wanus Gepost February 3 Share Gepost February 3 Benieuwd naar de coëfficiënt na deze campagne! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mordurette Gepost February 3 Share Gepost February 3 Hulde! Tegen Milan niet kansloos, denk ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost February 4 Author Share Gepost February 4  Halve finale Champions League  Zo, de halve finale. Wie had dat verwacht? Ik zeker niet maar we staan er niet voor niets. Helaas starten we niet goed en AC Milan komt snel voorsprong. Dan doen zij waar Italianen goed in zijn, een voorsprong verdedigen. Ze creëren niks maar geven ook niks weg. Daarmee bleef de 0-1 overeind. Vanuit onze kant erg zonde en onnodig   Maar de 0-1 hoeft niet per se meteen uitschakeling betekenen. We hebben vaker laten zien in uitwedstrijden ook te kunnen presteren. Vol goede moed gingen we dus de wedstrijd in. Voor heel kort want Barba haalt het binnen 2 minuten in zijn hoofd om met 2 benen vooruit een tackle aan te gaan. Totaal onnodig en hij pakt dan ook rood. Alle ambities kunnen dan meteen de kast in. En bedankt, LUL! Wat er vervolgens gebeurt..... Met 10 man hebben we niks te vertellen, het is een race tegen de klok. We willen zo snel mogelijk de bus in naar huis. De nederlaag is wel erg dik, het is een rampavond. Gauw vergeten. Maar dat wordt lastig, hierin zullen we nog wel regelmatig in pub quizzen tevoorschijn komen en dat wil je natuurlijk niet. Maar gebeurd is gebeurd. We hebben wel de halve finale gehaald van de Champions League, laten we positief afsluiten  Financiën   Inmiddels hoeven we ons financieel geen enkele zorgen te maken. De goede runs in de Champions League hebben voor veel geld gezorgd. Dusdanig dat we inmiddels op €107 miljoen zitten. De FFP is dan ook iets waar ik mij absoluut geen zorgen om hoef te maken   Maar we hadden nog veel meer kunnen hebben, wat heet. In de winter hebben we een megabod ontvangen van Manchester United voor onze spelmaker. Het begon laag maar werd steeds hoger en hoger. Uiteindelijk tot een duizelingwekkend bod van bijna €200 miljoen. Maar wij zijn financieel zo sterk dat we geen noodzaak hebben om dit bod te accepteren. Daarnaast heeft Garzon nog geen interlands gespeeld voor Colombia en hij hoeft nog maar 1 jaar om Maltees te worden. Nog een reden om hem niet te verkopen. Dit bod is dan ook geweigerd.   Naturalisatie   Ja, de lijst is heel klein geworden. Er is namelijk een groot probleem. Het klinkt heel gek maar Hamrun is te snel te goed geworden voor het Maltese nationale team. Veel spelers die bij mij in het eerste spelen komen tot interlands voor hun land. Hierdoor zijn er eigenlijk maar 3 spelers over die mogelijk voor Malta kunnen spelen. Via Hamrun zullen er dus weinig spelers bij komen voorlopig. Vanuit andere clubs komen er zo her en der wel spelers bij, echter komen die niet verder dan 2 sterren CA dus een EK of WK met Malta is nog steeds heel ver weg   Dit jaar 1 afvaller, Jose Dias zit al 5 jaar bij ons maar hij heeft helaas geen behoefte om voor Malta te gaan spelen. Erg zonde want ik zie hem niet voor Portugal spelen maar als een speler niet wilt, wilt die niet helaas. Hij is overigens ook direct verkocht want voor Hamrun kom hij helaas te kort. Dat geeft eigenlijk wel heel goed weer dat we met Hamrun te snel te goed zijn geworden   Coëfficiënten   Helaas moesten we het alleen doen, stel je voor dat we er nog een club bij hadden gehad. Wij hebben er alles aan gedaan, zo'n beetje in ons eentje hebben we 9,250 punten gepakt en dat is veel. Daarmee pakken we enigszins de aansluiting naar de landen boven ons. Plek 15 is waar we op azen, daar is het goud te vinden. Op de 15e plek heb je gegarandeerd een extra team in Europa. Als we op deze voet doorgaan zou dat ook nog zomaar eens kunnen. Als je kijkt wat bij ons weg valt en bij de landen boven ons dan kunnen we de 15e plaats misschien wel pakken over een paar seizoenen. Maar daar hebben we wel een andere club voor nodig dus hopelijk kan een ander Maltees team ook in Europa spelen aankomend jaar  @Mordurette Think again haha @wanus Staat in deze update! Het jaar viel wel een beetje tegen omdat we het alleen moesten doen dit jaar @delichris Het was echt een thriller, helaas geen stunt en Milan inderdaad (veel) te sterk @Djurovski Helaas niet gelukt om PSG te herhalen, winnen van PSG gebeurt natuurlijk 9 van de 10 keer niet @Renato Het ging een stuk sneller van verwacht haha. Maar dit stadium van de save is het makkelijkst, met elke club in welke divisie dan ook kun je de CL winnen. Met Folgore deed ik het ook maar wel pas in 2052, hoop het hier toch wel wat eerder te halen @Marius Het was heel spannend maar gelukkig viel het onze kant op. Kansloos waren we helaas wel de wedstrijd.... Sven @KayDeManaager @keano77 @De Raam @Fantasy @Gert @delichris @Mordurette @Djurovski @mannie510 @Marius @DemoN @MNie @Jotew @Lensherr @Michaelinho* @ElMarcos @MisterX @iamforce1 @Rob1981 @Whitewolf345 @timpy00 @nasje92 @Renato @delichris @neva @Satioz @Northis @erik9 @Sander. @wanus @joeyscenijme  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 4 Share Gepost February 4 De halve finale is al prestatie op zich. Jammer van die snelle rode kaart en de daarop dikke nederlaag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 4 Share Gepost February 4 Zo'n dikke nederlaag verwacht je natuurlijk niet in een halve finale op dit niveau. Best wel zuur, maar het was sowieso al een dikke prestatie om zo ver te komen. Wat een luxe trouwens om zo'n bod naast je te kunnen neerleggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mordurette Gepost February 4 Share Gepost February 4 Haha, wat een afstraffing. Zonde want je had nog alle kans in de return. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost February 4 Share Gepost February 4 Zonde van zo'n nederlaag. Knap dat je zo'n bedrag naast je neerlegt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik9 Gepost February 4 Share Gepost February 4 Wat een eikel die vent, nog alles in voor te spelen en dan doet zo iemand dit na 2 minuten, waar is je verstand.. om gek van te worden. halve finale blijft een uitermate knappe prestatie! Hopelijk kan je dat dit seizoen evenaren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Justin Gepost February 5 Share Gepost February 5 Alles doorgelezen, wat een heerlijke novelle!  Zet mij maar in de volgers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost February 5 Author Share Gepost February 5 Seizoen 12: Europese voorrondes  Hamrun   De Champions League voorrondes lijken nu al een formaliteit dus het format van de voorrondes gaat nu ook veranderen. Geen cliffhangers maar meteen de voorrondes waarin we ook kijken naar de andere clubs. Dat de voorrondes een formaliteit waren bleek ook maar weer, wat was dit een eitje. De tegenstanders waren ook niet van heel hoog niveau en het ging kinderlijk eenvoudig eigenlijk  Gzira   Gzira kreeg meteen een moeilijke loting voor de kiezen, ze moesten spelen tegen het Zweedse Hammarby. Helaas kwam Gzira te kort in deze wedstrijden en ze verloren ze allebei. Helaas een vroege uitschakeling  Valletta   Valletta begon als bekerwinnaar in de voorronde van de Europa League. Daarin speelden ze tegen Olympiakos en dat lijkt een onhaalbare tegenstander. Maar Gzira verrast en wint gewoon 2 keer. Of zijn de Grieken zo slecht? Ik vermoed dat laatste want wij wonnen er ook al gemakkelijk van in de eerdere seizoenen. Hoe dan ook, een keurige overwinning. Helaas komen ze tegen Trabzonspor net te kort. Echt net, ze hebben goed partij gegeven. Helaas wonnen de Turken wel. Dan hebben ze nog een uitweg via de Conference League voorrondes en Krybas is toch een tegenstander die ze best konden verslaan. Over 2 wedstrijden werd het toch gelijk.   Helaas verloren ze op penalty's en dat was erg zuur, die voelde ik wel eventjes. Valletta is uitgeschakeld  Sliema Wanderers   Dan hebben we alleen Slima Wanderers nog over, lukt het hun wel? De eerste wedstrijd was tegen Milsami Orhei, kudo's voor degene die weten uit welk land zij komen zonder het op te zoeken. In eigen huis vermorzelden ze deze tegenstander met 6-2 waardoor de uitwedstrijd een formaliteit was. Dan is het tegen Dinamo Kiev einde oefening zou je denken. Maar in eigen huis wonnen ze met 2-0, dat is een prima uitgangspositie. In Oekraïne speelt Sliema ook goed en ze houden Dinamo Kiev op 2-2. Knap en zijn ze nog maar 1 ronde verwijderd van het hoofdtoernooi. Debrecen was de tegenstander en als je van Kiev wint.... Inderdaad, Sliema kende geen problemen tegen de Hongaarse opponent en ze plaatsen zich voor de groepsfase, hulde   Lotingen   Hamrun   Onvoorstelbaar wat een zware loting. We spelen tegen Manchester United en Real Madrid, letterlijk de nummers 1 en 2 op de coëfficiëntenlijst. Dat kon letterlijk niet zwaarder. Maar ook de andere tegenstanders zijn pittig. Er is amper een wedstrijd waarvan je zegt dat dat een gegarandeerde overwinning is. Ik heb er een hard hoofd in dat we de groepsfase uit komen   Sliema wanderers  Ook Sliema treft het niet, ook zij kennen een zware loting voor Conference League begrippen. De enige 'makkelijke' tegenstander is APOEL en die spelen ze uit. In deze competitie heb je vaak wel 7 punten nodig om door te gaan en het wordt wel lastig om die te halen. Echter schakelde Sliema wel Dinamo Kiev uit in de voorrondes dus je weet maar nooit  @Justin Bedankt voor het compliment, je staat er bij @erik9 Die kreeg wel even een boete van 2 weken ja @delichris Ja helaas, dit bedrag gaan we ook nooit meer voor hem krijgen @Mordurette Nou ja, schijnbaar niet haha  @Marius Het was wel een onverwachte kiezelharde nederlaag ja. Uiteindelijk wel blij dat we de halve finale hebben gehaald maar deze gaat wel de geschiedenisboeken in @Djurovski Al met al een prima prestatie inderdaad, maar we zullen er nog wel regelmatig aan herinnerd worden denk ik Sven @KayDeManaager @keano77 @De Raam @Fantasy @Gert @delichris @Mordurette @Djurovski @mannie510 @Marius @DemoN @MNie @Jotew @Lensherr @Michaelinho* @ElMarcos @MisterX @iamforce1 @Rob1981 @Whitewolf345 @timpy00 @nasje92 @Renato @delichris @neva @Satioz @Northis @erik9 @Sander. @wanus @joeyscenijme @Justin  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost February 5 Share Gepost February 5 (edited) Milsami.. Is dat Kosovo? Â Ah, nee, natuurlijk niet. Stom van me. Heb er nog een keer gemanaged vorig jaar.. Edited February 5 by neva Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost February 5 Share Gepost February 5 Leuke lotingen. Benieuwd hoever beide clubs gaan komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 5 Share Gepost February 5 Voor jouw club ging het natuurlijk vlot in de voorrondes. Ook voor de andere Maltese clubs zaten er goede resultaten tussen, maar de weg is lang als je zo veel voorrondes moet door spartelen. De loting voor jouw club is inderdaad erg pittig. Hopelijk weet je toch door de groepsfase te komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 5 Share Gepost February 5 Grote gok Noord Macedonië?  Pittige lotingen voor beide ploegen idd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost February 5 Author Share Gepost February 5 @neva @Djurovski beide fout haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost February 6 Author Share Gepost February 6  Groepsfase Champions League  Wedstrijd 1: t/m 3   Helaas kan ik deze wedstrijden niet meer in detail zien ondanks dat ik nog maar in december zat. En daar baal ik van want wat is dit voor een ongelooflijke goede start. We beginnen al met een 2-4 overwinning tegen Juventus die nog niet eens zo onterecht was. Thuis tegen Celtic moeten we winnen om kans te maken om door te gaan en dat doen we ook, een mooie zakelijke overwinning. En tot slot pakken we ook Lyon weer in hun eigen huis, Lyon vinden we wel een fijne tegenstander schijnbaar  Wedstrijd 4 t/m 6   En toen kwam de klad er in maar dat is ook geen schande eigenlijk. We verliezen thuis tegen United nipt met 1-2 en uit tegen Ajax is het gewoon lastig. De 0-0 thuis tegen Salzburg is dan wel teleurstellend en we kwamen ook nog eens goed weg met dat gelijke spel. Wel hebben we hiermee de gewenste 10 punten die tot nu toe nog altijd genoeg waren om door te gaan  Wedstrijd 7 en 8   Maar voor de zekerheid pakten we nog even 3 punten tegen Dortmund. Het was een mooie attractieve wedstrijd met heel veel spanning. We komen voor, komen achter en in de 90+6e minuut maken we de 3-2, dat zijn de lekkerste. Tegen Real Madrid geven we aanvankelijk goed partij maar in de 54e en 55e minuut krijgen we binnen een minuut 2 tegendoelpunten, wedstrijd gespeeld. In de 60e minuut werd het ook al 3-0, in een kort tijdsbestek ging de wedstrijd dus verloren. Gelukkig bleef het bij 3-0  Eindstand   Ook hier waren 10 punten genoeg om door te gaan. Met 13 punten pakken we een keurige 13e plek en eindigen we in de top 16. Dat had ik van te voren niet verwacht met de zware lotingen   Sliema Wanderers   Dan Sliema dat ook een zware loting kende. Ik gaf ze weinig kans maar ze begonnen wel met een goed gelijkspel tegen Aberdeen en dat geeft dan toch hoop. Terechte hoop want ze winnen gewoon met 4-3 van Besiktas, wat een geweldige overwinning! Dan heb je 4 punten en dan kan 1 overwinning al genoeg zijn in de resterende 3 wedstrijden. Die moesten ze dan pakken tegen APOEL maar ze verloren daar in Cyprus en dat was wel teleurstellend. Met de laatste wedstrijd in het vooruitzicht moest de wedstrijd thuis tegen Dundee echt gewonnen worden. Het is een spannende wedstrijd en Sliema vind de winnende treffer in de 83e minuut  Eindstand   Maar is 7 punten genoeg? Jazeker! Sliema wordt daarmee 23e en gaat verder in de winter. Een keurige prestatie die ik echt niet verwacht had  Lotingen   Wij spelen tegen Ajax en Sliema speelt tegen Estoril uit Portugal. Ik denk dat wij en Ajax gelijkwaardig zijn en Sliema had het wellicht beter kunnen treffen. Ik ben benieuwd of er na deze ronde nog steeds 2 Maltese clubs actief zullen zijn  @Djurovski Vrij pittig maar we hebben het allebei prima gedaan dacht ik zo  @Marius Ja, die weg is heel lang dus dat ze sneuvelen is niet zo gek, ik ben al blij als er een 2e team Europa in gaat. Helemaal als ze ook nog eens de groepsfase overleven @delichris We doen allebei nog steeds mee @neva @Djurovski Het was Moldavië (had ik anders ook nooit geweten) Sven @KayDeManaager @keano77 @De Raam @Fantasy @Gert @delichris @Mordurette @Djurovski @mannie510 @Marius @DemoN @MNie @Jotew @Lensherr @Michaelinho* @ElMarcos @MisterX @iamforce1 @Rob1981 @Whitewolf345 @timpy00 @nasje92 @Renato @delichris @neva @Satioz @Northis @erik9 @Sander. @wanus @joeyscenijme @Justin  Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 6 Share Gepost February 6 Zeer knappe resultaten en mooi dat beide door zijn. Ajax ken je inmiddels daar zie ik je wel van winnen of we dat ook van Sliema kunnen zeggen is een tweede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 6 Share Gepost February 6 Puike groepsfase. Met Ajax tref je nu een tegenstander waar zeker ook nog iets tegen mogelijk is. Mooi om dan ook nog eens een andere Maltese club te zien overwinteren. Er worden stappen gezet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost February 7 Share Gepost February 7 Beide teams door is erg knap. Ook beide teams hebben een leuke loting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost February 7 Author Share Gepost February 7  1e knock-out ronde  Ajax, daar speelden we eerder tegen. Daar hebben we geen goede herinneringen aan want daar verloren we na penalty's. Ditmaal was het begin een stuk beter, na 2 minuten al 0-1. Hoppa. Maar Ajax krijgt wederom een penalty die Arda Guler niet mist. Daarmee is het voor even weer een wedstrijd. Niet veel later komen we weer op voorsprong en vlak voor rust zelfs op 1-3. Terecht want we waren echt veel beter. In de tweede helft kwam Ajax er al veel beter in en ze zochten naar de aansluiting. Wellicht verdienden ze die ook maar de goal viel aan de andere kant. Zo staat het in eens 1-4 in plaats van 2-3 en dat is een gigantisch verschil. In de slotfase gaat het van kwaad naar erger voor Ajax en beter voor ons natuurlijk want het werd ook nog even 1-5. Het lijkt daarmee gespeeld   Ajax zal vast met hele goede bedoelingen naar Malta zijn gekomen maar van spanning was geen sprake. We komen snel op 1-0 en direct in de daaropvolgende aanval op 2-0. Als het al niet gespeeld was is het dat nu wel. We kunnen door gaan voor een monsterscore maar het is daarna wel welletjes. Ajax komt zelfs terug tot 2-1. In de tweede helft nog wel even de schouders er onder, voor de coëfficiëntenpunten en voor het publiek natuurlijk. We waren gewoon beter en we scoren er nog 2 bij. Daarmee winnen we afgetekend met 9-2 over 2 wedstrijden  2e knock-out ronde  In de volgende ronde spelen we tegen Bayern Munchen en dat is natuurlijk wel een niveau hoger. Dat bleek ook wel want we komen 0-1 achter en dan wordt het tegen zulke tegenstanders wel heel moeilijk. Maar we geven niet op en geven de Duitsers een wedstrijd. Naarmate de wedstrijd vordert creëren we de nodige kansen. Helaas bleef een treffer uit en verliezen we daar waar een gelijkspel meer terecht was geweest   Normaal gesproken zou je zeggen dat het wel klaar is na zo'n thuisnederlaag maar we hebben vaker laten zien in uitwedstrijden ook goed te kunnen spelen. Dat deden we in Duitsland dus ook en we waren gewoon beter en creëerden veel meer kansen. We komen dan ook terecht 0-1 voor. Het is een erg spannende wedstrijd waarin wij de bovenliggende partij bleven en dat is best gek. Het blijft dan ook bij 0-1 en we gaan verlengen. In de verlenging gebeurt er niet veel en we gaan ons dus op maken voor strafschoppen   De strafschoppenserie was echt niet minder spannend. Alle strafschoppen gingen aan beide kanten feilloos raak. Tot aan de 8e penalty van Bayern. Een ultieme kans voor ons om Bayern uit te schakelen en dat doen we. Penalty raak en door naar de kwartfinale!  Sliema Wanderers   Dan nog Sliema dat tegen het Portugese Estoril speelde. Een moeilijke tegenstander en helaas kwam onze competitiegenoot te kort. In eigen huis nog wel een 2-2 gelijkspel nadat Sliema binnen 10 minuten 2-0 voor stond. Erg jammer. In Portugal was Estoril beter en wonnen ze verdiend. Daarmee is Sliema uitgeschakeld maar hebben ze het prima gedaan voor ons  Loting kwartfinale   In de kwartfinale gaan we spelen tegen Manchester United  @delichris Inderdaad, helaas kwam Sliema wel te kort @Marius Er was zeker wat mogelijk tegen Ajax haha. Er worden wel hele grote stappen gezet inderdaad de laatste paar seizoenen @Djurovski Over ons had je gelijk, Sliema kwam helaas te kort Sven @KayDeManaager @keano77 @De Raam @Fantasy @Gert @delichris @Mordurette @Djurovski @mannie510 @Marius @DemoN @MNie @Jotew @Lensherr @Michaelinho* @ElMarcos @MisterX @iamforce1 @Rob1981 @Whitewolf345 @timpy00 @nasje92 @Renato @delichris @neva @Satioz @Northis @erik9 @Sander. @wanus @joeyscenijme @Justin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost February 7 Share Gepost February 7 Heerlijke zege tegen Ajax, daar worden we vrolijk van! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mordurette Gepost February 7 Share Gepost February 7 Prachtige overwinningen op Ajax en ook tegen Bayern natuurlijk een geweldige prestatie neergezet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost February 7 Share Gepost February 7 Ajax niet één keer, maar zelfs twee keer in de pan gehakt! Prachtig om nadien Bayern uit te schakelen. Met die Duitsers ben je immers nooit klaar. Man United is natuurlijk een pittige tegenstander als volgende. In FM altijd overrated en moeilijk te bespelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 7 Share Gepost February 7 Heerlijk om zo Ajax te kakken te zetten. Bayern uitschakelen is zeer knap. Succes tegen United Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MNie Gepost February 7 Share Gepost February 7 Dat zijn nog eens goede prestaties zeg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts