Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM25] Nieuws & Updates

Fantasy

Football Manager 2025  

47 leden hebben gestemd

1. 1. Ga je FM25 kopen?

• Ja, natuurlijk - Ik koop 'm via MU!
    • Hmm, ik twijfel nog een beetje.
    • Nee, ik sla een jaartje FM over.

Aanbevolen berichten

Geweldige Development Update :classic_rolleyes: Werkelijk nix positief te melden..buiten het ophemelen van het eSport-gebeuren rond het WK FM...

Citaat

This should be my last development update until we start focusing more on what’s in FM25. We have lots of good stuff to show you that we’re excited about but I want to re-iterate that FM25 is the first instalment in a new era for the game, one that will give us a lot more possibilities than we had with the previous chapter.

Dit heb ik ook al eens gehoord toen het over regen-faces ging, die er ook ieder jaar op achteruit zijn gegaan.

Ik vrees dat ik voor het eerst in jaren maar eens een versie moet overschieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Steels:

Geweldige Development Update :classic_rolleyes: Werkelijk nix positief te melden..buiten het ophemelen van het eSport-gebeuren rond het WK FM...

Dit heb ik ook al eens gehoord toen het over regen-faces ging, die er ook ieder jaar op achteruit zijn gegaan.

Ik vrees dat ik voor het eerst in jaren maar eens een versie moet overschieten.

Misschien dat je het dan toch eens voor elkaar krijgt om op FM24 voorbij seizoen 1 te geraken :classic_wink:

Zonder gekheid: vind je het zelf ook niet een beetje vroeg om FM25 nu al opzij te schuiven? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

Misschien dat je het dan toch eens voor elkaar krijgt om op FM24 voorbij seizoen 1 te geraken :classic_wink:

Zonder gekheid: vind je het zelf ook niet een beetje vroeg om FM25 nu al opzij te schuiven? 

Heb nu eens volledig door de post kunnen lezen en ik vind er toch ook wel enkele slechte voortekens aan. Enkel negatief nieuws en veel kromme redeneringen. "maar 5% speelt internationaal, dus we kunnen het wel schrappen" - ja miss is het maar 5% omdat het zo bagger is, niet omdat er geen interesse is.

"ik heb persoonlijke reizen afgezegd" - ja sorry, berg die guilt trip maar snel op. Als je nu in crunch modus gaat, is dat veel meer een teken van slecht management dan van toewijding. Ik werk zelf in een (middel)groot bedrijf en heb het ook meegemaakt.

Reken daarbij hoe matig de nieuwe features van vorige FMs waren (J-league, player interactions,...) en ik heb er niet direct een goed oog in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoee.. dit klinkt nog niet heel veelbelovend. Wat misschien ook wel te verwachten was op een volledig nieuwe engine. 

De keuze om international football te offeren is volgens mij helemaal niet genomen omdat het niet aan de standaarden voldeed. Maar vooral omdat er extra resources nodig zijn om de base game überhaupt op de rit te krijgen. Ik werk zelf in een bedrijf waar development een grote rol speelt. Dus dit soort keuzes komen me heel bekend voor.

Vraag me ook oprecht af hoeveel Football Managers echt op damesvoetbal zitten te wachten ;c. Dus die keuze om gewicht niet meer te tonen vind ik ook vreemd. Dan kan je straks wel iemands lengte zien, maar niet zijn of haar gewicht :-D. Voor de gameplay boeit het waarschijnlijk weinig, maar het is een gekke keuze. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Origineel artikel ook ff doorgelezen, zie ik dit staan;

Citaat

I’ve also cancelled a trip to America which I was really looking forward to but the game, and you as the players of our games, are the bigger picture.  

Wat is het toch een ongelofelijke loser hé die Miles Jacobson ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei joostmakaay:

Waarschijnlijk onderschat hoeveel tijd het ging kosten om over te gaan naar een andere engine (Unity vgm), en gaan daarom functies schrappen om toch een (latere) release te kunnen realiseren.

Dit is 100% de reden. In de development sprints zijn ze en/of tegen teveel issues aangelopen en/of is de resterende backlog dusdanig dat ze zonder iets te schrappen nooit iets kunnen releasen voor eind november. Dan ga je kijken welke functionaliteiten kun je skippen om development uren vrij te spelen. En die keuze ondersteun je dan door te zeggen dat toch al niemand die modus speelt :D 

Heel veel later wil je ook niet releasen als gamestudio want dan heb je de (eventuele) hype en de feestdagen al min of meer gemist. 

9 minuten geleden zei joostmakaay:

Origineel artikel ook ff doorgelezen, zie ik dit staan;

Wat is het toch een ongelofelijke loser hé die Miles Jacobson ;e

Vond dit ook een vrij opmerkelijk stukje. Je hebt als management het hele traject waarschijnlijk onderschat. En om dan het falen nu enigszins te verdoezelen speel je nu de ‘kijk mij eens offers brengen’ kaart. Nee je bent teruggefloten door je investeerders en development team dat het nu echt alle hens aan dek is :t:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht na FM23&24 over geslagen te hebben, juist voor FM25 te gaan. De vertraging maakt me nog niet zoveel uit, maar bondscoachschap eruit halen is vreemd. Rare keuzes die gemaakt worden. 

En dan zeker wel het volle pond vragen voor een game dat niet volledig is:cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Renato:

Dacht na FM23&24 over geslagen te hebben, juist voor FM25 te gaan. De vertraging maakt me nog niet zoveel uit, maar bondscoachschap eruit halen is vreemd. Rare keuzes die gemaakt worden. 

En dan zeker wel het volle pond vragen voor een game dat niet volledig is:cab:

Vanaf volgende week kun je FM24 gratis krijgen (permanent) via Epic Games, kun je toch alvast met de laatste versie spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal wel een chaosje zijn bij SI, als ik een beetje dat wereldje en softwareprojecten kan inschatten. Veel belangen, veel meningen en iedereen zijn eigen idee bij haalbaarheid. Stakeholders die lopen te pushen en de ontwikkelaars ( @Stefan ) die maar moeten zorgen dat alles op tijd af is :D Vandaar dat Miles zn trip naar de USA afzegt zodat het als een pitbull over de werkvloer kan blijven lopen.

Heel eerlijk. FM25 zal wel echt een tussenjaar zijn met veel bugs. Ze gaan over naar een totaal nieuwe engine, dus er zullen ook bij hun dingen zijn die nieuw en onbekend zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei joostmakaay:

Vanaf volgende week kun je FM24 gratis krijgen (permanent) via Epic Games, kun je toch alvast met de laatste versie spelen.

ja ik heb al de demo eens geprobeerd.

Als er volgend jaar een geupdate database voor FM24 uitkomt, wordt dan ook de startdatum verlegt? Of is dat te moeilijk om te modden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 hours ago, joostmakaay said:

Waarschijnlijk onderschat hoeveel tijd het ging kosten om over te gaan naar een andere engine (Unity vgm), en gaan daarom functies schrappen om toch een (latere) release te kunnen realiseren.

Zal mij niks verbazen mocht die tijd inschatting gemaakt zijn onder druk van stakeholders. Zo gaat dat helaas wel vaker. Time estimates in software development worden vaak gemaakt met de grote neus van de 'baas' erbovenop. Dat zou verboden moeten worden. Zeker als je naar een nieuwe engine gaat inderdaad.. Zal wel wekelijks iets opkomen wat je niet hebt kunnen voorzien.

Cyberpunk wel het pijnlijke voorbeeld ervan :D Wat keek ik uit naar die game zeg... En die is eigenlijk na 2 jaar na release pas speelbaar.

bewerkt door WillieColón
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei AntiChrist7:

ja ik heb al de demo eens geprobeerd.

Als er volgend jaar een geupdate database voor FM24 uitkomt, wordt dan ook de startdatum verlegt? Of is dat te moeilijk om te modden?

Startdatum is niet aan te passen volgens mij, contracten en leeftijden worden wel vaak mee aangepast bij een data update.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Bogatyr:

Heb jij daar last van dan?

Yes, anders had ik al 10x begonnen als bondscoach!

Feit ook dat ze het in een development update hebben over het feit dat 'gewicht' geschrapt is uit de game..was er echt nix interessanters te melden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites