germandutch Geplaatst 16 juli Share Geplaatst 16 juli (bewerkt) Episode II Misschien herinnerd u zich nog aan (dr.) Benny Vos uit Rotterdam, een echte liefhebber van het spelletje en een Cruijff adept. Welnu, ik ben een volle neef van hem, eveneens medisch onderlegd en opgeleid. Als voetballiefhebber en ex-jeugdspeler vul ik nu mijn vrije tijd met het bezichtigen van voetbalwedstrijden. Wel heb ik al aan diverse trainerscursussen van de KNVB deelgenomen, die ik echter veel te duur vind. Inmiddels ben ik in het bezit van het diploma Trainer-coach I. Mijn oom adviseerde mij, verdere cursussen in Engeland te volgen, waar ze veel goedkoper zijn en vaak door de club betaald worden. Ook wilde hij mij behulpzaam zijn bij het vinden van een passende club, gezien zijn enorm netwerk in Engeland. Engeland is weliswaar niet mijn favoriete land, maar het is enorm voetbalminded en de Premier League is momenteel de sterkste divisie ter wereld. Dus interessant in elk geval. Oom Benny heeft wat rond zitten bellen en kwam met een aantal clubs op de proppen, die ik gelijk heb benaderd. Echt concreet werd er maar 1 club en wel Hyde United Football Club, een Engelse voetbalclub uit Hyde, Greater Manchester. De club werd opgericht in 1919. Tussen 2010 en 2015 heette de club Hyde FC vanwege een sponsorovereenkomst met Manchester City. Voordat Hyde United werd opgericht, had je Hyde FC. Deze club werd opgericht in 1885 en ontbonden in 1917. Twee jaar later werd Hyde United FC opgericht. De club had een nieuwe naam om zo de schulden van de oude club niet over te nemen. Manchester is momenteel natuurlijk helemaal de moeite waard, temeer omdat City en United in de buurt zijn met topcoach Guardiola en de Nederlanders Ten Hag, van Nistelrooy en Hake. Als oom Benny het kan regelen, dat ik bij hun in de keuken mag kijken, dan is een bezoek aan Engeland al geslaagd. Oorspronkelijk wilde ik bij hun alleen stage lopen, zodat ik aan de cursussen deel kon nemen, maar hun hoofdcoach/manager is vertrokken en nu zitten ze zonder manager. Vandaar dat ik gewoon gesolliciteerd heb. Ik kreeg vrij snel een positieve reactie, blijkbaar mede door het feit, dat ik een familielied van oud-coach Benny Vos en waarschijnlijk ook omdat ik Nederlander ben en de Nederlanders momenteel bijzonder populair in Manchester zijn. Met maandelijks €1500 kun je natuurlijk ook in Engeland niet veel doen, maar mijn oom heeft wel nog het e.e.a. kunnen regelen, wat betreft huisvesting + eten + vervoer. ----------- Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 16 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 17 juli Auteur Share Geplaatst 17 juli (bewerkt) Episode II Bij aankomst op de club werd ik ontvangen door voorzitter Steve Hartley + dir. Peter Ainger. Na een grondige kennismaking werd de seizoensdoelstelling besproken. Uiteraard ging ik met alles akkoord en na nog een een paar goede gesprekken en een kan zwarte koffie maakte ik kennis met mijn toekomstige assistent manager (AM) Martin Coyne, een 42jarige Engelsman. Spoiler en met HJO Peter Boyle, een 25jarige Engelsman. Spoiler De rest van de staf bestond uit een keeperstrainer, 1 conditietrainer, 1 alg. trainer en 1 fysio. Nadien mocht ik het supportersprofiel inzien en eerlijk is eerlijk, het stelde niet veel voor. De volgende stap was de kennismaking met de voltallige selectie. Selectie 1ste elftal Ik krijg dus de beschikking over 21 spelers, waarvan 14 semi-profs zijn. Jeugdspelers waren er helaas niet en dat is wel een grote tekortkoming. Omdat HJO Peter Boyle voorlopig de handen vrij heeft, doordat er geen jeugdspelers aanwezig zijn, hebben wij afgesproken, dat hij voor een aantal proefspelers zal zorgen. Want volgens mijn assistent beschikt de selectie toch over een hoop zwakke gasten. Deze gasten moet ik op termijn vervangen en daar ga ik dus aan werken. Ook heb ik onmiddellijk een verzoek ingediend om aan een trainerscursus te mogen deelnemen en de directie heeft het goedgekeurd. Vanaf morgen spelen wij nog 6 oefenpotjes en nadien moet onze selectie er staan. ------------ Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 17 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 18 juli Auteur Share Geplaatst 18 juli (bewerkt) Episode II Blijkbaar zijn in deze lage divisie meer dan genoeg transfervrije spelers, want er kwamen maar liefst 18 jonge gasten binnen die als proefspelers een contract willen verdienen. Vandaag spelen wij onder mij de eerste oefenwedstrijd en wel in en tegen Holywell Town Football Club, een Welshe voetbalclub uit Holywell, Flintshire. Ze hebben de bijnaam 'The Wellmen' en spelen hun thuiswedstrijden in het Achieve More Training Stadium, Holywell. Bij bewolkt weer en voor slechts 107 toeschouwers arriveerden wij in Holywell in een puur aanvallende 4-3-3 opstelling, met wat aanpassingen. Op advies van mijn oom heb ik voor deze tactiek gekozen, omdat de clubs in de lage Engelse divisies vooral spelen ‘om niet te verliezen’ dus a la Koeman. Met hoge druk en aanvallend tempovoetbal kom je hier een heel eind en ik ben benieuwd, of mijn team dat uit kan voeren en vol kan houden. HT kwam in een simpele 4-4-2 formatie het droge veld op. Alleen verdediger Joseph is een proefspeler, de overige spelers zijn selectiespelers. Ofschoon wij toch wel duidelijk het veel betere team waren, hadden wij een dik halfuur nodig, om op gang te komen en pas in de 38ste minuut scoorde Bell de openingstreffer, hetgeen ook de ruststand werd. Bij de stand van 0 : 3 kreeg mijn rechtsback Ditchfield in de 70ste minuut een tweede gele kaart en dus …… Het was slechts een simpel duwtje, waarvoor Bas Nijhuis nooit zal fluiten en zeker geen kaart zou trekken. Enfin, een boze Ditchfield liep van het veld af en wij bleven ook met 10 man domineren. Wel wisselde ik in deze tweede helft 5x en stuurde alleen proefspelers het veld in. Uiteindelijk werd het 0 : 4 en alleen middenvelder Spooner voldeed niet. Spoiler -------- Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 18 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 19 juli Auteur Share Geplaatst 19 juli (bewerkt) Episode II Wij hebben nog 5 oefenwedstrijden en dan moet ik over een definitieve selectie beschikken. Volgens oom Benny moet ik ervoor zorgen, dat mijn selectie dan uit 26 spelers bestaat en wel 15 toppers (geschikt voor de basis), 6 waterdragers/of te wel harde werkers en 5 opkomende talenten/jeugdspelers, die zonder registratie altijd mogen spelen. Ook moeten alle 26 selectiespelers minimaal over de volgende eigenschappen beschikken: vastberadenheid 10, beslissingen 10 en snelheid 10. Van de huidige selectie voldoen er maar 5 spelers aan deze eisen en van de proefspelers maar liefst 11. De club heeft al 15 semiprofs in de selectie rondlopen, die maandsalarissen verdienen van €500 tot maximaal €1300. Veel te matsen hebben wij dus niet en ik zal dus een weloverwogen keuze moeten maken, wie van de proefspelers straks een contract krijgt. Voor niets of een amateurstatus wil helaas niemand spelen. Maar nu eerst terug naar de oefenwedstrijden. Vanmiddag spelen wij tegen ons tweede team, maar dat hebben wij niet. Zodoende heeft het bestuur een aantal gasten opgeroepen, die als 2de team op zullen treden. Nou ik ben benieuwd. Bij bewolkt weer en zonder toeschouwers, stafleden + personeel buiten beschouwing gelaten, verschenen wij in een puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling en ook het zogenaamde 2de team kwam in deze formatie het nog droge veld op. Wij hadden een kwartier nodig om op gang te komen en binnen 4 minuten stond het al 3 : 0 voor mijn team, want de tegenstander wist gewoon niet wat hun overkwam. Vanaf de 22ste minuut trok zich het 2de team volledig terug en lukte het ons niet meer om doelgevaarlijk te worden. Bij rust stond het dan ook nog steeds 3 : 0 en van de 3 opgestelde proefspelers maakte alleen Tyler Williams indruk op mij. In de tweede helft mochten weer 3 proefspelers invallen en ook van deze 3 was eer slechts 1 die het zeer goed deed en wel ene Levi Lewis. Uiteindelijk werd het 4 : 1 en eerlijk is eerlijk, tegen een tegenstander van niets. Spoiler -------- Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 19 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 20 juli Auteur Share Geplaatst 20 juli (bewerkt) Episode II In 3 dagen spelen wij de volgende oefenpot in en tegen Whalley Range, een lokale amateurvoetbalclub met 2 prachtig onderhouden voetbalvelden en een bar en feestzaal met volledige vergunning. Whalley Range AFC, opgericht in 1900, is een van de oudste voetbalclubs van het land. Gezinsvriendelijk en alle mensen welkom om gratis alle thuiswedstrijden te komen bekijken. Bij zeer zonnig weer en voor slechts 157 toeschouwers arriveerden wij in Kings Road in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. WR kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op. Zoals ik had verwacht stelde de tegenstander niet veel voor. Desondanks hadden wij een dik kwartier nodig om op gang te komen. In de basis had ik drie proefspelers en wel Joseph, Williams en O’Brien en eerlijk is eerlijk, als het mogelijk is wil ik ze alle drie contracteren. Hoe dan ook, bij rust stond het maar 0 : 2, ofschoon wij toch wel klassen beter waren. In de tweede helft voerde ik 6 wissels door en werd het uiteindelijk 1 : 5. Overtuigd hebben mij in deze match Doherty, Bunn, Alessandra en Bell, zomede de invallers Ditchfield + Makoli en de proefspelers Williams, Pinnington en O’Brien. Wel moet ik bekennen, dat ik het gevoel heb, nog steeds niet de juiste tactiek te hebben gevonden, waarin iedereen op zijn best is of kan zijn. Waarschijnlijk heeft het toch wel te maken met de grote onderlinge niveauverschillen tussen de spelers? Hoe dan ook, mijn eerste en belangrijkste doelstelling heb ik gehaald: ik mag de trainerscursus volgen. Spoiler -------- Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 20 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 21 juli Auteur Share Geplaatst 21 juli (bewerkt) Episode II Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: het is toch een groot verschil of je nu stage loopt bij welke club dan ook, want dan ben je slechts ‘uitvoerder’, of ineens als hoofdcoach moet fungeren? Nu ben ik niet alleen verantwoordelijk voor alles, maar ook bedenker en uitvoerder tegelijk. Er komt ineens ontzettend veel kijken, wat je moet kunnen handhaven en dat leer je niet tijdens de KNVB cursussen, die ik tot nu toe heb kunnen volgen. De Engelse opleidingen zijn meer praktijkgericht, vooral veel goedkoper, maar zeker niet minder. Nou ik ben benieuwd, of ik hier mijn diploma's kan halen. Wel ben ik in mijn vrije tijd al bezig met de samenstelling van de definitieve selectie en ik kan u vertellen, dat ik maar 10 spelers wil houden (inclusief 3 tijdelijk, tot ik betere vervangers heb). Tien spelers vind ik net niet goed genoeg voor het behalen van mijn doelstelling (kampioen + promotie) en van hun wil ik in de komende maanden afscheid nemen. Van de proefspelers zouden er tien in aanmerking kunnen komen, om tot de selectie te behoren. De vraag is alleen: wie van hun kunnen wij contracteren en vooral betalen? Enfin, de volgende oefenpot staat voor de deur en in 2 dagen spelen wij uit tegen Newcastle Town Football Club, een voetbalclub uit Newcastle-under-Lyme, Staffordshire. Ze zijn momenteel lid van de Northern Premier League Division One West en spelen in het Lyme Valley Stadium. Spoiler De club speelt in het Lyme Valley Stadium, naast de Lyme Brook aan Buckmaster Avenue. Het terrein doet ook dienst als wielerbaan, met een wielerbaan rond het veld. De grond omvat een zittribune aan de ene kant van het veld en een overdekt staterras aan de andere kant. Beide uiteinden van de grond bestaan uit onoverdekte staanplaatsen. Het heeft momenteel een capaciteit van 4.000 personen, waarvan 300 zitplaatsen en 1.000 overdekt. Bij zeer zonnig weer en voor slechts 85 toeschouwers arriveerden wij in Newcastle-under-Lyme in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. NT kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op. Vreemd genoeg had ik ook nu weer het gevoel, dat door de gebezigde tactiek niet het merendeel van mijn team optimaal kon functioneren. Want let wel: de tegenstander stelde niet veel voor, maar desondanks lukte het ons niet, om in de eerste helft te scoren. En dat bij 62% balbezit? Onze 3 doelpunten in de tweede helft kwamen allen uit corners voort en waren kopballen. Bovendien kregen wij ook nog een tegendoelpunt te verwerken. Deze overwinning hadden wij hoofdzakelijk te danken aan de goede prestaties van proefspeler Williams en de basisspelers Doherty, Bunn en Bell, zomede invaller Roscoe. Spoiler --------- @keano77 Alvast bedankt voor je aandacht en reacties. 21 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 21 juli Share Geplaatst 21 juli Je bent lekker bezig met deze club. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Genkie_06 Geplaatst 21 juli Share Geplaatst 21 juli Prima begin hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 22 juli Auteur Share Geplaatst 22 juli (bewerkt) Episode II Spoiler Inmiddels heb ik drie proefspelers een contract aangeboden. En wel verdediger Joseph Joseph, VL/VC Femi Olofinjana en spits Sean O’Brien. Tevens heb ik een bod gedaan voor de huur van VL Courtney Lashley. Helaas heeft nog niemand gereageerd. Ze wachten natuurlijk op een financieel beter bod en wij moeten maar afwachten. Wel blijf ik ondertussen naar huurspelers zoeken, die ons geen salaris zullen kosten. Spoiler De 3 proefspelers, die ons beter konden maken, spelen nu bij een andere club. Jammer, maar niets aan te doen. In 4 dagen spelen wij de eerste oefenpot tegen een veel hoger geklasseerde club en wel in en tegen York City Football Club, een Engelse professionele voetbalclub uit de stad York, North Yorkshire. Vanaf het seizoen 2022/23 komt het uit in de National League, op het vijfde niveau van het Engels voetbalsysteem. De club kwam twee seizoenen (1974 tot 1976) uit op het tweede niveau, maar bracht haar jaren vooral door in de kelder van het Engelse profvoetbal. Bij zeer zonnig weer en voor maar liefst 1.698 toeschouwers (mijn spelers waren behoorlijk onder de indruk, want voor zo een coulisse hebben ze nog nooit gespeeld) arriveerden wij in York in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. York kwam in een simpele 4-4-2 formatie het kurkdroge veld op. Eerlijk is eerlijk, persoonlijk vond ik dat wij ietwat beter waren dan de tegenstander, alleen de scheids deed alles, om ons tegen te werken. In de 13de minuut probeerde ene Harriott onze rechtsback Ditchfield uit de wedstrijd te schoppen. Gelukkig mislukte dat en blesseerde hij zichzelf. En het zogenaamde openingsdoelpunt van Siziba was in mijn ogen vanuit een duidelijke buitenspelsituatie, maar de partijdige scheids keurde het goed. Bij rust stond het zodoende 1 : 0 en dat was balen. 6 minuten na herbegin zorgde Makoli voor de gelijkmaker. 1 : 1 en dat gaf nieuwe hoop. Maar 10 minuten later werd onze linksback Doherty brutaal uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Voor de geblesseerde Doherty bracht ik proefspeler Bushaj (die ik graag had gecontracteerd) en in de 79ste minuut haalde ik uit voorzorg Ditchfield eraf, die al geel had, en bracht proefspeler Rice. Nog geen 6 minuten later zorgde Alessandra voor de welverdiende 1 : 2. In de 92ste minuut haalde ik Alessandra, Jones-Griffiths en Bunn van het veld, omdat de scheids op hun zat te loeren, en bracht Spooner en de proefspelers Bebbington + Pinnington. Het bleef 1 : 2 en met 1 geblesseerde speler en 4 totaal overbodige gele kaarten mochten wij de thuisreis weer aantreden. Spoiler -------- @keano77 @delichris @Genkie_06 Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 22 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 22 juli Share Geplaatst 22 juli Hopelijk niet al te veel schade na deze oefenwedstrijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Genkie_06 Geplaatst 22 juli Share Geplaatst 22 juli een ouderwetse schoppartij! Gelukkig trek je wel aan het langste eind en vallen de blessures mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 23 juli Auteur Share Geplaatst 23 juli (bewerkt) Episode II Spoiler In 3 dagen spelen wij de laatste oefenwedstrijd en wel thuis tegen Spennymoor Town FC, een voetbalclub uit het Engelse Spennymoor, die in 2005 is opgericht. De club speelt anno 2019 in de National League North. Bij zeer zonnig weer en voor 211 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Ofschoon ik in eerste instantie alleen proefspelers op wilde stellen, heb ik ervan afgezien, omdat wij ze toch niet kunnen betalen. Slechts 2 proefspelers staan in de basis en wel centrumverdediger T. Williams en linksback Bushaj. Spennymoor kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op. In het eerste halfuur waren wij duidelijk de onderliggende partij en in de 29ste minuut kregen wij dan ook een doelpunt om de oren. Door een foutje van proefspeler Williams kwam Mbeka aan de bal en hij schoot hem feilloos binnen. 1 : 0 en dat was balen. Bij rust stond het nog steeds maar 1 : 0 ofschoon wij inmiddels steeds meer grip op deze match kregen. 5 minuten na herbegin was het spits Redshaw, die de gelijkmaker binnenschoot. 1 : 1 en dat gaf hoop. Temeer, omdat Makoli in de 58ste minuut met een zatte volley de 1 : 2 aantekende. Genieten konden wij van de voorsprong amper, want al in de 63ste minuut zorgde ene Shanks per kopbal voor de gelijkmaker. 2 : 2 en dat was uiteindelijk ook de eindstand. Wel heb ik in de tweede helft 6 spelers gewisseld en proefspelers ingebracht. Alleen Pinnington maakte indruk. Bovendien kreeg ene Ross in de 81ste minuut nog een rode kaart, maar toen was deze match als het ware al gespeeld. Spoiler -------- @keano77 @delichris @Genkie_06 Op dit niveau, zeg maar de Engelse Kelderklasse, is alles nog puur fysiek en het resultaat is nadien alleen belangrijk voor de verhalen in de kroeg. Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 23 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 23 juli Share Geplaatst 23 juli Ik ben wel benieuwd wat je haalt van de proefspelers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 24 juli Auteur Share Geplaatst 24 juli (bewerkt) Episode II Spoiler Dit zijn de uitgaande transfers. Ze zijn vertrokken voor mijn aantreden hier. Deze spelers werden voor mijn aantreden aangetrokken. Inmiddels zijn het haast allen basisspelers. En deze spelers heb ik nog snel binnengehaald. 3 huur- en 3 proefspelers. Tja, eerlijk is eerlijk, op dit niveau kun je geen planning maken en al helemaal niet ze nog uitvoeren ook. Van de 10 spelers, die volgens mij niet goed genoeg zijn voor mijn doelstelling, raak ik voorlopig niemand kwijt. En dus blijven ze in de selectie. Wel zal ik proberen met individuele trainingen ze wat bij te schaven. Van de proefspelers heb ik er dus 3 binnen kunnen hengelen, de rest was te duur en of wilde niet. Maar ik blijf zoeken. Dit zijn onze tegenstanders het komende seizoen. En dit zijn onze eerste 6 tegenstanders in de 1ste competitiemaand. Vanzelfsprekend ben ik overal mee akkoord en ik blijf mijn best doen om mijn noodzakelijke diploma’s te halen en promotie mogelijk te maken. --------------- @Genkie_06 @keano77 @delichris = Wij konden maar 3 proefspelers contracteren, omdat ik binnen het salarisbudget moet blijven. Pas als wij spelers kwijtraken en ruimte in het salarisbudget krijgen, ga ik weer rondkijken. Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 24 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 24 juli Share Geplaatst 24 juli Benieuwd wat je in de competitie kan klaar spelen en hopelijk kan je ver in de bekers komen zodat je geld kan krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 25 juli Auteur Share Geplaatst 25 juli (bewerkt) Episode II Komende zaterdag spelen wij onze eerste competitiewedstrijd thuis tegen Marine Football Club, een Engelse voetbalclub uit Crosby, Merseyside. De club werd opgericht in 1894. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 657 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-3-3 opstelling. Marine kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Matthew Schols. Omdat ik niets van de clubs af weet, evenmin van hun spelers, heb ik voor een ietwat behoudende maar wel aanvallende tactiek gekozen en wel een ietwat aangepaste 4-3-3. Voorts heb ik als linkerspits de nieuwe 17jarige huurspeler Danny Ormerod, op het middenveld de 19jarige Bebbington en als linksback de 19jarige Lewis, die de hele linker flank kan bespelen, opgesteld. Het hele team had een dik halfuur nodig om op gang te komen. Tot de rust waren wij heer en meester op het veld en bij rust stond het al 4 : 0. Het hele team speelde ijzersterk, met uitzondering van Alessandra, die zijn dag niet bleek te hebben. In de tweede helft ging de lucht eruit, het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. De vermoeide Bebbington wisselde ik in de 68ste minuut en bracht Spooner. 8 minuten later mocht ook Lewis vertrekken en kwam de 18jarige Keeping. Rechterspits Bell kreeg in de 81ste minuut een publiekswissel en werd vervangen door Redshaw. Het bleef 4 : 0 en ik was tevreden. Spoiler --------- @keano77 @delichris @Genkie_06 Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 25 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 25 juli Share Geplaatst 25 juli Een heerlijk debuut hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Genkie_06 Geplaatst 25 juli Share Geplaatst 25 juli Prachtige overwinning hoor! Prima debuut zou ik zeggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 26 juli Auteur Share Geplaatst 26 juli (bewerkt) Episode II Spoiler Ik wil niet roomser zijn dan de paus, maar feitelijk ben ik alleen hier in Engeland om mijn trainersdiploma’s (die hier veel goedkoper zijn dan bij de KNVB) binnen te sprokkelen en ervaring als clubmanager op te doen. Het gaat mij dus in eerste instantie alleen om de trainersdiploma’s en het eventueel winnen van prijzen met de club(‘s) is meegenomen, ofschoon ik ook ambitieus genoeg ben, om ook voor de prijzen te gaan. Maar let wel: in tegenstelling tot mijn oom ben ik geen fan van welke Engelse club dan ook. Manager zijn is voor mij ‘werken’, loyaal zijn en altijd mijn best doen. In 4 dagen spelen wij een uitwedstrijd in en tegen Guiseley Association Football Club, een Engelse voetbalclub uit Guiseley, West Yorkshire. Ze spelen na een degradatie in 2022 in de Northern Premier Football League Premier Division, het zevende niveau van het Engelse voetbal, en spelen hun thuiswedstrijden op Nethermoor Park. Guiseley kwam tussen 2015 en 2018 uit in de National League, net onder de League Two. Achtmaal bereikte de ploeg het hoofdtoernooi van de FA Cup, twee keer stootte het door tot de tweede ronde. In 1991 won Guiseley de FA Vase. Spoiler Nethermoor Park is een voetbalstadion in Guiseley, West Yorkshire en de thuisbasis van Guiseley A.F.C. Het stadion werd geopend in 1909 en heeft een capaciteit van 4.000. Bij bewolkt weer en voor 601 toeschouwers arriveerden wij in Guiseley in de aanvallende 4-3-3 opstelling. Guiseley kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op. Mag ik het zeggen: Ja, ik mag het zeggen: wij waren toch wel behoorlijk beter dan de tegenstander, alleen leken onze schoten op doel nergens op. Pas in de 28ste minuut lukte het MR Makoli de bal vol op zijn slof te nemen en in het vijandelijke doel te volleren. 0 : 1 en nog geen twee minuten later was het jonkie Ormerod, die voor de 0 : 2 zorgde. En dat was het dan ook. Bij rust stond het nog steeds maar 0 : 2 en hadden Alessandra en Redshaw (mijn twee oudste spelers) blijkbaar hun dag niet. In de tweede helft gebeurde weinig tot niets en in de 68ste minuut haalde ik uit voorzorg Bebbington eraf, die al geel had, en bracht Spooner. 11 minuten later mocht ook de moegestreden Makoli gaan douchen en kwam Lewis. Het bleef 0 : 2 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler ---------- @keano77 @delichris @Genkie_06 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 26 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 26 juli Share Geplaatst 26 juli Toch een goede overwinning gepakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 27 juli Auteur Share Geplaatst 27 juli (bewerkt) Episode II Spoiler In 3 dagen spelen wij thuis tegen Marske United Football Club, een voetbalclub gevestigd in Marske-by-the-Sea, North Yorkshire. Ze zijn momenteel lid van de Northern League Division One en spelen op Mount Pleasant. Bij zeer zonnig weer (en dat in het natte Engeland) en voor 632 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. Marske kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op. Onze tegenstander was technisch een heel stuk minder en dat probeerden ze recht te zetten met keiharde fysieke acties. In de 24ste minuut werd AMR Bunn daar de dupe van en moest geblesseerd afhaken. Voor hem kwam jonkie Harper (een 18 jarige spits, net weer hersteld van een langdurige blessure). Wij bleven gas geven en in de 37ste minuut lukte het jonkie Ormerod, de bal in het vijandelijke doel te tikken. 1 : 0 en dat vroeg om meer. En meer kam er, en wel in de 45ste minuut door een afstandschot (zeg maar zondagsschot) van middenvelder jOnes-Griffiths. 2 : 0 en dat was ook de ruststand. In de 67ste minuut haalde ik Bebbington naar de kant, die al geel had, en bracht Spooner. 12 minuten later mocht ook Ditchfield vertrekken en kwam Lewis. Bleef het 2 : 0? Nee, want in de 93ste minuut schoot invaller Spooner de 3 : 0 binnen. Spoiler ----------- @keano77 @delichris @Genkie_06 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 27 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 27 juli Share Geplaatst 27 juli Je was overduidelijk de beste deze wedstrijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 28 juli Auteur Share Geplaatst 28 juli (bewerkt) Episode II Spoiler In 4 dagen spelen wij uit tegen de gedoodverfde kampionskandidaat Macclesfield Football Club, een voetbalclub gevestigd in Macclesfield, Cheshire. Het is een feniksclub van het voormalige Macclesfield Town F.C. opgericht in 1874, dat werd ontbonden na een uitspraak van het Hooggerechtshof op 16 september 2020. Spoiler Moss Rose, om sponsorredenen bekend als The Leasing.com Stadium, is een voetbalstadion in Macclesfield, Cheshire, de thuisbasis van Macclesfield FC, en het voormalige huis van Macclesfield Town, een club die in september 2020 werd opgeheven. , 1,6 km ten zuiden van het stadscentrum, ligt aan de westkant van de A523 London Road. De capaciteit is momenteel beperkt tot 4.720 door de Cheshire East Council. Het werd gebouwd in 1891 en is daarmee een van de oudste terreinen in Engeland. Bij bewolkt weer en voor maar liefst 2.779 toeschouwers arriveerden wij in Macclesfield in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. Favoriet Macclesfield kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op. Wij hadden een klein halfuur nodig, om op gang te komen en vanaf de 26ste minuut wist de tegenstander niet wat hun overkwam. Favoriet of niet, met stroef behoudend voetbal, hoef je bij ons niet aan te komen. Het gas ging erop en bij rust stond het al 0 : 2 en werd het publiek steeds stiller. Toen het in de tweede helft al 0 : 5 stond begon ik in de 72ste minuut te wisselen. Eerst haalde ik Makoli eraf en bracht Lewis (feitelijk een VL, maar hij kan ook ML + AML spelen). Drie minuten later kregen wij een penalty, die uiteraard Redshaw voor zijn rekening nam, omdat hij al 2 keer had gescoord. Hij schoot de penalty feilloos binnen en dus stond het 0 : 6 en zorgde hij voor een hattrick. In de 81ste minuut haalde ik uit voorzorg Bebbington en Redshaw naar de kant en bracht Wittingham en Harper. Huurspeler en jonkie Turner, een uitstekende kopper, maar wel heel erg traag, kwam in de 90ste minuut veel te laat in en kreeg terecht van de scheids een directe …. Turner moest het veld verlaten en wij speelden deze match met 10 man uit. Spoiler --------- @keano77 @delichris @Genkie_06 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 28 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 28 juli Share Geplaatst 28 juli Wat een heerlijke overwinning is dit zeg. Dit geeft het zelfvertrouwen een boost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Genkie_06 Geplaatst 28 juli Share Geplaatst 28 juli Mooie overwinning! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten