Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Vader vs Zoon challenge

Djurovski

Aanbevolen berichten

v2xRbw9.jpeg

Samen met mijn zoon gaan we een challenge aan wie de betere van ons 2 is. We starten in Spanje met een duel tussen Real Betis en Sevilla. Max 3 seizoenen per land dus best of three.

Zullen ons vooral bezig houden met de transfers en tactieken en het spel vooral door instant result spelen. Kiezen per team een legende van de betreffende ploeg. Hierdoor starten we dus met 

lyjMsm0.png

Ik treed in de huid van de legende van Betis namelijk Joaquin die pas vorig seizoen zijn voetbalschoenen aan de wilgen heeft gehangen en dus aan zijn eerste klus als manager begint.

mBgihKF.png

De zoon keert in de huid van Davor Suker 

In de toekomst komen de volgende stadsderby's nog langs

Fenerbache - Galastaray

Ac Milan - Internationale 

Manchester United - Manchester City

Celtic - Rangers

Boca Juniors - River Plate

Rode Ster Belgrado - Partizan Belgrado

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

t0yD4U7.jpeg

We zijn van start in deze challenge. Hebben onderling de puntenverdeling besproken. In de competitie is het een punt per plek. In Spanje 20 ploegen dus de als je 1e word is het 20 punten laatste is 1 punt en de rest er tussenin. Winst Champions League is 20 punten , Europa League 10 en de Confetti league levert vijf punten op. De nationale beker levert vijf punten op een eventuele Wereldbeker voor clubs 5 en elke supercup levert drie punten op en laat Sevilla daar nu net eens voor mogen spelen.. Voor een prijs waar ik nog nooit van gehoord had maar bon

IFTAlOf.png

Xg1acEa.png

Er werd flink gehandeld om spelers te halen. Waar Sevilla meer geld had en meer salarisbudget mag uitgeven en Betis het minder geld en dus salarisbudget moest doen. Het leverde wel een drukke zomerse periode op eerst de transfers van Sevilla

irLzkFV.png

Junior besloot de beurs te trekken voor o.a Fernandes en Witsel. Maar wist ook prima spelers te verkopen. Voor de rest haalde hij wat bekende spelers die hun sporen vooral in Nederland hebben verdiend. Zelf had ik een aardig basiselftal en vertrokken er niet zo gek veel spelers

OhtOlYF.png

En ging ik vooral op de transfervrije jacht om de breedte te versterken. En kwam er een Belg voor veel geld.

3uqlJCb.png

iMQ4Q29.png

Ervaring is key hoop ik tenminste in dit soort korte uitdagingen. Eventuele screens van spelers op aanvraag, Ook werd er natuurlijk geoefend

Sevilla

Gd87B8L.png

Betis

ojoLPgL.png

En tot slot de lotingen voor Europa waar Sevilla het in de CL mag proberen en Betis in de Europa League

CL

b3HP9pa.png

EL

ZS3y1rT.png

Punten Jr 3 Sr 0

@Djurovski.JR

@MNie Dank je al had ik gehoopt op wat meer steun voor Joaquin. Baas was dat hoor maar snap de steun voor Sevilla. 

@Marius Gekozen voor wat leuke stadsderby's hoop dat het blijft bevallen

@DemoN Kan het zeker aanraden. Help hem waar nodig maar we willen beide winnen haha

@Mordurette Je kunt niet vroeg genoeg beginnen haha. Thnx

@Tim' Het is zeker leuk hoewel ik als sr hem wel probeer te helpen maar hij pakt het snel op dus ben benieuwd hoe dit gaat eindigen

@Kelvin Zoiets zou kunnen haha maar de eer staat wel op het spel 

@KayDeManaager @La Pulga @Boyzone @bas huijsmans @keano77 Thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even ingaand op de puntentelling vind ik dat je een belangrijke stap mist, namelijk de onderlinge resultaten. Ik zou meer voor zoiets gaan:

1 punt - hoger op de ranglijst dan de ander

1 punt - overwinning op de ander

1 punt - uitschakelen van de ander in een beker

3 punten - nationale beker

4 punten - titelwinst

5 punten - UEFA Europa/Conference League

7 punten - UEFA Champions League

-10 punten - ontslagen worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

aOhuF6B.jpeg

Het eerste halve seizoen zit er op. Hoe is dit gegaan met instant result? Een voorbereiding zegt natuurlijk niet zo heel veel. Eerst beginnen we met de beker waar beide ploegen een op papier makkelijke tegenstander hadden hoewel Betis het team van Schreuder trof. Toch wel wat zweetdruppels in de bilnaad bij Sr. Jr trof Rayo Majadahonda

ehp51Qe.jpeg

ABIQu6A.png

Beide door en beide wederom een loting die te doen moet zijn. Normaal gesproken dan. Sevilla speelde dus in de Champions League en met Leipzig , Celtic en Salzburg lagen er kansen toch?

KETdqQ4.png

wOaMI2q.png

Maar ai ai ai ai ai wat een drama voor Sevilla. Eerst al kansloos tegen City in de Super Cup en in de CL was het ook echt niet goed. Met een 9-0 nederlaag in Leipzig als absoluut dieptepunt. Thuis tegen Celtic werd de eer dan nog enigzins gered maar het Europese seizoen voor Sevilla is voorbij

Een treedje lager was het de beurt aan Betis. Met Ajax en Antwerp hadden we twee stugge tegenstanders en HJK moeten we kunnen handelen zolang @Titan er niet de scepter zwaaid. 

RVFn4I0.png

iNbfSJ0.png

Ajax was twee keer te sterk waar de nederlaag in Amsterdam ook pijnlijk genoemd mag worden. Maar twee overwinningen op Antwerp en HJK zorgt wel voor de tweede plaats en zo mogen wij naar de winter wel doorspelen in Europa

XVI2IIV.png

Met Union ben ik Sr niet echt blij maar we gaan ons best doen. Dan de competitie en we beginnen met de wedstrijden van Betis

E5r26xd.png

De start was prima met een verrassende? nederlaag tegen Celta dan wel maar gelijk bij Bilboa winst tegen Villareal en Madrid mag je dus zeker niet klagen.Hierna twee nederlagen tegen ploegen waar je gewoon van moet winnen. Herstellen ons maar het blijft kwakkelen waar een gelijkspel tegen Barca wel weer prima is in mindere vorm. Wanneer de wedstrijd tegen Junior dan ook nog verloren gaat lijkt het drama wel compleet. Toch herstellen wij in december met eerst twee gelijke spelen om vervolgens er twee te winnen. Geen al te beste 1e deel maar goed we zullen zien wat het tweede deel brengt

BSs498N.png

Junior had met Sevilla een drama start hoewel een 3-1 tegen Barca natuurlijk knap is maar verloor best veel tot aan november. De ommekeer kwam in de derby tegen senior en dus Betis want daarna liep het als een trein. Alleen Real Madrid wist Sevilla nog punten af te pakken. Wat betekend dat voor de stand?

W0E3qND.png

Gebroedelijk staan we zij aan zij met 25 punten. Niet geweldig maar de maand december geeft ons vertrouwen dat er nog wel wat mogelijk is. Zeker gezien onze resultaten tegen de topclubs. Voorlopig is het even rustig in deze save. Junior gaat morgen voor drie weken naar zijn moeder dus ligt het even stil. Maar we gaan zeker hier mee door

@Djurovski.JR 

@MNie we zullen kijken wat we gaan doen met de punten uiteindelijk

@Marius Het doet meteen pijn om die kleine op voorsprong te zien :DW:

@KayDeManaager @DemoN @chrisje1993 @keano77 thnx

@Mordurette @Tim' @Kelvin @La Pulga @bas huijsmans

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie gaan mooi gelijk op, maar wel jammer van het CL-avontuur. De onderlinge slag is al geslagen door Junior en daarna heeft hij de boel goed op de rit gekregen (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4OvdhSD.jpeg

Deze lag even stil door de vakantie van de Jr bij zijn moeder maar hebben hem deze week even opgepikt. Wat deze challenge wel lastig maakt is dat er in Spanje maar 25 spelers mogen worden ingeschreven en je aan een budget moet houden qua inschrijving. 

GsX79px.png

Zoals jullie kunnen zien geeft Jr ruim de helft meer uit dan ik mag uitgegeven en dan gaat dit nog om alle salarissen dus ook de spelers die niet zijn ingeschreven. Het is dus schuiven en keuzes maken en dan hadden we ook nog eens een transferperiode en dan beginnen we dit maal met Sevilla.

fWniDAe.png

Jr koos er voor om deel van de spelers van de hand te doen. Waaronder En-Nesyri aangezien hij Tadic al in de spits heeft. 

Waar spelers gaan komen er ook spelers

LycIQfR.png

Met Cesar Azpilicuate haalt Jr een ervaren en goede rechtsback. Voor maar 2,5 miljoen een prima transfer. Hierna haalde hij ook Danny Rose maar vergat dat er een minimaal salaris van 17k betaald moet worden. Wat bij Sr even een grijns opleverde... Vervolgens aangezien er volgens Jr toch echt een linksback moest komen die wel mag spelen kwam Fran Garcia voor 9 miljoen over van Real Madrid en van uit de hoofdstad kwam ook nog Jesus Vallejo over voor 1,3 miljoen over van Real. Op deadline day slaat hij nog wel even toe door Lamine Yamal te huren van Barcelona. 

Ook bij stadsgenoot Betis verlieten de nodige spelers het team. Kon al minder salaris betalen dan dus is het wegwerken van spelers die niet ingeschreven kunnen worden een belangrijk onderdeel wat deels heeft gewerkt

H4Lmgnh.png

Met Timo Horn had ik een goede keeper achter Silva maar beide vroegen aardig wat salaris. Dus gekozen voor de aankoop en Silva verkocht aan Sporting. Sabaly en Perez wat op zich prima spelers zijn maar niet in mijn 1e 15-16 man behoren dus verkocht voor mooie bedragen. Zodat wij ook goed de markt op konden gaan

DHH4NJa.png

Wij gaven een flink deel van ons budget uit aan Ko Itakura. Maar ik denk dat hij elke cent waard gaat zijn. De ex FCG speler maakt een goede ontwikkeling door en ben blij om hem naar Betis te heb weten te halen. Gaizka Ayesa gaat onze reserve keeper worden nadat Silva verkocht is. Aardige back up voor een mild bedragje. Dat dacht ik ook met veteraan Morten Gamst Pedersen hebben te gedaan maar weet je nog dat ik gniffelde door de transfer van Rose naar Sevilla. Ik bood Morten ook een salaris die onder de limiet van de Primera zit... Mag hem dus niet opstellen... Op deadline day versterken we ons nog wel met Rokas Pukstas en Jason van Duiven. Die moeten ons gaan dragen in seizoen 2 en eventueel 3.

De wedstrijden van Sevilla in januari

Obu7pAx.png

Niet de beste maand voor junior al waren het ook lastige wedstrijden. Met Barca en Atletti heb je het niet getroffen in een maand. Tegen Almeria had hij waarschijnlijk op meer gehoopt. Net als in de beker tegen Granada

4pb9mHV.png

Zelf had ik een prima maand op een mistap bij Las Palmas maar verder mochten wij echt niet klagen. En zijn door in de beker.

7RIUO3Y.png

@Djurovski.JR

@Marius We doen idd niet veel voor elkaar onder ( tot mijn grote spijt )

@delichris thnx. Speel niet veel in Spanje dus idd ff wennen

@MarF_RJC In het algemeen gaat het heel goed hoewel het wel eens kan botsen als we de zelfde speler willen halen. Maar daar hebben we nu een goede afspraak over. Exact hetzelfde bieden en dan ligt de keus bij de speler. 

@Tim' Ik vond het ook jammer van zijn CL avontuur. Ondanks de ondelinge strijd gun ik hem wel succesen. Andersom ook trouwens. 

@chrisje1993 @keano77 @KayDeManaager @La Pulga @Nom de Guerre @DemoN Thnx

@MNie @Mordurette @bas huijsmans

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

U2RjVyu.jpeg

Het 1e seizoen in Sevilla zit erop. Sevilla zelf had dus alleen nog de competitie terwijl stadsrivaal Betis nog in drie competities speelden. We beginnen dus met de beker campagne van Betis. 

ypAjvSN.png

Hier was helaas de volgende ronde ook direct exit. Barca was te sterk. In de Europa League waren we gekoppeld aan Union Berlin die vanuit de Champions League waren gekomen en gezien onze kansloze nederlagen tegen Ajax was ik er bang voor. Uit wisten we knap 3-3 te spelen dus er was hoop. En niet zomaar hoop met een 5-1 werden de OostDuitsers terug de muur over gejaagd. Het Sporting van Silva was de nieuwe tegenstander. Thuis was het een ware thriller die we wel wisten te winnen met 4-3. Geen gemakkelijke opgave maar in Lissabon wist Horn zijn doel schoon te houden en zodoende is een 0-0 genoeg voor een plek in de kwartfinale. Waar AS Roma de tegenstander werd. Thuis werd er met 2-1 gewonnen. Uit moesten we echter veel spelers missen door blessures iets wat de tweede helft van het seizoen wel een dingetje werd bij Betis. De 3-1 van Roma viel in de 90+2 en zodoende geen verlenging en is Betis ook klaar in Europa

vOqzFrg.png

Sevilla stond halverwege wel onderons maar door de winst van die vage Europa-Zuid Amerika wedstrijd en winst in de eerste wedstrijd stond het wel al 8-0 voor Sevilla. Oftewel voor Jr. Veel stond er dan ook op het spel voor de return in het stadion van Betis. En die wedstrijd stond ook nog een gepland tussen de duels met Roma heen. Ondanks het eergevoel gaf ik bepaalde spelers rust. Heeft de gok goed uitgepakt ofniet?

Q4qPCAQ.png

Verdiend? Nee is het lekker ja. Zo is de stand nu 8-5 in het voordeel van Jr. En gaat dus de eindstand bepalen wie seizoen 1 als winnaar afsluit en we beginnen met de wedstrijden van Sevilla aka Jr

aSDiCWt.png

Ondanks de versterkingen waren de maanden februari en maart niet goed. Al waren de tegenstanders ook niet al te mals. De ploeg herstelde zich wel in de maanden april en mei maar de vraag is of de schade niet al te groot is. Maar dat ligt natuurlijk ook aan de vorm van de rivaal. En wat ik al zei Betis had na de winter te maken met veel blessures. Timo Horn is tot twee maal toe geblesseerd geweest voor meerdere weken. En hoewel het misschien te makkelijk is ben ik overtuigd dat we met hem meer punten hadden gepakt. Hoe Betis het dan gedaan heeft?

0EzC3SV.png

Februari en maart waren erg goed maar toen kwamen de blessures. En kunnen minder uitgeven aan salarissen en dan merk je toch wel de mindere bank. En vooral een sterkere keeper op het einde. Al lieten we voorin ook gewoon te weinig zien. Maar het voelde wel even zuur. Begin april stonden we zelfs even op plek 4 en dus was Champions League voetbal zelfs een mogelijkheid. Hoe we dan beide zijn geëindigd? We zullen jullie niet langer in spanning houden

I8lzxIF.png

Op doelsaldo weet Betis toch Europees voetbal veilig te stellen. Sevilla stelt teleur met een 12e plaats maar het eind van de competitie bied toch hoop. Betis pakt in de competitie 14 punten en Sevilla 9 waardoor de stand na seizoen 1 is

Betis 19 - Sevilla 17 Op naar seizoen 2

@Tim' Ik snap echt niets van die salarisregels. Ook voor het komende seizoen loopt Betis weer 3 miljoen achter Sevilla aan. 

@delichris We zijn er nu wat meer mee bekend maar hoe het verschil wordt berekend weet ik nog altijd niet. Komend seizoen maar er beter op letten

@ElMarcos Hebben hier natuurlijk maar beperkt de tijd voor maar gelukkig is dit wel 1 die gewoon mee genomen kan worden naar een nieuw deel. Vinden het iig leuk om te doen

@Marius Het is zeker lastig met die regels. Vooral omdat ik nergens kan vinden hoe ze dat berekenen. Ook voor komend seizoen heeft Jr gewoon 3 mil in de maand meer te besteden ondanks het verschil op de ranglijst. Ach ja maakt het wel uitdagend

@KayDeManaager @MNie @keano77 @chrisje1993 @nasje92 thnx

@MarF_RJC @La Pulga @Nom de Guerre @DemoN @Mordurette @bas huijsmans

Link naar opmerking
Deel via andere websites