Kyrill Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart 9 minuten geleden zei Marius: Wat een seizoen opnieuw. Uitwedstrijden bij topclubs blijven altijd een uitdaging, dus zo onlogisch is het ook niet dat je nog wat punten laat liggen. Maar je krijgt ze, op PSV na, wel allemaal nog in huis in de terugronde. Daar zou je dus wel je voordeel uit kunnen halen. Erg mooi parcours dat je ondertussen ook weet te bewandelen in Europa. Zuur wel dat 17 punten net niet genoeg waren voor de top acht. Ook PSV krijgt ie nog thuis. Er staat duidelijk in de tekst, hij al met 1-3 in Eindhoven gewonnen heeft/had Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Sorloth Heerlijke prestaties weer. Vooral in Europa. Benieuwd hoe ver je komt. Ook in Nederland is het weer lekker spannend. Benieuwd wat Wood nog kan op zijn oude dag Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Dat je in dit seizoen nog mee doet op drie vlakken is gewoon al een zeer knappe prestatie. De competitie lijkt ook weer net zo spannend te worden als het vorige jaar, maar als het meezit kun je in een klap twee prijzen afvinken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 12 maart Auteur Share Geplaatst 12 maart XII Dolle pret in Dordrecht, want op drie terreinen is de plaatselijke voetbalclub nog actief. Vanuit veel steden wordt met argwaan en jaloezie naar de opmars van de club gekeken. Hoe kregen ze dit zo snel voor elkaar? Waarom kiezen spelers ervoor om op hun oude dag nog een jaar te schitteren voor de Schapekoppen? Het antwoord is vrij simpel: perspectief. Elke transfer die wordt gedaan, is gericht op het perspectief om bovenin de Eredivisie mee te kunnen doen en elke oude rot die wordt aangetrokken, behoudt het zicht op een (inter)nationaal podium én laaft zich aan de belofte dat hij na zijn veldcarrière aan de technische staf wordt toegevoegd. Laten we eens Europees beginnen Aangezien dit hele verhaal toch niet boeit, had ik net zo goed mijn vrienden van OpenAI een promptje kunnen sturen om uit te leggen wat er in Europees verband gebeurde met mijn team. Aan de andere kant: voor je het weet slaat zo’n AI op hol en krijgen Dordtenaren een heel beeld bij de rest van Nederland wanneer er een link wordt gelegd met de herkomst van de bijnaam. Enfin, dit Europese geblaat gaat dus verder in de tussenronde, waar Villarreal en wij een waar spektakelstuk op de mat legden. Het werd uiteindelijk 4-3 in het Estadio de la Cerámica door een late winnende treffer van Hugo Sotelo. Daarmee ontsnapten de Spanjaarden, want wij waren simpelweg beter en wisten meer kansen te creëren. Het klinkt gek, maar ik maakte me geen enkele zorgen om de return die in de Kuip werd afgewerkt. Omoijuanfo (Pepi kreeg na de groepsfase rust in de Europese wedstrijden) liet zien de aanval prima te kunnen leiden en liet de spelers om hem heen uitblinken: 4-1 en dat was alles behalve geflatteerd. In de achtste finales kregen we een harde noot te kraken. Trabzonspor troffen we al eerder dit seizoen. De Turken hadden toen in Nederland het beste van het spel. Nu was dat opnieuw het geval. Echter, het werd opnieuw een gelijkspel; we waren nog in leven. Ik had weinig geloof op succes in de return en stelde een paar spelers op die weinig in de basis beginnen. Tot mijn grote verbazing hield het elftal stand, zelfs toen we vroeg in het duel na een mooie aanval tot scoren kwamen. Het bleef 1-0 – kwartfinale. Een prestatie waar niemand ooit van had durven dromen: FC Dordrecht in de kwartfinale van de Europa League. Het was veelzeggend voor de kracht van de selectie en stemde mij tevreden met het oog op het restant van het binnenlandse seizoen. De kwartfinale werd overigens wel ons eindstation. Valencia was over twee wedstrijden veruit de betere; vooral in Spanje werden we keihard afgeschminkt. Al moet ik ook hier eerlijk zijn: we speelden niet in de sterkste formatie, omdat de prioriteit ergens anders lag. Helaas zagen we in de slotfase van de return Fodé Fofana uitvallen met een pittige blessure. Beker tijdens de Koude Oorlog? We zitten nog altijd in de strijd om de beker. Sterker nog, we staan in de finale. De uitslag doet wellicht anders vermoeden, maar Heerenveen werd in de kwartfinale vrij eenvoudig aan de kant gezet. In de halve finale konden we geen ‘klein’ team meer loten, aangezien Ajax, AZ en Feyenoord de mogelijke tegenstanders waren. Het werd Ajax, in de Arena, fuck. Maar hé, wij hebben spelers die zich willen bewijzen, waaronder wat oud-Ajacieden. Het was echter een oud-AZ’er die zich tot man of the match kroonde. Ernest Poku schatte een lange bal van libero Ratnik goed in en verschalkte Rulli. De finale beloofde een zware te worden. Feyenoord geniet het idiote voordeel van het altijd thuis mogen spelen als de bekerfinale wordt gehaald. Raad eens wie er dus tegen ons in de bekerfinale stond? Juist, onze moederclub. Het was het perfecte moment voor Arne Slot – (ook) in Football Manager een kwal van een manager – om een Koude Oorlog te starten. Meestal blijft zoiets bij gezeur in persconferenties, maar Slot ging een stapje verder. Zoals ik aangaf, was Fofana al geblesseerd geraakt in de Europa League. In de halve finale van de beker verloren we ook Shiloh ’t Zand voor ruim anderhalve maand, waardoor de spoeling op de flanken plots zeer dun werd: alleen Poku en de van Feyenoord gehuurde Sesay waren nog beschikbaar. En wat deed Slot in de voorbereiding op de bekerfinale? Hij haalde Sesay plotseling terug naar Rotterdam, onder het mom van te weinig speeltijd bij ons. Ja, ja. 26 wedstrijden waarvan de helft als basisspeler onder de status selectiespeler. Eigenlijk is er maar één goed antwoord mogelijk op dit gedrag: sportieve vernedering. Een vernedering werd de finale helaas niet voor Slot, maar hij had zich ongetwijfeld iets anders voorgesteld van de wedstrijd. Geen simpele zege, geen gouden wissel, geen minachtende glimlach naar zijn tegenstander. Wel lachen als een boer met kiespijn na de verloren strafschoppenreeks waarin het Dordtse vertrouwen in de ervaren krachten werd uitbetaald. Omoijuanfo, Trippier en Díaz faalden niet, evenals Pepi en Tahirovic. Namens Feyenoord had Giménez de benen niet helemaal recht staan; hij miste. Een prijs erbij! Maar wat met de Eredivisie? Daar ga ik nu nog niet te veel over vertellen, behalve dat het weer extreem spannend werd. Vlak na de gewonnen bekerfinale verloren we trouwens ook nog Poku, waardoor het tactisch gezien behelpen werd in de slotfase van de competitie. Het resulteerde in duur puntverlies. Normaliter zou het over en sluiten zijn geweest, ware het niet dat het zware seizoen ook bij de concurrenten zijn tol begon te eisen. Na veelvuldig stuivertje wisselen stond er weer een titanische titelstrijd op het programma in speelronde 34. Spoiler Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Fodé Fofana zwaargeblesseerd, dat is niks nieuws helaas... De resultaten zijn overall echt top en in de titelrace heb je dit keer écht pole position! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Oei Santi.. Prijzenkast weer wat rijker, das mooi! Hulde ook voor het fantastische Europese parcours dat je hebt afgelegd met deze selectie. Hopelijk was al dat continentaal en bekervoetbal niet allemaal net dat tikkeltje te veel, waardoor de vermoeidheid en pijntjes je de titel gaan kosten. Nog eenmaal knallen in een rechtstreeks duel tegen AZ, je zult alle drie punten thuis moeten houden volgens mij, want op medewerken van RKC (op Ajax) denk ik dat je niet hoeft te rekenen! Succes!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Wat een EL succes seizoen was het zeg, niet normaal. Echt heel knap, gefeliciteerd met de beker, lekker zeg tegen Slot en Feyenoord. Thuis tegen AZ kan je titel pakken, punt is niet genoeg, Ajax heeft een veel beter doelsaldo. Heerlijke en fijne update weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart De beker is iig al binnen. En de titel ligt voor het oprapen. Dan in de voorbereiding de JC schaal en door naar België. Europees was het een topseizoen voor Dordt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Here we go again Het is weer ongekend spannend in de Eredivisie terwijl er weer wat zilverwerk aan het palmares toegevoegd is al. Langzaamaan kun je je al opmaken voor een Belgisch avontuurtje, amai! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Gevecht der titanen, deel II. Ik verheug me er nu al op. En ik vermoed ook dat je het gewoon gaat halen. Je ligt in pole position en hebt meer dan genoeg vertrouwen kunnen tanken uit een beker- en Europees avontuur. Wat pijntjes en hier en daar een speler minder, daar bijt je dan wel even doorheen. Toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Een onvervalste cliffhanger. In Marcel we trust though. Bring home the bacon, of mag je dat niet zeggen tegen de trainer van de Schapenkoppen, omdat het een soort van vreemdgaan is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 13 maart Auteur Share Geplaatst 13 maart XIII Nog twee prijzen ben ik verwijderd van mijn volgende stap in deze game. Een stap die zich al laat raden: ik moet nog naar België om daar vier titels binnen zien te harken en daarmee de Beneluxchallenge te voltooien. In Nederland heb ik gelukkig al genoeg ervaring op mogen doen om ook bij onze zuiderburen weer met een club de route omhoog te vinden. Voordat ik echter die laatste stap mag gaan zetten, moet ik in Nederland nog wat afronden. Het ziet er rooskleurig uit, met de zwaarbevochten bekereindoverwinning als voorlopig hoogtepunt. De afsluiting: geleerd van vorig jaar? Vorig seizoen liep Dordrecht een voetbaltrauma op door in de allerlaatste seconden de titel te verspelen aan Feyenoord. Vanuit neutraal perspectief was het Rotterdamse overigens volkomen terecht, maar dat maakte de pijn er niet minder om bij ons. Exact een jaar later stonden we op hetzelfde punt: een thuiswedstrijd in eigen huis tegen een directe concurrent om de titel. Een gelijkspel zou weliswaar genoeg zijn om AZ onder ons te houden, maar daarmee maakten we onszelf afhankelijk van een goed resultaat van RKC Waalwijk op Ajax. Nu is dit natuurlijk als eens voorgevallen in de Eredivisiegeschiedenis. Dit jaar huurden RKC helaas geen Belgische verdediger van Ajax. Zonde. Het treffen in de Arena voorliep prima voor de Ajaxfans. Hun club won eenvoudig met 3-0 en deed daarmee wat het moest doen. Toch was er weinig sprake van een feeststemming in de evenementenhal met open ruggetje. Na een halfuur spelen kwam Dordrecht namelijk op voorsprong en dat bericht bereikte spoedig de hoofdstad. De optimisten hoopten op de gelijkmaker van AZ, een club die men plotseling maar al te graag zag in het hypocriete Amsterdam. Die gelijkmaker kwam er niet; Dordrecht liet zich geen tweede keer de kaas van het brood eten. In de tweede helft liep het vlug uit naar een 4-0 voorsprong. Kinderen verkleed in Ajaxpyjama’s – maar aanwezig op de Krommedijk, bij gebrek aan beter – lieten hun eerste tranen zien. Ik zag dat het goed was. JC Jezus Christus, denk je klaar te zijn in Nederland, vergeet je bijna dat er nog een schaal gewonnen moet worden ter ere van die andere verlosser. Dat mochten we gaan doen tegen Ajax. Twee voordelen: dat deden we in eigen huis en ik had een zomer de tijd om een zo sterk mogelijk elftal neer te zetten, waarbij ik nog wel zo aardig wilde zijn om Dordrecht niet in de schulden te steken. Ik hield het dus bescheiden en haalde zes nieuwe spelers naar de club. Rainey Breinburg (5 miljoen euro) en André Nordin (newgen, 2,2 miljoen) kostten ons transfergeld. Júnior Firpo, Nicolas Pépé, Rick van Drongelen en Tygo Land stapten gezamenlijk op de SS Transfervrij. Ajax is best goed, dat mag geen nieuws zijn. Voor alle duidelijkheid: ik heb het nu over FM. Het winnen van de supercup was dan ook geen gemakkelijke opgave. In de openingswedstrijd van het seizoen wilden beide clubs niet al te veel risico nemen. Wij waren kansentechnisch iets beter, maar over het algemeen verdiende het duel geen winnaar. Een eigen goal van Staelens en de gelijkmaker van Huskovic leidden beide teams naar een beslissende strafschoppenreeks. Hierin namen de belangrijke spelers hun verantwoordelijkheid en mocht Tahirovic zijn oude werkgever zonder prijs terug naar huis sturen. Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke In Dordrecht hebben ze de schaapjes op het droge! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart (bewerkt) Hoe langer bij Dordt, hoe gekker het wordt. Lekker bezig zeg, maar weer een bizarre spanning in de competitie! En goed weggekomen bij de JCS, je zou anders zo nog maar een jaar moeten... Succes in België p.s.: O ja, genoten van het open ruggetje 13 maart bewerkt door neva Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Succes in Belgie , gefeliciteerd met de titel behalen met Dordrecht ! Geweldig, dik verdiend!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Geen lachertje voor de Ajax fans deze update Wel mooi om zien dat het toch een soort van 'revanche in stijl' werd met zo'n dikke overwinning op de slotspeeldag. Dat je daarna 'meteen' de Supercup meepakt zorgt ervoor dat je snel door kan. Wellicht dat je nu niet op het ideale moment kan instromen in één van de Belgische competities, maar dat nemen we er maar voor lief bij. Vooral benieuwd bij welke club je terecht komt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Hopla, Nederland ook al weer afgevinkt! Wees welgekomen in de Belgische Pro League of lagere regionen. Benieuw bij welke club je zal neerstrijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Daar zijn ze dan. Eerder al de beker en nu ook de landstitel en Johan Cruijffschaal! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Mooi geschreven stukje. Kijken mij in de trein wel vreemd aan maar goed. Fijn dat beide prijzen binnen zijn. Nu België veroveren. P.s. eens met @neva Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 13 maart Auteur Share Geplaatst 13 maart XIV Het Beneluxtreintje kachelt rustig verder door het gevarieerde prijzenlandschap. Met zeven prijzen op zak is mijn coupé al goed gevuld, maar er kan nog meer bij. Nog vier om precies te zijn. Daarvoor moet ik in België zijn, het land waar ik tijdelijk gestudeerd en gewerkt heb. Overigens niet op dezelfde locatie: een poging tot studeren deed ik in Leuven en fanatiek in de keuken werken gebeurde in Sint-Niklaas. De timing om naar België te gaan in FM was niet al te handig. Het seizoen was net begonnen en geen enkele club wachtte nog op een nieuwe manager. Ik besloot nog een paar maanden bij Dordrecht te blijven om wat tactische zaken uit te proberen. Pakte ik toch nog mooi een CL-zege in Napels mee, al heb ik daar helemaal niets aan. Uiteindelijk werd het oktober en begonnen de eerste clubs zachtjesaan te twijfelen aan de houdbaarheid van hun coach. De laatste club? Oktober was geen bijltjesdag, maar een bijltjesmaand in België. Acht clubcoaches vlogen eruit en ook de nationale elf ging op zoek naar een nieuwe keurmeester, aangezien Peter Maes er niet in was geslaagd het land naar het WK te loodsen – Griekenland was in de groep de betere geweest. Na wat sollicitaties waren er vier clubs die me wilden hebben: Union Saint-Gilloise (Challenger Pro League), Hoogstraten en Lokeren-Temse (beide Eerste Nationale) en zelfs nog AA Gent (Jupiler Pro League). Het was verleidelijk om voor een van de twee grotere clubs te kiezen. Toch deed ik dat bewust niet, want het zou betekenen dat ik hoe dan ook nog een club in de Eerste Nationale moest gaan vinden. Ja, of eerst een berekende degradatie met Union, maar dat zou ook zo wat zijn, he. Het werd Hoogstraten VV. Waarom? Ik heb daar meerdere redenen voor, die ik hieronder in volstrekt willekeurige volgorde zal opsommen. 1) De snackbar in mijn geboortedorp heet Hoogstraat en daar kwam ik graag als ik moest koken. 2) Hoogstraten speelt in de Eerste Nationale. Ik moet er toch zijn. 3) Vroeger had je er dancing Highstreet, dus ze zijn daar gewend aan een Nederlandse invasie. 4) Hoogstraten is afgelopen jaar gedegradeerd en zou volgens de voorspellingen op de zesde plek moeten kunnen eindigen. Beter gezegd: er staat een prima selectie. 5) Ron Olyslager was onlangs ontslagen. Hij was jarenlang actief bij De Graafschap. Punt. De Eerste Nationale is veertien speelrondes onderweg en het ging nog niet zo denderend met Hoogstraten VV. Een matige reeks wedstrijden was Olyslager logischerwijs fataal geworden. Uitzichtloos was de situatie niet, wat een meevaller was. Immers. Het gat met een promotieplek bedroeg slechts vijftien punten, terwijl er nog twintig wedstrijden gespeeld moesten worden. Aan de tweede plek heb ik dan weer niks, er moeten prijzen gepakt worden. Enfin, een gat van negentien punten dus. Spoiler Twee versterkingen en een sprint omhoog Transfergeld was er niet, salarisbudget een beetje. Hiermee lukte het me om drie nieuwe krachten naar de club te halen, van wie de eerste al op mijn lijstje stond toen ik nog in Dordrecht zat. Mohamed Al-Balushi* is een aanvallende middenvelder uit Oman wiens contract in zijn vaderland afgelopen was. De reden dat hij al bij me op de radar stond, was zijn nationaliteit in verband met de Poképlayerlijst. Verder kwam Prince Mbatshi* gratis over van Lyon. Deze Franse verdediger kwam tot drie optredens in de hoofdmacht van Olympique, maar het moge duidelijk zijn dat hij dat niveau nooit zal behalen. Prima voor ons! Tot slot kwam Tsoanelo Letsosa zonder kosten naar Hoogstraten. De Schotse Lesothaan bivakkeerde hiervoor enkele seizoenen bij Lommel, dat hem bij Celtic had weggeplukt. Spoiler Met goede hoop begon ik mijn Hoogstratenavontuur op 1 december 2029 met een uitwedstrijd tegen KSK Heist. Binnen twintig minuten stonden we met 2-0 voor. Na rust verspeelden we die voorsprong net zo snel weer. Toch wisten we de drie punten te pakken, want oud-NEC’er Abdullah Hekmat schoof in de extra tijd de winnende tussen de palen. Het bleek de opmaat te zijn voor een reeks waarin we mooie dingen lieten zien, waaronder een 4-1 zege bij Oudenaarde en een vlammende 5-0 in eigen huis tegen Rochefortoise. Ook de driepunter op bezoek bij Eupen (bij rust stonden we zelfs 3-0 voor) mocht er wezen. Het resulteerde in een sprint omhoog op Jamaicaanse snelheid. Met nog zes wedstrijden te gaan zagen we onszelf terug in de top van de competitie. De laatste drie speelrondes zagen er op het oog smakelijk uit: Hoogstraten moest het opnemen tegen de gehele top 3. Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke: een klein excuus aan alle Ajaxfans vanwege de vorige update. Niet dat het uitmaakt, want mensen met zo'n enorme plaat voor de kop zal ik vast niet snel tegen het hoofd stoten . We denderen door in België! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart De trein dendert lekker door Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Dancing Highstreet, het blijf een klassieker. In mijn hoofd hoorde ik alweer de stem van Frank Raes Dat terzijde, logische keuze om op het derde niveau aan de slag te gaan. Op amper 14 speeldagen zo'n ganse kloof overbruggen is dat echter helemaal niet. En toch lijkt de kans niet onbestaande! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 14 maart Share Geplaatst 14 maart Gaat erg goed en lekker. Leuke nieuwe club met Hoogstrate gevonden/genomen. En ik moest lachen om een aantal van die redenen waarom, tof Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 14 maart Auteur Share Geplaatst 14 maart (bewerkt) XV De vraag is welke van de twee beroemder is: Hoogstraten VV of de dancing met de even iconische als lachwekkende naam Highstreet, alwaar Gert Verheyen zijn vrouw had leren kennen. Aangezien het betreffende etablissement al twee keer ter ziele is gegaan en er nu een zaalverhuur van schijnt te zijn gemaakt, heb ik er goede hoop in dat de voetbalclub snel de beroemdste van de twee zal zijn. Of de VV net zo berucht zal worden, durf ik te betwijfelen. Als dit in een film gebeurde… …zou het volslagen ongeloofwaardig zijn, zo heb ik mij ooit door een oude wijsgeer laten vertellen. Gelukkig is het geen film, al kun je als manager wel degelijk de regie in handen nemen en je acteurs de juiste aanwijzingen geven. Dat is wat ik probeerde in de resterende zes speelrondes van de Eerste Nationale. Van degradatiekandidaat hadden we onszelf opgewerkt tot reële kanshebber op de titel. Als er geen gekke dingen gebeurden, zou alles aankomen op de laatste drie speelrondes. Die gekke dingen kwamen er niet: we wonnen keurig van achtereenvolgens Thes Sport, Deinze en La Louvière Centre. Bij de koploper ging het wat stroever: OHL U23 pakte slechts twee puntjes in drie wedstrijden en zakte pardoes twee plaatsen op de ranglijst. Met het ingaan van de laatste drie speelrondes keken we tegen de volgende stand aan. Zakelijk tegen OHL Een ploeg in vorm tegen een ploeg in nood, zo mocht het wel gesteld worden. Lange tijd leek OHL op weg te zijn naar de Challenger Pro, maar het verval zette net te vroeg in, alsof we naar een schaatswedstrijd op de tien kilometer zaten te kijken. Aan ons de taak om zakelijk af te rekenen met de jonge Leuvenaren. Dat lukte. Een ploeg uit vorm moet je hard aanpakken, vol druk erop en vooral niet het idee geven dat er iets te halen valt. Zo gezegd, zo gedaan. Na zeventien minuten stond het 3-0 en konden we uitbollen. Die ene tegentreffer deerde ons niet. Overleven in Dender Zo makkelijk als het ging tegen OHL, zo lastig verliep het in Denderleeuw. Al na drie minuten keken we tegen een achterstand aan door een treffer van ex-PSV-jeugdspeler Fabio Kluit. Vlak na rust zette Erawan Garnier – zijn haar zat zoals altijd prima – ons op gelijke hoogte. Toen Naciri, een jonge gast van Dender, na ruim een uur speeltijd een directe rode kaart pakte, hadden we in één keer de beste papieren in handen. Malfait tikte ons een paar minuten later op voorsprong. Normaliter zou de wedstrijd dan gespeeld moeten zijn. Dat was het niet, verre van. We werden slordig en zaten als met ons hoofd bij de kampioenswedstrijd van een week later. In drie minuten tijd wist Dender twee keer te scoren en keken we tegen een 3-2 achterstand aan. Flink wat gevloek en geschreeuw vanaf de zijlijn had uiteindelijk effect, want vlak voor het einde van de officiële speeltijd schoot Lucca Lucker beheerst raak: 3-3. De schade was beperkt gehouden. Weer de laatste speeldag Omdat we niet hadden gewonnen in Denderleeuw, stonden we bij het ingaan van de laatste speelronde op de tweede plaats, terwijl we bij winst evenveel punten als Oudenaarde hadden gehad én een beter doelsaldo. Een gelijkspel thuis tegen Oudenaarde had in dat geval volstaan. Nu was alleen een overwinning genoeg. Voor het derde jaar op rij speelde ik zo een heuse kampioenswedstrijd op de laatste speelronde. Bij Dordrecht ging het één keer mis en één keer goed. Een bijkomend detail voor dit jaar, was dat ik geen tweede mocht worden. Dat leverde weliswaar promotie op, maar geen prijs. Met andere woorden: tweede worden betekende dat ik terug moest zien te keren naar het laagste niveau. De schrik sloeg me om het hart toen Oudenaarde in de persoon van Mamadou Keita (oud-Eupen) de score volledig tegen de verhouding in openende. We waren heer en meester op het veld, maar toch leek het verkeerd te gaan in Stadion Jos Van Wellen. Van de wijs brengen lieten we ons echter niet. Thomas Lutte wandelde in minuut 39 mee naar voren, kreeg de bal van Lucker en schoot snoeihard raak. 1-1, terug in de wedstrijd. Hoewel we moesten winnen, bleven we geduldig spelen, om maar niet in de Oudenaardse val te lopen. Ons geduld werd beloond. Vroeg in de tweede helft ging de bal op de stip. Jeugdproduct en geboren Hoogstrater Rube Malfait deed wat hij moest doen en maakte zijn dertiende doelpunt van het seizoen. Spoiler Volgers @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke: ik weet dat het tempo in updates er aardig in zit en begrijp dat het niet voor iedereen makkelijk te volgen is. Kijk gewoon waar je aanhaakt . Ik doe het vooral toch voor mijn eigen plezier, omdat ik graag deze game wil delen. Een spannend verhaal is het immers toch niet, hehe. 14 maart bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 14 maart Share Geplaatst 14 maart Cliffhanger King. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 14 maart Share Geplaatst 14 maart De stand in de spoiler is al van komend seizoen Mooi knap de titel gepakt ondanks de treffer van een ex Eupen speler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten