Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Football Manager in 2100

Fantasy

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Fantasy:

Yes :D En dan een beetje afhankelijk van het land maak ik er Park, Arena, Stadion, Estadio of een andere variant van :D 

Ja ik ook. Alleen als de naam te lang is moet ik een andere kiezen ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederland

We kunnen gerust stellen dat het pas vanaf 2050 een beetje leuk wordt in Nederland, want voor die tijd zijn het vooral Ajax, Feyenoord, PSV en AZ die de dienst uitmaken in de strijd om de bovenste drie plekken van de rangschikking. Af en toe zien we een verrassing in de vorm van NEC, Willem II of Groningen, maar het zijn toch vooral de andere vier die veelal bovenin te vinden zijn.

image.png.93b587dfc5270d4cfd52d080ca884342.png

Vanaf 2054 is het Ajax dat tot en met 2071 opeenvolgende titels aaneen rijgt. 'Lekker spannend x' zou @Aaron21 zeggen. Overall gezien lukt het nadien alleen Feyenoord (2072), FC Utrecht (2078), PSV (2093) en FC Groningen (2094) om er met de schaal vandoor te gaan. Opvallend is wel de opmars van zowel NEC als Cambuur. Zij zijn vaker en vaker hoog in de ranglijst te vinden, net als FC Groningen. 

image.png.840b9bf04bdc5d5924be1ced90aab5b2.png

image.png.00d7bdeea82a413834d425d9dac055eb.png

Een niveautje lager is het de KKD zoals je de KKD kent. Dat kan dus alle kanten op. We hebben zelfs - en ik ben er nog steeds niet in alle gevallen uit hoe dat kan - nieuwe clubs in de competitie gekregen zonder dat degradatie mogelijk is vanaf het tweede niveau in Nederland. Jong AZ is tot tweemaal toe verdwenen en ook Jong Sparta is gekomen én weer vertrokken uit de KKD. 

image.png.d9e0a701d6f06db2db7e9363ac11b26b.png

image.png.00b71a9b525be0b6dee4de2f7da9cb83.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Fantasy:

Nederland

Een niveautje lager is het de KKD zoals je de KKD kent. Dat kan dus alle kanten op. We hebben zelfs - en ik ben er nog steeds niet in alle gevallen uit hoe dat kan - nieuwe clubs in de competitie gekregen zonder dat degradatie mogelijk is vanaf het tweede niveau in Nederland. Jong AZ is tot tweemaal toe verdwenen en ook Jong Sparta is gekomen én weer vertrokken uit de KKD. 

AZ is waarschijnlijk gedegradeerd waardoor Jong AZ automatisch moet degraderen.

Zelfde voor het verdwijnen van Jong Sparta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Wolf_pd:

AZ is waarschijnlijk gedegradeerd waardoor Jong AZ automatisch moet degraderen.

Zelfde voor het verdwijnen van Jong Sparta.

Dat had ik gecheckt, maar AZ is dus nooit gedegradeerd. Voor Sparta (en dus ook voor Jong Sparta) ging die vlieger wel op, als ik het mij goed herinner. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei bas huijsmans:

Is Jong AZ toevallig laatste geworden in die seizoenen?

In 2071 eindigden ze als #19 voor Heracles en degradeerden ze. 

Toen Jong Sparta 'degradeerde' in 2075 keerde Jong AZ een jaar later weer terug in de KKD. Daar werden ze vijf jaar op rij laatste en in 2081 wisten ze alleen De Graafschap en GAE achter zich te houden. Daarna volgden plekken 15, 18, 20, 14, 20 en opnieuw 20, wat in dit laatste geval weer degradatie tot gevolg had in 2087. Toen kwam AFC in hun plek en die zijn sindsdien actief in de KKD. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Fantasy:

Dat had ik gecheckt, maar AZ is dus nooit gedegradeerd. Voor Sparta (en dus ook voor Jong Sparta) ging die vlieger wel op, als ik het mij goed herinner. 

Niet heel moeilijk. Vanaf dit seizoen kunnen Jong ploegen onder bepaalde voorwaarden degraderen als ze laatste worden (en jong ploegen in 2D tegelijkertijd bovenin eindigen). Dit is vanaf dit seizoen in het echt ook zo en dus heeft FM24 het ook :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Badmuts:

Niet heel moeilijk. Vanaf dit seizoen kunnen Jong ploegen onder bepaalde voorwaarden degraderen als ze laatste worden (en jong ploegen in 2D tegelijkertijd bovenin eindigen). Dit is vanaf dit seizoen in het echt ook zo en dus heeft FM24 het ook

Maar Jong AZ degradeerde bijvoorbeeld ook als #19 een keer. Dus niet toen ze laatste eindigden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een gare simulatie voor de Nederlandse competitie zeg. Op basis van het verleden ook niet echt waarschijnlijk dat slechts één club de dienst uit gaat maken. Wel leuk om Den Bosch eens op het hoogste niveau te zien. Dat zie ik niet zo vaak gebeuren in FM. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei xanderoo:

Ik blijf er toch bij dat Engeland veel te zwaar wordt opgehemeld in FM. Ik weet ook wel dat FM geen waardemeter is, maar toch..

Camp Nou blijft ook eeuwig bestaan. :)

Hele game model kan niet omgaan met de Engelse competitie en het geld erin. Hoop dat ze dat echt een keer repareren.

Reputatie van Engeland staat 700 punten lager dan Nederland, ook al heeft Engeland een EK finale, een WK halve finale gehaald. Maar ze kunnen niet anders want de Premier League trekt alles krom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-7-2024 om 00:24 zei xanderoo:

Hoe krijg je eigenlijk een overzicht van de grootste stadions uit het spel?

Wereld > Ranglijsten > Clubs > Lijst > Stadioninfo

Binnenkort weer een nieuwe update. Ik denk dat Engeland wel een leuk land gaat zijn om als volgende te bespreken (d) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee, ik heb ook eens gesimuleerd tot 2100 met vrij veel competities aan (enkele nachten laten simuleren)

Laten we beginnen met Nederland voor 2112/2113

dL3SB8h.png

jZ76Xh5.png

En de erelijst voor de eredivisie

M6h5uc9.png

2sCkM5A.png

gpCOGqS.png

Ajax 3x de Europa League gewonnen

SC Heerenveen, AZ Alkmaar en SC Telstar hebben elk 1x de Conference League gewonnen. 

Verder geen Europese successen.

Enkel Ajax, PSV, Feyenoord, Volendam, SC Telstar, Excelsior en sc Heerenveen slaagden erin de eredivisie te winnen in deze save.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor België

aTScw5s.png

UAgqY06.png

HvFthH8.png

cYZlKaa.png

KXeKWYa.png

ZGrK9zn.png

Enkel Europees succes met Antwerp, Club en Standard (alle drie een keer de conference league) en dat is ondertussen alweer 80 jaar geleden... Al staat de jupiler league op 8 nog steeds en eredivisie op 7 dus no change hier.

Titels voor Anderlecht, Club, Westerlo, Sint Truiden, Antwerp, AA Gent, RC Genk, Standard (maar pas in 2089 voor het eerst in de save) en tenslotte ook nog Hoogstraten dat in FM start in de derde klasse (eerste amateur).

Veel tijdelijke opmarsen naar eerste etc ook wel gemist omdat de save ook altijd maar stopt op een momentopname dus de eerste klasse heeft wel al meerdere ploegen gehad die je daar niet zou verwachten.

Zal later eens de grote 5, Europese competities en internationale competities doen en als er requests zijn zal ik ze ook doen

6j0uXzn.png

axTLFYB.png

Veel competities ook geladen (meer dan ik dacht lol), dus als je één van deze wilt zien let me know.

Als mensen nog eens willen dat ik verder simuleer let me know (maar ik ga wel de helft van deze competities dan wel wegdoen en enkel grote 5 + NL, PT en BE doen).

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-7-2024 om 21:19 zei FMNOOB:

Hoe zit het op internationaal niveau bij de landen? Zijn er verrassingen bij toernooien, zoals de Copa of EK?

copa america

JEMdflf.png

ek

Nj0Qtcs.png

wk

B89XGKs.png

Schotland en Wales die er evenveel winnen als Engeland (elk 1) is de grootste verrassing. Verder niet echt verrassingen.

Nederland wint 2x een WK, waaronder een lage landenfinale. België strandt 3 keer in de finale. Nederland verliest ook een finale tegen Schotland.

Debutanten op een WK

2026: Guinee, Suriname, Syrië, Thailand, Oezbekistan en India

2030: Indonesie en Kaapverdie
2034: Gambia
2038: Barbados, Guinee-Bissau, Zambia, Mali

2042: Gabon
2046: Maleisie
2050: Kirgizië, Venezuela
2062: Curacao
2070: Dominicaans Republiek
2086: Zimbabwe
2090: Libanon