Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM25] Nieuws & Updates

Fantasy

Football Manager 2025  

47 leden hebben gestemd

1. 1. Ga je FM25 kopen?

• Ja, natuurlijk - Ik koop 'm via MU!
    • Hmm, ik twijfel nog een beetje.
    • Nee, ik sla een jaartje FM over.

Aanbevolen berichten

52 minuten geleden zei delichris:

Maar voor de prijs van 35-45 krijg je geen hoesje. Bij 50-60 krijg je wel een hoesje. Het duurt heel lang voordat de FM 35-45 kost met een hoesje.

Het is dan ook 2024 en niet 2005. Praktisch iedereen koopt FM voor toegang tot de game, niet voor een nutteloos stuk plastic in de kast. Kortom, je hoeft eigenlijk nooit meer dan €45 voor de nieuwe FM te betalen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Urbeto:

Het is dan ook 2024 en niet 2005. Praktisch iedereen koopt FM voor toegang tot de game, niet voor een nutteloos stuk plastic in de kast. Kortom, je hoeft eigenlijk nooit meer dan €45 voor de nieuwe FM te betalen. 

Dan krijg je alleen maar een key. Het hoesje is tegenwoordig van karton. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei delichris:

Dan krijg je alleen maar een key. Het hoesje is tegenwoordig van karton. 

Of het hoesje nu van plastic, karton, glas, porselein of bamboe is: hij is niet nodig om FM te spelen en ik denk dat 99% van de mensen hem hierom lekker digitaal koopt. Dat je hem wel wilt moet je verder zelf weten, maar je kunt Karel moeilijk tegenwerpen dat FM duurder is dan hij stelt omdat jij zo nodig 15 euro voor een stuk karton aftikt ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Urbeto:

Of het hoesje nu van plastic, karton, glas, porselein of bamboe is: hij is niet nodig om FM te spelen en ik denk dat 99% van de mensen hem hierom lekker digitaal koopt. Dat je hem wel wilt moet je verder zelf weten, maar je kunt Karel moeilijk tegenwerpen dat FM duurder is dan hij stelt omdat jij zo nodig 15 euro voor een stuk karton aftikt ;) 

Er zijn zat mensen die het spel met hoesje kopen. En dat is meer dan 1 procent. Het is ook voor de verzameling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Oldskool:

Wat ik me besef is dat als SI dit verpest en niemand FM25 koopt, we misschien nooit meer een nieuwe FM krijgen. Dat wil niemand toch? 

En als een andere partij de licenties overneemt, misschien eindigen we dan wel met in game aankopen, downloadable content, etc. Ik prijs me gelukkig dat ik ieder jaar een volledige game kan spelen voor 40-50€.

Of, er komt een andere studio die terug naar de basics gaat en zich niet bezighoudt met randzaken zoals een esports kampioenschap FM? Beide kunnen

1 uur geleden zei Kyrill:

En @AntiChrist7 dan koop jij op verkeerde plekken genoeg legale plekken waar FM ieder jaar eerder 35-45 kost dan jouw 50-60:sorry:

Oh nee, ik ken genoeg van keysites en kortingen. Maar ik kan me goed voorstellen dat er een meerderheid is die het puur via steam of de winkel koopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei delichris:

Er zijn zat mensen die het spel met hoesje kopen. En dat is meer dan 1 procent. Het is ook voor de verzameling.

Ik denk dat je zwaar overschat hoeveel mensen de game nog fysiek kopen anno 2024 (huhuhu 0 want er komt geen game dit jaar huhuhu). 

Mijn 99 procent was wat gechargeerd, maar ik denk echt dat 85/90% tegenwoordig digitale verkopen betreft. Logisch ook, want een fysiek exemplaar dient al jaren geen enkel praktisch nut meer. Er is een reden waarom je fysieke gameverkoop al jarenlang drastisch terug ziet lopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Urbeto:

Ik denk dat je zwaar overschat hoeveel mensen de game nog fysiek kopen anno 2024 (huhuhu 0 want er komt geen game dit jaar huhuhu). 

Mijn 99 procent was wat gechargeerd, maar ik denk echt dat 85/90% tegenwoordig digitale verkopen betreft. Logisch ook, want een fysiek exemplaar dient al jaren geen enkel praktisch nut meer. Er is een reden waarom je fysieke gameverkoop al jarenlang drastisch terug ziet lopen. 

Ik denk dat jij je wel vergist in de bol.com websites. Die verkopen nog steeds erg goed. Game Mania is mede daardoor ook failliet en de prijzen waren belachelijk hoog. Ze vroegen voor FM meestal 10 euro meer dan een bol.com. En ik koop bijvoorbeeld mijn FM bij bol.com en ik betaal eerst de volle mep, maar een maand daarna krijg ik er ook nog eens geld van terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei delichris:

Ik denk dat jij je wel vergist in de bol.com websites. Die verkopen nog steeds erg goed. Game Mania is mede daardoor ook failliet en de prijzen waren belachelijk hoog. Ze vroegen voor FM meestal 10 euro meer dan een bol.com. En ik koop bijvoorbeeld mijn FM bij bol.com en ik betaal eerst de volle mep, maar een maand daarna krijg ik er ook nog eens geld van terug.

Op basis van dat jij er nog jaarlijks je fysieke game koopt? 

Cijfers over FM zijn niet beschikbaar, maar niets wijst erop dat veel mensen hun PC games nog fysiek kopen. Zie bijvoorbeeld hier het tegendeel. 

Ik zie nu trouwens dat je tegenwoordig niet eens meer een cd-rom krijgt bij aankoop van een fysiek exemplaar. Ik dacht dat ik net gekscherend was maar dan betaal je dus echt puur en alleen voor het kartonnetje :-D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Urbeto:

Op basis van dat jij er nog jaarlijks je fysieke game koopt? 

Cijfers over FM zijn niet beschikbaar, maar niets wijst erop dat veel mensen hun PC games nog fysiek kopen. Zie bijvoorbeeld hier het tegendeel. 

Ik zie nu trouwens dat je tegenwoordig niet eens meer een cd-rom krijgt bij aankoop van een fysiek exemplaar. Ik dacht dat ik net gekscherend was maar dan betaal je dus echt puur en alleen voor het kartonnetje  

En ik steun een goed doel. Namelijk Warchild van FM24 ging van elk verkocht exemplaat (dus een hoesje) 10p naar Warchild. En je kreeg ook vaak nog wat extra's erbij. Maar zoals ik al zei het is ook voor de verzameling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei delichris:

En ik steun een goed doel. Namelijk Warchild van FM24 ging van elk verkocht exemplaat (dus een hoesje) 10p naar Warchild. En je kreeg ook vaak nog wat extra's erbij. Maar zoals ik al zei het is ook voor de verzameling.

Dit klinkt net als mensen die meedoen aan de loterij en dan zeggen dat ze dat doen voor het goede doelen. Dat is natuurlijk onzin iedereen doet het voor zichzelf. Wat ook prima is overigens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei AntiChrist7:

Of, er komt een andere studio die terug naar de basics gaat en zich niet bezighoudt met randzaken zoals een esports kampioenschap FM? Beide kunnen

Oh nee, ik ken genoeg van keysites en kortingen. Maar ik kan me goed voorstellen dat er een meerderheid is die het puur via steam of de winkel koopt.

De kans is juist groot dat een volgende gamestudio nog meer inzet op esports etc. En dan vooral omdat ze hopen hiermee op allerlei andere manieren te verdienen aan hun games. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei delichris:

Je doet met je geld wat je wilt he. Ik snap het wel. Ik ben ook een verzamelaar, van andere dingen dan en ik betaal soms ook wat meer als anders om het echt in de collectie te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit intussen geïnteresseerd te lezen op diverse fansites waar de eigenaren van de gekkigheid niet weten hoe ze de periode moeten overbruggen tot maart 2025. De FMfluencers op Youtube idem dito. Ik zie zelfs een enkeling SI de schuld geven van het teruglopen van inkomsten. Want geen nieuwe game betekent dan blijkbaar geen interesse vanuit de community? Misschien moet je dan je fansite eens heroverwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Wolf_pd:

Ik zit intussen geïnteresseerd te lezen op diverse fansites waar de eigenaren van de gekkigheid niet weten hoe ze de periode moeten overbruggen tot maart 2025. De FMfluencers op Youtube idem dito. Ik zie zelfs een enkeling SI de schuld geven van het teruglopen van inkomsten. Want geen nieuwe game betekent dan blijkbaar geen interesse vanuit de community? Misschien moet je dan je fansite eens heroverwegen.

10 uur geleden zei Thomassje123:

Een nieuwe FM geeft een piek in het aantal views en nieuwe volgers

Je ziet het ook op MU, bij de release van de nieuwe FM is het hier ook altijd veel drukker dan anders

En de advertentie inkomsten schijnen in november/december ook het hoogst te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan toch nog maar verder met mijn saves in FM24... Ik wilde er al geen tijd meer insteken omdat de 25 er aan zat te komen, maar als die nog bijna een half jaar op zich laat wachten wordt het wel een hele lange tijd zonder. 

Vast een hele verstandige keuze om de release uit te stellen maar niet minder vervelend. 

En ach, dan zijn er belangrijkere dingen :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Kyrill:

Ik geloof geen snars van 96% van mensen 4231 speelt....

Wacht even, je denkt toch niet serieus dat dit een echte tweet is hé? Het ligt er hier nog dikker bovenop dan slagroom op een moorkop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites