Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Engeland - de geboorteplaats van het voetbal - Episode II

germandutch

Aanbevolen berichten

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

244.jpg

In 3 dagen spelen wij weer een competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Southend United Football Club, een Engelse voetbalclub, opgericht in 1906. De club komt uit in de National League en speelt haar wedstrijden op Roots Hall in Southend-On-Sea. In de jaren negentig kende de club haar beste jaren, toen het zes jaar uitkwam op het tweede niveau.

Spoiler

Roots Hall, voluit: Roots Hall Stadium, is een voetbalstadion in Prittlewell in Southend-on-Sea. De voetbalclub Southend United speelt in het stadion zijn thuiswedstrijden. Het stadion biedt plaats aan 12.392 toeschouwers. Daarmee is het het grootste voetbalstadion in Essex.

Het stadion werd begin jaren vijftig gebouwd op de plek waar Southend United in het begin van de twintigste eeuw al zijn thuiswedstrijden had gespeeld. In de tussentijd werd het terrein echter voor militaire doeleinden gebruikt. Southend United heeft plannen om het stadion te verlaten, de bouw van het nieuwe stadion is echter nog niet begonnen.

243.jpg

245.jpg

Bij regenachtig weer en natte sneeuw, voor 5.047 toeschouwers, arriveerden wij in Southend-On-Sea in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Southend kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte deels witte veld op.

246.jpg

Eerlijk is eerlijk, ook in deze wedstrijd waren wij gewoon veel beter. Technisch, tactisch en ook individueel. Vandaar dat het bij rust al 0 : 2 stond en geen vuiltje aan de lucht was.

Ofschoon ene Husin in de 57ste minuut de aansluitingstreffer scoorde, 1 : 2, raakte niemand van ons in paniek. Wel haalde ik in de 63ste minuut Bunker eraf en bracht Jenks. 6 minuten later mochten ook de zwak spelende Monlouis en de vermoeide Robson gaan douchen en kwamen Moore-Taylor en Lavinier. In de 92ste minuut zorgde Doidge voor de 1 : 3 en dat werd ook de einduitslag.

Spoiler

247.jpg

248.jpg

----------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

250.jpg

252.jpg

In 4 dagen spelen wij weer thuis tegen Aldershot Town Football Club, een Engelse voetbalclub uit Aldershot, Hampshire. De club speelt in de National League, het vijfde niveau van het Engelse voetbal. De club werd in 1992 opgericht nadat Aldershot FC, destijds spelend in de Football League Fourth Division, failliet was gegaan.

Spoiler

249.jpg

251.jpg

Stromende regen en natte sneeuw, typisch Engels kerstweer, en voor 3.284 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Aldershot kwam in een 5-2-1-2 formatie het natte witte veld op en scheids is ene Alan Dale.

253.jpg

Wij waren vandaag veel van plan, maar het pakte helaas anders uit. Al in de 8ste minuut kregen wij een, volgens mij volledig ten onrechte, penalty tegen, die ene Barrett simpel binnen schoot. 0 : 1 en een slecht begin. Het duurde tot de 42ste minuut totdat de opgerukte Eyoma de bal volley kon nemen en de gelijkmaker in het doel kon knallen. 1 : 1 en drie minuten later was het Doidge die net voor rust voor de 2 : 1 kon zorgen. Het hele team speelde redelijk tot zeer goed, alleen Bakayoko had zijn dag niet en keeper Kovacevic maakte een zwakke indruk.

In de 63ste minuut lukte het Jenkins met een simpel intikkertje de 2 : 2 binnen te tikken. 6 minuten later haalde ik Bunker en McCann eraf en bracht Lavinier en Jenks. Monlouis mocht in de 76ste minuut vertrekken en voor hem kwam Inniss. Eerlijk is eerlijk, niemand was tevreden met een mogelijk gelijkspel, want wij hadden veel meer verdiend. Gelukkig voor ons zorgde Robson in de 91ste miknuut voor de winnende treffer. 3 : 2 en de punten blijven hier.

Spoiler

254.jpg

255.jpg

-------------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

257.jpg

258.jpg

In 3 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Rochdale AFC, een Engelse voetbalclub uit Rochdale, Greater Manchester.

Spoiler

Spotland Stadium is een stadion in de Engelse stad Rochdale. De voetbalclub Rochdale AFC en de rugby league-club Rochdale Hornets spelen in het stadion hun thuiswedstrijden. Het stadium heeft 10.249 plaatsen, waarvan 1898 staanplaatsen.

256.jpg

259.jpg

Bij regen + natte sneeuw en voor 2.746 toeschouwers arriveerden wij in Rochdale in de aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling.

260.jpg

Rochdale kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte witte veld op en scheids is ene Paul Marsden, die ik helaas niet hoog heb zitten.

261.jpg

Ofschoon wij niet alleen op papier het veel betere team waren, had ik vanaf de 1ste minuut steeds het gevoel, dat deze scheids te nadrukkelijk op de voorgrond stond en ons voor elke scheet terug floot. Het duurde dan ook tot de 18de minuut, totdat Richardson de openingstreffer binnen volleerde. 0 : 1 en midden in ons gejuich schoot ene Rodney de gelijkmaker binnen. 1 : 1 en dat werd ook de ruststand.

Twee minuten na herbegin in de tweede helft was McAllister ter plekke om de 1 : 2 binnen te koppen. Omdat de scheids te opzichtig op mijn spelers begon te loeren, haalde ik in de 64ste minuut uit voorzorg Robson (die al geel had) naar de kant en bracht Lavinier. 5 minuten later mochten ook Monlouis + McAllister vertrekken en voor hen kwamen Inniss en Omotoye.

In de 81ste minuut gaf de scheids, volgens mij om ze te matsen en weer in het zadel te helpen, een penalty aan Rochdale, omdat hij, blijkbaar als enigste, een overtreding had gezien. Ene Cain schoot het cadeautje feilloos in ons doel en het stond 2 : 2. Nog geen 8 minuten later zorgde rechtsback Long voor 2 : 3 en dat werd de winnende treffer. Rochdale maakte meer overtredingen (12 – wij 11) maar kreeg geen kaart. Wij kregen er wel 2 en eerlijk is eerlijk, deze wedstrijd hadden wij met 1 : 6 kunnen en moeten winnen.

Spoiler

262.jpg

263.jpg

-----------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

264.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: als je manager van een dorpsclub of van een LL club bent, zoals ik, dan is het ook wel belangrijk om te weten, hoe de fans denken over de club, de spelers, de speelstijl en de manager. En waar kom ik dat uit eerste hand te weten? Juist, in de dorpskroeg. Een avond in de week (maar alleen naar een gewonnen wedstrijd) vertoef ik een uurtje in de plaatselijke dorpskroeg, nuttig een kop koffie en beantwoord alle vragen.

Haast alleen de 60plussers hebben het vaak over het feit, dat ze mooi voetbal willen zien en de rest van de bezoekers hebben het hoofdzakelijk over het resultaat. Winnen is het belangrijkste en vreemd genoeg doet een overwinning met een paar doelpunten verschil de fans weinig tot niets. Veel meer praten ze over wedstrijden, die wij als het ware met hangen en wurgen wisten te winnen. Duidelijk is, dat zolang wij blijven winnen, zullen ze mij respecteren en mochten wij twee of meer wedstrijden achter elkaar verliezen, dan vrees ik, dat ze mij het dorp uitknuppelen.

In 4 dagen spelen wij weer een thuiswedstrijd en wel tegen Braintree Town FC, een Engelse voetbalclub uit Braintree (Essex). De club speelt in de National League.

De club werd in 1898 opgericht als Manor Works FC als team van de Crittall Windows Ltd. In 1921 werd de naam in Crittall Athletic FC veranderd en rond 1968 in Braintree & Crittall Athletic FC. Sinds 1981 speelt de club onder haar huidige naam.

265.jpg

Bij regen + natte sneeuw en voor 3.108 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling.

266.jpg

Braintree kwam in een 5-2-1-2 formatie het natte witte veld op en scheids is ene Aji Ajibola.

267.jpg

Al na 16 minuten stond het 2 : 0 en was deze match als het ware al gespeeld. Braintree leek niet in staat om een vuist te maken en in de 42ste minuut kregen wij ook nog een terechte penalty, die McCann feilloos binnen schoot. 3 : 0 en dat werd ook de ruststand.

In de tweede helft ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze wedstrijd. Robson mocht in de 63ste minuut gaan douchen, waardoor Lavinier een helft mocht spelen. 11 minuten later mochten ook Eyoma (de beste speler van het veld, die trouwens een publiekswissel kreeg) en Bakayoko vertrekken. Voor hen kwamen Inniss en Doidge. Het bleef 3 : 0 en de punten blijven hier.

Spoiler

268.jpg

269.jpg

---------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

274.jpg

275.jpg

276.jpg

277.jpg

271.jpg

272.jpg

Sorry, dat ik het zeg, maar dit is gewoon te zot voor woorden. Al op nieuwjaarsdag, dus in 2 dagen, spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Oldham Athletic Football Club, een Engelse voetbalclub uit Oldham. De club komt uit in de National League, het vijfde niveau van het Engels voetbalsysteem.

Spoiler

270.jpg

273.jpg

Bij zwaar bewolkt weer en voor 3.062 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling.

279.jpg

Oldham kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Richie Watkins.

278.jpg

Eerlijk is eerlijk, mijn mannen waren niet fit en wij begonnen heel stroef. Wel volledig geconcentreerd, maar de beentjes werkten niet mee. Maar gelukkig gold dat ook voor de tegenstander, want ook Oldham had nog een wedstrijd van 2 dagen geleden in hun systeem. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0 en was het een gelijkopgaande wedstrijd. Uiteraard heb ik in de rust mijn mannen nog even toegesproken.

Blijkbaar heeft mijn toespraak geholpen, want 1 minuut na herbegin in de tweede helft zorgde de opgerukte rechtsback Eyoma voor de openingstreffer. 1 : 0 en dat was het dan ook. Als je vermoeid bent, wordt het moeilijk om kansen te creëren en nog moeilijker, om ze te verzilveren. In de 64ste minuut haalde ik Monlouis (al geel) en Robson eraf en bracht Moore-Taylor + Quamina. 6 minuten later mocht ook McAllister gaan douchen en kwam Osadebe.

Het bleef 1 : 0, omdat er aan beide kanten geen fut meer inzat.

Spoiler

280.jpg

281.jpg

------------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

283.jpg

284.jpg

Ik heb Monlouis als centrumverdediger gehuurd, maar Arsenal wil dat wij hem als Libero gebruiken en dat kunnen en willen wij niet. Jammer, want het was uiteraard onze beste verdediger. Nu moet Moore-Taylor deze positie innemen en kan hij het laten zien.

In 5 dagen spelen wij in de 3de Ronde van de FA Cup in en tegen Wrexham AFC, een Welshe voetbalclub uit Wrexham, uitkomend in de Engelse competitie. De club is opgericht in 1864. Het is daarmee de oudste club in Wales en het op twee na oudste professionele voetbalteam ter wereld. Wrexham kent zijn grootste rivaliteit met de Engelse clubs Chester en Shrewsbury Town. De wedstrijden tegen Chester staan bekend als de "Cross-border derby".

Spoiler

Racecourse Ground is een voetbalstadion in de Welshe stad Wrexham. Het is de thuisbasis van voetbalclub Wrexham AFC.

Het is het oudste internationale voetbalstadion ter wereld waar nog steeds internationale wedstrijden worden gespeeld.

Op 26 januari 1957 speelde Wrexham AFC tegen Manchester United. De twee ploegen stonden toen tegenover elkaar in de vierde ronde van de FA Cup. Wrexham verloor met 0-5 voor de ogen van 34.445 supporters. Dat is tot op heden de hoogste opkomst ooit op Racecourse Ground.

282.jpg

285.jpg

Geteisterd door sneeuwbuien en voor 4.703 toeschouwers arriveerden wij in Wrexham in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Waarom deze ‘kamikaze-tactiek’? Als je tegen een League One club (dus 2 divisies hoger) moet, heeft het volgens mij weinig zin om je te verstoppen. Onze kracht ligt voorin en dus zullen wij dat doen, wat wij het best kunnen en dat is aanvallen. Wrexham, het Hollywood van Wales, kwam in een 5-2-2-1 formatie het witte veld op en scheids is ene Andrew Sheppard.

286.jpg

286a.jpg

Wij begonnen goed en al in de 19de minuut zorgde linkerspits Richardson met een simpele intikker voor de 0 : 1. Lang konden wij van deze voorsprong niet genieten, want nog geen 6 minuten later kreeg Wrexham van de scheids een penalty. Volgens mij een cadeau, om niet achterop te raken. Ene Lee schoot de penalty feilloos in ons doel en de onverdiende gelijkmaker was een feit.

Desondanks bleven wij pressen en 2 minuten later veroorzaakte ene Jun-Ho een eigen doelpunt, waardoor de stand op 1 : 2 kam. In de 41ste minuut tikte Diallo de bal in hun doel en bij rust stond het zodoende maar liefst 1 : 3. Ons bestuur, de staf en de meegereisde fans veronderstelden voor deze match, dat wij hier zouden verliezen, maar voorlopig zijn wij de betere ploeg en staan voor.

En ja hoor, in de 50ste minuut kregen wij van de scheids ook een penalty. Volgens mij een ‘goedmakertje’, die McCann simpel verzilverde. 1 : 4 en het publiek werd stil. In de 67ste minuut volleerde ene Marriott de bal in ons doel en het werd 2 : 4, maar niemand van ons raakte in paniek. Wel haalde ik nog in dezelfde minuut Eyoma (de beste speler van het veld) en Robson eraf en bracht Lavinier en Quamina. Nog geen 2 minuten later knalde Richardson de 2 : 5 in het vijandelijke doel en terwijl mijn mannen stonden te juichen, haalde ik de totaal vermoeide McAllister naar de kant en bracht Omotoye. In de 75ste minuut mocht ook Bakayoko gaan douchen en kwam Doidge.

De gifbeker was blijkbaar nog niet leeg, want in de 77ste minuut ging O’Connell door het lint en kreeg een directe ….

Rode-Kaart.jpg

Nadat hij het veld had verlaten, zorgde invaller Doidge in de 84ste minuut voor de 2 : 6 en dat werd ook het eindresultaat.

Spoiler

287.jpg

288.jpg

----------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill = Met dit elftal/selectie moeten wij niet alleen promoveren, maar ook kampioen worden.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

290.jpg

291.jpg

Onze volgende competitiewedstrijd is in 3 dagen en wel uit in en tegen AFC Fylde, een Engelse semi-professionele voetbalclub uit Wesham in het district Fylde. De club werd opgericht in 1988 als Kirkham & Wesham Football Club en hield deze naam tot aan het einde van het seizoen 2007/08. Ze spelen momenteel in de National League, het vijfde niveau van het Engelse voetbal. Wedstrijden worden afgewerkt op Mill Farm, dat een capaciteit heeft van 6.000 toeschouwers. AFC Fylde is de eerste club die zowel de FA Vase als de FA Trophy wist te winnen.

Spoiler

Mill Farm is een miljoenen kostend sportdorp en de thuisbasis van AFC Fylde.

289.jpg

292.jpg

Bij zwaar bewolkt weer en voor 967 toeschouwers arriveerden wij in Wesham in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Fylde kwam in een 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Aaron Bannister.

293.jpg

Volgens de media en insiders waren wij vandaag de favoriet, maar ik kan u verzekeren, wij konden het niet waarmaken. Want feit is, dat het merendeel van mijn spelers vandaag gewoon niet okselfris was en dat was helaas te zien ook. Al in de 12de minuut kregen wij een doelpunt om de oren en in de 29ste minuut zorgde Ola-Adebomi met zijn tweede doelpunt voor 2 : 0. En dat was balen, kan ik u vertellen.

Gelukkig voor ons scoorde Diallo in de 42ste minuut de 2 : 1 en dat werd ook de ruststand. McAllister en ook Bakayoko speelden jammer genoeg als een ‘natte krant’ en wij waren als team vandaar gewoon de mindere.

Ofschoon wij maar liefst 64% balbezit hadden, liepen wij achter de feiten aan. In de 62ste minuut haalde ik de totaal vermoeide Robson en McCann (al geel) eraf en bracht Quamina en Sercombe. 7 minuten later mocht ook de zeer zwakke Bakayoko gaan douchen en kwam Richardson. Met de drie verse krachten in de gelederen kregen wij ietwat meer grip op deze match, zonder te domineren. Bovendien raakte Eyoma licht geblesseerd, maar hij bleef in het veld om het team te blijven helpen.

Pas in de 94ste minuut lukte het invaller Richardson de, wel of niet verdiende, gelijkmaker te scoren. 2 : 2 en dat werd ook de einduitslag. Te danken hadden wij het ene puntje aan de zeer goede prestatie van hoofdzakelijk Bunker + Diallo zomede invaller Richardson.

Spoiler

294.jpg

295.jpg

-----------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

296.jpg

298.jpg

299.jpg

300.jpg

297.jpg

Aangezien wij al een tijdje in het rood staan wat ons salarisbudget betreft en enkele spelers weg willen, heb ik om een moederclub verzocht, zodat wij gratis spelers kunnen huren. Want let wel, voor deze divisie is onze selectie goed genoeg, maar niet voor de 4de divisie en daar willen wij naartoe.

In 4 dagen spelen wij in de 4de Ronde van de FA Trophy thuis tegen Leamington FC, een Engelse voetbalclub uit Leamington Spa, Warwickshire.

301.jpg

Bij zwaar bewolkt weer en voor 2.593 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling.

302.jpg

Leamington kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Paul Johnson.

303.jpg

Ik wil niet veel zeggen, maar ofschoon wij een paar klassen beter waren dan de tegenstander, hadden wij toch wel veel moeite om ze te verslaan. Niet omdat ze zo goed speelden, verre van dat, maar omdat ze vanaf minuut 1 de botte bijl uitpakten en blijkbaar met toestemming van de scheids botten wilden breken. Ze gingen meer dan keihard de duels in en mijn mannen ‘knepen’ hem als het ware.

Ene Medrano schopte onze beste speler, rechtsback Eyomo, in de 12de minuut brutaal uit de wedstrijd, zonder dat de scheids ingreep. Nadat Eyoma uit het veld werd gesjouwd, kwam Lavinier voor hem erin. Bij rust stond het nog steeds maar 0 : 0.

Twee minuten na herbegin zorgde Bakayoko voor de openingstreffer. 1 : 0 en toen ging het gas eraf. Wij bleven uit de duels en controleerden alleen nog maar. In de 75ste minuut haalde ik uit voorzorg ook nog Robson en Doidge eraf en bracht Inniss en Weston. Enkele minuten later strompelde ook Bakayoko met een gekneusde enkel van het veld en speelden wij deze vervelende match met 10 man uit.

Het bleef 1 : 0 ofschoon wij maar liefst 72% balbezit hadden. De scheids, in mijn ogen een aanfluiting, had 5 keer tegen ons gefloten en voor 22 keiharde overtredingen (en 2 blessures) de tegenstander slechts 1 gele kaart gegeven, ofschoon een paar donkerrode niet hadden misstaan.

Spoiler

304.jpg

305.jpg

--------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

308.jpg

309.jpg

310.jpg

311.jpg

312.jpg

Onze volgende competitiewedstrijd spelen wij in 7 dagen en wel uit in en tegen Boston United Football Club, een Engelse voetbalclub uit Boston, Lincolnshire. De club komt uit in de National League, het vijfde niveau van het Engelse voetbal. De club staat bekend als the Pilgrims, verwijzend naar de Pilgrim Fathers. Thuiswedstrijden werden van 1933 tot 2020 afgewerkt op York Street. Sinds 2020 speelt de ploeg in het Jakemans Community Stadium .

Spoiler

306.jpg

313.jpg

Geteisterd door regenbuien + natte sneeuw en voor 1.841 toeschouwers arriveerden wij in Boston in de aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Boston kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het natte witte veld op.

314.jpg

314a.jpg

Het duurde een dik kwartier om hier op gang te komen en nadien was het, in elk geval wat de eerste helft betreft, de wedstrijd van huurling Lewis Richardson. In de 17de + 18de en 28ste minuut scoorde hij een heuse hattrick. Bij rust stond het dan ook 0 : 3 en wist het publiek niet wat ze mee maakten.

Een minuut na herbegin in de tweede helft zorgde Hazel voor de aansluitingstreffer, 1 : 3, maar niemand van ons raakte in paniek. Wel kregen wij in de 63ste minuut een penalty, die Bakayoko voor zijn rekening nam. Zijn toch wel slap schot werd door keeper Craven gekeerd, maar nog geen minuut later zorgde Bakayoko voor de 1 : 4. Nog in dezelfde minuut haalde ik Bakayoko eraf en bracht Doidge. In de 71ste minuut mochten ook McAllister en Bunker gaan douchen en kwamen Omotoye en Jenks.

Twee minuten later zorgde invaller Omotoye voor de 1 : 5 en dat werd ook de einduitslag. In de 90ste minuut raakte ook nog Long geblesseerd.

Spoiler

315.jpg

316.jpg

--------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill =

Amadou Bakayoko (born 1 January 1996) is a Sierra Leonean professional footballer who plays as a forward for J1 League club Hokkaido Consadole Sapporo and the Sierra Leone national team.

Hij is geen directe familie van Johan Bakayoko (PSV) want Saint-Cyr Johan Bakayoko (Overijse, 20 april 2003) is een Belgisch voetballer met een Ivoriaans vader en een Rwandese moeder, die onder contract staat bij PSV. ]n 2023 maakte hij zijn debuut in het Belgisch voetbalelftal.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

317.jpg

319.jpg

321.jpg

318.jpg

Het zijn weliswaar alle 3 geweldige clubs, maar wat hun spelers betreft die mogelijkerwijs zouden kunnen worden verhuurd, steken de jonkies van West Brom er met kop en schouders bovenuit. Tja en toen ging ik finaal in de fout. In plaats van voor West Brom te kiezen, heb ik blijkbaar de verkeerde knop gedrukt, want het bestuur kreeg de melding dat ik geen van deze clubs goed vond. Ik ben dan wel heel erg technisch, maar alleen voetbaltechnisch en voor de rest een kluns met een zeer beperkte computerkennis. En nu, door een domme fout mijnerzijds heb ik de drie clubs afgewezen. Joost mag weten, of ik het nog kan herstellen?

Al in 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Sutton United FC, een Engelse voetbalclub uit Sutton, Londen. De club komt uit in de National League, het vijfde niveau van het Engels voetbalsysteem.

De club werd opgericht op 5 maart 1898 toen Sutton Guild Rovers en Sutton Association FC (dat voorheen Sutton St. Barnabas heette) fuseerden. Tussen 2021 en 2024 kwam de ploeg uit in de League Two, de laagste divisie van het Engelse profvoetbal.

320.jpg

320a.jpg

Bij zwaar bewolkt weer en voor 3.012 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Sutton kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Robert Massey-Ellis.

322.jpg

Deze wedstrijd was net begonnen, toen zorgde Diallo al in de 1ste minuut voor de openingstreffer. 1 : 0 en onmiddellijk werd duidelijk, dat Sutton geen partij voor ons was. Ofschoon wij de veel betere ploeg waren, haperde onze doelpuntenmachine en daar zorgde de scheids voor. Hij floot ons voor elke scheet terug, waardoor het ons niet lukte, onze kansen te benutten. Pas in de 30ste minuut was het wederom Diallo, die voor de 2 : 0 zorgde, hetgeen ook de ruststand werd.

In de tweede helft ging het gas eraf en begonnen zich steeds meer van mijn spelers over de toch wel zeer pietluttige scheids te ergeren. Vandaar dat ik in de 62ste minuut ingreep en Bakayoko eraf haalde, die maar tegen de scheids bleef praten. Voor hem kwam Doidge. 5 minuten later mochten ook Robson en McAllister gaan douchen en kwamen Omotoye.

De match begon steeds meer af te vlakken en toen iedereen op het laatste fluitsignaal stond te wachten, schoof onze keeper de bal in de voeten van Caden Kelly en die schoot hem compromisloos in ons doel. 2 : 1 en dat werd ook de einduitslag.

Spoiler

323.jpg

324.jpg

------------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

326.jpg

327.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: ik baal verschrikkelijk, dat ik door mijn stomme fout eventuele huurspelers van een mogelijke moederclub ben misgelopen. Want achterin, in het verdedigingscentrum staan wij er zeer slecht voor. Feitelijk hebben wij nog maar 2 echte centrumverdedigers en daar redden wij het niet mee. Spelers halen kunnen wij niet, omdat wij al tijden in het rood staan. En door mijn domme fout hebben wij de 3 clubs, die als mogelijke moederclub in aanmerking kwamen, afgewezen.

