Kawamoto Geplaatst 4 juli Share Geplaatst 4 juli Gezien het matige voetbal en de povere resultaten van België op dit EK, heb ik bedacht om in de huid te treden van de huidige bondscoach het zelf eens te proberen met de zelfde speel kalender die ik gedownload heb op FM scout. ( zie link onderaan) Doel is wel om het realistisch mogelijk te maken, en dus ook het relletje met Courtois te doorgronden, dus mag ik hem niet selecteren en moet zijn 4-3-3 gebruiken die Tedecsco graag gebruikt. En zien hoe het loopt.. Doelmannen 1 Koen Casteels Wolfsburg (Dui) 12 Simon Mignolet Club Brugge (Bel) 13 Matz Sels Nottingham Forest (Eng) Verdedigers 2 Zeno Debast Anderlecht (Bel) 3 Arthur Theate Rennes (Fra) 4 Wout Faes Leicester City (Eng) 5 Pascal Struijk Leeds United (Eng) 6 Sebastiaan Bornauw Deportiva Almeria (Spa) 15 Ignace Van Der Brempt Hamburg (Dui) 21 Timothy Castagne Fullham (Eng) 23 Olivier Deman Werder Bremen (Dui) 25 Maxim De Cuyper (Club Brugge (Bel) Middenveld 7 Kevin De Bruyne Man City (Eng) 8 Youri Tielemans Aston Villa (Eng) 16 Romeo Lavia Chelsea (Eng) 17 Yari Verschaeren Anderlecht (Bel) 18 Albert Sambi Lokonga Arsenal (Eng) 24 Amadou Onana Everton (Eng) Aanvallers 9 Leandro Trossard Arsenal (Eng) 10 Romelu Lukaku Roma (Ita) 11 Yannick Carrasco Al-Shabab (S-Ar) 14 Dodi Lukebakio Sevilla (Spa) 19 Johan Bakayoko PSV (Ned) 20 Luis Openda RB Leipzig (Dui) 22 Jeremy Doku Man City (Eng) Ik heb bij sommige spelers wel moeten doorselecteren door blessureleed, slechte vorm of spelers die gewoon beter zijn voor de huidige tactiek. toch heb ik vertrouwen in deze selectie en richt ik op een beter resultaat. Big Simon is back. Hij lag in balans met Thomas Kaminski van Luton Town, die tegen degradatie speelde in de Premier league en uit vorm was. Heb dan besloten om deze Simon Mignolet uit voetbal pensioen te halen omdat hij zeker nog iets toevoegt in de selectie. Pascal Struijk Lag dan weer in balans met Jan Vertonghen van Anderlecht die met een blessure kampt. Is ook linksvoetig maar is zeker niet minder dan sterke Jan. Heeft zo wel de Nederlandse nationaliteit als indonesische maar zag het wel zitten om voor België uit te komen omdat hij ook in Antwerpen geboren is. Daar zijn we blij mee want linksvoetige verdedigers zijn een zeldzaamheid. Ik moest ook op zoek naar een aanvallende links back. Arthur Theate is meer een centrale verdediger en met Maxim De Cuyper had ik maar 1 zuivere linksback in de selectie. Zaak was het dus om meer opties te vinden op die positie, dus kwam ik Olivier Deman op het spoor. Een jonge die qua kwaliteit zeker in balans ligt met De Duyper en beter kan worden. Op de rechtsachter had ik dan weer een probleem met Thomas Meunier die niet speelklaar geraakte met het oog op het EK, maar viel ik in het zelfde land op Ignace Van Der Brempt van Hamburg. Ik was onder de indruk van het voormalige jeugd product van Club Brugge dat mooie stats kon voorbrengen, en beloftevol leek voor de toekomst. Een mooie concurrent voor Timothy Castagne.. Het Anderlecht product Romeo Lavia lag op het middenveld dan weer in balans met Aster Vranckx van Wolfsburg, maar finaal koos ik voor hem omdat hij als brede spelmaker een betere match was met Youri Tielemans. De cijfers van Orel Mangala waren bij Lyon niet om naar huis te kunnen schrijven, een uitleenbeurt aan Nottingham Forest bleek ook niet zo succesvol. Lag dus in balans met A. Sambi Lokonga die een beter rapport kon voorleggen bij Arsenal en vond hem beter passen bij Amadou Onana. De blessure van Charles De Ketelaere van Atalanta kwam ook aan als een verassing, en ik kon op zoek naar een gelijkaardige speler op zoek voor een plek op de nummer 10 positie. Kevin De Bruyne is daar de beste man voor maar had opties nodig. Yari Verschaeren leek me een gelijkaardig profiel te hebben. Hopelijk ben ik juist.. Deze selectie heeft een degelijke voorbereiding gekend en lijkt klaar voor deze verraderlijke EK groep, al is dat geen garantie op succes. Ik mik toch op meer dan 4 punten in deze groep al bleken dit soort teams wel zeer taai te zijn op een groot toernooi. De fout marge is klein en de druk op succes is groot maar dat mag geen excuus zijn, we zullen zien. Op tactische vlak moet ik dus verder met de 4-3-3 van de huidige bondscoach, al kies ik toch voor "zuivere" buitenspelers in mijn verdediging. Theate en Debast kwamen ook het beste uit de verf als centraal duo achterin en in doel koos ik voor de ervaren Mingolet die toch een lagere excentriciteit had en kalmer bleek te zijn op zijn positie dan de andere doelmannen. Toch iets dat we ook nodig hadden achteraan. Link van de video waar alle instructies in staan : Link FM scout database: UEFA Euro 2024 Real Groups | FM Scout Laat deze Tedesco challenge beginnen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 4 juli Share Geplaatst 4 juli Je spreekt over een 4-3-3 maar vervolgens hanteer je een 4-2-3-1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 5 juli Share Geplaatst 5 juli 7 uur geleden zei Steels: Je spreekt over een 4-3-3 maar vervolgens hanteer je een 4-2-3-1 Ook wel 4-3-3 (met de punt naar voren) genoemd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 5 juli Share Geplaatst 5 juli 5 uur geleden zei FlyD: Ook wel 4-3-3 (met de punt naar voren) genoemd. Echt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kawamoto Geplaatst 5 juli Auteur Share Geplaatst 5 juli (bewerkt) @Steels Yep, een 4-2-3-1 met twee 6en, het hangt er vanaf hoe je het bekijkt. 4 verdedigers, 3 mids en 3 aanvallers zijn in mijn ogen ook een 4-3-3, maar een 4-2-3-1 kan ook 5 juli bewerkt door Kawamoto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kawamoto Geplaatst 5 juli Auteur Share Geplaatst 5 juli Matchdag 1 Slowakije De slowaken zijn fysiek taai zoals de meeste tegenstanders hier in de groep dus is het misschien geen slecht plan om grotere sterke jongens Zoals Struijk aan de aftrap te brengen te kosten van Theate. Een zet die ik me niet beklaag want we komen zelden aan voetballen toe omdat de tegenstander er zeer kort op zit. Gevolg is dat dit een stressvolle match wordt met amper uitgespeelde kansen. Lukaku werd goed afgeblokt en na een uur heb ik hem vervangen voor Openda. Dat zorgde al direct voor meer dynamiek. Het was wel geduldig wachten tot op het absolute slot in de wedstrijd. De ingevallen Lavia was Tielemans komen vervangen die wel in de match zat, en was goed het beslissende doelpunt. Zijn eerste in het shirt van de nationale ploeg en ook direct een belangrijke.. Dankzij Lavia, hebben we dus onze eerste 3 punten beet, maar er wachten nog 2 andere taaie klanten. hopelijk kan hij die lijn doortrekken. Roemenië en Oekraïne spelen gelijk in een veel spannendere wedstrijd zo blijkt, maar zo komen we wel op kop in de groep. De Belgen zullen toch op hun hoede moeten zijn want de Roemeense goals kwamen van flankspelers, en laat onze backs nu net ons zwakte punt zijn in onze defensie.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kawamoto Geplaatst 6 juli Auteur Share Geplaatst 6 juli Roemenië speeldag 2 Moeten we behouden wat goed is in de aanloop naar de match met Roemenië ? Lavia speelde uitstekend en was zelfs matchwinnaar, dus waarom hem niet terug een kans geven in de vaste 11 ? Dus keerden jongens als Struijk, Lokonga, Van Der Brempt en Openda eveneens in de basis.. Het team had het aanvankelijk moeilijk de bal in de ploeg te houden met foute passes want dit team speelde nog niet al te vaak samen. Toch scoorde de Duivels halverwege de eerste helft de 1-0 waar zowaar een VAR tussenkomst bij nodig was. Roemenië van slag denken we dan ? Niets is minder waar want de Roemenen gingen feller druk zetten. en dat resulteerde in kansen. Mognolet bewees wel een betrouwbaar sluitstuk te zijn en gaf geen krimp. Mijn middenveld zag af en na een uur mochten Lavia en Lokonga rusten en werden vervangen door de vaste spelers Tielemans en Onana dat resulteerde in een meer gelijk opgaande strijd. uiteindelijk bleef de stand zoals het is en houden we de 3 punten.. Zo kwalificeren we ons toch voor de volgende ronde met nog 1 wedstrijd te gaan, maar was dit makkelijk ? Uiterst niet want elke match kon alle kanten op gaan. De Roemenen hebben trouwens toch bewezen een betere ploeg te zijn wat het klassement niet weerspiegelt. We spelen onze laatste match tegen Oekraïne die graag willen winnen om er nog bij te zijn in deze groep. We zullen dit best niet te licht moeten opvatten.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kawamoto Geplaatst 7 juli Auteur Share Geplaatst 7 juli Oekraïne speeldag 3 Op de 3de en laatste speeldag was ik sowieso van plan enkele sleutelspelers rust te gunnen met het oog op de volgende ronde. Theate kwam erop ten koste van Struijk, Deman ten koste van Cuypers en op het middenveld vonden we Tielemans en Onana terug in de plaats van Lavia en Lokonga, die het al opvallen goed deden. Oekraïne was gebrand om een beter resultaat te spelen en zette de Duivels onder druk. Zo veel druk zelfs dat De Bruyne met een eigen doelpunt het zijn ploeg nog knap lastig maakte. Gelukkig was er nog een zekere Lukaku die tegen het einde van de eerste helft de 1-1 op het bord zette en de fout van hun kapitein liet vergeten. Niet veel later maakte hij een 2de maar deze werd terecht afgekeurd van de VAR dus gingen we rusten met een gelijkspel. In de 2de helft waren het de Oekraïners die het scherpst uit de kleedkamer kwamen. Een fout van Theate leide tot een penalty, maar Mignolet bewees zijn klasse en stond pal. Oekraïne probeerde nog een paar keer van in de omschakeling te scoren, maar het zat hem niet mee. Of wel werd te bal gekeerd door de keeper, of wel waren hun schoten niet binnen het kader. Hoe dan ook bleef de stand gelijk.. Het gelijkspel was niet genoeg voor Oekraïne en zijn dus uitgeschakeld op dit EK, Slowakije won zijn laatste match en gaat zo ook door naar de volgende ronde. En zo komen we aan in de knock out fase van het toernooi. We trekken met Polen weer een zeer strugge tegenstander. Is deze defensie klaar voor het fysieke en technische spel van Lewandowski ? Onze tegenstanders in de groepsfase waren ook van het zelfde type fysieke spel dus het Belgische kamp straalt op de moment rust en vertrouwen uit... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kawamoto Geplaatst 8 juli Auteur Share Geplaatst 8 juli (bewerkt) De 2de ronde tegen Polen Polen was dus onze volgende tegenstander en dit keer is het niet om de punten, wel over doorgaan of sneuvelen.. Struijk en Debast keerde terug in de basis, die op de moment ook een goed EK aan het spelen zijn en dus hielden we vertrouwen in deze 2 grote centrale verdedigers. Onze tegenstander is goed in countervoetbal, dus is een stabiele defensie wel een must met het oog op de volgende ronde. Lukaku was niet fit genoeg en werd vervangen door de behendige Openda. Het spelverloop was een rollercoaster. De Duivels starten veelbelovend en komen vroeg 0-2 voor met goals van respectievelijk Bakayoko, die zijn 2de maakte van het toernooi, en Deman die zijn eerste maakte in het shirt van de nationale ploeg. de polen scoren op de counter nog tegen dus werd het nog spannend op slag van rust. In de 2de helft maakt Frankowski een fout in de box op Bakayoko en De Bruyne eist de bal op. De own goal in zijn vorige wedstrijd is duidelijk nog niet helemaal verteert want hij besluit zwak op de keeper, wat dus ook zijn wissel oplevert. De polen zien de Belgen twijfelen en Szymanski profiteert, 2-2 en alles ligt met nog een half uur spelen weer open! Carrasco en Lukaku komen dan in het spel om Doku en Openda te vervangen die moe oogden, en in de laatste minuut van de reguliere speeltijd beslist Lukaku toch de wedstrijd op aangeven van Bakayoko, die toch weer zijn match speelt. Zo wint België toch zijn wedstrijd in de 2de ronde en mag het zich opmaken voor Frankrijk of Turkije.. Turkije schakelt verassend vice kampioen Frankrijk uit met 1-3 en komen dus in de kwartfinale tegen de Rode Duivels te staan. Een tegenstander die we zeker niet te licht mogen opvatten. Ze werden 2de in hun groep met Portugal en Tsjechië en beschikken met Enes Ünal toch wel wat scorend vermogen. 8 juli bewerkt door Kawamoto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kawamoto Geplaatst 9 juli Auteur Share Geplaatst 9 juli Kwart finale Turkije In de kwartfinale nemen de Duivels het dus op tegen Turkije, een team dat een vergelijkbaar tactiek handhaaft en lekker aanvallend speelt. Omwille door fitheid kwamen Theate, Tielemans, Onana en Lukebakio in de ploeg, en we hielden vertrouwen in De Bruyne die toch aan het einde lijkt te zitten van een slechte vorm curve. Het vertrouwen in De Bruyne werd beloond, want uitgerekend hij opende de score na 22 minuten. Turkije moest reageren in de 2de helft maar gaf zodoende ook veel ruimte weg en daar wisten snelle spelers als Doku en Lukebakio, wel raad mee. Het duo De Bruyne en Doku was zeer scherp, ze volden elkaar makkelijk en waren voortdurend een bedreiging, zo liep de stand na rust nog uit tot 3-0. De Turken drukte dan tegen en stonden zowaar dicht bij de aansluitingstreffer, maar Mognolet dat tot nu toe een perfect toernooi speelt, was onklopbaar. Tijd om ze hoger vast te zetten dacht ik, maar dan had ik frisse benen nodig vooraan, ik bracht Bakayoko en Openda nog laatst in met succes, want de stand liep nog 4-0 uit. De 5-0 van Openda werd nog afgekeurd door de VAR, maar de zegen kon ons niet meer ontglippen. Een schitterende team prestatie was een feit. De Duivels scoorde en hielde de nul achteraan, ik denk dat deze match toch wel ons hoogtepunt op dit toernooi is van dit moment. In de volgende ronde wacht ons met Duitsland onze eerste grote klepper tegen een top team. Hopelijk trekt deze ploeg de lijn door.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kawamoto Geplaatst 16 juli Auteur Share Geplaatst 16 juli (bewerkt) Halve Finales Duitsland Met Duitsland in de halve finale, komen de duivels uit tegen echt top land, en tegen één van de favorieten van het toernooi. De underdog rol nemen we ook met plezier aan in deze heksenketel te Dortmund, want we zitten nu waar we willen zitten op het EK, dat zeer geslaagd op het moment is. Alles wat nu komt, is een bonus. In het elftal keert Struijk weer in de basis en werd Debast afgewisseld door Faes, 2 jongens die het fysieke spel niet vies zijn. En op het middenveld roteren we Lavia en Lokonga weer dat ook al een succes bleek te zijn. De Bruyne leek niet fit genoeg, zo komt Verschaeren voor het eerst aan de aftrap. In aanvallend opzicht roteren we ook en komen Carrasco, Bakayoko en Openda ook mee aan de aftrap. Duitsland voerde de druk op in de eerste helft zoals verwacht en na amper 10 minuten was daar al een grote kans, een voorzet van Gnabri wordt nog door Faes weg gekopt richting Bakayoko, maar Raum intercepteert en vond Musiala in de Belgische box, 1-0 voor het Thuisland. Een paar minuten later al direct een reactie van de Belgen, maar de VAR zag dat Openda te vroeg vertrokken was en keurde de gelijkmaker terecht af. Na een half uur kunnen de duivels counteren, Deman snoept de bal af op links, en vind Openda in zijn loop die die cool afwerkt en zo toch de 1-1 op het bord brengt. Met het gelijkspel op het bord gingen we dan rusten en het vertrouwen in het Belgische kamp groeide. Tah was Hummels komen vervangen, maar maakte een pijnlijk eigen doelpunt en maakte de comeback voor de Belgen compleet, 1-2. Duitsland moest dus terug vol aan de bak, maar de Duivels gaven dit niet meer uit handen en zo bereikt België voor het eerst in haar geschiedenis een finale op een groot toernooi. Met Engeland in de finale, wacht België weer een topland met grote sterren uit de Engelse Premier League. Over het water zijn er het ervan al van bewust "It's coming home" in hun herkansing op het EK. Voor De Bruyne is dit sowieso een speciale match gezien zijn status bij Man City, andere jonge spelers zoals Lavia en Struijk willen zich dan weer in de kijker spelen.. 16 juli bewerkt door Kawamoto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kawamoto Geplaatst 18 juli Auteur Share Geplaatst 18 juli (bewerkt) Finale Engeland De Tedesco challenge loopt nu met deze laatste wedstrijd op het EK2024 op zijn einde. We hebben met deze Duivels al een mooi toernooi gespeeld tegen beter weten in. Deze challenge kan ik nu dan ook als geslaagd aanvinken denk ik, maar als je dan toch in een finale mag uitkomen, kunnen we hem beter ook proberen te winnen. Met Engeland krijgen we ook een mooie tegenstander voorgeschoteld, al zullen mijn spelers top moeten zijn om ook de laatste match met een overwinning af te sluiten.. Ten opzichte van de vorige selectie wordt er centraal achterin weer geroteerd. Zo komt het duo Theate en Debast weer centraal te spelen, en komen op het middenveld Tielemans, Onana en De Bruyne weer in de ploeg. De aanvallers Lukebakio en Lukaku komen ook mee aan de aftrap. Het is een gelijk opgaande wedstrijd waar de Belgen toch het balbezit op eisen, maar we zitten al diep in de eerste helft wanneer we de eerste grote kans te zien krijgen. Van Der Brempt stuurt Lukaku diep met een splijtende diagonale bal, keeper Ramsdale was uitgekomen, maar Lukaku lobte de bal over de doelman.. 0-1 voor de Duivels. Engeland moest dus achtervolgen en begonnen scherper te spelen, maar België stond gewoon goed en uitgespeelde Engelse kansen waren er nauwelijks. De Engelse bondscoach zag dat het moeizaam was en wisselde direct na rust al bleek het spelbeeld nauwelijks te veranderen. Na de 73ste minuut dan toch nog eens een goede aanval van de thuisploeg. Sterling krijgt de bal op zijn flank en zette voor, Henderson stond aan de 2de paal en kopte keurig binnen 1-1 en alles moest terug gespeeld worden. De match bleef mooi in evenwicht en dit bleek ook de score niet te veranderen, dus werden er verlengingen gespeelt.. Maar frustrerend genoeg bleken ook die veranderen niets aan de score te doen veranderen dus moest deze match op strafschoppen beslist worden. Deze waren nogal zenuwslopend langs beide teams. De eerste penalty's werden gemist door respectievelijk Kane en Doku, en wat dan volgde was een reeks succesvolle strafschoppen. We zaten al aan strafschop nummer 9 met Chilwell achter de bal, maar Mognolet stond dit keer pal en stopte de bal. Dan was het de beurt aan Theate die de beslissende bal mocht trappen.. en miste niet. Zo wint België het EK2024 na een bloedstollende penaltyreeks. En zo schrijft België geschiedenis, dit is nog maar de 2de finale ooit voor het land op het EK en was al verliezend finalist, nu heeft ze de beker toch beet. Tot zover deze leuke Tedesco Challenge, de groeten 19 juli bewerkt door Kawamoto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten