Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] The Bromma Boys

De Raam

Aanbevolen berichten

BROMMABOYSBANNER.png.28e98851de33dad5bfa5aa357bf8ef9a.png.4da821c0d88f4b33bafa7e6ed1d158ae.png

OIG3(3).thumb.jpeg.cc8d5edddb1a3cc11e678de88fd1504c.jpeg

Citaat

Een nieuwe, en extra, novelle van mijn hand, waarin ik wat minder diepgaande updates zal posten. Hierom zal Centro de Alto Rendimiento dan ook mijn hoofdnovelle blijven. In dit topic mogen jullie een meer 'standaard' verhaal verwachten. Minder tekst, meer screenshots en hier en daar een grafisch werkje!

Wel blijf ik middels de clubkeuze dicht bij mezelf. Het Zweedse Brommapojkarna staat namelijk vooral bekend om haar gerenomeerde jeugdopleiding. Het is dan ook de bedoeling dat ik daar veelvuldig gebruik van ga maken! Ik ga mezelf als regel opleggen dat ik enkel Scandinavische spelers jonger dan 19 jaar mag aantrekken maar heb een voorkeur voor eigen jeugd.

Het doel van deze sidesave is om een Champions League trofee aan de prijzenkast toe te voegen en zoals wel vaker heb ik het doel om een Ballon d'Or winnaar op te leiden. 

Over de frequentie van updaten durf ik nog niets te zeggen maar verwacht sowieso geen dagelijkse updates!

COMINGSOON.png.6c60ab1b54467f10edee9655d1d9892c.png.ab2f5d9a8de50db41402c3c816b69c8f.png

Eenmalig een mention voor de volgers uit mijn andere novelle:

@KayDeManaager @Boyzone @Steels @keano77 @Kyrill @Tim Windt @MNie @Tim' @bas huijsmans @Marius @Keeza @chrisje1993 @DGremlin @19CH98 @Mordurette @Jotew @ElMarcos @Arezo @Willem @Satioz @Djurovski @Urbeto @larrie @Rykjvk1 @MisterX @Titan @Svenpunt @Badmuts @broabander @delichris  @Blauwbeer @ElPrincipito @Daz @Makalakalane @JoonsterkeBE @Lenstra @Northis @rich ruzzian @Nom de Guerre @Rrrood @Rob1981

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BROMMABOYSBANNER.png.28e98851de33dad5bfa5aa357bf8ef9a.png.4da821c0d88f4b33bafa7e6ed1d158ae.png

Idrottsföreningen Brommapojkarna

Voordat we echt aan deze novelle beginnen, gooi ik er toch even een informatieve update in. Ik probeer hem voor jullie zo kort mogelijk te houden, haha. Vele Football Managers kennen de naam van de club Brommapojkarna en weten dat de club over een prima jeugdafdeling beschikt. Toch zien we weinig mensen spelen met deze club, niet alleen hier, ook in de internationale gemeenschap. Heel veel is er dan ook niet bekend over deze mooie club dus in deze update stel ik even vlug de club aan jullie voor en zullen jullie zien waarom ik voor deze club gekozen heb. 

Historie

De sportclub werd in 1942 opgericht en kende naast het voetballen afdelingen voor tafeltennis, ijshockey, worstelen, atletiek en armworstelen. Vanaf 1954 werden er jeugdafdelingen opgericht voor onder andere het voetbal en ijshockey. Gaandeweg werd voetbal de meest dominante tak, zowel kwantitatief als qua resultaten. 

Voetbal werd dus al snel nummer één binnen BP. De opmars begon pas echt toen de vruchten van Allan G. Carlssons baanbrekende werk aan de jeugdafdeling konden worden geplukt. Tegenwoordig heeft Brommapojkarna ongeveer 265 jeugdteams die competitiewedstrijden spelen en daarmee mag de club zichzelf de grootste voetbalclub van Europa noemen! 

Recente Historie

Pas in 2007 was de club voor het eerst actief op het hoogste niveau in Zweden. In Grimsta werden er nog maar zeven seizoenen afgewerkt in de Allsvenskan: In 2007, 2009, 2010, 2013, 2014, 2018 en 2023. De afgelopen twintig jaar zijn de Bromma Boys dan ook vooral een jo-jo club geweest. Tussen 2014 en 2020 speelde de club zelfs niet één keer twee seizoenen achter elkaar in dezelfde divisie. 

Het is dus een mooie uitdaging om eens een aantal jaren in de Alssvenskan te blijven en de club te laten nestelen in de top. Afgelopen seizoen werd BP veertiende, waardoor er degradatie play-offs gespeeld moesten worden. Middels deze play-offs wist de club degradatie te voorkomen. 

jojo.png.f55b700334e1f3227a855ace145b4410.png

Jeugdopleiding

De voornaamste reden dat ik deze club gekozen heb, is hun opleiding en het feit dat ze actief zijn in Scandinavië. De afgelopen jaren werden er meerdere bekende namen opgeleid bij deze club, ondanks het feit dat ze niet altijd op het hoogste niveau actief zijn. Dejan Kulusevski (Tottenham), Albin Ekdal (Spezia), Ludwig Augustinsson (Anderlecht), Daniel Svensson (FC Nordsjälland), Viktor Gyökeres (Sporting CP), Hjalmar Ekdal (Burnley), Paulos Abraham (Groningen), Jack Lahne (Amiens), Carl Starfelt (Celta Vigo), Jesper Karlström (Lech Poznan) en Amanda Nildén (Juventus) komen allemaal uit de opleiding van Brommapojkarna. 

Onlangs werden spelers als Jonah Kusi-Asare (Bayern München), Jardell Kanga (Leverkussen) en Fredrik Nissen (AC Milan) verkocht. Lucas Bergvall heeft een tussenstap gemaakt naar Djurgårdens maar zal in de zomer van 2024 tevens naar Tottenham vertrekken. 

facilities.png.8ab00ffdc9f53bd0ac46a9b4bd40d9cd.png

Savegame

Qua savegame wordt het dus een beetje vergelijkbaar met die in Ecuador. Het tempo zal in deze echter veel hoger liggen doordat ik veel minder met details bezig zal zijn. Ik wil het vooral gaan doen met spelers uit eigen jeugd en heb mezelf de restrictie opgelegd dat ik alleen spelers jonger dan 19 jaar mag aantrekken, die afkomstig zijn uit een land in Scandinavië. 

Ik ben heel benieuwd wat de eerste seizoenen ons gaan brengen. De eerste transferwindow staat uitgeschakeld, er is weinig geld en we worden nog niet bepaald als favorieten gezien.

verwachting.png.8aeff3e1a59226fe099392c6768fd730.png

@Rrrood @Lenstra @chrisje1993 @Willem @Satioz @Thomassje123 @Bogatyr @KayDeManaager @Rob1981 @Blauwbeer @Badmuts @Keeza @Jónstærke @DGremlin @Kyrill @MNie @FlyD @bas huijsmans @keano77 @Koenbres @Titan @delichris @ElPrincipito @Marius @Djurovski @ElMarcos

Geen tag meer ontvangen? Geef het gerust aan!

Bedankt voor de enthousiaste reacties en de vele likes! Leuk dat de clubkeuze in de smaak valt bij jullie :D 

Spoiler
Op 11-3-2024 om 16:57 zei Titan:

De beroemde spatiebalkgame?

Nouja, soort van. Ik zal de save best serieus spelen maar wel met het nodige tempo inderdaad! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Überhaupt zien we natuurlijk ook niet zo heel veel saves in Zweden, dus de kans dat er dan nog voor Bromma gekozen wordt is nog kleiner. Ik geloof wel trouwens dat er hier ooit al minstens 1 novelle met deze club geweest is in het verleden als ik me goed herinner.  Zonder transfers spelen blijft natuurlijk het mooist. Ondanks de verwachtingen neem ik aan dat je gewoon de titel pakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Marius:

Überhaupt zien we natuurlijk ook niet zo heel veel saves in Zweden, dus de kans dat er dan nog voor Bromma gekozen wordt is nog kleiner. Ik geloof wel trouwens dat er hier ooit al minstens 1 novelle met deze club geweest is in het verleden als ik me goed herinner.  Zonder transfers spelen blijft natuurlijk het mooist. Ondanks de verwachtingen neem ik aan dat je gewoon de titel pakt. 

@PJHoutman had in FM15 een novelle met de Onder 19 van Brommapojkarna, da's de enige die ik heb kunnen vinden. Dan heb je wel een goed geheugen. 

Je legt de lat overigens wel erg hoog. In Zweden zijn er met Malmo, Djugardens, Elfsborg, Hacken, AIK en Norrkoping best wel wat sterke tegenstanders. Een titel zie ik dan ook niet meteen gebeuren in het eerste seizoen. Ik zou al heel tevreden zijn met een top 5 klassering ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke inleiding! Als lezer krijg je op deze manier toch weer wat extra voeling bij de club :D 

Kusi-Asare is ondanks dat hij het grootste deel van zijn jeugdopleiding in Brommajpokarna heeft gezeten, toch verkocht door AIK Solna of heb ik het mis? In mijn save-game - gestart vóór zijn transfer naar Bayern - zat hij althans bij Solna. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessante clubkeuze, al is Brommapojkarna inderdaad vooral een jeugdclub. Ik heb ze een paar maanden terug hier in de stad zien spelen en dan brengen ze - en dat op een uurtje rijden - slechts 40/50 man supporters mee. Dat houdt niet over. Maargoed, dat zal met jouw succesformule ongetwijfeld beter worden ;) 

De Allsvenskan is een hele leuke competitie, dus ik ben benieuwd hoe het je daar zal vergaan. Succes met de jongens van Bromma! 

Op 16-3-2024 om 16:57 zei Jónstærke:

Kusi-Asare is ondanks dat hij het grootste deel van zijn jeugdopleiding in Brommajpokarna heeft gezeten, toch verkocht door AIK Solna of heb ik het mis? In mijn save-game - gestart vóór zijn transfer naar Bayern - zat hij althans bij Solna. 

Klopt. Wat je ziet in Zweden (en vooral bij de grote clubs uit Stockholm) is dat ze spelers rond hun 16e/17e bij Brommapojkarna oppikken. Op die manier is Brommapojkarna wel de opleidingsclub van Zweden, maar plukken ze er qua eerste elftal nooit de vruchten van. Al zal daar hierbij dus wel een einde aan komen.. :mmm:

Link naar opmerking
Deel via andere websites