In 4 dagen spelen wij thuis in de 4de Ronde van de FA Cup tegen Cardiff City FC, een voetbalclub uit Cardiff, Wales. De club komt uit in de Engelse competitie. De club werd in 1899 opgericht als Riverside FC en veranderde dit in 1908 naar de huidige naam.

Cardiff City speelde tot 2009 thuiswedstrijden op Ninian Park, maar verhuisde toen naar het Cardiff City Stadium. De clubkleuren zijn blauw-wit, wat in combinatie met het clublogo leidde tot de bijnaam The Bluebirds.

Cardiff City behaalde in het seizoen 1923/24 de hoogste eindklassering in de clubgeschiedenis, toen het tweede werd achter Huddersfield Town. De club bereikte in 2008 de finale van de FA Cup en in 2012 die van de League Cup. De Welshe club dwong op 16 april 2013 voor het eerst promotie naar de Premier League af, 53 jaar na de laatste promotie naar het hoogste niveau.

Spoiler

325.jpg

328.jpg

Bij zwaar bewolkt weer en voor 5.009 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallend 4-2-4 opstelling. Uiteraard in bestbezetting, want ik doe niet aan de Engelse traditie om in bekerwedstrijden reservespelers op te stellen. Cardiff, 2de divisie Sky Bet. Championship, kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Michael Oliver.

329.jpg

Of u het geloofd of niet, wij waren vandaag de betere ploeg, maar desondanks was een overwinning niet mogelijk en dat kon de scheids, zoals gebruikelijk, voorkomen. In de eerste helft kregen wij van de scheids niet de kans om te scoren, ofschoon wij tactisch beter waren en vooral ook fysiek lauffreudiger (zoals de Duitsers zeggen) waren en totaal niet schroomden om vuile meters te maken. Hoe dan ook stond het bij rust nog steeds maar 0 : 0.

4 minuten na herbegin zorgde McAllister voor het openingsdoelpunt door de 1 : 0 binnen te tikken. Tja en toen maakte de scheids weer duidelijk, wie de baas op het veld is en hij gaf Cardiff een penalty cadeau, zodat ze gelijk konden maken. Er was geen VAR en dus werd de scheids niet gecorrigeerd. Turnbull schoot de penalty binnen en de totaal onverdiende gelijkmaker was een feit. 1 : 1 en dat was balen.

Uit voorzorg haalde ik in de 63ste minuut Robson naar de kant en bracht Quamina en 5 minuten later mocht ook Bakayoko vertrekken en kwam Doidge. McAllister haalde ik in de 73ste minuut eraf en bracht Omotoye. Ofschoon wij toch wel de overwinning verdiend hadden, lukte het ons niet meer om te scoren en bleef het qua stand een gelijkspel. En dan te bedenken dat wij 19 hoekschoppen tegen 2 kregen, maar dat mocht niet baten.

Spoiler

330.jpg

331.jpg

----------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

332.jpg

333.jpg

In 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Ebbsfleet United Football Club, een Engelse voetbalclub uit Northfleet. De club komt uit in de National League, het vijfde niveau van het Engels voetbalsysteem.

Spoiler

Stonebridge Road is een multifunctioneel stadion in Northfleet, Gravesend, Kent, ook bekend als Kuflink Stadium om sponsorredenen. Het wordt voornamelijk gebruikt voor voetbalwedstrijden.

334.jpg

335.jpg

Bij zwaar bewolkt weer en voor 1.236 toeschouwers arriveerden wij in Northfleet in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling.

Wist u trouwens dat Ebbsfleet voor mij geen onbekende club is? Niet dat ik voordien al persoonlijk met hun in contact was, nee, enkele jaren geleden was dit de club in het Football Manager game, waarmee ik als gamende Nerd altijd in de 6e Engelse divisie begon. Waarom, weet ik nu niet meer, maar dat neemt niet weg, dat wij hier en vandaag van hun willen winnen.

336.jpg

Ebbsfleet kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op.

337.jpg

Wij begonnen sterk en bij rust stond het al 0 : 3 en was er geen vuiltje aan de lucht. Uiteindelijk werd het maar liefst 1 : 5 met een hattrick van spits Lewis Richardson. In de 2de helft heb ik drie wissels doorgevoerd en wel in de 64ste minuut Robson vervangen door Quamina. 6 minuten later Bakayoko en McAllister ingewisseld voor Doidge en Omotoye.

Spoiler

338.jpg

339.jpg

---------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill = Vergeet niet, dat deze selectie verleden seizoen nog in een hogere divisie heeft gespeeld. Vandaar dat het nu een makkie voor hun dient te zijn. Mochten we weer promoveren, dan wordt het andere koek.

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

343.jpg

344.jpg

346.jpg

Doordat wij qua salarisbudget nog steeds in het rood staan, heb ik om een verhoging verzocht. Die krijgen wij dus niet en omdat ik door een domme fout mijnerzijds de gratis huurspelers van een mogelijke moederclub ben misgelopen, heb ik dit aan mijn staf en mijn selectie verteld. Ze hebben het ter kennis genomen en dat was het dan ook. Niemand vond het erg. Behalve ik dan.

341.jpg

342.jpg

In 5 dagen spelen wij weer thuis en nu tegen Altrincham FC, een Engelse voetbalclub uit Altrincham, Greater Manchester. De thuiswedstrijden van de club worden gespeeld op Moss Lane. Met ingang van het seizoen 2020/21 komt de club uit op het vijfde niveau van Engeland, de National League.

Spoiler

340.jpg

345.jpg

Bij zwaar bewolkt weer en voor 3.202 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Altrincham kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Stuart Morland.

347.jpg

347a.jpg

Tot mijn verbazing waren wij gewoon veel beter dan de tegenstander en die staat op de 2de plaats en is onze directe concurrent? Bij de rust stond het weliswaar meer 2 : 0, maar dat had alles met de scheids te maken, die ik een aanfluiting vond. Want hij floot ons steeds terug, waardoor wij niet echt in ons spel konden komen.

In de 2de helft bleven wij gas geven en in de 61ste minuut, bij een stand van 4 : 0, haalde ik de nog niet helemaal fitte Long eraf en bracht Eyoma, die max. een half uur mocht meedoen. 6 minuten later mocht ook McAllister vertrekken en kwam Omotoye. Nadat Bakayoko in de 70ste minuut voor de 5 : 0 had gezorgd, mocht hij een minuut later gaan douchen en voor hem kwam Doidge.

In de 82ste minuut kopte Chapman de aansluitingstreffer/ zeg maar eretreffer binnen en 5 : 1 werd ook de eindstrand. Diallo raakte in de 87ste minuut geblesseerd en zijn gekneusde enkel kreeg hij niet van een mislukt sprintje, zoals de scheids beweerde, maar van een tackle. De scheids kreeg een 5.9 voor zijn prestatie.

Spoiler

348.jpg

349.jpg

----------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

351.jpg

352.jpg

Al in 3 dagen spelen wij in de 4de Ronde Replay van de FA Cup in en tegen Cardiff City FC, een voetbalclub uit Cardiff, Wales. De club komt uit in de Engelse competitie. De club werd in 1899 opgericht als Riverside FC en veranderde dit in 1908 naar de huidige naam.

Cardiff City speelde tot 2009 thuiswedstrijden op Ninian Park, maar verhuisde toen naar het Cardiff City Stadium. De clubkleuren zijn blauw-wit, wat in combinatie met het clublogo leidde tot de bijnaam The Bluebirds.

Spoiler

Het Cardiff City Stadium is een voetbal- en rugbystadion in Cardiff, Wales, dat op 22 juli 2009 officieel werd geopend. Na de sloop van Ninian Park spelen vanaf het seizoen 2009/2010 de voetbalclub Cardiff City en de rugbyclub Cardiff Blues hun thuiswedstrijden in het stadion. Het Cardiff City Stadion telde bij de opening 26.828 zitplaatsen. In juli 2014, na de uitbreiding van de Ninian tribune, vernoemd naar het oude stadion, werd de capaciteit verhoogd tot 33.280. Daarmee is het stadion het op een na grootste stadion van Cardiff en van Wales, na het Millennium Stadium. Het stadion zal nog naar een sponsor worden vernoemd, maar Cardiff City Stadium zal deel blijven uitmaken van de naam.

350.jpg

353.jpg

Bij vies weer, regen + natte sneeuw, en voor 11.313 toeschouwers arriveerden wij in Cardiff in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Waarom deze toch wel ‘kamikaze-tactiek’ ? Omdat verstoppen hier geen zin heeft en de tegenstander conform de Engelse tradities met veel reservespelers op zal treden. Bovendien hadden mijn mannen beloofd, hun stinkende best te doen, zodat wij voor de winstpremie in aanmerking konden komen.

Hoe dan ook, Cardiff kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Jarred Gillett.

354.jpg

Het spel van mijn mannen heeft niet alleen mij verbaasd, maar ook de tegenpartij en de toeschouwers. Door een doelpunt van Richardson stond het bij rust slechts 0 : 1 en dacht iedereen, dat Cardiff in de tweede helft ons van het veld zou vegen.

Maar ook in de tweede helft bleven wij overeind en in de 61ste minuut zorgde Eyoma voor de 0 : 2. In de 76ste minuut zorgde Davies voor de aansluitingstreffer 1 : 2 en nog geen 6 minuten later gaf de scheids ze een cadeau, om ze weer in het zadel te helpen. Ze kregen een (volledig ten onrechte) penalty, die Turnbull voor zijn rekening nam. Zijn iets te slappe inzet werd door onze keeper Kovacevic gekeerd en het bleef 1 : 2.

Tja en toen kwam het kwartiertje van invaller Doidge, die in de 84ste en 96ste minuut scoorde en voor de 1 : 4 eindstand zorgde.

Spoiler

355.jpg

356.jpg

----------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

358.jpg

359.jpg

360.jpg

In 3 dagen spelen wij alweer en nu uit in de 5de Ronde van de FA Trophy in en tegen Macclesfield Football Club, een voetbalclub gevestigd in Macclesfield, Cheshire. Het is een feniksclub van het voormalige Macclesfield Town F.C. opgericht in 1874, dat werd ontbonden na een uitspraak van het Hooggerechtshof op 16 september 2020.

Spoiler

Moss Rose, om sponsorredenen bekend als The Leasing.com Stadium, is een voetbalstadion in Macclesfield, Cheshire, de thuisbasis van Macclesfield F.C. en de voormalige thuisbasis van Macclesfield Town, een club die in september 2020 werd opgeheven. Het stadion, 1 mijl (1,6 km) ten zuiden van het stadscentrum, ligt aan de westkant van de A523 London Road. De capaciteit is momenteel beperkt tot 4.720 door de Cheshire East Council. Het werd gebouwd in 1891, waardoor het een van de oudste stadions in Engeland is.

357.jpg

361.jpg

Geteisterd door regen + natte sneeuw en voor 2.340 toeschouwers arriveerden wij in Macclesfield in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling.

362.jpg

Macclesfield kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte witte veld op en scheids is ene Farai Hallam.

363.jpg

363a.jpg

Ofschoon de tegenstander een clubje uit de 7de divisie is, hadden wij er heel veel moeite mee. Enerzijds, omdat mijn mannen behoorlijk vermoeid waren en anderzijds omdat de tegenstander hoe dan ook wilde ‘schijnen’. Bovendien hadden ze nog de scheids mee ook.

Enfin, in de 14de minuut zorgde Richardson voor de openingstreffer en in de 28ste minuut maakte Elliott de gelijkmaker,  1 : 1 en dat werd ook de ruststand.

In de 2de helft verhoogden wij het tempo en in de 51ste minuut zorgde wederom Richardson voor de 1 : 2, 2 minuten later was het Omotoye, die de 1 : 3 binnen schoot. In de 61ste minuut haalde ik Bakayoko naar de kant en bracht Doidge. Twee minuten later kregen wij een penalty, die McCann verzilverde. 1 : 4 en was het dat? Nee, dat was het nog niet, want een minuut later haalde ik uit voorzorg Robson (al geel) en McAllister eraf en bracht Quamina en Diallo. In de 71ste minuut kopte Duffy de 2 : 4 binnen. Nog geen minuut later was het Doidge die de 2 : 5 binnen tikte en het slotakkoord zette Elliott in de 80ste minuut door de 3 : 5 binnen te schieten.

Nadien raakte Omotoye nog geblesseerd en moesten wij deze match met 10 man uitspelen. Gelukkig voor ons bleef het   3 : 5 en waren wij de verdiende winnaar. Rest mij nog te vermelden, dat wij geen enkel doelpunt tegen hadden gekregen, indien onze keeper een beetje scherper was geweest.

Spoiler

364.jpg

365.jpg

----------

@Oldskool

@keano77

@delichris = Heeft waarschijnlijk te maken met hun traditioneel gedoe om bij bekerwedstrijden de reserves op te stellen.

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.jpg

Episode II

logo.jpg

Spoiler

367.jpg

368.jpg

In 3 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en nu in en tegen FC Halifax Town, een Engelse professionele voetbalclub, uitkomend in de National League. Het stadion is The Shay (daarom worden ze "The Shaymen" genoemd) in Halifax, West Yorkshire. Ze vervingen Halifax Town AFC, dat in het seizoen 2007/08 failliet ging.

Spoiler

The Shay is een stadion in Halifax. De thuiswedstrijden van voetbalclub FC Halifax Town worden er afgewerkt, maar ook rugbyclub Halifax RLFC heeft dit stadion als thuisbasis. The Shay heeft plaats voor 14.061 toeschouwers, waarvan er 5.830 kunnen zitten. De gemeente Calderdale is sinds de jaren '80 eigenaar van het stadion.

366.jpg

369.jpg

369a.jpg

Bij nat winters weer, dus regen + natte sneeuw, en voor 2.345 toeschouwers arriveerden wij in Halifax in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling.

370.jpg

Duidelijk is inmiddels, dat mijn spelers niet meer okselfris zijn, maar dat zal overal het geval zijn, tenslotte zitten wij in het 4de kwartaal van de competitie.

Halifax kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is helaas Lloyd Wood.

371.jpg

Ook vandaag konden wij ons nog uitstekend handhaven, want bij rust stond het al 0 : 3 en waren wij gewoon de betere en vooral ook effectievere ploeg. Nadat verdediger Inniss in de 59ste minuut de 0 : 4 binnen kopte, haalde ik in de 60ste minuut de vermoeide McAllister eraf en bracht Diallo. 5 minuten later mocht ook Bakayoko gaan douchen en kwam Doidge en in de 70ste minuut haalde ik Robson eraf en bracht Quamina.

Nog geen 2 minuten later lukte het Kiernan de 1 : 4 te scoren, hetgeen ook de eindstand werd.

Spoiler

372.jpg

373.jpg

----------

@Oldskool

@keano77

@delichris 

@Genkie_06 

@Rikkert90

@Total Football

@Michaelinho*

@Kyrill

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites