germandutch Gepost January 24 Author Share Gepost January 24 (edited) Episode II Spoiler Vandaag zijn de huurspelers Fin Welch, Jonathan Leko, Alex Roberts, Adrian Akande en Djedje naar hun oorspronkelijke clubs weer teruggekeerd. Het lulverhaal, dat wij niet aan de afspraken zouden hebben voldaan, is totale onzin. Jammer, dat ik ze kwijt ben, maar ik kan er mee leven. Al in 3 dagen spelen wij, tenminste wat ons betreft, de wedstrijd van het jaar en wel in de 3de Ronde van de FA Cup in en tegen Manchester United Football Club, een Engelse voetbalclub uit Manchester, opgericht in 1878 als Newton Heath L & YR FC en nam in 1902 de huidige naam aan. Het is de succesvolste Engelse club van het moment met twintig belangrijke bekers sinds hoofdtrainer Alex Ferguson in november 1986 bij Manchester United kwam. Ze wonnen reeds twintig keer het Engels landskampioenschap en won als eerste club de Premier League, dat in seizoen 1992/93 de Football League First Division verving. De club won in 1968, 1999 en 2008 de Europacup I/UEFA Champions League en was in zowel 2009 als in 2011 de verliezend finalist. Beide finales werden verloren van FC Barcelona. Manchester United speelt zijn thuiswedstrijden op Old Trafford, een stadion met een capaciteit van 76.312 plaatsen. De laatste uitbreiding van 7900 plaatsen werd verkregen door de noordoost- en noordwesthoeken van het stadion te verhogen. Zelfs na deze uitbreiding is het stadion bijna elke wedstrijd uitverkocht. De club haalt dan ook de hoogste gemiddelde toeschouwersaantallen van de Premier League. De thuiswedstrijden van de club worden gespeeld in een rood-wit-zwart tenue. Spoiler Bij echt Engels k.tweer, dus regen en natte sneeuw, en voor maar liefst 73.879 toeschouwers arriveerden wij in Manchester in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. MU kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is helaas Andrew Sheppard, die volgens mijn staf ongetwijfeld de spelers van MU in bescherming zal nemen. Een klein halfuur konden wij MU van ons doel afhouden, maar in de 31ste minuut was het raak. Eriksen tikte de bal in ons doel en het openingsdoelpunt was een feit. 1 : 0 en daar was niets aan af te dingen. In de 50ste minuut en praktisch de laatste minuut van de eerste helft zorgde ene Bennacer voor de 2 : 0 ruststand. Eerlijk is eerlijk, onze hele verdedigingslijn (Pendleton, Denham, Shipley + Amos) was niet opgewassen tegen het aanvallende geweld van MU en ook VM Bunker en AMR McAllister kregen geen poot aan de grond. In de rust heb ik mijn mannen nogmaals duidelijk gemaakt, dat ze zich hier in de kijker kunnen spelen en al het mogelijke moeten doen. En ja hoor, twee minuten na herbegin in de tweede helft was het Cirjan, die voor de aansluitingstreffer zorgde. 2 : 1 en dat gaf ons weer hoop. In de 63ste minuut haalde ik de zwak spelende McAllister eraf, die bovendien nog geblesseerd geraakt was ook, en bracht nieuweling Noonan. Toen Cirjan in de 64ste minuut de gelijkmaker binnen schoot. werd het publiek even stil. 2 : 2 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. Omdat de eveneens zwak spelende Amos al geel had, haalde ik hem in de 65ste minuut eraf en bracht Quamina. Jammer genoeg schoot Eriksen in de 68ste minuut de 3 : 2 binnen en dus haalde ik nog geen minuut later ook de zwakke Shipley naar de kant. Voor hem kwam Moore-Taylor. En ja hoor, twee minuten later kon Omotoye van een misser van Maguire profiteren en de gelijkmaker binnen schieten. Waarom de zeer partijdig fluitende scheids dit zuivere doelpunt afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn besluit herzien. 3 : 3 en dat gaf ons weer hoop. Maar daar was altijd nog de scheids en die werkte in alles tegen ons. Hoofdschuddend moest ik 2 minuten later concluderen, dat hij een overtreding had gezien en hij gaf een penalty tegen ons. Met welke argumenten hij de VAR zover kon krijgen, om deze penalty te mogen geven, mag Joost weten. Hoe dan ook, Eriksen schoot hem feilloos bij ons binnen en het stond 4 : 3. Bovendien was dit het derde doelpunt van Eriksen en dus een hattrick. Verslagen waren wij nog niet, want 5 minuten later zorgde McCann voor 4 : 4 en ook deze gelijkmaker was een feit. Plots had ik het gevoel, dat de scheids MU carte blanche had gegeven, want hij floot hun overtredingen niet meer. Vandaar dat wij Pendleton in de 84ste minuut een schop tegen zijn knie kreeg, zonder dat de scheids ‘iets had gezien’. Hoe dan ook, Hojlund scoorde in de 85ste minuut de 5 : 4 en Bennacer drie minuten later de 6 : 4. Tot slot kopte Maguire in de 92ste minuut de 7 : 4 binnen en toen keurde de scheids zogenaamd het doelpunt af. De VAR greep in en het doelpunt stond. 7 : 4 en onze bekerdroom was over. Of wij van MU zouden hebben kunnen winnen, als er een correcte scheids leiding had gegeven? Ik vrees het niet, want MU was ook op halve kracht de veel betere ploeg. Spoiler --------- @Oldskool @keano77 @delichris = De huurspelers maken en maakten het mogelijk. @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited January 24 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost January 24 Share Gepost January 24 Vier keer scoren op Old Trafford is gewoon heel knap. Normaal win je dan ook nog eens, maar United was een stuk sterker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost January 25 Author Share Gepost January 25 (edited) Episode II Spoiler In 3 dagen spelen wij in de 3de Ronde van de Bristol St. Motors Trophy een uitwedstrijd in en tegen Millwall FC, een Engelse voetbalclub gelegen in Bermondsey in London Borough of Southwark, Londen. Millwall is opgericht in 1885 door Schotse havenwerkers en komt sinds het seizoen 2017/2018 uit in de Championship. De club speelt zijn thuiswedstrijden in The Den. Het officiële toeschouwersrecord staat op 48.762, dit werd behaald in de FA Cup van 1937 tegen Derby County FC. Millwall heeft sinds 1936 een leeuw als embleem op zijn shirts. Tot begin 1960 was Millwall de enige Engelse club die thuis mocht spelen om 15:15 uur in plaats van om 15:00 uur. Dit om de havenarbeiders de kans te geven hun ochtenddienst af te maken en op tijd bij de wedstrijd te kunnen zijn. Millwall heeft een keiharde aanhang met als bijnaam "The Lions", ook wel "The Dockers". De harde kern van Millwall FC bestaat uit "Bushwackers", "Millwall Youth", "Treatment" en "F-Troop". Grootste tegenstanders op dit gebied zijn de aanhang van Tottenham Hotspur, Crystal Palace en West Ham United. Millwall heeft ook twee bekende motto's: "No One Likes Us, We Don't Care" en "We Fear No Foe Where E'er We Go". Spoiler The Den is de thuishaven van Millwall FC. Het stadion ligt in Bermondsey in Zuid-Londen, vlak aan de spoorlijn tussen London Bridge en de New Cross Gate. De capaciteit is 20.146. The Den (toen nog The New Den geheten) werd geopend op 4 augustus 1993 met een wedstrijd tegen het prestigieuze Sporting Clube de Portugal en verving het originele The Den (nu ook wel The Old Den genoemd). Bij zwaar bewolkt weer en voor 1.791 toeschouwers arriveerden wij in Zuid-Londen in de aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Millwall kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op. Blijkbaar dacht het team van Millwall dat wij hier waren voor een uitje, een snoepreisje om hier een rammeling op te halen? Ofschoon het bij rust nog steeds 0 : 0 stond, hadden wij hun achterin helemaal vastgezet en lukte het hun niet, om er onderuit te komen. In de 61ste minuut haalde ik de totaal vermoeide Cirjan eraf en bracht Noonan. Drie minuten later was het Benjamin, die de openingstreffer forceerde. 0 : 1 en de zogenaamde keiharde aanhang van Millwall werd plots stil. In dezelfde minuut haalde ik Eyoma eraf en bracht Long. Nog geen 2 minuten later zorgde invaller Noonan met een simpel intikkertje voor de 0 : 2 en kreeg ik de bevestiging, dat zijn aankoop een gelukstreffer was. Terwijl hij nog stond te juichen, haalde ik ook Omotoye en Amos eraf en bracht Lomboto en Quamina. Tot mijn opluchting voegden alle invallers behoorlijk iets toe en kregen wij nog meer grip op deze match. Invaller Long zorgde in de 88ste minuut voor de 0 : 3, invaller Lombato slechts 5 minuten later voor de 0 : 4 en twee minuut later was het weer invaller Noonan, die door de 0 : 5 eindstand zorgde. Spoiler ----------- @Oldskool @keano77 @delichris = Van MU te winnen, zou voor hun schandalig zijn. League Two kunnen wij aan en ik ben benieuwd hoe wij het in League One gaan doen straks? @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited January 25 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost January 26 Author Share Gepost January 26 (edited) Episode II Spoiler In 4 dagen spelen wij thuis tegen Harrogate Town AFC, een Engelse voetbalclub uit Harrogate, North Yorkshire. De club speelt in de League Two. Bij koud vies weer, dus natte sneeuw, en voor 4.830 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 tactiek. En waarom? Alle vermoeide spelers mochten thuis blijven en ik heb voor deze tactiek gekozen, omdat de tegenstander dezelfde tactiek hanteert en ik 1op1 duels over het hele veld wil zien. Inderdaad kwam Harrogate in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en de scheids is ene Farai Hallam. Afgezien van het feit, dat wij ook met dit team konden domineren, was de scheids in mijn ogen een heel ‘vervelend mannetje’. In geval van twijfel floot hij gewoon tegen ons en ik kan u verzekeren, hij had heel vaak twijfels. Door zijn toedoen konden wij in de eerste helft niet echt in ons spel komen en bij rust stond het dan ook nog steeds maar 0 : 0. Eerlijk is eerlijk, de spelers Scowen, McAllister, Lomboto en Noonan speelden als een natte krant. Vandaar ook dat ik nog in de rust Lomboto wisselde en Osadebe bracht. In de 62ste minuut haalde ik ook Eyoma eraf en bracht Long. Met genoegen constateerde ik, dat huurspits Benjamin het ineens op zijn heupen kreeg en in de 64ste en 67ste minuut scoorde. Het werd dus 2 : 0 en een last viel van mijn schouders. Om zoveel mogelijk spelers minuten te gunnen, greep ik in de 73ste minuut in en haalde Denham en Qumania eraf. Voor hen kwamen Bevan en Lavinier. 5 minuten later mocht ook McAllister vertrekken en kwam Bennetts. Alle invallers voldeden en deze match eindigde in 2 : 0, omdat Scowen in de 91ste minuut nog een penalty miste. Spoiler ------------ @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited January 26 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost January 27 Author Share Gepost January 27 (edited) Episode II De huurspelers Cirjan en Arkande hebben ons helaas verlaten en zijn naar hun clubs teruggekeerd. In 4 dagen spelen wij de volgende uitwedstrijd en wel in en tegen Bromley FC, een Engelse voetbalclub, gevestigd in Bromley, Groot-Londen. De club komt uit in de League Two, het vierde niveau van het Engels voetbalsysteem. De thuiswedstrijden worden afgewerkt op Hayes Lane. Spoiler Bij natte sneeuw en voor 2.083 toeschouwers arriveerden wij in Bromley in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Bromley kwam in een 5-3-2 formatie het natte witte veld op. Eerlijk is eerlijk, het werd geen sprankelende wedstrijd, want daarvoor waren mijn mannen te moe en bovendien ontbrak het hun aan energie. Bij rust stond het nog steeds 0 : 0 en konden Shipley, Omotoye en ook Benjamin geen potten breken. Twee minuten na herbegin gaf Noonan een strakke voorzet naar binnnen. De bal raakte het been van Joe Walsh en caramboleerde in het doel. 0 : 1 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. Nadien gebeurde feitelijk weinig en dus haalde ik in de 69ste minuut McCann (al geel) en Amos naar de kant en bracht James en Lavinier. Nog geen 6 minuten later mochten ook Denham, Shipley en McAllister gaan douchen en kwamen Long, Bevan en Bennetts. Alle invallers deden hun best en in de 78ste minuut was het juist invaller James, die de 0 : 2 binnen schoot. Dit werd ook het eindresultaat. Spoiler --------- @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited January 27 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost January 28 Author Share Gepost January 28 (edited) Episode II Spoiler In 3 dagen spelen wij de volgende uitwedstrijd en wel in en tegen Morecambe FC, een Engelse betaaldvoetbalclub uit Morecambe, Lancashire. De club werd opgericht op 7 mei 1920. Reeds 3 keer werd de 3de ronde van de FA Cup gehaald. In 1961/62 verloor Morecambe van Weymouth FC met 1-0. In 2000/01 met 0-3 van eersteklasser Ipswich Town in en 2 jaar later opnieuw tegen Ipswich met 4-0. League clubs die verslagen werden zijn Chester City in 1961/62, Cambridge United in 2000/01 en Chesterfield FC in 2002/03. In 2006 maakte de club kans op promotie naar de Football League maar verloor in de eindronde van Hereford United. In 2007 was het wel raak, nadat in de halve finale van de eindronde York City werd uitgeschakeld won het in de finale van Exeter City voor 40.000 toeschouwers. In 2010 verhuisde Morecambe van het verouderde Christie Park naar het nieuwe stadion, Globe Arena. Spoiler De Globe Arena is een voetbalstadion in Morecambe, dat plaats biedt aan 6.476 toeschouwers. De bespeler van het stadion is Morecambe FC. In 2010 verhuisde de club naar de Arena, nadat het afscheid had genomen van het verouderde Christie Park, waar het sinds 1921 had gespeeld. Bij zwaar bewolkt weer en voor 4.092 toeschouwers arriveerden wij in Morecambe in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Morecambe kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op. Ook vandaag en hier waren wij gewoon de betere ploeg en al in de 7de minuut zorgde middenvelder James voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat voelde goed. Nog geen 14 minuten later stond het al 0 : 2, door een doelpunt van Noonan. Enkele minuten voor rust, dus in de 42ste minuut, lukte het ene Andrews een tegentreffer binnen te koppen. Bij rust stond het dan ook 1 : 2 en had Lomboto zijn dag niet. Gezien de stand, 1 : 2 , komt het een beetje overdreven over als ik zeg, dat wij de veel betere ploeg zijn. Maar het is zo. Vandaar dat wij in de tweede helft alleen nog maar controleerden en in de 68ste minuut Eyoma (die ik in gedachten vaak met Raf van der Vaart vergelijk, omdat ‘ie destijds ook steeds per wedstrijd maar 60 minuten kon spelen) en Amos (al geel) wisselden. Voor hen kwamen Long en Quamina. Drie minuten later zorgde Yokoyama voor de 1 : 3 en in de 72ste minuut mochten ook McCann en Shipley gaan douchen. Scowen en Bevan namen hun posities over. De laatste wissel deed ik in de 77ste minuut en toen haalde ik de MvW Omotoye naar de kant en bracht Bennetts. Ofschoon alle invallers goed speelden, bleef het bij 1 : 3. Spoiler ----------- @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited January 28 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost January 29 Author Share Gepost January 29 (edited) Episode II Spoiler In 4 dagen spelen wij een thuiswedstrijd en wel tegen Barrow AFC, een Engelse voetbalclub uit Barrow-in-Furness, Cumbria. De club speelt in de EFL League Two, het vierde niveau van het Engelse voetbal. De club werd opgericht in 1901 en trad in 1921 toe tot de Football League. Bij zwaar bewolkt weer en voor 4.576 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Barrow kwam in een 5-3-2 formatie het nog droge veld op. Zoals zo vaak begonnen wij zeer goed aan deze match en niet alleen met vol gas, hoge druk en puur aanvallend, maar ook met uitstekend verzorgd voetbal. Al in de 13de minuut zorgde Omotoye voor de openingstreffer en 10 minuten later was het Yokoyama, die de 2 : 0 binnen kopte. Dit werd ook de ruststand. Yokoyama was in de 52ste minuut ter plekke, om de 3 : 0 binnen te tikken en toen ging het gas eraf en wilden wij deze match rustig uitspelen. Rustig uitspelen leek plots niet mogelijk, want in de 55ste minuut zorgde Barnes voor de aansluitingstreffer. 3 : 1 en ik voelde lichte nattigheid. Temeer, omdat rechtsback Eyoma in de 60ste minuut uit de wedstrijd werd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Voor Eyoma kwam Pendleton (die wij ook deze maand nog kwijt zullen raken). Zes minuten later haalde ik ook Shipley en Noonan eraf en bracht Long en Lomboto. Toen in de 72ste minuut ook Amos een schop tegen zijn knie kreeg, haalde ik hem en uit voorzorg ook McCann eraf en bracht Quamina en Scowen. 12 minuten later kreeg Barrow een vrije trap, die Spence feilloos binnenschoot. 3 : 2 en dat was balen, kan ik u vertellen. Pas in de 97ste minuut lukte het Benjamin voor de 4 : 2 eindstand te zorgen en dat, ofschoon wij qua kansenverhouding met minimaal 5 : 0 hadden kunnen en moeten winnen. Spoiler ------------ @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited January 29 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost January 31 Author Share Gepost January 31 (edited) Episode II Spoiler In 3 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in en tegen Burton Albion FC een Engelse voetbalclub uit Burton upon Trent, Staffordshire. Spoiler Het Pirelli Stadium is een voetbalstadion in Burton upon Trent, dat plaats biedt aan 6.912 toeschouwers. De bespeler van het stadion is Burton Albion. Bij vies weer, dus natte sneeuw, en voor 1.903 toeschouwers arriveerden wij in Burton upon Trent in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Burton kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is ene Darren Handley. Wij begonnen goed en al in de 8ste minuut lukte het McCann de openingstreffer binnen te schieten. 0 : 1 en dat vroeg om meer en meer kwam er, maar niet zoals gewenst. Joost mag weten wat de scheids ineens bezielde, maar plots floot hij ons steeds terug, waardoor wij niet in ons spel konden komen. Wel lukte het ene Keillor-Dunn in de 12de minuut de gelijkmaker te produceren. En nog geen 9 minuten later was het Whitfield, die voor de 2 : 1 zorgde, hetgeen uiteindelijk ook de ruststand werd. In de rust maakte ik mijn mannen duidelijk, dat wij hier alleen kunnen winnen, als wij volle bak geven en zoveel mogelijk scoren. Twee minuten na herbegin zorgde Noonan voor de gelijkmaker en in de 57ste minuut schoot hij ook de 2 : 3 binnen. Éen minuut later haalde ik de vermoeide Eyoma naar de kant en bracht Pendleton. In de 64ste minuut was het de beurt aan James, die amper nog kon lopen. Voor hem kwam Bunker. Invaller Pendleton zorgde in de 69ste minuut voor de 2 : 4 en nog in dezelfde minuut moest ik ook McCann vervangen. Voor hem kwam Scowen. Enkele minuten voor het laatste fluitsignaal werd Moore-Taylor met een smerige tackle uitgeschakeld, zonder dat de zeer partijdige scheids ingreep. Het bleef 2 : 4 en met 3 punten, 6 belachelijke gele kaarten en een geblesseerde speler mochten wij de thuisreis aantreden. De scheids kreeg een 5.9, maar van mij had hij een -1 gehad. Spoiler ------------ @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited January 31 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 1 Author Share Gepost February 1 (edited) Episode II Spoiler De volgende huurspeler, die wij deze maand nog kwijtraken, is rechtsback Pendleton. Daarentegen mogen wij nog tot eind juni beschikken over verdediger Owen Bevan en de spitsen Omari Benjamin en Ayumu Yokoyama. Natuurlijk proberen wij onze selectie nog van wat vers bloed te voorzien, want wij moeten nog minimaal 15 wedstrijden spelen. Jammer, deze speler wilde ik nou niet kwijt. In 4 dagen spelen wij in de Kwartfinale van de Bristol St. Motors Trophy thuis tegen Swansea City AFC , een Welshe voetbalclub uit Swansea die uitkomt in de Engelse competitie. De club speelt in de EFL Championship, nadat het in 2017/18 als nummer 18 degradeerde uit de Premier League. Bij bewolkt weer en voor 2.974 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Swansea, momenteel de nummer 3 uit de Sky Bet League One, kwam in een 4-3-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Robert Lewis. Ofschoon wij volgens mij technisch iets beter waren dan de tegenstander, kregen wij in de 23ste minuut een doelpunt om de oren. Ene Campbell was onze defensie te snel af en schoot de bal feilloos binnen. 0 : 1 en dat was balen, kan ik u vertellen. Trouwens 0 : 1 werd ook de ruststand en ik ergerde mij behoorlijk aan de scheids, die volgens mij voor elke scheet floot en altijd alleen maar tegen ons. In de rust heb ik mijn spelers weer opnieuw gemotiveerd. Wij waren weliswaar beter, maar moesten het ook laten zien en dat kun je door te scoren. Toen Omotoye in de 61ste minuut de gelijkmaker in het vijandelijke doel volleerde, viel een last van mijn schouders. 6 minuten later moest ik Omotoye wisselen, want hij was gewoon op. Voor hem kwam McAllister. In de 72ste minuut haalde ik Amos eraf en bracht Quamina. Weer 6 minuten later mocht ook Eyoma gaan douchen en kwam Bevan. Het gas ging er weer op en wij bleven de tegenstander achterin vastzetten. Pas in de 92ste minuut lukte het linkerspits Yokoyama een voorzet van Quamina in het doel van Swansea te schieten, hetgeen uiteindelijk de winnende treffer was. Wij hadden maar liefst 65 % balbezit, kregen 14 corners (tegen 3), desondanks werd het slechts 2 : 1. Maar vergeet niet, Swansea speelt een divisie hoger. Spoiler ---------- @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited February 1 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 2 Author Share Gepost February 2 (edited) Episode II Spoiler In 3 dagen spelen wij alweer en nu thuis tegen Swindon Town FC, een Engelse voetbalclub uit Swindon, Wiltshire, en werd in 1881 gesticht, alhoewel sommige bronnen zeggen dat de club al in 1879 werd opgericht. De club werd professioneel in 1894 en sloot zich bij de Southern League aan. Bij natte sneeuw en voor 5.009 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Swindon kwam in een 4-3-2-1 formatie het natte witte veld op. Feit is, ik heb al weken niet meer met de complete selectie kunnen trainen, omdat teveel spelers niet meer okselfris en of vermoeid zijn. Vandaar ook, dat wij tegenwoordig steeds stroever uit de startblokken komen en dat het even duurt, alvorens wij in ons spel hebben gevonden. Ook vandaag is daar weer sprake van. Pas in de 25ster minuut lukte het de razendsnelle Benjamin een voorzet volley te nemen en in het doel te knallen. 1 : 0 en dat vroeg om meer. In de 32ste minuut kopte Omotroye de 2 : 0 binnen en dat werd ook de ruststand. Met een simpel lobje passeerde Benjamin keeper Bycroft en zorgde voor de verdiende 3 : 0. Nog geen minuut later haalde ik de vermoeide Amos eraf en bracht Quamina. Omotoye en ook McCann strompelden in de 67ste minuut van het veld en werden vervangen door nieuweling Cole en James. Op de een of andere manier zaken wij als het ware conditioneel steeds meer weg en in de 70ste minuut schoot Pepple de aansluitingstreffer binnen. 3 : 1 en dat was balen. In de 75ste minuut haalde ik Denham eraf, die al geel had, en bracht Bartley. Enkele minuten voor het eindsignaal, dus in de 92ste minuut, lukte het Minturn de 3 : 2 binnen te koppen en toen voelde ik nattigheid. Bovendien raakte ook nog Noonan geblesseerd, maar toch konden wij de 3 : 2 over de streep trekken. Wel moet ik bekennen, dat een fitte keerper Kovacevic, beide tegentreffers had kunnen voorkomen. Spoiler ----------- @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited February 2 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost February 2 Share Gepost February 2 De titel ga je echt niet meer missen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 3 Author Share Gepost February 3 (edited) Episode II Spoiler Wij moeten dit seizoen nog minimaal 14 wedstrijden spelen, en wel 13 competitiewedstrijden en de Halve Finale van de Bristol St. Motors Trophy. Gezien de competitiestand kunnen en moeten wij voor het kampioenschap gaan. Om deze doelstelling te halen en met het oog op de mogelijke promotie naar de Sky Bet League One dienen wij onze selectie te verversen. Binnenkort zal ik hierop nader ingaan. In 7 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in en tegen York City Football Club, een Engelse professionele voetbalclub uit de stad York, North Yorkshire. Vanaf het seizoen 2022/23 komt het uit in de National League, op het vijfde niveau van het Engels voetbalsysteem. De club kwam twee seizoenen (1974 tot 1976) uit op het tweede niveau, maar bracht haar jaren vooral door in de kelder van het Engelse profvoetbal. Spoiler York Community Stadium is een multifunctioneel stadion in Huntington, York. Het is eigendom van de City of York Council en wordt gedeeld door York City Football Club en York Rugby League Football Club. De capaciteit van het stadion voor alle zitplaatsen is 8.500. Spoiler Bij natte sneeuw en voor 5.253 toeschouwers arriveerden wij in Huntington in de aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. York kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte witte veld op. Wij hadden een dik kwartier nodig om op gang te komen, maar toen ging het ook perfect lopen. Want in de 16de minuut zorgde ‘dwarsligger’ McAllister voor de openingstreffer. Hij praat dan weliswaar niet meer met of tegen mij, maar als hij blijft scoren vind ik dat best. Dus 0 : 1 en een goed begin. Temeer omdat wij 3 minuten later een vrije trap kregen, die McCann voor zijn rekening nam en feilloos binnenschoot. 0 : 2 en dat vroeg om meer. In de 29ste minuut zorgde linkerspits Benjamin voor de 0 : 3 en was er geen vuiltje aan de lucht. In de 48ste en laatste minuut van de eerste helft lukte het Akinyemi de bal in ons doel te koppen en 1 : 3 werd dan ook de ruststand. Eerlijk is eerlijk, in de tweede helft keerde het tij en plots domineerde York. Wij werden als het ware achterin vastgezet en gedwongen tot verdedigen. Maar achterin stonden wij behoorlijk stabiel en konden de aanvallen van York min of mee onschadelijk maken. De vermoeide McCann en ook McAllister haalde ik in de 67ste minuut naar de kant en bracht Smith en Cole. 6 minuten later mochten ook Wilson en Amos gaan douchen en kwamen Long en Quamina. In de 89ste minuut haalde ik ook nog Denham eraf en bracht Bartley. Waarom de redelijk fluitende scheids in de 95ste minuut nog een penalty tegen ons gaf, was mij totaal niet duidelijk. In elk geval verzilverde Chadwick dit cadeautje, waardoor de eindstand 2 : 3 werd. Spoiler ------------ @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited February 3 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 4 Author Share Gepost February 4 (edited) Episode II Spoiler Ten behoeve van het resterende seizoen zal ik mijn selectie nader analyseren om u wat neer inzicht te verschaffen betreffende het beschikbare spelersmateriaal. Ik zal dit per positie doen. Maar eerst wil ik nog laten zien, welke spelers ik onlangs al gehaald heb. En nu de analyse. Doelmannen: Wij hebben nu voor het eerste team 4 doelmannen ter beschikking. Eerste doelman en basisspeler is de 19jarie Alex Kovacevic. Nieuweling Jordan Eastham, 23 jaar, is mijn nummer 2 en Dante Baptiste, 23 jaar, voorlopig de nummer 3. Ryan Schofield, 25 jaar, mag blijven als er geen koper komt en eind van het seizoen wordt bepaalt, of Baptiste of Schofield de derde keeper wordt. Maar nu eerst weer de competitie. In 7 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in en tegen Bradford City AFC, een Engelse voetbalclub uit Bradford, West Yorkshire, opgericht in 1903 en uitkomend in de EFL League Two. De club speelt zijn thuiswedstrijden in de Valley Parade. Spoiler Valley Parade, officieel het Coral Windows Stadium geheten, is een voetbalstadion in de Engelse stad Bradford (graafschap West Yorkshire). Het is de thuishaven van Bradford City AFC. Het stadion werd gebouwd in 1886 en was vanaf dat moment tot 1903 de thuisbasis van Manningham F.C. een Engelse footballclub uit de Rugby League. Het heeft een cappaciteit van 25.136 zitplaatsen verdeeld over vijf tribunes met enkel zitplaatsen: de Sunwin Stand, de Carlsberg Stand, de East Stand, de Pulse Family Stand en de TL Dallas Stand. Bij zwaar bewolkt weer en voor 15.696 toeschouwers arriveerden wij in Bradford in de aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Bradford kwam in een 5-2-3 formatie het nog droge veld op. Eerlijk is eerlijk, ofschoon wij toch wel duidelijk de betere ploeg waren, lukte het ons niet, om in de eerste helft te scoren. En dat lag niet aan ons, maar volledig aan verdediger Kelly en vooral keeper Walker, die elke doelkans van ons om zeep hielp. Bij rust stond het dan ook slechts 0 : 0. Het hele team speelde sterk, behalve AMR Cole, die als spits nu noodgedwongen op een voor hem foutieve positie moest spelen. Ook in de tweede helft bleven wij gas geven, maar pas in de 67ste minuut lukte het spits Benjamin de openingstreffer binnen te schieten. 0 : 1 en nog geen minuut later greep ik in en haalde Amos en ook Benjamin eraf, omdat beiden al geel hadden en de scheids op ze bleef loeren. Voor hen kwamen Quamina en Omotoye. In de 73ste minuut mocht ook Wilson vertrekken en kwam Long. En 6 minuten later mochten ook Yokoyama en James gaan douchen en kwamen McAllister en Scowen. Door de eerste 3 wissels kregen wij nog meer grip op deze match en in de 93ste minuut zorgde invaller Omotoye voor het slotakkoord, door de 0 : 2 nog binnen te schieten. Spoiler --------- @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited February 4 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 5 Author Share Gepost February 5 (edited) Episode II Spoiler Eerlijk is eerlijk, ik begrijp niet, dat deze topverdediger voor ons wil spelen? Maar ik ben er blij mee en het hele team, de staf en de club eveneens. Straks is ook onze achterste lijn ijzersterk. Nu ga ik eerst met de analyse van onze backs door: VR/VVR Vanaf mijn beginperiode is Timothy Joel Eyoma, 25 jaar, de ster van ons team en ofschoon hij feitelijk een centrumverdediger is, heb ik hem als mijn vaste VR/VVR gebruikt. Tot seizoenseinde wil ik hem op deze positie handhaven. Zijn directe backup is huurling Kane Wilson, 24 jaar. Nummer 3 is Sean Long, 29jaar, die ook een zeer goede centrumverdediger is. VL/VVL Mijn vaste linksback was oorspronkelijk huurspeler Lewis Shipley, 21 jaar, die ik inmiddels vast gecontracteerd heb en vanaf nu graag als CVL wil laten spelen. Vandaar dat ik als vaste VL nu Danny Amos, 25 jaar, gebruik. Zijn back-up is Tino Quamina, 20 jaar. In geval van nood kunnen dus ook Shipley en Keanan Bennetts (AML) op deze positie spelen. Pas in 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Salford City FC, een professionele voetbalclub uit de Engelse stad Salford, Greater Manchester. De club speelt in de League Two, de vierde klasse van het Engelse voetbal. De club is in handen van Peter Lim, tevens eigenaar van Valencia CF, en enkele oud-spelers van Manchester United, namelijk de broers Phil en Gary Neville, Ryan Giggs, Paul Scholes, Nicky Butt en David Beckham. Tevens vertolken deze oud-spelers ook de hoofdrollen in de documentaire The Class of '92, uitgebracht in 2013. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 4.844 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Salford kwam in een 4-3-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Sam Allison. Ik wil niet veel zeggen, maar van Salford had ik veel meer verwacht. Een club, die zoveel gerenommeerde oud-supersterren in zijn bestuur heeft, dan verwacht je toch briljant voetbal, maar daartoe leken ze niet in staat. Persoonlijk vond ik het een ‘slappe hap’. Bovendien herinner ik mij nog een uitspraak van mijn oom, die destijds mij adviseerde, dat ik moest proberen om hoe dan ook manager van Salford te worden. Want gezien de connecties van de ex-supersterren zou de voetbalwereld voor mij openliggen, mits ik een goede manager werd. Nou, van nature ben ik eigenwijs en ik wilde een mogelijke carrière niet via een extra kruiwagen realiseren. En tot nu toe, kan ik niet klagen. Enfin, terug naar deze wedstrijd. Al in de 7de minuut kregen wij een penalty, die Noonan voor zijn rekening nam en feilloos binnenschoot. 0 : 1 en dat was het dan ook. Want Salford trok zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 was er ook voor ons geen doorkomen meer aan. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 0 : 1, ofschoon wij toch wel de veel betere ploeg waren. Wel begon ik mij steeds meer te ergeren aan de scheids, die ik, tenminste vandaag, een echte mierenneuker vond, want hij lette alleen op mijn spelers en floot ons steeds terug. Pas in de 64ste minuut lukte het spits Benjamin, die 0 : 2 binnen te schieten. Een minuut later haalde ik hem uit voorzorg eraf en bracht nieuweling Cole. In de 70ste minuut mochten ook Noonan en Amos (al geel) gaan douchen en kwamen Omotoye en Quamina. Weer 5 minuten later haalde ik de zwak spelende Shipley naar de kant en bracht Long. Invaller Quamina zorgde in de 95ste minuut voor de 0 : 3 en al met al was ik met onze prestatie tevreden. De matige scheids kreeg nog een overdreven 6.4 en daar was die ongetwijfeld blij mee. Spoiler ------------- @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited February 5 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 6 Author Share Gepost February 6 (edited) Episode II Spoiler Vervolg analyse defensief VCR/VCL Momenteel heb ik maar liefst 10 spelers tot mijn beschikking, die voor de twee centrale verdedigingsposities in aanmerking kunnen komen. T.J. Eyoma + nieuweling Kortney Hause zijn mijn startende duo. Hun back-ups zijn Denham + Shipley. Owen Bevan (huurspeler) en Harvey Bunker de reserves. Ook Long is reserve. Voorts heb ik nog ter beschikking Jordan Moore-Taylor, Ryan Inniss en Kyle Bartley, die ik kwijt wil, omdat ze volgens mij voor de League One niet geschikt zijn. In 4 dagen spelen wij wederom thuis en nu tegen Fleetwood Town FC, een Engelse voetbalclub uit Fleetwood, Lancashire. De huidige club werd in 1997 opgericht maar de historie gaat terug tot 1908. Toen werd Fleetwood FC opgericht dat in 1976 opgeheven werd. De club was een van de stichtende leden van de Northern Premier League. In 1977 werd Fleetwood Town FC opgericht en in 1985 werd de finale van de FA Vase bereikt. In 1996 ging de club failliet. Hierna werd in 1997 de huidige club opgericht als Fleetwood Wanderers en vanwege een sponsortoevoeging was de naam ook kortstondig Fleetwood Freeport FC. In 1999 werd de huidige naam weer aangenomen. Na vier promoties in zes seizoenen speelt de club in het seizoen 2010/11 in de Conference National nadat in de playoffs Alfreton Town FC verslagen werd. In het seizoen 2011/12 werd Fleetwood Town kampioen in de Conference National en promoveerde het naar de League Two. In het seizoen 2013/14 won Fleetwood Town FC de play-off finale in de League Two tegen Burton Albion FC en promoveerde zo naar de League One. Na tien seizoenen in de derde klasse degradeerde de club in 2024 naar de League Two. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 4.856 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Fleetwood kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op. Mijn team was van top tot teen gemotiveerd, omdat wij bij winst vandaag al kampioen konden worden. Tenminste, dat hebben wij voor deze wedstrijd vernomen. Feit is echter, dat wij ook zonder te spelen nu al kampioen zijn, omdat de concurrentie het af heeft laten weten. Vandaar dat sommige spelers nogal zenuwachtig overkwamen. Desondanks zorgde onze topscorer Yokoyama in de 18de minuut voor de openingstreffer. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand. In de tweede helft deden wij het rustig aan, controleerden alleen nog maar en wilden hoe dan ook tegendoelpunten voorkomen. Noonan kopte in de 59ste minuut de 2 : 0 binnen en 6 minuten later haalde ik Benjamin eraf en bracht nieuweling Cole. Wilson en James mochten in de 75ste minuut gaan douchen. Voor hen kwamen Long en Smith. 10 minuten later kregen wij ook nog een penalty, die uiteraard McCann voor zijn rekening nam en feilloos verzilverd. 3 : 0 en in de 82ste minuut mocht ook nog Quamina vertrekken en kwam Amos. Het bleef 3 : 0 en ons publiek was door het dolle heen. Want niet alleen de promotie naar League One wordt straks een feit, maar wij zijn ook al inofficieel kampioen van League Two. Hadden wij dat verwacht? Nee, zeker niet en ik al helemaal niet. Spoiler ----------- @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited February 6 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 7 Author Share Gepost February 7 (edited) Episode II Spoiler Vervolg analyse middenvelders VM Voor deze positie heb ik 3 spelers en wel: Charlie McCann, 22jaar, + Harvey Bunker, 21jaar en Josh Scowen, 31jaar. Wat Bunker en Scowen betreft, vrees ik, dat League One te hoog gegrepen is. MC McCann functioneert ook als MC uitstekend, bnvendien hebben wij ook nog Alistair Smith, 25jaar, en Teddy Jenks, 22jaar. Jenks is te traag en volgens mij niet geschikt voor de League One. AMC Ofschoon ik amper gebruik maak van deze positie, zijn 4 van mijn spelers instaat, om in deze positie goed te functioneren. En wel Kyle McAllister, Conan Noonan, 22jaar, Alistair Smith en ook Teddy Jenks. In 3 dagen spelen wij de volgende uitwedstrijd en wel in en tegen Wigan Athletic FC, een Engelse voetbalclub uit Wigan, Greater Manchester, opgericht in 1932. Wigan Athletic werd opgericht, nadat voorganger Wigan Borough FC failliet was gegaan. De club speelde tot 1999 in het Springfield Park stadion, na 67 jaar nam ze afstand van dit stadion. Vanaf 1999 speelt Wigan Athletic in het JJB Stadium, waarvan de naam met ingang van het seizoen 2009/10 is veranderd in DW Stadium, vernoemd naar voorzitter Dave Whelan. Er kunnen ongeveer 25.000 supporters in het stadion. Spoiler Bij typisch Engels weer, dus stromende regen, en voor 11.110 toeschouwers arriveerden wij in Wigan in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Wigan kwam in een 5-2-3 formatie het natte veld op. Zowel ons bestuur alsook onze supporters hoopten op een gelijkspel en toen ene Leigh al in de 12de minuut uit hun eerste corner de openingstreffer in ons doel schoot, vreesden wij een nederlaag. Maar nog geen 9 minuten later was het huurspits Benjamin, die de gelijkmaker binnen kopte. 1 : 1 en dat gaf een goed gevoel. In de 42ste minuut zorgde Amadou Bakayoko voor de 2 : 1, hetgeen ook de ruststand werd. U herinnert zich toch nog aan deze spits? Wij hebben hem destijds van Bolton gekocht en na 2 seizoenen heeft hij ons jammer genoeg min of meer in de steek gelaten. Uiteraard heb ik tijdens de rust mijn mannen weer toegesproken en ze kwamen als ‘kampioenen’ uit de kleedkamer. 2 minuten na herbegin zorgde Yokoyama voor de gelijkmaker en nog geen minuut later was het McAllister, die de 2 : 3 binnen schoot. In de 60ste minuut haalde ik McAllister, die volledig op was, eraf en bracht Cole. 6 minuten later mocht ook James vertrekken, omdat hij al geel had. Voor hem kwam Smith. Eyoma en ook Noonan haalde ik uit voorzorg in de 72ste minuut naar de kant en bracht Long en Bennetts. Het bleef 2 : 3 en net voor het laatste fluitsignaal raakte ook nog Benjamin geblesseerd. Spoiler ------------ @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited February 7 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 8 Author Share Gepost February 8 (edited) Episode II Spoiler Vervolg analyse middenvelders AMR Wat deze positie betreft, hebben wij t.z.t. een probleem, omdat wij feitelijk maar 1 AMR hebben, die ons hoe dan ook wil verlaten. En wel Kyle McAllister. AML Conan Noonan kan eveneens als AMR uit de voeten en dat geldt ook voor VR/VVR Kane Wilson. Voor deze positie zoeken wij dus nog minimaal 1 goede speler. AML Wij hebben als vaste AML Conan Noonan, 22jaar. En ook Keanan Bennetts, 25jaar, die het volgens mij in League One niet zal redden. Dus ook voor deze positie zoeken wij nog een goede aanvulling. Maar nu terug naar de competitie. In 4 dagen spelen wij een uitwedstrijd en wel in en tegen Notts County FC een voetbalclub uit Nottingham. Het team neemt deel aan de EFL League Two, het vierde niveau van het Engels voetbalsysteem. De club werd opgericht op 25 november 1862, wat het de oudste professionele voetbalclub ter wereld maakt. De club was een van de twaalf oprichters van de Football Association in 1888. Ze worden de "Magpies" (Eksters) genoemd vanwege de zwart-witte kleur van hun thuistenue, die de Italiaanse club Juventus inspireerde om de kleuren voor hun uitrusting in 1903 aan te nemen. Na de eerste vijftig jaar op verschillende thuisbasisen te hebben gespeeld, verhuisde de club in 1910 naar Meadow Lane, hun huidige thuisbasis. Notts County heeft een lokale rivaliteit met buurman Nottingham Forest, evenals met andere nabijgelegen clubs zoals Mansfield Town. De club speelde dertig seizoenen in de eerste klasse en zevenendertig seizoenen in de tweede klasse. De enige grote prijs in de clubgeschiedenis is de winst in de FA Cup in 1894. Spoiler Meadow Lane is een stadion in de Engelse stad Nottingham, dat als thuisstadion dient voor de voetbalclub Notts County en de rugby union-club Nottingham RFC. Het stadion beschikt over 20.000 zitplaatsen, maar vanwege veiligheidsmaatregelen worden slechts 17.271 bezoekers toegelaten. Meadow Lane ligt op slechts een paar honderd meter afstand van City Ground, het stadion van Nottingham Forest. Het stadion werd geopend in 1910. In de Tweede Wereldoorlog raakte het tijdens een bombardement zwaar beschadigd, waardoor Notts County het seizoen 1941/42 niet af kon maken. In de jaren tachtig was het stadion zwaar verouderd, en vanwege de Bradford City-stadionramp in 1985 en de Hillsboroughramp in 1989 begon men zich meer te interesseren voor stadionveiligheid. Om aan de verscherpte veiligheidsvoorschriften te voldoen, werden in 1992 en 1994 alle vier de tribunes door nieuwe vervangen. In 2002 was er kort sprake van dat het stadion in het kader van een sponsoring-deal Aaron Scargill Stadium genoemd zou worden, maar dit ging vanwege het faillissement van het bedrijf van Aaron Scargill niet door. Bij bewolkt weer en voor 10.011 toeschouwers arriveerden wij in Nottingham in de aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Notts kwam in een 4-3-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Seb Stockbridge. Mijn staf had mij van te voren gewaarschuwd, dat deze scheids hoofdzakelijk O18/O21 teams zou fluiten, dus alleen jonkies en eerlijk is eerlijk, dat was te merken ook. Desondanks lukte het rechterspits Cole in de 9de minuut de openingstreffer te scoren. 0 : 1 en dat werd uiteindelijk ook de ruststand, omdat onze scheids elk fysiek contact direct affloot. Ook in de tweede helft bleef hij continu fluiten, waardoor geen van beide ploegen in hun spel konden komen. Geïrriteerd als ik door deze acties was, haalde ik in de 61ste minuut McAllister eraf en bracht Wilson. 6 minuten later mochten ook Shipley en McCann gaan douchen en kwamen Bunker en Smith. In de 72ste minuut haalde ik ook Eyoma (al geel) en Quamina eraf. Voor hen kwamen Long en Amos. Het bleef 0 : 1 en de scheids kreeg achteraf een 6.0, terwijl hij volgens mij een -3 had moeten hebben. Spoiler ---------- @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited February 8 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 9 Author Share Gepost February 9 (edited) Episode II Vervolg analyse spitsen In totaal hebben wij 5 spitsen, waarvan er nu 4 geblesseerd zijn en onze 2 sterkste spitsen, Omari Benjamin, 19jaar, en Ayumu Yokoyama, 22 jaar, zijn gehuurd. Tyrese Omotoye, 24 jaar, is een diepe spits en dus geblesseerd. Nieuweling Devante Cole, 29 jaar, is een pure afmaker en Francely Lomboto, 24 jaar, is feitelijk een vleugelspits, die eventueel ook als centrumspits kan fungeren. Momenteel is hij ook geblesseerd. Hoe dan ook moeten wij voor komend seizoen nog minimaal 1 goede diepe spits hebben. Al in 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en nu thuis tegen Chesterfield FC, een Engelse professionele voetbalclub uit Chesterfield, Derbyshire. Het team speelt in de League Two, het vierde niveau van het Engelse voetbalsysteem. De grootste rivaal van de club is het nabijgelegen Mansfield Town FC. De club speelde nog nooit in de hoogste klasse maar speelde wel 21 seizoenen op het tweede niveau. In 1997 stuntte de club door de halve finale van de FA Cup te bereiken, daar werden ze echter door Middlesbrough FC verslagen. Spoiler Bij regen plus natte sneeuw en voor 4.328 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 tactiek. Chesterfield kwam in een 5-2-3 formatie het koude, natte, deels witte veld op. Zoals zo vaak begonnen wij ijzersterk met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. Vandaar dat het al in de 7de minuut 1 : 0 door Noonan en in de 26ste minuut 2 : 0 door Cole werd. Maar eerlijk is eerlijk, conditioneel zakten wij langzaam af. Bij rust stond het nog steeds 2 : 0 maar de accu was praktisch leeg. In de tweede helft kwamen wij behoorlijk stroef uit de startblokken en in de 51ste minuut lukte het Akinde de aansluitingstreffer te maken. 2 : 1 en dat was balen, kan ik u vertellen. Vandaar dat ik in de 62ste minuut ingreep en Denham + McAllister eraf haalde. Voor hen kwamen Long en Wilson. Nog geen 6 minuten later mochten ook Shipley en Noonan vertrekken en kwamen Bartley en Lomboto. De laatste wissel deed ik in de 73ste minuut door Quamina eraf te halen en Amos het veld in te sturen. Alle invallers voldeden, alleen scoorden wij niet meet. Het bleef 2 : 1 en de punten blijven hier. Spoiler --------- @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited February 9 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 10 Author Share Gepost February 10 (edited) Episode II Spoiler In 4 dagen spelen wij thuis in de Halve Finale van de Bristol St. Motors Trophy tegen Cambridge United FC, een Engelse professionele voetbalclub uit Cambridge en komt uit in de EFL League One. De ploeg is ook bekend als Cambridge, waarbij het kleinere broertje Cambridge City voor het gemak over het hoofd wordt gezien. Bij vies weer, dus regen + natte sneeuw, en voor 2.821 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Onze tegenstander speelt weliswaar een divisie hoger, dus in de League One, maar ze verkeren in degradatiegevaar en ze zijn totaal uit vorm. Ik ben van mening, dat wij ze kunnen hebben en dat heb ik mijn mannen ook duidelijk gemaakt. Cambridge kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte witte veld op en scheids is ene Craig Hicks. Wij waren simpelweg beter dan de tegenstander en iedereen had het gevoel, dat Cambridge ‘met poep in de broek’ speelde. Laf, puur verdedigend en in de eerste helft geen schot op ons doel. En wij? Bij rust stonden wij door doelpunten van Cole en Yokoyama al met 2 : 0 voor. Ook in de tweede helft domineerden wij en in de 61ste minuut haalde ik McAllister (die nog steeds weg wil) eraf en bracht Wilson. Drie minuten later zorgde McCann voor 3 : 0 en weer 1 minuut later haalde ik ook Denham en Noonan eraf. Voor hen kwamen Long en Lomboto. In de 75ste minuut mocht ook nog Quamina vertrekken en kwam Amos. Het lukte ons, Cambridge in hun eigen 16 vast te zetten en in de 89ste minuut was het wederom Yokoyama, die een gat in de compacte defensie vond en de bal in het doel schoot. 4 : 0 en dat gaf een lekker gevoel. 1 minuut later kopte Cole de bal in het vijandelijke doel en 5 : 0 werd ook de eindstand. Al met al hadden wij maar liefst 71% balbezit en voor mij was de zeer matig fluitende scheids het enige minpunt. Tevreden was ik vooral met de prestaties van spits Cole en nieuweling Kortney Hause, een centrale verdediger waar ik nog veel plezier aan zal beleven. Spoiler ------------ @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited February 10 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 11 Author Share Gepost February 11 (edited) Episode II Spoiler In 3 dagen spelen wij weer een competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Crewe Alexandra FC, een Engelse voetbalclub, opgericht in 1877. De club speelt zijn thuiswedstrijden in Alexandra Stadium. Het verhaal gaat dat de club vernoemd is naar prinses Alexandra. Spoiler Het Alexandra Stadium, ook wel bekend als Gresty Road, is een stadion in de Engelse plaats Crewe. Het stadion biedt plaats aan 10.118 toeschouwers. Bij regen en natte sneeuw en voor 3.528 toeschouwers arriveerden wij in Crewe in de aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Crewe kwam in een 4-3-2-1 formatie het natte witte veld op. Ondanks het feit, dat wij een dik kwartier nodig hadden om op gang te komen, zorgde Cole in de 19de minuut voor de 0 : 1 en Eyoma kopte in de 33ste minuut de 0 : 2 binnen. Bij rust stond het dan ook 0 : 2 en was er geen vuiltje aan de lucht. 5 minuten na herbegin zorgde wederom Cole voor de 0 : 3 en in de 61ste minuut haalde ik Denham en McCann eraf en bracht Long en Smith. Een strakke voorzet van Noonan tikte Connally in eigen doel en toen stond het al 0 : 4 en was deze match feitelijk al gespeeld. Nog in dezelfde minuut haalde ik Noonan eraf en bracht Omotoye. 6 minuten later was wederom Cole ter plekke, om de 0 : 5 binnen te tikken. En omdat dit zijn derde doelpunt was, dus een hattrick. Terwijl mijn mannen nog stonden te juichen, haalde ik nog snel Quamina eraf, om Amos spelminuten te gunnen . Het bleef 0 : 5 en met een tevreden gevoel kunnen wij straks de terugreis aantreden. Spoiler ---------- @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited February 11 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 12 Author Share Gepost February 12 (edited) Episode II Spoiler Pas in 14 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Walsall FC, een voetbalclub uit de Engelse stad Walsall, West Midlands. Walsall werd opgericht in 1888, na een fusie van de tot dan toe rivaliderende clubs Walsall Town (opgericht in 1877) en Walsall Swifts (opgericht in 1879). Walsall werkt zijn wedstrijden af in het Bescot Stadium, dat 11.300 toeschouwers aankan. De bijnaam van Walsall is 'The Saddlers'. Walsall werd in 1892 toegelaten tot de Football League als een van de oprichters van de toenmalige Second Division. In het seizoen 2005/06 degradeerde de club naar de League Two, maar promoveerde ze daar één seizoen later weer uit. Na het seizoen 2018/19 degradeerde Walsall opnieuw naar de League Two. Walsall heeft de meeste seizoenen in de Football Leagues op het derde niveau gespeeld. Tijdens de eerste 89 seizoenen van de competitie kwam Walsall daar 71 keer in uit. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 4.526 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Walsall kwam ikn een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op. Ook vandaag waren wij de veel betere ploeg, ofschoon wij in de eerste helft maar een keer scoorden. In de 13de minuut nam linkerspits Yokoyama een voorzet van Noonan volley en knalde de bal in het vijandelijke doel. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand. Twee minuten na herbegin in de tweede helft, was het wederom Yokoyama, die voor de 2 : 0 zorgde. In de 65ste minuut maakte Noonan de 3 : 0 en 6 minuten later haalde ik Scowen en Quamina naar de kant. Voor hen kwamen James en Ames. Nog geen minuut later zorgde rechterspits Cole voor de 4 : 0 en toen was deze match volgens mij al gespeeld. Denham en ook Wilson mochten in de 78ste minuut gaan douchen en voor hen kwamen Long en McAllister. Toen wij in gedachten al op weg naar de kleedkamer waren, lukte het ene Johnson nog de aansluitings- of eretreffer te maken. 4 : 1 en dat werd de eindstand. Spoiler ---------- @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited February 12 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 13 Author Share Gepost February 13 (edited) Episode II Spoiler In 8 dagen spelen wij de Finale van de Bristol St. Motors Trophy op Wembley tegen Bolton Wanderers F.C. een Engelse voetbalclub uit Bolton, die vanaf de zomer van 2021 uitkomt in de League One, het derde voetbalniveau van Engeland. De club is opgericht in 1874. In 1888 was het een van de twaalf (en een van de zes uit Lancashire) oprichters van de Engelse Football League. Bolton heeft 73 seizoenen op het hoogste niveau gespeeld, zonder kampioen te worden, een record. Ze werden drie keer derde: in 1892, 1921 en 1925. De thuishaven van de club is sinds 1997 het Macron Stadium, voorheen (Reebok Stadium) in Horwich. Daarvoor speelde The Trotters in Burnden Park in Bolton, waar op 9 maart 1946 33 Bolton fans om het leven kwamen door overbezetting, wat leidde tot een stampede. In 2012 eindigde de club op een achttiende plaats en degradeerde uit de Premier League, na elf achtereenvolgende seizoenen op het hoogste niveau te hebben gespeeld. Sindsdien heeft Bolton last van zware financiële problemen, ontstaan uit hun tijd in de Premier League, toen de club te dure spelers onder contract had staan. Spoiler Het Wembley Stadium (vaak kortweg "Wembley") is een stadion in de wijk Wembley in het noordwesten van Londen. Spoiler Bij typisch Engels weer, dus stromende regen, en voor maar liefst 47.930 toeschouwers arriveerden wij in Wembley in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Bolton kwam in een 5-2-3 formatie het natte veld op en scheids is Andrew Sheppard. Spoiler Of u het geloofd of niet, wij waren technisch beter dan het grote Bolton en dat wij in de eerste 44 minuten niet konden scoren, lag hoofdzakelijk aan het sterke verdedigende werk van Luke Chambers (afkomstig uit de Liverpool jeugd) en vooral keeper Nathan Baxter. Toch lukte het Benjamin in de 45ste minuut een voorzet van McCann in hun doel te koppen. 1 : 0 werd dan ook de ruststand. Dat wij in de eerste helft technisch beter waren dan onze opponent verbaasde niet alleen mij maar ook het voltallige publiek. Fysiek waren wij minder en zowel Cole alsook Yokoyama kregen geen poot aan de grond. Wij bleven ook in de tweede helft gaan en eerlijk is eerlijk, door de bijzonder zwak leidende scheids, die hoofdzakelijk van ons alle aanvallende acties affloot, kwam geen van beide ploegen echt in hun spel. Bolton wordt hoogstwaarschijnlijk komend seizoen een van onze tegenstanders in League One en volgens mij zijn wij instaat om hun niveau aan te kunnen. Wat de scheids betreft, zijn belabberd optreden werd met een 5.3 gewaardeerd en daar mocht ‘ie nog blij mee zijn ook. Hoe dan ook, het bleef 1 : 0 en deze cup is voor ons. Spoiler ------- @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited February 13 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 14 Author Share Gepost February 14 (edited) Episode II Spoiler De heer Arteta lult maar wat. Ik heb nooit uitgesproken, dat ik hem met zijn 'geëpileerde wenkbrauwen’ een ‘vervelend mannetje vind. Dus waar hebben wij het over? Wel zal ik proberen Benjamin te kopen, mits hij voor ons betaalbaar is. In 6 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Milton Keynes Dons FC (MK Dons), een Engelse voetbalclub uit Milton Keynes, Buckinghamshire. De club kreeg op 21 juni 2004 deze naam in plaats van Wimbledon FC, dat negen maanden eerder van Londen naar Milton Keynes was verhuisd. Teleurgestelde fans van Wimbledon FC hadden eerder, in 2002, een nieuwe club (AFC Wimbledon) opgericht die zij als opvolger van Wimbledon FC beschouwen. Alle oude prijzen behaald door Wimbledon FC zijn – na langdurig overleg – door MK Dons teruggegeven aan de London Borough of Merton, de thuisbasis van het oorspronkelijke Wimbledon FC. Hieronder ook de FA Cup van 1988. Bij regenachtig weer en voor 5.009 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. De Dons kwamen in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids is ene Alan Young. Wij kwamen nogal stroef uit de startblokken en pas in de 39ste minuut lukte het Eyoma de openingstreffer binnen te schieten. 1 : 0 maar lang konden wij niet van deze voorsprong profiteren, want al 2 minuten later kopte Hills de gelijkmaker in ons doel. 1 : 1 en dat werd ook de ruststand. Natuurlijk heb ik mijn mannen in de kleedkamer nogmaals uitgelegd, wat ik in de tweede helft van hun wilde zien en volgens mij heeft mijn pepspeech ietwat geholpen. Want in de 54ste minuut zorgde Yokoyama voor de 2 : 1 en ging het gas erop. In de 70ste minuut was het McAllister, die voor de 3 : 1 zorgde. Zeven minuten later greep ik in en haalde Denham, McCann, Eyoma, Noonan en Quamina eraf. Voor hen kwamen Long, Smith, Wilson, Cole en Amos. De Dons werden achterin helemaal vastgezet en in de 84ste minuut zorgde invaller Cole voor de 4 : 1 en dat werd ook de einduitslag. De zeer matig fluitende scheids kreeg een 5.9 en daar mocht die blij mee zijn. Spoiler -------- @Oldskool @keano77 @delichris @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited February 14 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost February 14 Share Gepost February 14 Lekker om die beker te pakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 15 Author Share Gepost February 15 (edited) Episode II Spoiler In 6 dagen spelen wij een uitwedstrijd en wel in en tegen Grimsby Town FC, een Engelse voetbalclub uit Cleethorpes, North East Lincolnshire, spelend in de League Two, het vierde niveau van het Engels voetbalsysteem. De club draagt de bijnaam Mariners en werd opgericht in 1878. Thuiswedstrijden worden sinds 1898 afgewerkt op Blundell Park. Spoiler Blundell Park is een stadion in de Engelse stad Cleethorpes. Het stadion is het thuisstadion van Grimsby Town. De openingswedstrijd was op 2 september 1899 tegen Luton Town. Die wedstrijd werd gelijk gespeeld met 4-4. Uiteraard bij regenachtig weer en voor 6.599 toeschouwers arriveerden wij in Cleethorpes in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Grimsby kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op. Eerlijk is eerlijk, wij begonnen een beetje te ‘lamlendig’ aan deze wedstrijd, met slappe beentjes. Het leek nergens op. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0 en dat was balen, kan ik u vertellen. In de tweede helft ging het gas erop en tot mijn genoegen scoorde Noonan de langverwachte openingstreffer. 0 : 1 en dat gaf nieuwe hoop. Wel greep ik in de 66ste minuut in en haalde Quamina eraf en bracht Amos. Nog geen twee minuten later zorgde Yokoyama voor de 0 : 2 en in dezelfde minuut haalde ik ook McAllister naar de kant. Voor hem kwam Cole, die voorlopig genoegen moet nemen met de AMR positie, omdat de twee huurspitsen gewoon beter zijn. Tot mijn verbazing lukte het ene Matthews-Lewis in de 72ste minuut de aansluitingstreffer te scoren. Volgens mij had onze keeper dit doelpunt kunnen en moeten voorkomen, maar hoe dan ook, het stond nu 1 : 2 en dat was balen. Weer een minuut later haalde ik ook de vermoeide Eyoma naar de kant en bracht Wilson. Yokoyama zorgde in de 81ste minuut voor de 1 : 3 en 8 minuten later was het wederom Matthews-Lewis, wiens schot in ons doel verdween. 2 : 3 en ook dit doelpunt had onze keeper kunnen voorkomen. Gelukkig bleef het 2 : 3 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler ------------- @Oldskool @keano77 @delichris = Momenteel lukt alles. @Genkie_06 @Rikkert90 @Total Football @Michaelinho* @Kyrill Bedankt voor jullie aandacht en reacties. Edited February 15 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts