wat puntjes van Karel, had ik ook wel op gerekend moet ik zeggen! Dacht al wel dat het een beetje in zijn straatje zou vallen.

Graag gedaan! Heerlijke, opzwepende song heb je ingestuurd. Alles klopte aan die track wat mij betreft. Goede ritmesectie, urgente zang, catchy, muzikaal. Heb hem al een aantal keer op repeat gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Grote Ree:

Graag gedaan! Heerlijke, opzwepende song heb je ingestuurd. Alles klopte aan die track wat mij betreft. Goede ritmesectie, urgente zang, catchy, muzikaal. Heb hem al een aantal keer op repeat gehad.

Vet om te horen, is wel anders dan de meeste van hun nummers! Maar mocht je er voor open staan meer dingen te proberen, Shin Takarajima raad ik aan, die hoor je echt overal op straat in Japan. Zingt mijn vriendin ook bij karaoke :D Verder vind ik zelf Omotesando26ji, Identity en Aruku Around uitstekend. En als je een relaxed deuntje wil Kikitakatta Dance Music, Liquid Room ni. Als die ook allemaal bevallen dan zit je goed :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KhhU16W.png

Q1PzpfD.png

Finland

Aantal deelnames: 29

Aantal overwinningen: 1

Debuuteditie: 1

Hoe AI Finland recenseert:

"Fullmoon" van Sonata Arctica is een klassieker binnen de power metal-scene die laat zien waarom de band in het genre zo'n iconische status geniet. Met zijn snelle tempo, gitaargedreven melodieën, en het theatrale, expressieve stemgeluid van Tony Kakko, weet het nummer direct energie en spanning op te roepen. Het dynamische arrangement, met afwisselende intensiteiten, houdt de luisteraar geboeid, terwijl de tekst – een metafoor voor innerlijke strijd en transformatie – het epische gevoel versterkt.

Hoewel het nummer bol staat van technische vaardigheid en passie, kan het bombastische karakter soms wat overdadig overkomen, vooral voor degenen die minder bekend zijn met de over-the-top flair van power metal. Het refrein is memorabel, maar voor sommige luisteraars misschien net iets te melodramatisch.

Sterrenrating: ★★★★☆ (4/5)

"Fullmoon" is een spannende rit door alles wat power metal te bieden heeft: virtuositeit, drama en een vleugje mystiek. Het kan intens overkomen, maar dat is precies wat de fans ervan zo zullen waarderen.

Hoe D. Magoog Finland recenseert:

Finland en metal zijn twee handen op één buik en dus brengt @Whitewolf345 een bombastische plaat die direct uit de metalcatalogus lijkt te komen. Het tikt alle boxen van het genre af en zal de liefhebber dan ook welgevallen. Voor de neutrale luisteraar is het echter de zoveelste typische Finse inzending in deze competitie. FullMoon zakt zeker niet door enige ondergrens, maar doordat het alle schuifjes maximaal openzet kan dit overkomen als een kakafonie van geluiden. Niet geweldig, niet verschrikkelijk, en dus is het oordeel duidelijk: 

Sterrenrating: ★★★☆☆ (3/5)

De punten uit Finland (18/26).

Mentions:

@Djurovski @Chiemel @Titan @nasje92 @Urbeto @ivago @Bogatyr @aron24 @Chimpa @007mark @bas huijsmans @Satyr @Tim' @Sick Blik @Roprop @Grote Ree @Kyrill @Platina32 @Whitewolf345 @Vreven @Laki @chrisje1993 @michael16 @Rykjvk1 @Aaron21 @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Aaron21:

Sorry, maar als je 10 punten geeft aan die song van België kan ik je niet heel serieus nemen.

Ik kan dit redelijk waarderen. Ondanks dat het lijkt alsof ik alleen maar rock luister heb ik een redelijk brede smaak, vraag mij af en toe met punten geven sowieso wel af wie ik wel en niet serieus kan nemen🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Whitewolf345:

Ik kan dit redelijk waarderen. Ondanks dat het lijkt alsof ik alleen maar rock luister heb ik een redelijk brede smaak, vraag mij af en toe met punten geven sowieso wel af wie ik wel en niet serieus kan nemen🤣

Ik neem iedereen hier serieus, maar ja, ben dan ook homo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MSPBM3x.png

hxKjlk4.png

Engeland

Aantal deelnames: 49

Aantal overwinningen: 8

Debuuteditie: 1

Hoe AI Engeland recenseert:

"Thirteen" van Forward Russia! is een rauw en explosief nummer dat perfect de hectische energie van de post-punk revival vangt. Met zijn hoekige gitaarlijnen, intense ritmische drive en bijna schreeuwende vocalen, voelt het als een gecontroleerde chaos die je meesleept in zijn adrenalinevolle wereld. De complexe songstructuur en het gevoel van urgentie maken het tot een spannende luisterervaring, ideaal voor fans van het genre die op zoek zijn naar iets onconventioneels.

Toch kan de overweldigende intensiteit en ongrijpbaarheid van het nummer afschrikken voor luisteraars die minder bekend zijn met deze stijl. Het mist af en toe een duidelijke melodische kern, waardoor het meer een uitbarsting van energie lijkt dan een gedenkwaardige song.

Sterrenrating: ★★★½☆ (3.5/5)

"Thirteen" is uitdagend, explosief en compromisloos, een nummer dat risico's durft te nemen. Maar het kan soms voelen als een storm waarin je net iets te vaak verdwaalt.

Hoe D. Magoog Engeland recenseert:

Scout @Vreven heeft na een vliegende start te maken met de bekende Engelandtaks van MU Worldvision: wanneer je met Engeland meedoet lijk je nét even iets meer te moeten leveren voor de punten dan wanneer je iets aardigs uit de jungle van pak-hem-beet Frans-Guyana vandaan tovert. Maar ik moet ook eerlijk zijn: ¡Forward, Russia! levert met Thirteen ook gewoon een energiek doch extreem rommelig nummer. In het beleid van het huidige Nederlandse kabinet valt nog meer lijn te ontdekken dan in deze muzikale paniekaanval. Het nummer stamt van het album Give Me a Wall en het is precies dat wat ik de autonavigatie mee zou geven wanneer dit nummer op de radio voorbij zou komen. 

Well, gotta go, I'm almost at the wall now
Oh, shit, I forgot, how am I supposed to send this shit out?!

Sterrenrating: ★½☆☆☆ (1.5/5)

De punten uit Engeland (19/26).

Mentions:

@Djurovski @Chiemel @Titan @nasje92 @Urbeto @ivago @Bogatyr @aron24 @Chimpa @007mark @bas huijsmans @Satyr @Tim' @Sick Blik @Roprop @Grote Ree @Kyrill @Platina32 @Whitewolf345 @Vreven @Laki @chrisje1993 @michael16 @Rykjvk1 @Aaron21 @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites