Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

La Furia Roja

Recommended Posts

Posted (edited)

-Het begin-

Weer eens een FM novelle van mijn kant. Veel tijd om in FM te steken heb ik vaak niet. Vandaar dat ik de rol van bondscoach op mij zal nemen. Tussendoor kun je dan veel in-game laten simuleren om zo toch aardig snel door de seizoenen te vliegen. Voor deze game waren er meerdere landen kandidaat om onder mijn hoede te nemen. Deze keuze is echter gevallen op het land dat tussen 2008 en 2012 het wereldtoneel wist te domineren met een WK winst en twee gewonnen EK's. Na 2012 werd elk toernooi toch een soort mislukking met als dieptepunten het WK 2014 en het meest recente WK in Qatar

job-spanje.png

Mijn alter ego Jorge Brugera neemt de taak op zich om het gigantische voetbalpotentieel waar Spanje over beschikt weer tot grote hoogte te laten stijgen. 

-Vamos La Furia Roja!-
La-furia-roja.png

Edited by rich ruzzian
  • Like 4

-De eerste dagen-

De stafleden

Als bondscoach wilde ik wel voor een groot gedeelte mijn eigen staff samenstellen. Ik zocht vooral stafleden die als favoriete formatie 4-3-3 of 4-2-3-1 hebben. Binnen de staf van het nationale team hadden enkele mensen een functie die daar anders overdachten. Zij konden kunnen biezen pakken. 

Verder heb ik nog enkele scouts aangenomen om tegenstanders en spelers te bekijken. De scouts zijn vooral voor het opsporen van jonge talenten bij kleinere clubs. De toppers kent immers iedereen wel. 

Op dit moment ziet de staf na enkele sollicitatiegesprekken er als volgt uit:

de-staff.png20

Het tactische plan van aanpak

Het Spaanse nationale team staat bekend om zijn technisch vaardige spelers en het vermogen om een wedstrijd te domineren qua balbezit. Het moet echter geen balbezit om het balbezit zijn. De laatste grote toernooien hebben we echter vaak een Spanje gezien met veel balbezit maar weinig diepgang en leek de ploeg veelal nogal passief in balbezit. Daar moeten we dus vanaf. Het zal zeker niet betekenen dat we ineens een counterploeg zullen worden. 

Na overleg met mijn assistenten en na het bekijken van de mogelijkheden qua spelersmateriaal zal dit het voorlopige tactische plan zijn:

tactiek.png

Weinig instructies die zijn ingesteld voor de spelers. Ik heb vertrouwen in de spelintelligentie van het beschikbare materiaal. De enige echt extra instructies zijn te vinden bij de vleugelspelers die mogen als ze eenmaal aan de bal zijn naar binnen trekken. 

De belangrijkste kenmerken voor de spelers die geselecteerd zullen worden zijn:

• Balaaname
  • Techniek
  • Passing
  • Beslissingen maken

Uiteraard is het allerbelangrijkste natuurlijk dat spelers bij hun club wedstrijden spelen. Doen ze dat niet? Dan worden ze ook niet standaard opgeroepen. Tevens zullen prestaties meespelen voor de selectie. Het kan dus zomaar zijn dat spelers van Villareal of Betis opgeroepen zullen worden terwijl jongens die bij PSG, Real, of Barcelona spelen thuisblijven. 

Citaat

Bedankt voor de reacties @Marius & @MNie & @DGremlin

• Like 6

Gepost (edited)

-De eerste wedstrijden- 

In september 2023 was het dan tijd voor de eerste 2 wedstrijden. Het waren 2 wedstrijden in de reeds lopende kwalificatie voor EURO 2024. 

Citaat

de-eerste-selectie.png

Georgië & Cyprus waren de eerste tegenstanders voor het Spanje onder leiding van Brugera. 

Kwali-tegen-Georgie.png

kwali-tegen-Cyprus.png

De eerste wedstrijd tegen Georgië was meteen een goed debuut onder leiding van de nieuw coach. Tegen Cyprus ging het toch al wat moeizamer. Er waren veel doelpogingen echter bleef het lang slechts 0-1.  Het doelpunt van Ferran Torres bleek hoognodig, want uit een zeldzame corner wist Cyprus hun doelpunt te maken, vlak nadat wij op 0-2 waren gekomen. 

-Vervolg kwalificatie-

In oktober stond vervolgens de kwalificatiewedstrijd tegen Noorwegen op het programma. Haaland en co zouden mogelijk een bananenschil kunnen zijn, als net als tegen Cyprus ons vizier niet op scherp zou staan. 

Selectie voor de wedstrijd tegen Noorwegen & Oekraïne 

Citaat

tweede-selectie.png

Cucurella viel af, de back die zeer geschikt was voor ons systeem, zit helaas bij Chelsea meer op de bank en/of tribune dan goed voor zijn interlandcarrière is. Morata lag in de lappenmand en zodoende maakte Abel Ruiz zijn debuut onder Brugera. De spits van Braga was in de begin maanden van het seizoen zeer op schot. 

kwali-noorwegen.png

Na slechts 3 minuten bleek al waarom Noorwegen een potentiele bananenschil zou kunnen zijn. In d e 2de helft dankzij enkele wissels wist de ploeg gelukkig de scheve situatie recht te zetten. Door deze overwinning en de eerdere resultaten van mijn voorganger was kwalificatie voor EURO 2024 een feit. 

Drie dagen na de kwalificatie zeker te hebben gesteld werd er ook nog geoefend tegen Oekraïne

kwali-tegen-Ukraine.png

In de eerste helft liet het elftal zien waar toe het staat is, met het huidige tactische plan. Na een flinke wisselpartij wist Oekraïne toch 2x toe te slaan. 

Spoiler

@Nom de Guerre @Marius @MNie @DGremlin @Mordurette @ElMarcos @Fantasy @Svenpunt

Wil je geen mention, ondanks de eerdere like/reactie? Allemaal goed, dan verwijder ik deze weer voor de volgende update. 

Edited by rich ruzzian
  • Like 1

Vervolg wedstrijden 2024

In de maand november kwam de Spaanse selectie weer samen om de laatste 2 kwalificatiewedstrijden te spelen. Door de vorige resultaten waren deze wedstrijden vooral om de ploeg te kneden in het eerder uitgedachte tactische plan. Kwalificatie was immers al geregeld. 

Selectie voor de wedstrijden tegen Georgië en Schotland 

Citaat

selectie-Scotland-Georgia.png

kwali-schotland.png

kwali-Georgie-away.png

Dat is toch even schrikken. Beide wedstrijden werden onverwacht verloren. Het probleem zat in beide wedstrijden in de afwerking van de kansen. Het grootste probleem was dan ook nog dat de kwaliteit van de gecreëerde kansen niet bijster hoog lag. Terug naar de tekentafel dus. Wil je namelijk meedoen om een Europese titel, zal het aanvalsspel moeten verbeteren. 

Door beide nederlagen wisten we ook maar net in de top-10 te eindigen van de FIFA ranking aan het einde van het jaar 2024

ranking-wereld.png 

Spoiler

Het ging ineens richting het einde van het jaar toch een stuk minder @Marius @MNie @DGremlin @ElMarcos @Djurovski