Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

[FM24] De ooievaar gaat Europa veroveren

delichris

Recommended Posts

660a632e4659f-ado_den_haag_banner_fm24_d

Seizoen 2023 - 2024

Wat een feest werd er gevierd in Den Haag. ADO wint sinds 1975 weer eens de beker. En we gaan Europa in. Maar voor dat de finale gespeeld werd moest er uiteraard ook nog gespeeld worden in de competitie. Hierin spelen wij tegen FC Eindhoven, SC Cambuur, Helmond Sport en Jong Utrecht. Ook krijgen wij een jeugdlichting en daar zitten wel een paar talenten bij.

Wist je dat de snoepketting die je ongetwijdeld wel eens gegeten hebt in Den Haag werd gemaakt?

Jeugdlichting

66155c754f6ae-jongutrechtado.png

Jong Utrecht - ADO Den Haag Eerste Divisie

66155c754f6ae-jongutrechtado.png

April

66155c97cfef4-april.png

Stand Eerste Divisie

66155ca91a9e2-stnad.png

Antwoorden op posts van users

@Rossini' Ik ben heel blij met deze bekerwinst. En we gaan Europa in.

@Djurovski Dankje. Ik had het niet verwacht zo snel al succes te hebben.

@Marius Met zo'n parcours waren we favoriet en we moesten het waarmaken. Ik ben heel blij met deze prijs.

@MNie Als je Ajax en PSV uitschakelt dan weet je dat de kans aanwezig is. En ik ben heel blij met deze prijs.

@Lensherr  @Kyrill @xJordinosaur @ElMarcos @Genkie_06 @Boyzone @joostmakaay @keano77 @DemoN

• Like 1

Seizoen 2023 - 2024

Het rest ons nog twee wedstrijden in de competitie. De titel zal dus beslist gaan worden in deze twee wedstrijden. We spelen nog tegen NAC en Jong PSV. Het gaan dus nog twee spannende wedstrijden worden. Want iedereen in Den Haag en omstreken willen graag nog een feestje vieren en daarom zal ik er alles aan doen om de spelers zo fit mogelijk aan de start van de wedstrijden te krijgen.

Wist je dat de snoepketting die je ongetwijdeld wel eens gegeten hebt in Den Haag werd gemaakt?

NAC - ADO Den Haag Eerste Divisie

6616ac27d262e-nacado.png

6616ac3709641-promotie1.png

6616ac48a1f57-promotie2.png

6616ac841c7ea-promotie3.png

ADO Den Haag - Jong PSV Eerste Divisie

6616ac9bbfcd0-adojongpsv1.png

6616acb970692-adojongpsv2.png

6616accc53c16-winst1.png

6616acf9aac63-winst2.png

6616ad0c3539c-winst3.png

Mei

6616ad2bdb697-mei.png

Stand Eerste Divisie

6616ad432f9a3-stand.png

Financien

6616ad5b7abbb-financien.png

@MNie En die van de jeugdlichting is al weg. De titel was nog niet binnen.

@Rossini' Het is helaas nog niet beslist.

@Marius We zitten op pole position.

@Djurovski Dat zou wel heel mooi zijn als dit gaat lukken.

@Lensherr  @Kyrill @xJordinosaur @ElMarcos @Genkie_06 @Boyzone @joostmakaay @keano77 @DemoN

• Like 6

Seizoen 2023 - 2024

Wat een seizoen hebben wij gespeeld. Heel verrassend de beker en ook eigenlijk wel verrassend kampioen geworden en daardoor promotie naar de Eredivisie gepakt. Het is dus sneller gegaan dan ik had verwacht. Maar dat maakt het er niet mooier om. Voor volgend seizoen zullen wij dus goed moeten versterken om geen modderfiguur te slaan. Maar dat is pas aan de orde in de volgende update. Die trouwens pas zaterdag gaat komen aangezien deze jongen morgen een teamuitje heeft van het werk.

Deze update bevat alleen maar feiten en statistieken.

Wist je dat je in 20 minuten vanuit het centrum op het strand van Scheveningen staat

Samenwerkingsverband Excelsior Maassluis

6617fc68d0f95-samenwerkingexcelsiormaass

Nieuwe directeur voetbalzaken

6617fc785b00a-nieuwe_directeur_voetbalza

Terugblik

6617fc8e98557-terugblik.png

Commercieel overzicht

6617fcbb63929-commercieeloverzicht.png

Statistieken ADO Den Haag

6617fca6cb9f1-statistieken.png

Individuele prijzen

6617fccdd622e-spelersprijzen1.png

6617fce389b1c-spelersprijzen2.png

6617fcf5d7e43-topscoer.png

6617fd13453f5-spelervanhetjaar.png

6617fd3a15a7f-talentvanhetjaar.png

6617fd51a2abb-managervanhetjaar.png

@MNie Dit was een heel mooi seizoen.

@Rossini' Het was genieten.

@Djurovski Het is mooi dat Groningen mee gaat. Ik was vergeten een nieuwe te doen.

@Marius Het was genieten dit seizoen. Nu even bijkomen en dan op naar het nieuwe seizoen.

@Kyrill Dankje. Het was een mooi seizoen voor ons.

@Lensherr Deze dubbel pakken is wel heel erg lekker.

@xJordinosaur @ElMarcos @Genkie_06 @Boyzone @joostmakaay @keano77 @DemoN

• Like 4

Seizoen 2024 - 2025

ADO Den Haag is terug in de Eredivisie. En ik ga zeker voor het linkerrijtje en wie weet wat er nog meer kan gebeuren. Ik vind ons te goed voor alleen maar handhaving. En dat baseer ik op de tranfers die ik gedaan heb. Als jullie de transfers zien dan snappen jullie ook wel dat ik voor het linkerrijtje ga. Maar daar later iets meer over. Ik mocht ook een nieuw contract tekenen. Ik had nog een contract tot 2025 en deze is opgebroken en ik heb getekend tot 2027. 

En dan de transfers. Ik begin eerst met deze uitgaande transfers. Calvin Gustina komt niet in mijn plannen voor en vertrekt naar FC Utrecht voor 235k. Jerry van Wolfgang maakte geen indruk op mij en ik wens hem nog een leuke transfer. Hij vertrekt gratis naar Incheon United. Isaac Dijkhuizen mag zijn kunsten gaan vertonen bij Heracles Almelo. Wij krijgen 155k voor hem. Alex Schalk gaat naar NEC toe voor 750k. Lasse Vigin gaat naar een Belgische topclub. Hij vertrekt naar Anderlecht voor 1,6 miljoen. Deze transfer moet ik doen om aan de eisen te voldoen van de challenge. Amir Absalem is in mijn ogen niet goed genoeg voor het niveau wat ik wil en daarom gaat hij naar PEC Zwolle voor 825k. Kursad Surmeli vertrekt naar Sparta voor 1,8 miljoen. Jort van der Sande wilde ik nog wel houden, maar als AZ hem wilt hebben dan kan ik hem niet tegenhouden. Hij vertrekt voor 3,1 miljoen. Anwar Bensabouh maakt de klapper van de transfermarkt voor ons. Hij vertrekt voor 6,25 miljoen naar KRC Genk. Robyn Esajas moet minuten maken en daarom verhuur ik hem aan Roda JC. Gylermo Siereveld hetzelfde verhaal, maar hij wordt verhuurd aan FC Eindhoven. 

En dan nu op naar inkomende transfers. Hier komen wat verrassingen. De eerste speler die komt is centrale verdediger Jens Jenniskens. Hij komt gratis over van VVV. Ik haal aanvaller Luc Castaignos gratis op bij Magdeburg. John Verhoek is een ervaren spits die thuis komt. Zal vermoedelijk niet veel spelen, maar als home grown handig om te hebben. Hij komt gratis van Osnabruck. Zakaria Labyad is een aanvallende middenvelder die gratis komt van FC Utrecht. Luc Mares is een centrale verdediger die voor 250k van Start. Mohammed Ihattaren is ook mislukt bij Slavia Praag. Ik ga het met hem proberen. Hij komt over voor 56k. Dani de Wit was transfervrij en deze middenvelder wilde ik maar al te graag hebben. Francesco Antonucci is een aanvallende middenvelder die ook transfervrij naar ons komt. Mohamed Rayhi is een aanvallende middenvelder die op alle plekken op het aanvallende middenveld kan spelen en komt ook transfervrij naar ons toe. Calvin Verdonk is een linksback die ook centraal kan spelen en hij komt voor 1,5 miljoen over van NEC. Ramon Hendriks hetzelfde als met Calvin, maar hij komt over van Feyenoord voor 1,5 miljoen. De laatste speler die komt is Sontje Hansen. Hij komt in aanmerking als rechter winger. Hij komt over van NEC en kost ons 2,4 miljoen. Nu zijn onze centjes ook wel op. Ik moet zeggen dat ik heel blij ben met onze versterkingen. Ik heb aan de eisen kunnen van voldoen van de challenge. Ze hebben allemaal een Nederlandse of Belgische nationaliteit anders mocht ik ze niet kopen. Ik denk zeker dat wij heel sterk zijn geworden en daarom ook de ambitie van linkerrijtje.

Ook is er geloot voor de Europa League. Wij gaan spelen tegen Legia Warszawa, Monaco, Sporting CP, Club Brugge, SK Sturm, Athletic, Villarreal en Maccabi Tel-Aviv. Ik hoop tien punten te behalen, want dan ben je vaak wel door. 

Wist je dat de videoclip Viva La Vida van Coldplay opgenomen is in Den Haag en dat Anton Corbijn de video geregisseerd heeft. Anton heeft ook in Den Haag gewoond.

Nieuw contract

661a59f608b0c-nieuwcontract.png

Transfers uit

661a5a0543b4d-transfersuit1.png

661a5a1773acc-transfersuit2.png

Transfers in

661a5a295c7a4-transfersin1.png

661a5a4098d52-transfersin2.png

Spoiler

661a5aa3f35aa-jenniskens1.png

661a5abea4bff-castaignos2.png

661a5ad74e9a8-verhoek3.png

661a5aec87299-labyad4.png

661a5aec87299-labyad4.png

661a5b12abf8e-ihattaren6.png

661a5b3a56756-dewit7.png

661a5b523e3b4-antonucci8.png

661a5b6649732-rayhi9.png

661a5b75644ad-verdonk10.png

661a5b96aef69-Hendriks12.png

661a5bbaf1f9d-hansen13.png

Doelstellingen

661a5c17c7b96-doelstellingen.png

Selectie ADO Den Haag

661a5bd3ae74e-selectie1.png

661a5bfc88183-selectie2.png

Loting Europa League

661a5c44c1dc3-lotingel.png

@MNie Mark kan ons alleen maar verder omhoog helpen.

@Marius Veerman was heel belangrijk voor ons. Helaas was hij te duur voor ons. En huren was geen optie.

@Kyrill Dankje.

@Djurovski Denk ik ook niet, maar wie weet kan ik nog spelers aan hun verhuren die nog geen KKD niveau hebben.

@Rossini' @Lensherr @xJordinosaur @ElMarcos @Genkie_06 @Boyzone @joostmakaay @keano77 @DemoN

• Like 3

Voor ADO Den Haag heb je echt goede zaken gedaan en hoe leuk is het om John Verhoek weer terug te zien in het geel en groen. Ik ben trots op hoe je de selectie hebt samengesteld met toch wel beperkte middelen!