Badmuts Geplaatst 23 maart Share Geplaatst 23 maart (bewerkt) Vriend. Laat ik nu net een DB gemaakt met de Danmarkserien en de Funen Serien! Funen Serien heb ik alle clubs uit Funen gezet (dus ook alle Odense clubs) Zelf zit ik vlakbij Odense nu (al een wedstrijdje in de buurt gepakt!) dus ik kan wel wat foto'tjes van de Odense clubs voor je maken als je wil? Morgen trouwens naar Otterup kijken 23 maart bewerkt door Badmuts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 25 maart Share Geplaatst 25 maart Niet het einde van het seizoen in Denemarken waar je wellicht op hoopte, maar wel het WK winnen met Brazilië. Er zijn coaches die met minder de zure smaak moeten wegspoelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 25 maart Auteur Share Geplaatst 25 maart XXVI Het weekend is weer voorbij en dat betekent één ding: werken! Oh ja, en tussendoor af en toe iets schrijver over mijn avonturen in FM. Het gekke is dat ik er altijd even in moet komen als ik een game en novelle een dag op drie niet aan heb geraakt of heb bekeken. ‘Waar was ik ook alweer?’ In het geval van de Deense dollemansrit valt het allemaal nog te overzien. Ik ben aanbeland in het derde jaar bij Fjordager, waar ik voor het tweede jaar op rij actief ben in de 3. Division, het vierde niveau van het land. Aasgier Na het eerste jaar op dat vierde niveau was één ding duidelijk: het team moest kwalitatief veel beter worden om aanspraak te maken op een ticket naar de 2. Division. Om dat voor elkaar te krijgen, heb ik me verplaatst in de, zoals ik het zelf noem, aasgierentactiek: net zo lang boven andere clubs cirkelen tot die clubs hun spelers transfervrij laten vertrekken. Ik hem me in het specifiek gericht op de jeugdspelers van de grotere clubs uit het land. Jeugd die daar niet verder mag na een jaar of twee à drie, zal nooit goed genoeg zijn voor het hoogste niveau, maar kunnen zeker van meerwaarde zijn (of worden) voor clubs van onze statuur. Hiermee creëer je niet direct een topteam, maar wel een elftal dat niet meer als lachertje van de competitie wordt gezien. Om betere spelers aan te kunnen trekken, moet je als club voornamelijk een betere reputatie krijgen, zeker op dit moment in de game. Het competitieniveau is vrij onaantrekkelijk. Hoe gaat die reputatie omhoog? Successen, goede rangschikkingen, aanwezige spelers en trainers, faciliteiten, ga zo maar door. Kortom, het is belangrijk dat we ons sportief blijven ontwikkelen. Na twee seizoenen bleken we voor het tweede jaar op rij de zevende club van de stad te zijn. De bezoekersaantallen stijgen licht, wat al een goed teken is. Nu is het wachten op een volgende prijs. Een goede aanloop Met een goede aanloop op een duikplank val je net zo hard naar beneden als met een slechte aanloop. Het verschil zit hem erin wat je kunt doen zolang je in de lucht hangt: welke capriolen haal je uit voordat je oppervlakte bereikt? Ik hoopte op veel bewegingsruimte in de airtime en daarvoor was een goede uitgangspositie nodig tijdens de aanloopfase van de competitie. Vorig seizoen haalden we zonder veel opwinding de promotieronde en veel meer zat er niet in ons vaatje op dat moment. Of beter gezegd: die hele promotieronde was voor ons volstrekt kansloze exercitie. Hoe anders ging het in ons tweede jaar. Een mix van ervaring (de mindere spelers) en jong talent zorgde voor verrassend veel positieve uitslagen. Hoewel we het nog traditioneel lastig hebben tegen clubs als Avarta, Thisted en Young Boys, weten we vaker tot een verrassing te komen en laten we geen punten meer liggen tegen de elftallen die niet bovenin meedraaien. Na tweeëntwintig potjes mogen we gerust spreken van een goede aanloop. Nu kijken hoe we ons gedragen in het diepe, zonder zwembandjes. Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke, @Lensherr: I'm back! En wat een gaaf avontuur, @Badmuts, ik vermoed dat het voetbal van een bedroevend niveau zal zijn, maar daarvoor ga je ook niet naar dat soort wedstrijden . De Funen Serien zie ik inderdaad wel bij sommige clubs in de prijzenkast staan, maar die competities zijn niet speelbaar in mijn db. Misschien maar goed ook, het niveau is al laag genoeg, hehe. image.webp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 25 maart Share Geplaatst 25 maart Statistisch gezien ben je zo goed als de sterkste ploeg tijdens de reguliere competitie, niet alleen qua punten maar ook qua aanval en verdediging. Laat ons die nummer vijf even buiten beschouwing houden. Ze scoorden wel een paar keer meer, maar hun verdediging leek tegelijkertijd ook wel een zeef. Als de logica dan ook gerespecteerd wordt, mag je volgend seizoen een niveau hoger aantreden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 25 maart Share Geplaatst 25 maart Toffe en mooie update. Gaat erg goed! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 25 maart Share Geplaatst 25 maart Ik heb alle vertrouwen in een landstitel voor jouw equippe, Titan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 25 maart Share Geplaatst 25 maart Vermoed dat jouw bij elkaar geraspte huurleger ook zonder bandjes komt bovendrijven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 25 maart Share Geplaatst 25 maart Op naar de 2.Division! Het werk op de transfermarkt heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Nu die promotieplay-offs naar je hand zetten. Daar heb ik wel vertrouwen in dat je dat zal lukken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 25 maart Share Geplaatst 25 maart Normaal mag dit toch eigenlijk niet meer mis gaan, maar ja.... die bal blijft rond hé? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 25 maart Share Geplaatst 25 maart Dit ziet er wel heel goed uit! Sowieso natuurlijk een tof avontuur, maar je resultaten gaan met passie, strijd en verstandig beleid de goede kant op! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart Dit gaat het seizoen van de promotie worden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 26 maart Auteur Share Geplaatst 26 maart XXVII Ik was de badmeester die zich niet af liet leiden en elk vervelend jongetje naar het peuterbad stuurde, de focus lag op het grote zwembad waar elke afsprong goed moest zijn en waar de landing geen pijn mocht veroorzaken. Tien sprongen achter elkaar konden in totaal dertig jurypunten opleveren, een aantal dat in mijn ogen onmogelijk haalbaar was, daarom zou ik al blij zijn met de helft van de punten, ervan uitgaande dat de andere deelnemers ook geen volle scorekaart bij elkaar zouden springen. Intermezzo: de beker Voor het eerst sinds mijn aanstelling was Fjordager uitgenodigd voor de Oddset Pokalen, het Deense bekertoernooi. Waarom we hier niet eerder aan deelnamen, is mij een groot raadsel, want in de jaren daarvoor zag ik amateur- (non-league) en Danmarksserienploegen continu deelnemen. Niet dat het veel uitmaakt, we zijn immers toch kansloos om dit toernooi de komende jaren te winnen. Ik zie deelname dan ook vooral als een aardig intermezzo en een moment om te kijken hoe we het eventueel tegen grotere ploegen zouden doen. Die grotere ploegen kwamen er, want nadat we in de eerste ronde ons eenvoudig ontdeden van Tarup/Parup werden we gekoppeld aan Hobro IK, uitkomend op het tweede niveau. Gelukkig voor ons dacht Hobro het met een tweede elftal af te kunnen doen. Die B-keus was blijkbaar toch niet zo sterk en fit als gedacht, want hoewel we nog altijd kwalitatief de mindere waren, sleepten we er een verlenging uit waarin we aan het langste eind trokken. In de derde ronde speelden we opnieuw thuis, nu tegen een nog groter team: Superligaclub Aarhus. Men had daar geleerd van de fout van Hobro en kwam met een opmerkelijk sterke selectie aan de aftrap. De sterk voor ons, getuige de 1-3 einduitslag. #eindball Nu waar het in deze update echt om draait, de promotieronde van de 3. Division. Met zeven punten voorsprong op de nummer 3 (de eerste twee teams promoveren) hadden we een mooie uitgangspositie. Er raakte als vanzelfsprekend niemand in paniek toen we in de eerste wedstrijd direct twee punten verspeelden tegen Thisted, zeker niet toen in de twee daaropvolgende wedstrijden de volle buit werd gepakt. Geen van de clubs onder ons had de eerste drie wedstrijden omgezet in negen punten, waardoor we zelfs waren uitgelopen in de strijd om promotie. Ik kan er nog een heel lang verhaal van maken, maar dat is niet nodig. We zaten in een flow en toonden ons onverslaanbaar in het toetje van de competitie, zoals deze fase door sommigen met dat oerlelijke cliché genoemd wordt. De voorsprong die we hadden, was aan het einde van de rit groter geworden. Elf punten op Avarta, de ploeg waar we twee jaar geleden in de Denmarksserien ook al bij in de competitie zaten. Twee bijzondere promovendi, hand in hand naar de 2. Division. Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke, @Lensherr: jullie voorspellende gaven zijn uitgekomen! 2. Division, here we come! Odense wordt steeds heter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart Zoals verwacht leverde die eindronde geen enkel probleem meer op. Dat bekertornooi is een leuk extraatje inderdaad. Laat ons hopen dat je binnenkort al eens een onverwachte derby mag spelen in dat tornooi. Dat zou het helemaal een extra dimensie geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart Gaat erg goed en lekker zeg. Gefeliciteerd met de promotie!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart Rayane Bounida bij Aarhus, mohowseg 😛 Had na zo’n reguliere competitie wel verwacht dat je ging promoveren! Gefeliciteerd! 👍 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart Die eerste tegenstander in de beker weet niet hoe ze willen heten of ze het moeten spellen? Iig gefeliciteerd met de verdiende promotie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 27 maart Auteur Share Geplaatst 27 maart XXVIII Zoals bij elke game waarin je met een amateurclub hoopt de top te bereiken, kom je op een gegeven moment een belangrijk punt tegen: het bestuur besluit de amateurstatus vaarwel te zeggen en durft de eerste stappen te zetten in de wereld van het betaalde voetbal. Dit gebeurde logischerwijs ook bij Fjordager. Kort nadat duidelijk werd dat we promoveerden naar de 2. Division bracht het bestuur het bericht naar buiten dat de club uit Odense op semiprofessionele basis verder gaat op de route richting de 3F Superliga. Een stap die mij als manager in staat stelde het elftal stevig te verbeteren. Het vooruitzicht op een maandelijkse gage lokt betere spelers naar de club. En, niet geheel onbelangrijk, als semiprof is het een stuk eenvoudiger om talenten van de grote clubs te huren. Een goedkope en snelle sleutel richting een representatief elftal. Stadionverhuizing Minder nieuws kwam er ook. Ons eigen stadion (Fjordagers anlæg, bane 1) voldeed niet meer aan de eisen van de moderne tijd, die zijn toetreding had gemaakt tot de 2. Division. Gelukkig zijn er snelle oplossingen in een stad als Odense, waar meerdere sportaccommodaties te vinden zijn. Om aan de door de bond opgelegde voorwaarden te voldoen, besloot het bestuur de club te verhuizen naar ALPI Arena van stadgenoot Næsby BK. Zien ze daar ook eindelijk weer voetbal op een iets hoger niveau. In de ALPI Arena kunnen 2500 fans een zitje vinden, dus er is opnieuw vooruitgang. Toch noem ik het minder nieuws, want ik weet nog niet welke invloed deze stap gaat hebben op de mogelijkheden om in de toekomst een nieuw stadion te bouwen dat groter is dan dat van Odense BK. Een onzekere factor erbij, helaas. In de Big Brotherchallenge ziet de voetbalstad er nu als volgt uit: De eerste ronde! We deden het verrassend genoeg naar behoren in de eerste ronde van de 2. Division. Wij niet alleen, samen met medepromovendus Avarta hebben we ons in de (sub)top genesteld, op inmiddels een straatlengte afstand van Middelfart, dat het kampioenschap al kan ruiken. We houden gerenommeerde clubs als Fredericia en B.93 achter ons. Met name de laatstgenoemde stelt erg teleur. Ondanks het hoogste spelersbudget en waarschijnlijk ook de beste spelers, pakten de hoofdstedelingen ternauwernood een ticket voor de promotieronde. Voor ons gaat het een zware promotieronde worden. Gedurende het reguliere seizoen pakten we vooral punten tegen de lager geklasseerde teams en zwijnden we regelmatig tegen de opponenten waarmee we naar de volgende ronde gaan. Om te promoveren hoeven we geen kampioen te worden. Ook de nummer twee gaat door naar de NordicBet Liga. Met de voetjes terug op aarde Vaak, zeker als het verrassend lekker loopt en je tegen de voorspellingen in om de bovensten plekken meedoet, ga je dromen van een stunttraject in de beker. Via vlotte overwinningen op Lyseng en Aarhus Fremad troffen we in de derde ronde – net als vorig jaar – een club uit de Superliga: Lyngby Boldklub af 1921. We speelden in ‘eigen’ huis, u weet wel, de ALPI Arena waar normaliter Næsby speelt. Wie enig vertrouwen had in een goede afloop van dit derderondeduel kon na ruim een kwartier al een andere hobby zoeken, zoals het bestellen van een groot glas bier en knapperige spekreepjes om de rest van de wedstrijd uit te zitten. Volslagen kansloos, dat waren we. Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke, @Lensherr: we kachelen rustig door . Dank voor jullie reacties! Af en toe kom je nog opvallende namen tegen bij de verschillende clubs. Zo tikte oud-Roda JC'er Van der Velden de 5-0 nog tegen de touwen namens Lyngby. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart (bewerkt) Als promovendus leg je daar toch weer een heel erg mooi parcours af. De play-offs kondigen zich als een uitdaging aan, zeker als je weet waar het zwaartepunt van je eigen gewin lag tijdens het reguliere seizoen. Maar onder het motto "niets moet, alles mag", kan je zonder druk starten. 27 maart bewerkt door Marius Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Promotie blijft een optie zo te zien. Zonde van de bekernederlaag, al valt er wel lering uit te trekken over de status van je selectie bij een eventuele promotie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Je doet het erg goed zeg, wauw. BAM gelijk 2e als promovendus. Jammer van de stadion, problemen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Met de voetjes op de grond gezet in de beker, misschien niet eens slecht zo een keertje. Of was je de El Boosto, die @Nom de Guerre voor je had klaargezet, vergeten uit te delen aan je spelers die ene keer? Promotieronde wordt pittig, maar je hebt in België al even gekke toeren uitgehaald met Hoogstraten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart 1 minuut geleden zei Jónstærke: Met de voetjes op de grond gezet in de beker, misschien niet eens slecht zo een keertje. Of was je de El Boosto, die @Nom de Guerre voor je had klaargezet, vergeten uit te delen aan je spelers die ene keer? Promotieronde wordt pittig, maar je hebt in België al even gekke toeren uitgehaald met Hoogstraten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Als promovendus doe je het behoorlijk. Benieuwd na de kampioensgroep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 27 maart Auteur Share Geplaatst 27 maart XXIX Met een blik El Boosto in de hand drukte in één keer op de spatiebalk en niet veel later zat het seizoen erop, was er een nieuw seizoen gestart en had Brazilië zich alweer geplaatst voor het nieuwe WK. Verbaasd keek ik naar het slechts half leeggedronken blik startvloeistof, ik moest er niet aan denken wat dit met een mens zou doen als het in één teug achterovergeslagen zou worden, laat staan door meerdere personen naast elkaar. Om wat te kalmeren heb ik mezelf een bak koffie gezet van heerlijke Rwandese bonen – van de Colombiaanse blijf ik voorlopig even af, al is het maar voor de zekerheid – en vond ik de rust om deze update te schrijven. Geen prijs, wel succes Het was kantje boord, maar het is gelukt. Zoals verwacht was Middelfart bij lange na niet meer te achterhalen in de promotieronde en waren de ogen vooral gericht op de strijd tussen Fjordager en Avarta, hoe sneu het ook was voor de terechte kampioen. Spanning verkoopt, overmacht trekt alleen successupporters aan. Het was weer een jaar waarin ik tot de laatste speelronde geduld moest hebben om te kijken wie er aan het langste eind trok. Op de voorlaatste speeldag hadden we onszelf een goede dienst bewezen door in eigen huis met 2-1 van Avarta te winnen, waardoor we op de slotdag alles in eigen hand hadden. De spelers van B93, de teleurstelling van het seizoen, leken met hun hoofd al op hun zomervakantieadres op Cyrpus te zijn en wekten niet eens de illusie dat ze hun sportieve plicht jegens Avarta wilden vervullen. Of speelden wij simpelweg goed? Het antwoord maakt niet uit; we eindigden als tweede in de 2. Division en promoveerden naar de NordicBet Liga. Weer een verhuizing – de stad uit De regels worden telkens strenger, hoe hoger je op de Deense voetballadder klimt. Voor het tweede niveau van Denemarken was de Alpi Arena niet goed genoeg. Zodoende duurde ons verblijf in dit stadion slechts één jaar en moest het bestuur op zoek naar een andere geschikte locatie om te huren. Daarvoor werd het over de stadsgrenzen gedwongen. Op een uur rijden van Odense werd een nieuw onderkomen gevonden: het Monjasa Park in Fredericia. Qua capaciteit zetten we weer een stevige stap vooruit; het stadion biedt plaats aan 6.000 toeschouwers. Ondertussen zal de druk op het bestuur nog verder toenemen om plannen te ontvouwen rondom het bouwen van een nieuw, eigen stadion. Ik ben erg benieuwd hoe lang die stap nog uitgesteld kan worden. NordicBet: het echte werk begint Alles is in één keer anders. De clubs waar we tegen spelen kennen bekende namen en logo’s. Het grootste verschil is de kwaliteit. Waar we in de 3. en 2. Division een gebrek aan kwaliteit makkelijk konden verbloemen door een overdosis wilskracht (en een slokje El Boosto), werd dat in de NordicBet Liga direct pijnlijk blootgelegd. In de eerste vier wedstrijden pakten we één overwinning via een gelukkige 1-0 tegen Hobro. De andere drie duels verloren we kansloos met nul gemaakte doelpunten en zeven tegentreffers. Er moest wat gebeuren. We moesten overleven. Niemals die 2. Division, zou een Duitser op leeftijd zeggen. Met vervelend voetbal sprokkelden we onze puntjes bij elkaar, met name via gelijke spelen. In de maanden oktober en november volgde een rampenperiode met een reeks van negen wedstrijden zonder overwinningen, waaronder de bekeruitschakeling tegen Midtjylland, dat met een veredeld B-team eenvoudig van ons won. De spelers snakten naar de winterstop en ik snakte naar het openen van de transferwindow. Ik wist dat er veel mogelijkheden liggen in de winterse transferperiode. Enerzijds heb je spelers in Scandinavië die uit hun contract lopen of door hun club op de verhuurlijst worden gezet, anderzijds heb je de spelers uit de rest van Europa die in de zomer hadden gegokt en verloren, en nu naarstig op zoek waren naar een club om niet vroegtijdig hun carrière-einde te moeten beleven. Het was in deze periode dat ik mijn slag sloeg. Negen nieuwelingen, waarvan twee op huurbasis. Voor de liefhebbers: er zat één bestaande speler tussen, Noa Kotto Kotto Mouyema, een niet meer dan redelijk talent uit de jeugd van Sochaux. Plots waren we kwalitatief niet meer het lachertje van de competitie. Oké, topmateriaal leverden we ook niet, maar er werd weer gewonnen, zeker nadat ik kritisch had gekeken naar de tactiek die ik de afgelopen vier jaar hanteerde – die was ook wat roestig geworden. Door het winnen van de laatste vier wedstrijden zagen we onszelf zelfs terug in de promotieronde. Een mooie bonus, niet meer dan dat. Spoiler Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke, @Lensherr: zoals een bekend krijgsheer ooit zei: tempo! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Ai ai ai. Van 2e naar 6r gaat slecht helaas, zo kennen we je niet. Balen zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten