Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

[FM25] Nieuws & Updates

Fantasy

Recommended Posts

Poah wat balen wij hier allemaal van. Maar zoals ik al bij meerdere ook lees in de chat, laten we met elkaar op zoek gaan naar manieren om de (voor mij) 800 openstaande (game) uren te vullen tot eind 2025!! 

Heb Civilization 6 wel even gespeeld en zag dat Civ 7 dezer dagen uitkomt, maar weet niet of ik daar alle FM uren mee kan gaan vullen.

Laten we met z’n allen eens wat leuke ideeën opperen!  :D 

19 minuten geleden zei Brozai:

Poah wat balen wij hier allemaal van. Maar zoals ik al bij meerdere ook lees in de chat, laten we met elkaar op zoek gaan naar manieren om de (voor mij) 800 openstaande (game) uren te vullen tot eind 2025!! 

Heb Civilization 6 wel even gespeeld en zag dat Civ 7 dezer dagen uitkomt, maar weet niet of ik daar alle FM uren mee kan gaan vullen.

800 openstaande uren? Waar hebben we het hier over? Een proefversie oid?

33 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Ik denk dat hij bedoelt dat volgens zijn schatting hij 800u gametime heeft tot november die vrijgekomen zijn omdat FM25 er niet komt.

Ik ben aan het denken miss een nieuwe xcom 2 campaign te starten. of een nieuwe natie vinden voor EU4

2 uur geleden zei ReneLeBlanc:

Hahaha jij besteed vast 8000 aan de volledige game. Ruim 2 uur per dag gemiddeld in een jaar besteed ik toch wel aan FM ;) 

2 uur geleden zei Brozai:

Beetje extra bijklussen die uurtjes

Iets anders praktisch. Weet iemand hoe je je geld terug kan krijgen voor FM25?

Denk veel mensen via een link op MU gekocht, dus misschien handig om daar een stap voor stap uitleg van te maken :)

Mooie post, inderdaad. Alleen jammer dat dit niks gaat veranderen bij SI, omdat die alles wat uit de community komt negeren. Zoals in de post zelf ook al beschreven staat. SI doet wat ze zelf willen en of de spelers dat nou willen of niet, het komt er. Het erge is nog dat de fans het allemaal goedpraten. Ieder jaar zie je altijd weer dat iedereen positief is over "de nieuwe features" terwijl er nauwelijks wat aangepast is.

Heb ergens hoop dat het nu een keer over kan slaan doordat FM25 gecancelled is, maar zag mensen alweer posten dat FM26 een geweldige game gaat worden, terwijl in niks blijkt dat dat zo gaat zijn. Dus die hoop verdwijnt dan, helaas, ook weer snel.

Zodoende ben ik ook langzaamaan compleet afscheid aan het nemen van het spelletje dat ik jarenlang gespeeld heb met veel plezier.

4 minuten geleden zei Richarð.:

Mooie post, inderdaad. Alleen jammer dat dit niks gaat veranderen bij SI, omdat die alles wat uit de community komt negeren. Zoals in de post zelf ook al beschreven staat. SI doet wat ze zelf willen en of de spelers dat nou willen of niet, het komt er. Het erge is nog dat de fans het allemaal goedpraten. Ieder jaar zie je altijd weer dat iedereen positief is over "de nieuwe features" terwijl er nauwelijks wat aangepast is.

Heb ergens hoop dat het nu een keer over kan slaan doordat FM25 gecancelled is, maar zag mensen alweer posten dat FM26 een geweldige game gaat worden, terwijl in niks blijkt dat dat zo gaat zijn. Dus die hoop verdwijnt dan, helaas, ook weer snel.

Zodoende ben ik ook langzaamaan compleet afscheid aan het nemen van het spelletje dat ik jarenlang gespeeld heb met veel plezier.

De community is altijd sterker dan een bedrijf. Zeker nu FM een monopoly positie heeft maar op een gegeven moment is dat ook klaar. En dat punt zijn we nu wel bereikt denk ik. Eerst FM25 laten cancelen en als er ook nog (volgens geruchten) een Subscription plan komt dan is dat achter elkaar negatief nieuws en dan moeten ze nog maar hopen dat mensen dat gaan pikken als heb ik daar mijn twijfels over. Als ze alles gelijk transparant hadden gecommuniceerd dan was het anders.

Geluk zijn er genoeg oudere versies die je kan updaten als community ;)

Wat is er negatief aan een subscription plan? Heb het bij EU4 en enkele andere Paradox games ook. Als ik zin heb om te spelen dan neem ik die subscription voor een maandje of twee, en als ik dan in mijn jaarlijkse FM-dip kost het me niks. 

Ik snap ook best dat het voor andere mensen anders ligt, maar ik vind het niet per se iets negatief. 

Dat ligt volgens mij een beetje aan de hoogte van het bedrag natuurlijk. Ze kunnen het bedrag zo hoog zetten dat het een melkkoe wordt, maar ze kunnen ook het bedrag relatief laag houden om zelf een stimulans te hebben om de game gedurende het jaar te updaten met data updates, patches etc. Gezien de reputatie van SEGA snap ik wel dat mensen nu vooral optie 1 vrezen.

4 uur geleden zei joostmakaay:

Interessante post op het SI forum;

9hjn5ls22she1.png?auto=webp&s=8d534700cf7c76a34464dd6b7e51e62902fdc18d

tldr; men is bang dat FM26 een subscription model gaat krijgen om daarmee meer geld te gaan verdienen aan het FM-franchise, en er dus ook niet ieder jaar een nieuwe versie gemaakt hoeft te worden.

zitten goeie punten in, zeker wat betreft de artificiele difficultie die ze erin steken en het schrijnend gebrek aan innovatie. Maar dat Paradox als voorbeeld wordt genomen gaat er bij mij niet in. De launch van cities skylines 2 was een ramp. Cities skylines 1 werd uitgemolken met matige dlc.

Ik vind EU4 fantastisch, maar die omslag is er pas sinds enkele jaren. Er was een lange periode dat er de dlc die ze uitbrachten gewoon slechte kwaliteit was en ook de fan communicatie bijna onbestaande was:

Expansion - Europa Universalis IV: Leviathan on Steam

En een subscription model zou ik ook niet zo erg vinden in het geval van FM. Je koopt eenmaal de basegame, en dan wat datebase updates elke seizoen voor wat 30 of 40 euro? Het is in ieder geval eerlijk dan wat we de voorbije jaren kregen. De volle mep voor een spel dat eigenlijk weinig veranderd was en waar de veranderingen dan ook nog eens gebakken lucht bleken. Halve J league waarvan de licentie niet klopte, of speler interacties die erger worden dan beter....

Tja en de regen faces is nog zo'n farce.

Wat ik wel hoop is dat het het einde van Miles is. Die gozer is zo vol van zichzelf en uiteindelijk is hij nog altijd eindverantwoordelijke, ook voor hetgene ik hierboven heb beschreven. Stom esports gedoe waar de meesten niet om geven. Waardeloze communcatie en interactie met de fans.... Als je wat los rekent heeft hij SEGA wel enkele tientallen miljonen gekost. Als dat niet genoeg is om de laan uitgestuurd te worden... M

18 minuten geleden zei AntiChrist7:

En een subscription model zou ik ook niet zo erg vinden in het geval van FM. Je koopt eenmaal de basegame, en dan wat datebase updates elke seizoen voor wat 30 of 40 euro? Het is in ieder geval eerlijk dan wat we de voorbije jaren kregen.

Correctie; dat is precies wat we de voorbije jaren kregen.

8 uur geleden zei AntiChrist7:

zitten goeie punten in, zeker wat betreft de artificiele difficultie die ze erin steken en het schrijnend gebrek aan innovatie. Maar dat Paradox als voorbeeld wordt genomen gaat er bij mij niet in. De launch van cities skylines 2 was een ramp. Cities skylines 1 werd uitgemolken met matige dlc.

Ik vind EU4 fantastisch, maar die omslag is er pas sinds enkele jaren. Er was een lange periode dat er de dlc die ze uitbrachten gewoon slechte kwaliteit was en ook de fan communicatie bijna onbestaande was:

Expansion - Europa Universalis IV: Leviathan on Steam

En een subscription model zou ik ook niet zo erg vinden in het geval van FM. Je koopt eenmaal de basegame, en dan wat datebase updates elke seizoen voor wat 30 of 40 euro? Het is in ieder geval eerlijk dan wat we de voorbije jaren kregen. De volle mep voor een spel dat eigenlijk weinig veranderd was en waar de veranderingen dan ook nog eens gebakken lucht bleken. Halve J league waarvan de licentie niet klopte, of speler interacties die erger worden dan beter....

Tja en de regen faces is nog zo'n farce.

Wat ik wel hoop is dat het het einde van Miles is. Die gozer is zo vol van zichzelf en uiteindelijk is hij nog altijd eindverantwoordelijke, ook voor hetgene ik hierboven heb beschreven. Stom esports gedoe waar de meesten niet om geven. Waardeloze communcatie en interactie met de fans.... Als je wat los rekent heeft hij SEGA wel enkele tientallen miljonen gekost. Als dat niet genoeg is om de laan uitgestuurd te worden... M

Grotendeels eens met je punten, maar Football Manager is toch totaal geen spel dat baat heeft hij een subscription model? 99% van de spelers speelt offline (eigen game), en nieuwe content (data update in het geval van FM, wat dus mogelijke en DLC kan worden) is pas beschikbaar bij het starten van een nieuw spel. De enige manier waarop dit echt kan slagen (voor SI dan) is het blokkeren van externe editor data, waardoor je die DLC dus wel moet halen als je met de laatste transfers wil spelen.

Ik denk eigenlijk dat je dit niets eens op Miles af kunt schuiven, want de overgang naar Unity (en dus het aanboren van de meer casual speler) moet haast wel van bovenaf gekomen zijn om de verkoopcijfers op te krikken. Wel had hij natuurlijk veer eerder z'n keutel in moeten trekken tijdens de aankondigingen, want als iemand wist dat het onhaalbaar ging worden, dan was hij het wel.

4 uur geleden zei joostmakaay:

Grotendeels eens met je punten, maar Football Manager is toch totaal geen spel dat baat heeft hij een subscription model? 99% van de spelers speelt offline (eigen game), en nieuwe content (data update in het geval van FM, wat dus mogelijke en DLC kan worden) is pas beschikbaar bij het starten van een nieuw spel. De enige manier waarop dit echt kan slagen (voor SI dan) is het blokkeren van externe editor data, waardoor je die DLC dus wel moet halen als je met de laatste transfers wil spelen.

Het moet ook niet een 100% kopie zijn van huidige subscription modellen (trouwens ook 99% van EU4 spelers spelen SP)

Het is maar een concept van een idee, maar SI zou hun basegame kunnen uitbrengen, waarvan ze zeggen "dit is de game voor de volgende vier of vijf jaar". Elke transfer update in die periode wordt dan een dlc, en dan is het gewoon een kwestie zoals nu je database te selecteren in het begin.  Over prijs ga ik me niet uitspreken, maar het zou voor de consument toch lichtjes goedkoper moeten uitkomen dan 4 football managers te kopen in 4 jaar. Misschien zelfs een discount deal als je de eerdere data updates hebt gekocht

Ze kunnen wat rommelen in de marge en fixes uitbrengen voor die football manager versie, maar belangrijker, ondertussen kunnen ze deftige overhauls doen en die testen voor de volgende basegame die er dan binnen vier of vijf jaar komt. Geen tijdsdruk meer dat het voor oktober moet klaar zijn, geen halfslachtige zaken zoals dynamic youth rating  dat niet blijkt te werken, of speler interacties die vaak niet logisch zijn... etc. 

Ik zeg het is maar een concept, en ik zou niet weten of het zelfs mogelijk is met de licenties. Maar het is iets om over na te denken. Het is in ieder geval een stuk transparanter dan wat we nu krijgen

Gohja, voor mij persoonlijk zie ik er geen graten in. Had het wel eventjes gehad met FM spelen. (Niet moeilijk als je al in het seizoen 90/91 zit, haha) :D 

Voor je het goed en wel beseft, is dit seizoen gedaan, en komt FM26 uit.

Liever zo dan FIFA een kleine 10 jaar geleden. Een spel uitbrengen vol met bugs, daar heeft niemand wat aan.

Ik heb de afgelopen weken vooral geleerd dat dit forum een oase van rust is. Zeker in vergelijking met General Discussion op SI Forums. Dus als je denkt, goh, Wolf hangt hier wel heel veel rond. Dan kan het wel eens een zooitje zijn op SI Forums :D

De discussie ging op een gegeven moment niet meer naar 11, maar zat ergens op 19 of 23. Dat er dingen niet goed gaan en zijn gegaan, hoef je me niet te vertellen. Ik heb ook mijn mening over hoe bepaalde zaken gaan, maar het sloeg helemaal nergens meer op.

Het was een stuk handiger geweest als SI niet had gezegd dat ze transparant hebben gecommuniceerd in deze situatie. De eerste reactie daarop zal altijd zijn: "Maar jullie hebben ons geen enkel in-game screenshot laten zien? Wat nou transparantie>!". En dat is gewoon een verwachtingsprobleem. De mockups waren niet (goed) genoeg en verder zijn ze nooit gekomen. Dus ja, ik snap die reactie.

Verder heb ik gemerkt dat heel veel mensen niet snappen dat een wet gevolgd moet worden.
Ik werk zelf in een branche waar we strikte regels hebben over het verspreiden van informatie en op welk moment. Dat is in sommige gevallen tot op de exacte minuut voorgeschreven.
Als je dan tegen mensen zegt, dat er mogelijk niet gecommuniceerd mag worden op basis van wettelijke verplichtingen (geen mededelingen met impact op financiële resultaten X dagen voordat deze worden gedeeld bijvoorbeeld), krijg je als reactie: Dat is jouw mening.

Ik vraag me wel eens af of mensen ook zo in discussie gaan met bijvoorbeeld politie als ze staande worden gehouden. Ze zullen er vast zijn en ze mogen zich ook voortplanten.
Maar goed, die verplichte stilte van SI werkt natuurlijk tegen ze, terwijl ze daar praktisch geen biet aan kunnen doen. Ze kunnen niet anders.

My two cents on the subject.

Ik ben wel benieuwd naar de toekomst van FM en of dit een breekpunt gaat worden. 

Het kan goed zijn dat we bij FM 26 weer op de oude voet doorgaan met een jaarlijkse game met minimale veranderingen. Opzich is dat voor mij ook prima, daardoor heb je wel een trage vooruitgang in de game. Met een game in de zoveel jaar en dan updates zie ik die vooruitgang nog trager gaan. Ik vraag mij ook af of dat past bij een game als FM. De bovengenoemde games als EU4 hebben een ander stramien en komen niet jaarlijks met een nieuwe game. 

Met het hiaat dat we nu hebben, heb ik ook maar eens FM 19 opgepakt, je merkt dan toch wel dat de franchise is 5 jaar wat grote stappen heeft gemaakt. Natuurlijk niks leven veranderend, maar dat heeft FM (CM) in haar bestaan maar een handjevol keren gedaan. De basis van de game is altijd hetzelfde gebleven en dat is prima.